T77
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Zajímavá debata se tady rozproudila. Ty obdélníkové útvary za kapotou ,jak zde již bylo řečeno, měly mít souvislost s přívodem vzduchu k motoru.Otázkou je čím se ovládaly( ručně ,termostatem..). Na fotce motorového prostoru je zajímavé i odlišný tvar plechového usměrňovače odvodu vzduchu a absence chladičů oleje! Zajímalo by mě, kolik vozů v těchto kus od kusu odlišných variantách, spatřilo světlo světa? Dosud se domnívám,že jich bylo vyrobeno pouze několik- a to doslova. Představení T 77 bylo v březnu 1934,krátce poté představení v Berlíně- tam byl vůz s řízením uprostřed a třídílným oknem. V Paříži byl již vůz sériového provedení -podobné s T77a.
Nedávno jsem v muzeu při bůhví kolikáté prohlídce podvozku T77a,objevil pro mne neznámou skutečnost o které se nezmiňuje ani návod k obsluze vozu. Nad karburátorem je čtvrtkruhový hlinikový kryt. Ten je ve středu uložen otočně a při jedné ze čtyř poloh karburátor zcela zakrývá. Kryt tímto rozděluje vzduch který karburátor nasaje- ohřáté odpadní teplo nebo chladný od otvoru mezi kapotou a střechou.
Hlinikový kryt zřejmě sloužil k regulaci nasávaného vzduchu do karb.
Nedávno jsem v muzeu při bůhví kolikáté prohlídce podvozku T77a,objevil pro mne neznámou skutečnost o které se nezmiňuje ani návod k obsluze vozu. Nad karburátorem je čtvrtkruhový hlinikový kryt. Ten je ve středu uložen otočně a při jedné ze čtyř poloh karburátor zcela zakrývá. Kryt tímto rozděluje vzduch který karburátor nasaje- ohřáté odpadní teplo nebo chladný od otvoru mezi kapotou a střechou.
Hlinikový kryt zřejmě sloužil k regulaci nasávaného vzduchu do karb.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Matyjas: postupne dochazim ke stejnemu zaveru - na fotkach jich tady je 6:
1. se sipovym sklem
2. berlinska, s volantem uprostred
3. modelova
4. dvoubarevna
5. dvoubarevna svetla na zavodech
6. jako berlinska, ale s plochym celnim sklem a volantem vlevo
takze ta moje virtualni scena, kde jich bylo 80 vedle sebe, byl opet pekny historicky anachronismus
jednotlive vozy se lisi mimo jine v techto detailech:
- provedeni celniho skla
- tvar prednich a zadnich blatniku a zadni partie vubec
- provedeni svetlometu - plne zapustene, castecne zapustene (zrejme prvni provedeni) a zcela nezapustene (dvoubarevna zavodni)
- tvar bocniho lapace vzduchu - vetsina z nich ma na obrazkach jen zebrovani
- uchyceni dveri
podle meho nazoru nasledovaly vozy z fotografii v tomto poradi:
1. se sipovym sklem
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_00.jpg
2. jako berlinska s plochym sklem, ma stejny zadek, svetla a uchyceni dveri jako 1
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_04.jpg
3. berlinska, stejny predni blatnik, svetla jako 2, jine predni sklo a uchyceni dveri
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_08.jpg
4. dvoubarevna - zcela zapustena svetla, bocni zebrovani jako 1,2,3, dvere jako 3
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_07.jpg
5. modelova, skoro stejna jako 4, navic lapac vzduchu (mozna pres) bocni zebrovani, a lapac (mozna jen vyklopeny) nad zadni kapotou
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_10.jpg
6. zavodni, skoro seriove provedeni svetel, zbytek jako 5
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_02.jpg
pak jeste existuje obrazek bile T77, k videni napr. na uvodni strance http://www.tatra.demon.nl/
zajimave je, ze tyto prototypy maji nizsi konstrukcni vysku, rozvor a 16" rafky misto seriovych 18".
1. se sipovym sklem
2. berlinska, s volantem uprostred
3. modelova
4. dvoubarevna
5. dvoubarevna svetla na zavodech
6. jako berlinska, ale s plochym celnim sklem a volantem vlevo
takze ta moje virtualni scena, kde jich bylo 80 vedle sebe, byl opet pekny historicky anachronismus
jednotlive vozy se lisi mimo jine v techto detailech:
- provedeni celniho skla
- tvar prednich a zadnich blatniku a zadni partie vubec
- provedeni svetlometu - plne zapustene, castecne zapustene (zrejme prvni provedeni) a zcela nezapustene (dvoubarevna zavodni)
- tvar bocniho lapace vzduchu - vetsina z nich ma na obrazkach jen zebrovani
- uchyceni dveri
podle meho nazoru nasledovaly vozy z fotografii v tomto poradi:
1. se sipovym sklem
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_00.jpg
2. jako berlinska s plochym sklem, ma stejny zadek, svetla a uchyceni dveri jako 1
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_04.jpg
3. berlinska, stejny predni blatnik, svetla jako 2, jine predni sklo a uchyceni dveri
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_08.jpg
4. dvoubarevna - zcela zapustena svetla, bocni zebrovani jako 1,2,3, dvere jako 3
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_07.jpg
5. modelova, skoro stejna jako 4, navic lapac vzduchu (mozna pres) bocni zebrovani, a lapac (mozna jen vyklopeny) nad zadni kapotou
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_10.jpg
6. zavodni, skoro seriove provedeni svetel, zbytek jako 5
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_02.jpg
pak jeste existuje obrazek bile T77, k videni napr. na uvodni strance http://www.tatra.demon.nl/
zajimave je, ze tyto prototypy maji nizsi konstrukcni vysku, rozvor a 16" rafky misto seriovych 18".
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Matyjas: kde je na Keesove T77a ten plech, o kterem mluvis?
http://www.tatraclub.at/images/2005_77er/Cees_06.jpg
http://www.tatraclub.at/images/2005_77er/Cees_06.jpg
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Na přiložené fotografii je oproti Keesove T77a zcela zakryt karburátor . Na krytu jsou dobře patrny aretační otvory v pravé části krytu.Jsou celkem čtyři a umožnují sání ohřátého vzduch mezi válci (nastaveno u Keese) nebo dvě polohy mezi a čtvrtá poloha klapky vystavuje karb.pouze chldnému vzduchu z lapačů na střeše.
Se Tvým popisem vývoje T77 bych souhlasil.
Se Tvým popisem vývoje T77 bych souhlasil.
- Prílohy
-
- P1040085.JPG
- (325.62 KiB) 637 stiahnutí
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Na podélném řezu je pěkně vidět karburátor a nad ním kruhový kryt clonící sání. Otočný čep krytu je v úrovni příruby karb. vlevo. Je zarážející,že se o této klapce nezmiňuje příručka. Ovládání této klapky snad mohlo být popsáno v návodu ke karburátoru.
V plechové rámu odvodu vzduchu nad klapkou(krytem) je aretační pružina s kolíčkem.
V plechové rámu odvodu vzduchu nad klapkou(krytem) je aretační pružina s kolíčkem.
- Prílohy
-
- P1040088.JPG
- (245.54 KiB) 606 stiahnutí
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
myslim, ze je to pozdejsi provedeni (ale to je jen dohad). Ve fotogalerii je jich ale vic, napr.:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/a/t77a_22.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/a/t77a_01.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/a/t77a_02.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/a/t77a_22.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/a/t77a_01.jpg
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/a/t77a_02.jpg
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Ne, to je jinak - tohle je fotka z doby, kdy se prehrivaly zadni bubny a nez se na to prislo, tak prasklo nekolik pneu. Kees to popisuje nekde na sve strance.
Jinak veteranske gumy se normalne vyrabeji i zcela nove - pred nedavnem jsem kupoval 5.00x15" diagonalky a videl jsem v tom skladu i pneu na vozy z produkce pred 1.sv. valkou. Mimochodem na sestsettrojku tam byly diagonalky 6.70x15" se 3mi ruznymi provedenimi bilych boku.
Jinak veteranske gumy se normalne vyrabeji i zcela nove - pred nedavnem jsem kupoval 5.00x15" diagonalky a videl jsem v tom skladu i pneu na vozy z produkce pred 1.sv. valkou. Mimochodem na sestsettrojku tam byly diagonalky 6.70x15" se 3mi ruznymi provedenimi bilych boku.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Kees: thanks for explaining the dimensions.
I have one question regarding your T77a's rear window: it seems to be divided by the tail fin . This one is different (the B&W photo from Matyjas above):
http://www.tatraportal.sk/forum/files/p1040085.jpg
Is it an older design ?
I have one question regarding your T77a's rear window: it seems to be divided by the tail fin . This one is different (the B&W photo from Matyjas above):
http://www.tatraportal.sk/forum/files/p1040085.jpg
Is it an older design ?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných