Tatraplán - úpravy

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

-

Príspevok od užívateľa carlos » 10 Máj 2005, 18:05

inak tento tatraplan ma asi motor z 603,lebo zadné vetracie otvory sa pri prestavbe zablendovali/kdo tu je zo zlína?/ 8)

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 10 Máj 2005, 19:20

Carlos: focené je to v muzeu pana Samohýla. Řekl bych, že motor tam je původní! Kulatý filtr jde trochu vidět.

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Thomas » 10 Máj 2005, 19:23

a čím je zajímavá ta 613 vedle?

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 10 Máj 2005, 19:29

Carlos: Zadní větrací otvory na zadním dílu (zadku) tatraplán neměl. Ale na některých prvních tatraplánech ( prototypech T-107 ) větrací otvory jsou. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
skovi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa skovi » 10 Máj 2005, 19:30

Máte niekto viac foto od Samohýla? Mal by tam mať strieborný tatraplán od Suchánka z Čachtíc.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 10 Máj 2005, 21:02


Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 10 Máj 2005, 21:15

Palo12: Ty si kúpil svetlá na S1202-tie električkárske a na tom T600 sú iné... 8)

Užívateľov profilový obrázok
skovi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa skovi » 10 Máj 2005, 22:00

No, strieborný tam nieje buď je preč alebo to je ten tuning smotanovo červeny :roll:

palo 12

Príspevok od užívateľa palo 12 » 11 Máj 2005, 10:35

branik, vraj su tam zakladne aj s parabolou aj so vsetkym tie iste , len to "plastove sklo" je ine . . .
takato info sa dostala ku mne...
ma k tomu niekto nieco? fakt ma to zaujima. . . :?: :idea: :?:

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 11 Máj 2005, 22:32

Ja mam k tomu niečo... Podstatou svetla je to,čo vidíš a to,čo ti to svetlo rozptyluje! A práve to je na tých svetlách rozdielne... :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 12 Máj 2005, 14:05

jestli mě paměť neklame tak Samohýlův T600 je jeden z klasických "tuningovaných" V8-603 (vzduchový filtr je T805). Lemy z. blatníků jsou předělané jak psal michael - jen bych dodal že častým důvodem k této úpravě byla koroze. Chybí chromy a přední světla jsou myslím z T87. Zadní světla jsou buď z T603-1 s vyměným krytem nebo celé z trolejbusu. Spodní vanička je shodná u T603-1, Š1202 a zmíněných trolejbusů (a jiných MHD vozů té doby) liší se pouze počtem žárovek a sklonem dělících odrazných plechů. Jiná je potom samozřejmě barevnost a u Š1202 i tvar krytů.

palo 12

Príspevok od užívateľa palo 12 » 12 Máj 2005, 17:57

takze ani neviem jak a kupim zadne uplne nove zakladne na tatraplan....
a chudak "STEJŠN" bude zas chudacik ukrateny... :cry: :cry: :cry:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 23 Dec 2005, 00:25

Tak tu mame dalsi technicky popisek - T600.
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t600&lang=sk

Shrnuje vetsinu zde probranych zajimavych detailu (opet moc diky Michaelovi :!: ), presto jedna zakladni otazka pretrvava:

Jak se rozezna Tatraplan vyrobeny v Koprivnici od Tatraplanu z AZNP ?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 23 Dec 2005, 00:46

Furt vravím, tá úprava T600 s dielmi T603/2 je nádherná. Neviem kto to postavil ale je to veľmi krásny kus automobilu. Páči sa mi to viac ako originál. Tuning jak cyp

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Dec 2005, 00:48

No snad podle výrobního čísla, štítku, skoro i roku výroby, prostě znaků, kterými si už dnes nemůže být skoro nikdo jistý...

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 23 Dec 2005, 00:55

Lubos: no dobre, ale to bychom mohli rict o kazdem vozu. Nekde jsem ale videl, ze Tatraplany z AZNP mely kulatejsi zadni kapotu a vetsi zadni okynka. Je to pravda ?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Dec 2005, 01:14

Měl bych ještě pár drobných připomínek:

- 140 km/h to asi nejede, vždy je uváděna max. rychlost 130, trvalá 110
- starší motory (do čísla 853 včetně) měly vertikální ventilátor a pouze jeden karburátor, ať již ten Solex 32 UBIP nebo dříve Zenith 30IBM, výkon a kroutící moment toho motoru byly o něco nižší
- 5,5 litru oleje by mělo být jen v samotném motoru, jakmile naplníš i chladič, vejde se tam toho dvakrát tolik
- spotřebu oleje pak norma připouštěla až 0,3l/100km
- běžně se uvádí hmotnosti nižší - užitečné zatížení 405 kg a celková váha 1605 kg. (tlaky na nápravy, přední 689kg, zadní 916 kg)
- ráfky to má E4,00x16
- pak ti tam chybí délka auta, kdyby to někoho zajímalo, je to kolem 4540 mm
Naposledy upravil/-a Luboš v 23 Dec 2005, 01:19, upravené celkom 2 krát.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Dec 2005, 01:17

DRracer napísal:Lubos: no dobre, ale to bychom mohli rict o kazdem vozu. Nekde jsem ale videl, ze Tatraplany z AZNP mely kulatejsi zadni kapotu a vetsi zadni okynka. Je to pravda ?
S tou kapotou jsem si byl také jistý, ale už mi to moc nesedí... Okénka fak nevím.

Určitě se ta auta v detailech lišit budou, ale po 50ti letech si už nikdo nevzpomene a otázkou je, na kolik se dochovaly v původním stavu...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 23 Dec 2005, 01:40

Tak s těmi okénky jsi měl pravdu. Myslel jsem, že se zvětšovala jen ta vnitřní, ale teď koukám, že i ta venkovní jsou větší zhruba o 4 cm. To jsem si nikdy nevšiml... Mělo by to naběhnout od čísla 75.733, tedy pořád Kopřivnické stroje.

S obloukovitostí kapoty to ale asi nesouvisí, ta naběhla asi o něco později.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 24 Dec 2005, 00:17

Jaká T613 vzadu?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných