T 613 Special
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
T 613 Special
Tieto autá patrili v rodine T613 vždy k niečomu výnimočnému. Vyplývalo to asi hlavne z ich poslania, ako naj-... T613, určená pre najvyšších štátnych predstaviteľov, ako aj z pomerne nízkeho počtu vyrobených kusov (niektoré zdroje 112, iné okolo 140ks), ako aj z výrazne vyššej ceny, ako mali štandardné T613.
Môžno aj kvôli tomuto sa technické informácie o Speciáloch objavovali iba zriedkavo a dodnes neviem, či napr. existovala šoférska príručka pre Speciál... Videl som iba dielenskú príručku pre T 613-3 a T613 S, kde sú však odlišnosti Speciálov nie vždy dostatočne popísané.
Myslím, že určité nejasnosti okolo týchto zaujímavých áut pretrvávajú podnes, preto by som rád, aby sme sem spoločne vniesli trocha svetla. O Speciáloch sa tu už trocha diskutovalo, preto toto vlákno chápem ako voľné pokračovanie.
A teraz niekoľko otázok:
- koľko ich bolo podľa vás vyrobených?
- mali všetky Speciály rovnakú výbavu? Čo mali spoločné a čím sa líšili?
- kedy asi bol vyrobený prvý a kedy posledný Speciál? (s akým číslom?)
- koľko sa ich asi zachovalo dodnes? (o koľkých vieme? dokážeme dať dokopy nejakú aspoň orientačnú databázu?)
- nemá niekto k dispozícii nejaký popis výbavy a ovládacích prvkov? (prístrojová dostka, vypínače atď.)
- boli všetky čierne, alebo...?
- atď...
Pre začiatok údaje o mojom Speciáli r.v. 1985:
č. motora T613S1 07008
č. karos. 00094
Môžno aj kvôli tomuto sa technické informácie o Speciáloch objavovali iba zriedkavo a dodnes neviem, či napr. existovala šoférska príručka pre Speciál... Videl som iba dielenskú príručku pre T 613-3 a T613 S, kde sú však odlišnosti Speciálov nie vždy dostatočne popísané.
Myslím, že určité nejasnosti okolo týchto zaujímavých áut pretrvávajú podnes, preto by som rád, aby sme sem spoločne vniesli trocha svetla. O Speciáloch sa tu už trocha diskutovalo, preto toto vlákno chápem ako voľné pokračovanie.
A teraz niekoľko otázok:
- koľko ich bolo podľa vás vyrobených?
- mali všetky Speciály rovnakú výbavu? Čo mali spoločné a čím sa líšili?
- kedy asi bol vyrobený prvý a kedy posledný Speciál? (s akým číslom?)
- koľko sa ich asi zachovalo dodnes? (o koľkých vieme? dokážeme dať dokopy nejakú aspoň orientačnú databázu?)
- nemá niekto k dispozícii nejaký popis výbavy a ovládacích prvkov? (prístrojová dostka, vypínače atď.)
- boli všetky čierne, alebo...?
- atď...
Pre začiatok údaje o mojom Speciáli r.v. 1985:
č. motora T613S1 07008
č. karos. 00094
- Prílohy
-
- T613S.jpg (144.67 KiB) 40938 zobrazení
- fantomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 145
- Dátum registrácie: 09 Júl 2004, 10:22
- Tatry, ktoré vlastním: T52/30
T57b
T603
T613S
T613-3
T613-4L - Kontaktovať užívateľa:
môj špecial má číslo kasne 00072. podľa zdrojov, ktoré som mal na min. vnútra bol počet kusov nasledovný (ale teraz to neviem už overiť)
prvotne vyrobených 96 ks do roku 1985, v rokoch 1985 (2.polovica až 1989) bolo postupne poskladaných najprv ešte 16 ks čiže výsledok 112 (tak ako uvádzaš ty ondro) a potom ešte boli doskládané daľšie na celkový počet 155.
Ževraj bol vyrobený ešte aj v roku 1992 posledný Špecial zo zvlášnou výbavou (mix LONGA "4" a špec. ktorý bol v KE) videl som fotky toho vozidla ale neviem či to bol prerábaný LONG alebo nejaký extra špecial ("4" palubovka, digitálna klíma, hranate špec. svetlá)
o jednom z prvých špecialov (stal pri jednom karosoravi - ondro, etien viete u koho) - záhadne sa stratil. Mal trocha odlišnú palubovnu - nemal kastlík.
potom boli vyrobené 2 špecialy (jeden je môj) - s extra výbavou - iné sťahovanie okien, video, tel, chladnička, imitácia kože (bohužial ked som kupoval špec. o tatrach som nevedel nič, tak som pôvodnému majiteľovi dovolil tieto doplnky zobrať). existovali ešte 2 rezervné sady týchto okien niekde v servise v prahe.
to je vsio čo viem ja.
prvotne vyrobených 96 ks do roku 1985, v rokoch 1985 (2.polovica až 1989) bolo postupne poskladaných najprv ešte 16 ks čiže výsledok 112 (tak ako uvádzaš ty ondro) a potom ešte boli doskládané daľšie na celkový počet 155.
Ževraj bol vyrobený ešte aj v roku 1992 posledný Špecial zo zvlášnou výbavou (mix LONGA "4" a špec. ktorý bol v KE) videl som fotky toho vozidla ale neviem či to bol prerábaný LONG alebo nejaký extra špecial ("4" palubovka, digitálna klíma, hranate špec. svetlá)
o jednom z prvých špecialov (stal pri jednom karosoravi - ondro, etien viete u koho) - záhadne sa stratil. Mal trocha odlišnú palubovnu - nemal kastlík.
potom boli vyrobené 2 špecialy (jeden je môj) - s extra výbavou - iné sťahovanie okien, video, tel, chladnička, imitácia kože (bohužial ked som kupoval špec. o tatrach som nevedel nič, tak som pôvodnému majiteľovi dovolil tieto doplnky zobrať). existovali ešte 2 rezervné sady týchto okien niekde v servise v prahe.
to je vsio čo viem ja.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Z hlediska vybavy T613S jsem se docetl o nasledujicim:
zdvojena zapalovaci a palivova soustava (dve palivova cerpadla, dva tyristory)
tachograf v kufru
2 verze motoru T613S a T613S1, lisi se predevsim pouzitymi karburatory
dale T613S je vzdy "long" a u technickych popisku mame prvni vyrobeny kus roku 1980
zdvojena zapalovaci a palivova soustava (dve palivova cerpadla, dva tyristory)
tachograf v kufru
2 verze motoru T613S a T613S1, lisi se predevsim pouzitymi karburatory
dale T613S je vzdy "long" a u technickych popisku mame prvni vyrobeny kus roku 1980
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Na tom by niečo mohlo byť, nakoľko Speciály mali byť vo výrobe nahradené variantou T613-4 Long. Tak, ako to bolo u Tatry vzhľadom k malosériovej výrobe typické, určite existovali vozy v "prechodovom" vyhotovení. Napr. môj Long T613-4 má ešte rozvod vzduchu starého prevedenia cez prahy (podobne, ako Mobicom...)fantomas napísal: Ževraj bol vyrobený ešte aj v roku 1992 posledný Špecial zo zvlášnou výbavou (mix LONGA "4" a špec. ktorý bol v KE) videl som fotky toho vozidla ale neviem či to bol prerábaný LONG alebo nejaký extra špecial ("4" palubovka, digitálna klíma, hranate špec. svetlá)
Začiatok výroby Speciálov (nerátam prototypy) je pomerne jasný - 1980, koniec teda si tiež - 1992.
Michael - ten návod na obsluhu popisuje napr. ovládacie prvky na prístrojovej doske T613 S? Alebo popis výbavy?
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Ondrej: Rad sa pridam. Moja specialka je tiez S1, r.v. 1989, KP009370, cislo motora 8797.
Detaily o ktorych ja viem:
- tempomat VDO z roku 1976
- iny mechanizmus stahovania okien (s inym koleckom)
- indikator opotrebenia brzdovych dosticiek
- tachograf VDO
- dvojite zapalovanie
- moznost prenasania zvuku z predu dozadu potenciometrom
- ina prevodovka (?)(ak sa nemylim ma tam o nejaky ten vyvod naviac)
- nizkotlakove ostrekovanie prednych svetlometov+stierac
A o kolkych vieme:
- etienne 1 ks
- tomas 1 ks
- ondrej 1 ks
- fantomas 1 ks
- pan l. (neviem ci mozem spominat jeho meno) 3 ks
- peto 2 ks
Sranda len v BA ich je 9
A potom viem este o tom jednom co bol na fotkach z bojnic...
Detaily o ktorych ja viem:
- tempomat VDO z roku 1976
- iny mechanizmus stahovania okien (s inym koleckom)
- indikator opotrebenia brzdovych dosticiek
- tachograf VDO
- dvojite zapalovanie
- moznost prenasania zvuku z predu dozadu potenciometrom
- ina prevodovka (?)(ak sa nemylim ma tam o nejaky ten vyvod naviac)
- nizkotlakove ostrekovanie prednych svetlometov+stierac
A o kolkych vieme:
- etienne 1 ks
- tomas 1 ks
- ondrej 1 ks
- fantomas 1 ks
- pan l. (neviem ci mozem spominat jeho meno) 3 ks
- peto 2 ks
Sranda len v BA ich je 9
A potom viem este o tom jednom co bol na fotkach z bojnic...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Etienne - ja viem v Ba o 13 Speciáloch (v rôznom stave), a to si nenárokujem, že viem o všetkých.
K výbave - kto vie, že jeho auto malo pôvodne (alebo stále má):
- tempomat
- autotelefón
- podtlakové centrálne zamykanie
- diktafón
- tachograf
- el. palivové čerpadlo
- chladiaci box
- iná špec. výbava...
Naopak štandardne sa vyskytuje:
- klimatizácia
- strojné riadenie
- bar v operadle zadného sedadla
- zdvojené zapaľovanie
- prídavný palivový filter
- centrálne zamykanie (elektrické)
Aký typ rádioprijímača sa pôvodne montoval?
O rozdielnych prevodovkách neviem - akurát sa montoval dvojvývodový medzikus k tachometru kvôli pripojeniu tachografu.
K výbave - kto vie, že jeho auto malo pôvodne (alebo stále má):
- tempomat
- autotelefón
- podtlakové centrálne zamykanie
- diktafón
- tachograf
- el. palivové čerpadlo
- chladiaci box
- iná špec. výbava...
Naopak štandardne sa vyskytuje:
- klimatizácia
- strojné riadenie
- bar v operadle zadného sedadla
- zdvojené zapaľovanie
- prídavný palivový filter
- centrálne zamykanie (elektrické)
Aký typ rádioprijímača sa pôvodne montoval?
O rozdielnych prevodovkách neviem - akurát sa montoval dvojvývodový medzikus k tachometru kvôli pripojeniu tachografu.
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
No, pridam sa teda aj ja.
Rok výroby - 1987
VIN - TMT613S00HP008379
Typ motora - 613-S1
Číslo motora - 107985
- niesom si teraz 100% isty, ale rozvod vzduchu mam tusim ako u modelu 613-4 (samozrejme okrem tych strednych fukarov cerstveho vzduchu).
- dalej mam i to el. podavacie cerpadlo
Ku tej prevodovke:
Myslim, ze prevodovka je rovnaka ako u ostatnych modelov (613-2/3), akurat som si vsimol u mna ako aj u etienna, ze spiatocka sa da zaradit bez zodvihnutia saltpaky a az naslednym zaradenim. Myslim, ze by to mohlo byt uz opotrebovanou poistkou proti nechcenemu zaradeniu spiatocky. Alebo to bolo tak schvalne?
Rok výroby - 1987
VIN - TMT613S00HP008379
Typ motora - 613-S1
Číslo motora - 107985
- niesom si teraz 100% isty, ale rozvod vzduchu mam tusim ako u modelu 613-4 (samozrejme okrem tych strednych fukarov cerstveho vzduchu).
- dalej mam i to el. podavacie cerpadlo
Ku tej prevodovke:
Myslim, ze prevodovka je rovnaka ako u ostatnych modelov (613-2/3), akurat som si vsimol u mna ako aj u etienna, ze spiatocka sa da zaradit bez zodvihnutia saltpaky a az naslednym zaradenim. Myslim, ze by to mohlo byt uz opotrebovanou poistkou proti nechcenemu zaradeniu spiatocky. Alebo to bolo tak schvalne?
Takže u Speciálu je rozpěrná tyč jako u Mi nebo jako u Favorita? Díval jsem se do dílenské příručky na T613-3 a S a nepochopil jsem to.ondrej napísal:Special má dvojité tiahlo radenia a kulisu vpredu uloženú na silentblokoch. Cieľom bolo zmenšiť pohyby radiacej páky pri výkyvoch hnacieho agregátu. Prevodovka je ale zhodná s ostatnými typmi.
Podobné riešenie bolo neskôr použité aj u 5° prevodoviek u Mi.
Kde je rozpěrná tyč upevněna na převodovce? U Mi má skříň převodů speciální nálitek s otvory, kam se rozpěrná tyč upevní. Ale u klasické čtyřstupňové převodovky T613 nic takového není.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní