T77

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 23 Jan 2005, 17:17

Když budu počítat s průměrem kola 74cm,tak při 3500ot/min pojede T77 130km/h, 3900ot/min- 145km/h,4050ot/min-150km/h. Některé prameny (příručka pro řidiče) uvádějí tzv. brzdový výkon při 3200ot/min-60k.

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 24 Jan 2005, 21:05

Michael: napsal jsi,že víš o existenci tří T 77 tzv. čistá. Jedná se prosím tě o provedení se zapuštěnými zadními blatníkya závěsy dveří ,trojdílným př.sklem nebo první série- vystouplé blatníky ,zadní kapota se dvěma okny místo žebrování aj..? Na fotce z Pařížského autosalonu -podzim 1934 je již novější provedení mající velmi blízko k T77a.Ještě jedna otázka k převodovce údajně ZF.
Kde to psali,že je zn.ZF nebo prosím tě z jakého zdroje znáš tenhle fakt.
Předem díky za odpovědi na mé zvědavé otázky.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 24 Jan 2005, 21:12

Všechny tř mají třídílná okna. O převodovce ZF vím z vlastní skušenosti a také od renovátora. Také jsem slyšel, že "kolečka" jsou zhodné i do převdovky T-70(80), toto mi říkal majitel vozů T-17. :lol:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 25 Jan 2005, 10:30

Michael: to jsou opet velmi zajimave informace - takze "cista" T77 plynule presla do T77a ? Rozpoznavaci znaky T77 a T77a, ktere jsou u techn. popisku jsou celkem jednoduche a prisly mi i smysluplne. Ted vidim, ze je bude treba upravit.

T49: bude opraveno

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 25 Jan 2005, 11:00

Nehľadajme u T77 a T77a nejaké všeobecné zákonitosti a pravidlá, lebo tých je málo, a aj tie sa často porušovali. Každá T77 je naozaj jedinečná a svojská, spoločných typových znakov je málo a u niektorých prevedení je na prvý pohľad problém jednoznačne rozhodnúť, o aký voz ide

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 25 Jan 2005, 16:07

Souhlasím s ondrejem :) Každá T77 je jak jsem tu ze začátku psal originál. Uritě víte, že u těchto starých tater je problém připasovat např. dveře ze dvou stejných vozů. Takto jsme zjistili, že tatra 87 má jiné zadní kapoty i lapače vzduchu ( myslím u prvních osem). Další ???

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 25 Jan 2005, 16:23

Dobre, daji se tedy formulovat rozlisujici znaky ciste sedmicky a acka ?

Predpokladam, ze jednim z hlavnich je objem motoru. Muj virtualni model, oznaceny jako cista sedmicka, je tedy jednim z prvnich seriovych vozu (cca 1934 ?), pak bylo obdobi postupneho prerodu (zapusteni blatniku, jina zadni kapota, trojdilne celni sklo) az k trisvetlovemu acku, ano ?

PS: muzejni acko - tech lapacu po stranach kapoty jsem si predtim nevsiml :oops: . Jeji konec je ale do sirokeho sipu, cili sedmickovy. Jinak na tatraworld.nl taky delaji acko, viz:

http://www.tatraworld.nl/T77aNov20041.jpg
http://www.tatraworld.nl/T77anov20042.jpg
http://www.tatraworld.nl/T77anov20043.jpg

Ta ma nejakou mezistenu, naopak cista sedmicka (ktera mi stala modelem) ho tam asi nema:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t77/t77_03.jpg
Jeste lepe je to videt na tom obrazku shora:
Prílohy
T77.JPG
T77.JPG (19.69 KiB) 12796 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 25 Jan 2005, 16:31

nakolko zachovanych vozov je pomerne malo, daju sa znaky identifikovat hlavne z fotografii, ak je vsak pri nich nespravna popiska, moze to situaciu dost zamiesat,
ked budem mat cas (u mna trocha problem) skusim pripravit niekolko obrazkov T77 a T77a s typickymi znakmi

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 25 Jan 2005, 17:21

ondrej: To by bylo super. Jestli si pamatujes, tak kdyz se zacinalo pracovat na fotogalerii, tak z nejake diskuse vzesly i rozdily T77/T77a, ktere jsou momentalne uvedeny u techn. popisku T77. Jak vidno, jsou potreba upravit ;)

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 25 Jan 2005, 19:26

Ještě jsem si vzpoměl, že mám někde dobovou fotku T-77 "čisté"se třemi světly uprostřed do trojúhelníku.Zajímavá je i ta dvoudvéřová 77.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 25 Jan 2005, 19:35

:shock: dvoudverova :shock: :?: :?: A neni to prace kapitana TAKS ;), jako s tou dvoudverovou T2-603 ?

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 25 Jan 2005, 19:40

DRracer: ne neboj není to práce kapitána TAKS. Jedná se o dvoudveřovou 77a jejíž majitel byl E. Uberlacker.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 25 Jan 2005, 19:49

To byla jen takova asociace, sorry ondrej :oops:

Kazdopadne to zni zajimave. Kam na to vy dva chodite :shock:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 25 Jan 2005, 20:08

Ta třísvětlová T77 je celkem známá, je třeba i v Rosenkranzově knize k 75. výročí tatry, ale dvoudveřovou jsem tedy ještě neviděl.

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 25 Jan 2005, 20:28

A nedaju sa ako čiastočný rozpoznávací znak použit tie nasavače,čo vedu nad strechu?Ja si niesom istý,ale myslím,že na áčke už neboli... Mýlim sa :?: :oops:
Naposledy upravil/-a Chapman v 25 Jan 2005, 23:25, upravené celkom 1 krát.

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 25 Jan 2005, 20:30

Fotografie dvoudveřové 77a byla otisknuta v kniza Aerodynamické vozy z Kopřivnice od M.Gomoly. Na foto je zvěčněn také její majitel E.U.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 25 Jan 2005, 20:33

Tatra 77a dvoudvéřová.
Prílohy
Erich Üblacker.jpg
Erich Üblacker.jpg (125.06 KiB) 12748 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 25 Jan 2005, 20:36

Luboši já mám fotku "dobovku" focenou na náměstí s majitelem. :)

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 25 Jan 2005, 20:41

Dvoudveřová T77a.
Prílohy
Tatra 77a.JPG
T77a
Tatra 77a.JPG (59.13 KiB) 12740 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 25 Jan 2005, 20:42

Ooo, pekne, pusobi trochu kratsim dojmem. Nebo byly jen prodlouzeny predni dvere na ukor "zadnich" ?

A ten predni blatnik vypada, jakoby byl protazen az do dveri, jako u osmicky. Je to mozne ?
Naposledy upravil/-a DRracer v 25 Jan 2005, 20:47, upravené celkom 1 krát.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných