Tatra 138
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
t138/148
viete niekto o TATRe "148" 4x4 na Jankovom vŕšku?je to prerobený vojenský ťahač.....ŠPZ tohto vozidla sú BN-TATRA myslím mám aj pár foto...tá TATRA má vo vnútri červenú kožu no ale nie je to podstatné.....čítal som že aj to bola pôvodom TATRA 138....viete ohľadom toho niekto niečo viac a je to vôbec pravda?
- Maxono
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 688
- Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
- Kontaktovať užívateľa:
Čo viem ja o nej, tak je to normálna T-138 4x4 vojenská sedlovka. Ten pán čo ju má, si ju potom upravil podľa seba. Motor má asi pôvodný, len tam má prerobenú zadnú časť (nemá točňu a celé to má uhladené chrómovaným slzičkovým plechom), interiér ma potiahnutý červenou kožou (sedačky, palubovka aj strop) a má to ladený výfuk vyvedený hore. Ešte tam má svetelnú rampu a vpredu rám. Inak asi nič.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
Zaludna otazka pro opravdove znalce - co je to a proc?
Moje domnenka je nasledujici: T138 v prototypovem provedeni 4x4, r.v. cca 1965 nebo novejsi. Oproti T137 to totiz ma nejak moc novych designovych prvku, zejmena dvere otvirane po smeru jizdy.
Moje domnenka je nasledujici: T138 v prototypovem provedeni 4x4, r.v. cca 1965 nebo novejsi. Oproti T137 to totiz ma nejak moc novych designovych prvku, zejmena dvere otvirane po smeru jizdy.
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
po roku si niekto spomenul na túto tému
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
povedal by som, že to môže byť prototyp valníka 4x2 určeného pre diaľkovú kamiónovú dopravu, čo potvrdzuje aj veľký rázvor a valníková nadstavbaDRracer napísal:Zaludna otazka pro opravdove znalce - co je to a proc?
Moje domnenka je nasledujici: T138 v prototypovem provedeni 4x4, r.v. cca 1965 nebo novejsi. Oproti T137 to totiz ma nejak moc novych designovych prvku, zejmena dvere otvirane po smeru jizdy.
Re: Tatra 138
Myslím že je to 137. Mám fotku ja to stojí v kopřivnici a je na tom naložena korba z 813 6x6 S1. Patrně to chvíli sloužilo k vnitropodnikové dopravě.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
..a navyše na posledných dvoch obr.nemusí byť jedno a to isté auto (aj keď môže)..
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 138
Přijde mi, že plachta je poměrně nízká. Taková army verze, aby si pod to nasedalo mužstvo, ale moc tovaru to takhle nepobere. Ovšem ostatní znaky vojenských aut to postrádá.
První nápad, který jsem po uveřejnění hádanky dostal, byl, že chtěli rychle postavit něco do armádního tendru na auto této velikosti s náhonem 4x4 - pro silniční dálkovou přepravu je to docela nešikovné (šikmé poloosy, zároveň příliš dlouhý rozvor pro terénní auto).
První nápad, který jsem po uveřejnění hádanky dostal, byl, že chtěli rychle postavit něco do armádního tendru na auto této velikosti s náhonem 4x4 - pro silniční dálkovou přepravu je to docela nešikovné (šikmé poloosy, zároveň příliš dlouhý rozvor pro terénní auto).
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
Stejne auto to neni, T137/8 na mem obrazku je 4x4, T137/8 na druhem obrazku je 4x2ondrej napísal:..a navyše na posledných dvoch obr.nemusí byť jedno a to isté auto (aj keď môže)..
Neni to hadanka, sam neznam presnou odpoved . Chtel bych znat nazory ostatnich, jestli to je T137, nebo T138 a nejlepe kdy to auto vzniklo.D.A. napísal:Přijde mi, že plachta je poměrně nízká. Taková army verze, aby si pod to nasedalo mužstvo, ale moc tovaru to takhle nepobere. Ovšem ostatní znaky vojenských aut to postrádá.
První nápad, který jsem po uveřejnění hádanky dostal, byl, že chtěli rychle postavit něco do armádního tendru na auto této velikosti s náhonem 4x4 - pro silniční dálkovou přepravu je to docela nešikovné (šikmé poloosy, zároveň příliš dlouhý rozvor pro terénní auto).
Vsechny T137 na ostatnich dostupnych obrazkach vykazuji spolecne designove prvky, ktere u techto dlouhych valniku nejsou (viz. cerstve updatovany popisek T137: http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t137_sk&lang=sk ).
Zejmena to nove provedeni dveri (sloupek v okne a klika vzadu) ... napadaji mne 2 hypotezy:
1. auta vznikla jako T137 a v prubehu testu dostala novou kabinu
2. nebo je toto provedeni dveri daleko starsi a testovalo se uz od sameho zacatku vyvoje T137/8.
Mam tu jeste jeden podobny dlouhy valnik, taky 4x2 (ma jinak uchycenou rezervu vzadu):
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
- oblúky na plachtu sa dali spravidla umiestniť do dvoch výšok
- valník na prvom obrázku (ten s plachtou) mi pripadá ako najmladší - neviem ale s určitosťou identifikovať, či má podvozok 4x4, alebo 4x2 (dá sa spoliehať na stredové náboje!? u prototypov si nie som istý, neviem...)
- myslím, že jasná hranica medzi T-137 a T-138 neexistuje, pôvodne boli 2-nápravové vozy označované, ako T-137 a 3-nápravové ako T-138 (podobne, ako u T-128 a T-130), neskôr však boli zlúčené do jedného radu T-138, resp. neskôr T-148. Neviem o nejakom inom zásadnom rozlišovacom znaku...
- valník na prvom obrázku (ten s plachtou) mi pripadá ako najmladší - neviem ale s určitosťou identifikovať, či má podvozok 4x4, alebo 4x2 (dá sa spoliehať na stredové náboje!? u prototypov si nie som istý, neviem...)
- myslím, že jasná hranica medzi T-137 a T-138 neexistuje, pôvodne boli 2-nápravové vozy označované, ako T-137 a 3-nápravové ako T-138 (podobne, ako u T-128 a T-130), neskôr však boli zlúčené do jedného radu T-138, resp. neskôr T-148. Neviem o nejakom inom zásadnom rozlišovacom znaku...
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 138
S oblouky máš samozřejmě pravdu (mám to i v kůlně), ale jak by se níž skasala ta konkrétní plachta z PC070031.JPG ? Vypadá, že už je našponovaná na max.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
A myslím, že v depozitáři muzea je valník, podobný, ale má železné bočnice... Ale existovala a to byla 137 S1 4x4 (1958) a ta měla dveře obráceně, a dveře obráceně byly na prototypech kolem r 1955-56 a měly i šíbry a nehnané př. nápravy .
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
Chces rict, ze se tahle T137 dochovala (ma presne to, co pises - sibr, 4x2, ocelovy valnik)?bazilisak napísal:A myslím, že v depozitáři muzea je valník, podobný, ale má železné bočnice... Ale existovala a to byla 137 S1 4x4 (1958) a ta měla dveře obráceně, a dveře obráceně byly na prototypech kolem r 1955-56 a měly i šíbry a nehnané př. nápravy .
http://www.tatraportal.com/popisky/t137/t137_03.jpg
S prototypy 1955-6 "nemam problem" . Tam je vsude klika dveri vpredu, okno dveri nema sloupek. Nektere z techto T137 nemaji predni pohon, presne jak pises. Vse je u technickeho popisku T137, vcetne te T137 S1 4x4:
http://www.tatraportal.com/popisky/t137/t137_02.jpg
Proto mne prekvapuje zde prezentovane dlouhe dvounapravove provedeni s novejsi kabinou (klika dveri vzadu, okno dveri rozdeleno sloupkem).
Prave proto se priklanim k tomu, ze by mohlo jit o prototypy vyrobene az behem seriove vyroby T138 (kdy oznaceni T137 uz bylo definitivne zahnano LIAZem do propadliste dejin ). Myslim, ze rozhodnout by mohlo dolozeni roku, od kdy se zacaly zkouset dvere s klikou vzadu.ondrej napísal:- myslím, že jasná hranica medzi T-137 a T-138 neexistuje, pôvodne boli 2-nápravové vozy označované, ako T-137 a 3-nápravové ako T-138 (podobne, ako u T-128 a T-130), neskôr však boli zlúčené do jedného radu T-138, resp. neskôr T-148. Neviem o nejakom inom zásadnom rozlišovacom znaku...
Jeste existuje obrazek kratkeho sklapece S3 oznacovaneho take jako T137 s novejsi kabinou:
http://www.tatraprehled.com/137/pics/137s3.jpg
Ta ma ale jeste ten vetraci otvor pred blinkrem na boku. Nevite nekdo, co to je a k cemu to bylo? Temer vsechny prototypy to maji...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 138
ja si myslím, že ten "vetrací" otvor má práve slúžiť k lepšiemu vetraniu kabíny - niekde som to tak aj tuším čítal...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných