První jízda s Tatrou

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Richard » 29 Máj 2008, 15:49

Tak jsem se dnes dočkal veteránských SPZ a pln nervozity a očekávání :| vyrazil na zkušební jízdu. Asi po kilometru mě v kopci spadl na podlahu plynový pedál a nezbylo než zacouvat zpět na rovinku a zjistit o co jde (v tomto případě šlo jen o banalitku, volný kulový kloub - hlavice vyskočila z čepu). Dál to už ale moc legrace nebyla, nejdříve jsem zjistil, že je baterie téměř vybitá, i když doma ještě šlo startovat. Dost mě to překvapilo protože kontrolka dobíjení zhasíná už při mírně zvýšených otáčkách... :? :?: Dynamo i regulátor je zn. Bosch.
Dále začala při středních otáčkách trvale svítit kontrolka mazání a zhasla pouze při hodně vysokých otáčkách. Jakmile jsem potom jel z kopce, motor se ochladil a olej zhoustl, tak stačily střední otáčky aby kontrolka mazání zhasla, ale stejně si mi to moc nezdá, nerad bych to hned zpočátku zadřel :o. Při studeném motoru kontrolka zhasíná hned po nastartování... Čidlo mazání, ale není originální kousek.
Poslední věcí je samotná technika jízdy - řazení. Myslel jsem si, že řazení s meziplynem ovládám dobře, ale zde to chce asi jiný fígl :?: .
Mám samozřejmě na mysli řazení směrem dolů, nahoru to jde bez problémů, ale dát potom z trojky dvojku se mi nepodařilo bez nepříjemného zvukového doprovodu. Nejvíce se osvědčilo nechat plyn trvale stlačený, což doporučují v příručce, ale ani to nebylo zcela bez hluku :oops: ...
Najel jsem asi 10 km (z Jablonce na Maxov a zpět) a nebýt výše uvedených problémů, dalo by se říct, že jsem spokojený, jízda na jedničku a dvojku je sice hukot, ale trojka a čtyřka je snad tišší než Rolls- Royce :) , řízení je přesné, a docela mě překvapilo, jaké kopce Tatra vyjede na trojku...
Prosím Karle (i jiní odborníci) o jakoukoliv radu nebo vyjádření, k výše uvedeným problémům, abych další jízdou neudělal více škody než užitku...
Díky.
Prílohy
Tatra 57 A.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Máj 2008, 16:01

Podľa obrázkov veľmi pekná Tatrička, som rád, že si nepodľahol čiernoblatníkovej psychóze :)
aký olej máš v motore nepíšeš, ale ja by som tam očakával 15W-50, ten by mal zabezpečovať dostatočnú viskozitu aj pri vyšších teplotách a teda aj pri plnom zaťažení pomerne nízkovýkonného motoru. Skontroluj, či nemáš olej zriedený benzínom ako následok neúspešných predchádzajúcich štartov a prípadne vyskúšaj iný tlakový spínač.
K dobíjaniu - aj keby ti súprava nedobíjala vôbec, tak po 10 km by akumulátor mal byť v rovnakej kondícii, ako na začiatku, ak bol - ako píšeš - nabitý. Bol teda skutočne nabitý? Skontroluj prípadne kontakt na jeho svorkách.
No - rád by som si na tom aute zajazdil, musí to byť fajn pocit!!
Pošli aj nejaké obrázky interiéru (sedadlá, bočnice, strop, prístrojovka..)

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa JáPavel » 29 Máj 2008, 16:28

I já používám olej s vyskozitou 15W-50 a když se motor ohřál,bylo to bez problému. Tlakový spínač je také důležitý,ale záleží jaký typ tam máš .Normální funkce je taková,že když svítí ,tak je vše pořádku a motor maže. Co se týče toho dobíjení, tak jsem si zcela jist,že dynamo není schopno dobíjet baterii na provozní kapacitu. Je jednoduché si spočítat odběr. Já jsem dobíjel svoji baterii téměř před každou jízdou. Pokud je baterie vybitá,musíš počítat s tím ,že budeš točit klikou.

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Richard » 29 Máj 2008, 18:00

Díky moc za rady, je pravda, že baterii jsem koupil loni v létě novou a od té doby jsem ji nenabíjel, před jízdou ale bez problémů startovala..., ale je-li Pavle pravda co píšeš, tak se samozřejmě nemohu divit, baterie mohla být před jízdou tak na polovině své maximální kapacity. No, teď už je na stole a nabíjí se :) . Pokud jde o ten olej mám tam M6A, což je SAE 30. Důvodem je, že jsem nevyndával klikový hřídel, takže mám strach použít aditivovaný olej, aby nedošlo k uvolnění usazenin a ucpání mazacích otvorů. 15W-50 má větší viskozitu, ale zřejmě se v neaditivované verzi nevyrábí :?:
Nevím,mám-li to risknout s aditivovaným olejem, vnitřek klikové skříně byl sice překvapivě čistý, ale Tatra byla předtím v provozu naposledy před 35 lety a klikový hřídel byl prý v 60 letech vyjmut a přebroušen, ale aditivované oleje tehdy sotva začínaly, takže tam pravděpodobně nebyl...
Mám tam asi jiný typ čidla, protože kontrolka se rozsvítí po zasunutí klíčku a po nastartování zhasne (při studném motoru).

Nějaké další fotky vložím, ale až tak příští týden, teď je nemám čím udělat :roll:

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa JáPavel » 29 Máj 2008, 18:30

Zcela jistě bych tento typ oleje nepoužíval,může se to rovnat smrti motoru. :( Do té doby než to vyčistíš a nezkontroluješ vše s únikem tlaku oleje. I já jsem měl motor v podobném stavu.Kliku jsem ovšem vyndal a velmi důkladně vše proplachoval. To co z toho teklo ,bylo velmi zajímavé :lol:
Určitě máš čidlo s obrácenou funkcí.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Máj 2008, 20:41

Richard napísal:... Pokud jde o ten olej mám tam M6A, což je SAE 30. Důvodem je, že jsem nevyndával klikový hřídel, takže mám strach použít aditivovaný olej, aby nedošlo k uvolnění usazenin a ucpání mazacích otvorů. 15W-50 má větší viskozitu, ale zřejmě se v neaditivované verzi nevyrábí ?...
ale veď ty už používaš olej aditivovaný - to je práve to "A" v jeho označení - ale práve ten najmizernejší, nevhodný pre letnú prevádzku vzduchom chladených motorov.. :cry: Naozaj - rýchlo s ním preč..

Užívateľov profilový obrázok
ivkej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa ivkej » 29 Máj 2008, 21:53

ja som si dneska prvý krát odskúšal T-2 148 to bolo celkom dobré...ale predsa P-V3S sa mi riadila lepšie :D a v teréne je to s ňou docela sranda........napríklad ako aj dneska....sme pootočili pneumatiku na disku :D

vašek kvasnička

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa vašek kvasnička » 29 Máj 2008, 23:18

Ahoj Richarde,
vidím, že tatřička už vyjela, tak gratuluji! Do diskuse bych přidal informaci, že olej s označením A je NEaditivovaný, oleje značené dříve AD byly aditivované. V žádném případě nyní nesmíš do auta nalít aditivovaný olej, přestože všechny hodnoty jako 15W 40 a pod. vypadají slibně!
Na mojí čisté žehličce také kontrolka zhasíná po té, co se olej zahřeje. Měl jsem z toho hrůzu, ale když vyhodíš kvalt a protočíš motor na volnoběh, kontrolka se rozsvítí a vidíš, že to maže. Ono to maže, ikdyž to nesvítí, pouze tlak v systému je nižší, ale zpravidla k mazání dostatečný.

Poznámka k řazení. Dolů, čili podřadíš nejlépe (pokud je na to čas) takto: zmáčkneš spojku a vyhodíš kvalt, pustíš spojku, při neutrálu zvýšíš otáčky (to musíš odposlechem a zkušeností), zmáčkneš spojku a řadíš nižší rychlost. U našich vozů jde samozřejmě jen o řazení ze trojky na dvojku. Ze čtyřky na trojku to jde i začátečníkům a jedničku tam za pohybu auta nedostaneš a ani bych to neradil zkoušet. Také pozor na jedno riziko: někdy, když to chcípne v kopci, to řidiči zkoušejí nastartovat ve zpětné jízdě při zařazení zpátečky. Hrozí zaseknutí kol v diferáku, ale možná i v převodovce, rozhodně bych to neriskoval!
Jinak hodně štěstí!
Vašek
http://www.veterantatra.com :lol:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Máj 2008, 23:21

A - oleje s aditívami
AD - oleje s aditívami a detergentami

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Luboš » 29 Máj 2008, 23:25

- neaditivovaný
A - aditivovaný
AD - aditivovaný detergentní

Skutečně by mne zajímalo, kde v posledních 50ti letech kupuje Vašek Kvasnička NEaditivovaný olej. To je v dnešní době leda tak fritol na řízky... :lol:

Neregistrovaný

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 29 Máj 2008, 23:30

Luboš napísal:- neaditivovaný
A - aditivovaný
AD - aditivovaný detergentní

Skutečně by mne zajímalo, kde v posledních 50ti letech kupuje Vašek Kvasnička NEaditivovaný olej. To je v dnešní době leda tak fritol na řízky... :lol:
50-ti??? Lubkoši, probuď se..

Užívateľov profilový obrázok
Tatra 75
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 05 Sep 2005, 18:32
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Tatra 75 » 29 Máj 2008, 23:46

Na nete som videl olej vizkozity 50 až 60 Neaditivovaný-
Popis:
MS 20 je ruský motorový olej pro mazání pístových letadlových motorů. Používá se rovněž pro motory veteránů, kde není možný nebo vhodný přechod na plně aditivované oleje. Olej je typu \"A\", aditivován pouze antioxidantem, viskozitně odpovídá mezi SAE 50 - SAE 60.
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1264

PS : rozhodne zmerajte tlak oleja manometrom iba tak budete mať istotu o správnosti mazania.

vašek kvasnička

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa vašek kvasnička » 29 Máj 2008, 23:50

OK, přiznávám, že jsem to popletl.
Jde ale o to, aby se do vozů nelily po olejích typu A hned oleje typu AD bez rozebrání a vyčištění... to chtěl básník říci! :oops:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Máj 2008, 09:01

Richard - píšeš, že ten motor bol už robený a že vnútro kľukovej skrine bolo čisté. Asi by som silne uvažoval o tom "vyskúšať" v motore olej AD - naliať ho tam a nechať motor bežať niekoľko hodín na voľnobeh - ak by ostal svetlý, bol asi motor pri oprave vyčistený. Ak by rýchlo zčernal, vypustil by som ho a opakoval s novou náplňou - postup opakoval až do vyčistenia motora (tie oleje niesú drahé). Určité riziko tu samozrejme je, ale pokiaľ motor bude pracovať iba na nízke otáčky (voľnobeh, až mierne zvýšený voľnobeh), je myslím minimálne. V opačnom prípade si odsúdený používať tie najmenej kvalitné a dnes už aj ťažšie dostupné oleje "A", čo sa určite podpíše aj na životnosti motora (jeho oprava v krátkej dobe ťa teda neminie) a komforte obsluhy. Takže riziko prvej varianty je myslím menšie a možné výhody zrejmé..
Rozhodnúť sa ale musíš sám.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa JáPavel » 30 Máj 2008, 11:01

Dle mého laického názoru, pokud byly tyto motory generálkovány v šedesátých létech někde v komunálu,vůbec tam neřešili kvalitní vyčištění po neaditivovaných mazivech v klice.Nebyla žádná obava z ničeho. Pokud bys nyní tvůj klikový hřídel důkladně vyčistil,zcela jistě se v něm najde památka ještě na první olej,který tam byl z Kopřivnice. :lol:
Jinak si myslím,že hlavní problém bude v tom,pokud se začne uvolňovat starý materiál v důsledku působení AD z kanálů,vytvoří emulzi,která se může rovnat brusné pastě,což se za nějaký čas projeví.

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Richard » 30 Máj 2008, 12:47

Díky za rady a připomínky, dnes ráno následovala 2. o něco delší jízda s Tatrou - 42 km. Se zvyšující se teplotou motoru (a vzduchu) začala kontrolka opět problikávat a při nízkých otáčkách (jízda na čtyřku) svítila naplno. Díky Václave za vysvětlení, aspoň vím, že to není až takový problém. Olej čím je řidší, tím snadněji prostupuje kanály a tlak klesá....
Než dělat pokusy s AD, zkusil bych raději ten ruský olej, vypadá slibně, jen je trošku problém, že je nalévaný ze sudu, a když by mi to přišlo poštou ve dvou lahvích od limonády asi bych k tomu neměl moc důvěru :?
Pokud jde o M6A, je prodáván jako celoroční, což asi pro teplotu okolo 30 stupňů není ideální, ale nemyslím si, že jde zas o takové splašky, že by způsobil závadu, která by vyžadovala opravu motoru v krátké době :?: :?:
Určitě jde o olej mnohem kvalitnější (nebo přinejmenším stejné kvality) než byly nejlepší oleje používané ve 30. letech. Tehdy žádné AD oleje přece nebyly a motory vydržely desetitisíce kilomerů bez generálky :) . Je ale pravda, že tyto oleje je nutono mětit po 1500 km, což je pouhá desetina, co vydrží dnešní běžné oleje.

Ještě se vrátím k tomu dobíjení, baterie po jízdě opět nepohnula starterem, předtím byla celou noc na nabíječce a ráno starovala, i když pravda nijak obzvlášť rychle. Po jízdě jsem zkusmo odpojil baterii při nastartovaném motoru a motor běžel bez problémů dál i s rozsvícenými světly, neutáhlo to ale už zároveň přerušovač blinkrů. Motor běžel jen na dynamo dokonce i na volnoběh, kdy už ale nybylo možno svítit ( po rozsvícení motor ihned zhasl). Světla jsem měl rozsvícená jen na hlavních silnicích, takže je pro mě záhadou kam se proud z baterie vytrácí.... :?:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Karel » 30 Máj 2008, 15:35

Olej M6A je pro vzducháče v létě opravdu řidký. Na léto byl doporučován olej M9A, ale kde ho sehnat opravdu nevím (snad by mohl vyhovovat ten ruský).
Já používám celoročně M8(AD) a když ji pořádně proženu za tropických dní tak mi na volnoběh kontrolka mazání také problikává, případně úplně zhasne, ale stačí jen trochu zvýšit volnoběh a svítí. Obávám se že tvůj motor na tom není nejlépe. Chtělo by to přeměřit jaký dává tlak. Na 1/2 plynu při zahřátém (nikoliv přehřátém) motoru by měl být tlak 3,5 atp. Pokud tomu tak není je možné podložit pružinku redukčního ventilu (za předpokladu že tento správně těsní) a jako předposlední možnost je upravit axiální vůli ozubených koleček olejového čerpadla (pokud je příliš velká). Poslední možností je GO motoru.
Přechod z oleje ,,A,, na ,,AD,, bez řádného vyčištění mazacích kanálků, ale hlavně dutin klikovky, bych nedoporučoval. Já měl ve všech klikovkách zcela zatvrdlé úsady do 1/2 až 3/4 průměru dutiny a vysekával jsem je šroubovákem (po odšroubování záslepek na čele kliky). Nejde ani tak o ,,brusnou pastu,, jak popisoval Pavel, ale o to ža tyto ztvrdlé úsady se mohou uvolnit ,,v hrudkách,, a ucpat mazací dirku v klikovce, čímž dojde k vylágrování ojničního ložiska (osobní zkušenost). V jedné zprávě tehdejšího s. p. Benzina (1987) je uvedeno že je možno u motorů které mají najeto do 15tis. km od GO s olejem ,,A,,, ještě přejít na olej ,,AD,,. Problém je v tom jak zjistit kolik má motor skutečně najeto a zda byl při GO opravdu dobře vyčištěn.

Jinak připomínám že olej je nutno měnit minimálně jednou za rok, i když ještě nemá najeto tolik kilometrů. Při výměně oleje nezapomeňte také vyndat a vypláchnout olejové sítko.

Zásadní problém elektriky je ve výkonu dynama. Doporučuji nechat si přeměřit kolik skutečně dává. Původní dynamo Bosch má výkon tuším 75W (Scintilla 82-100W) a jenom přední žárovky mají 2x 45 W (dohromady tedy 90W), k tomu je nutno připočítat zadní světla, osvětlení SPZ, a občas brzdová světla a blinkry. K tomu všemu samozřejmě zapalování a startér. Dost často proto někteří kolegové svítí jen parkovačkami, které mají podstatně menší spotřebu, než potkávací světla. Já mám vůz vybaven spínacím relé, které po rozsvícení kontrolky mazání (tzn. po nastartování motoru) zapne pouze přední potkávací světla. Nemusím tedy myslet na to zda jsem rozsvítil, a ještě ušetřím trochu proudu který by byl potřeba k rozsvícení zadních světel. Funkčnost ostatních světel za nepříznivého počasí tím samozřejmě není nijak narušena. Mám osobně vyzkoušeno že pokud startuji startérem musím ujet minimálně 50km svižné jízdy aby se baterka vzpamatovala a já mohl opět startovat startérem. To denní svícení je opravdu naprd.

S řazením ve starých Tatrách má problémy spousta lidí. Nesmíte zapomínat že ten motor je pomaluběžný (točí téměř polovinu toho co dnešní motory) a tak je i stavěná převodovka. Dobře seřízený motor se správně osazeným karburátorem si nechá po rovině líbit i 30 km/hod na 4ku. Pokud chcete bezhlučně podřadit musíte nechat vyšší kvalt dost ,,podusit,, nebo dát hodně velký meziplyn a nižší kvalt tam prostě ,,dloubnout,, (tzn. rychle, ale ne silou). Zvláště ještě studený a hustý PP-44 vyžaduje vyšší meziplyn a já dokonce dávám meziplyn i při prvním řazení z 1 na 2 (tedy nahoru) pokud je převodovka ještě studená.

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Richard » 30 Máj 2008, 19:42

Děkuji Karlovi a všem ostatním za rady a vysvětlení. Možná jsem měl klikovku opravdu vyndat a vyčistit, když byl motor napůl rozebraný, jenže ojniční ložiska byla bez vůlí a měl jsem za to, že pokud bych to rozmontoval, mohlo by dojít k jejich poškození, což by znamenalo shánět někoho kdo by mi za drahé peníze odlil nová.
Docela by mě zajímalo, nechá-li se M9A ještě někde sehnat, v nabídce Parama není, a na www nějaké firmy, která naskočí v Google po zadání M9A se sice objeví tento olej od Slovnaftu, jenže jde už asi o historii, protože v nabídce samotného Slovnaftu jsem ho nenašel...
V jaké kondici je motor nedovedu posoudit, protože s jízdou v jiné Tatře stejného typu nemám zkušennost, ale na volnoběh běží pravidelně a trojka táhne i do středně prudkého kopce. Na rovince jsem jel nejvíce 70 na čtyřku při "půlce plynu". Rychleji jsem si jet netroufl, ale asi by to nebyl problém. Samotná čtyřka mi ale připadá úplně bez kroutícího momentu.
Tlakoměr bych měl někde mít i s trubkou, takže jestliže se mi podaří ho připojit místo čidla budu vědět víc... :idea:
S tím dobíjením je to kvůli svícení opravdu problém, dynamo sice dobíjí, ale je to jen v destetinách voltů při středních otáčkách, což je málo. Startování klikou mi sice nevadí, ale zvedání kapoty, když motor "chcípne" na křižovatce není moc lákavá představa :?
Řazení asi budu muset cvičit o něco déle než jsem si původně myslel, s trojky na dvojku to stále není ideální. Nejlépe se zatím osvědčily 2 lehké meziplyny po sobě (vždy zároveň s uvolněním spojky), ale je to poněkud časově náročné a zuby většinou stejně o sebe cvaknou...

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Karel » 30 Máj 2008, 20:07

To že o sebe zuby občas ťuknou nebo škrtnou je normální. To se stává i mě. Jde o to aby to nebylo příliš často, nebo aby se ty zuby o sebe nehoblovaly příliš dlouho.
Nejsem si jistý (dělám to tak nějak automaticky) ale řekl bych že při řazení z 3 na 2 protáčím motor na meziplyn až do středních otáček a možná ještě výš, záleží jak jedu rychle a také jestli řadím na rovině nebo do kopce.

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: První jízda s Tatrou

Príspevok od užívateľa Pedro » 01 Jún 2008, 17:13

Richard: Je to mimo Tvé problémy, ale rád bych se zeptal na barvu, kterou jsi použil, a to jak co se týče ostínu, tak typu(názvu) barvy. Podle jediného místa, kde se u mé dochovala pravděpodobně původní barva, bych měl mít, pokud dobře koukám a fotky nezkreslují, stejný odstín. Je to nějaký odstín RAL nebo je namíchané podle nějakého kousku originálu? Co jsi použil za typ barvy? Lesk mi přijde takový akorát, žádná moderní nepřirozeně lesklá barva...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní