Tatra 57 "Béčko"
Re: Tatra 57 "Béčko"
Laco: pěkně pokračuješ
Lukas: opět pěkná dobovka
Lukas: opět pěkná dobovka
- Krieg
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 21 Mar 2008, 10:02
- Tatry, ktoré vlastním: 613, 600, 603-2, 805, 57b, 75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Kolegové, dal jsem se do oprav svého Béčka (aniž bych měl jakoukoliv dílenskou příručku, manuál aj.) a potřeboval bych vědět několik věcí.
Jaký olej v Hadimrškách a vůbec autech z těchto let používáte? Předpokládám M6A nebo tak něco. Jaký výplachový olej použít k odstranění starého? Kde vůbec je výpustný otvor? Jak říkám, nemám podklady naprosto žádné a vše dělám v malé kůlně za svitu baterky...
A ještě jedna věc, podlaha. Na přiloženém obrázku jsou červeně zakroužkované díry v podlaze kolem rychlostní skříně a pedálů, které předpokládám, že by měly být utěsněny nějakou gumou, aby do auta nezatékalo. Jaká by měla být?
Jaký olej v Hadimrškách a vůbec autech z těchto let používáte? Předpokládám M6A nebo tak něco. Jaký výplachový olej použít k odstranění starého? Kde vůbec je výpustný otvor? Jak říkám, nemám podklady naprosto žádné a vše dělám v malé kůlně za svitu baterky...
A ještě jedna věc, podlaha. Na přiloženém obrázku jsou červeně zakroužkované díry v podlaze kolem rychlostní skříně a pedálů, které předpokládám, že by měly být utěsněny nějakou gumou, aby do auta nezatékalo. Jaká by měla být?
Re: Tatra 57 "Béčko"
Nevím jak u Béčka, ale u Áčka jsou ty otvory zakryté zřejmě kůží (po těch letech už se to nedá dost dobře určit), která je připevněná rámečkěm kopírující otvor v mezistěně. Kulatý otvor ( na tvém obr. pod pedálem plynu) je překryt plechovým víkem zakrývajícím startér. Nějak mi na tvé mezistěně schází otvor pro topení. Že by ten kulatý deklík pod kastlíkem na baterku ?
Některé motory mají vypouštěcí šroub oleje zespodu, těsně pod filtrem oleje. Některé motory ho ale nemají a olej se vypouští vyšroubováním olejového filtru.
Já mám motor po kompletní GO, včetně řádného vyčištění všech dutin (hlavně v klikovce) a tak používám M8AD (M6AD by byl řídký). Někde tu někdo doporučoval i podobně hustý neaditivovaný olej.
Některé motory mají vypouštěcí šroub oleje zespodu, těsně pod filtrem oleje. Některé motory ho ale nemají a olej se vypouští vyšroubováním olejového filtru.
Já mám motor po kompletní GO, včetně řádného vyčištění všech dutin (hlavně v klikovce) a tak používám M8AD (M6AD by byl řídký). Někde tu někdo doporučoval i podobně hustý neaditivovaný olej.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Pro Kriega: Tady na téhle adrese je asi veškerá potřebná technická dokumentace, zejména dílenská příručka z Ostravy a sestavné výkresy pro Tatra 57K.
http://www.klub-vm.estranky.cz/clanky/k ... tace-tatra
http://www.klub-vm.estranky.cz/clanky/k ... tace-tatra
- Krieg
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 21 Mar 2008, 10:02
- Tatry, ktoré vlastním: 613, 600, 603-2, 805, 57b, 75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Děkuji za odpovědi.
Karle a ostatní, jak to utěsnění těch otvorů kolem máš na svých autě řešeno?
A jaké koberečky by měly ve voze být? Myslím hlavně tvar a materiál, prostě aby to nebyly moderní autokoberce, ale aby to vypadalo co nejpůvodněji.
Karle a ostatní, jak to utěsnění těch otvorů kolem máš na svých autě řešeno?
A jaké koberečky by měly ve voze být? Myslím hlavně tvar a materiál, prostě aby to nebyly moderní autokoberce, ale aby to vypadalo co nejpůvodněji.
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
No teď jsem podrobně zkouknul ten nákres káčkového motoru od Karla a zaujala mě tam jedna věc - a to tvar startovací kliky, že by ta klika byla jiná než ty standartní kliky v našich osobácích?
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Viděl bych to na unifikaci pro vozidla WH. Ten předešlý typ start. kliky měla asi jen Tatra.... Systém, který je vidět na nákresu používala převážná část automobilek...
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Krieg
Snáď to pomôže.
Tak som nafotil moje dekle na tie otvory . Na ľavej strane chýba guma , čo bola prinitovaná medzi kryt a ten pásik. Na pravej strane bola guma prinitovaná o priečku medzi pásik. Použité boli brašnárske nity.Kolegové, dal jsem se do oprav svého Béčka...
Snáď to pomôže.
- Prílohy
-
- tmp11AA.pdf
- (198.68 KiB) 323 stiahnutí
- Krieg
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 21 Mar 2008, 10:02
- Tatry, ktoré vlastním: 613, 600, 603-2, 805, 57b, 75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Díky, proštuduju to.
Jinak při natažení osvětlení až k motoru jsem s hrůzou zjistil, že z ní v minulých letech zloději ukradli karbec, orvali káble ke kontrolkám, od dynama atd.
Takže, z čeho by se dal použít karbec Jikov 30 POV příp. jiný odpovídající, pokud bych nenašel v dílech odpovídající Solex či Zenith?
Dále ti dobytkové orvali kábely ke kontrolkám, resp. od nich vede svazek káblů, ale já naprosto netuším, k čemu všemu. Je jich 5. Předpokládám dobíjení a mazání, jinak netuším.
A konečně (zatím) taková ta liša, co drží tapecírunk u dveří, mohli byste někdo, prosím, oměřit zákl. rozměry jako délka, šířka, výška a alespoň přibližné hodnoty rádiusů tvarových ploch toho madla?
Jinak při natažení osvětlení až k motoru jsem s hrůzou zjistil, že z ní v minulých letech zloději ukradli karbec, orvali káble ke kontrolkám, od dynama atd.
Takže, z čeho by se dal použít karbec Jikov 30 POV příp. jiný odpovídající, pokud bych nenašel v dílech odpovídající Solex či Zenith?
Dále ti dobytkové orvali kábely ke kontrolkám, resp. od nich vede svazek káblů, ale já naprosto netuším, k čemu všemu. Je jich 5. Předpokládám dobíjení a mazání, jinak netuším.
A konečně (zatím) taková ta liša, co drží tapecírunk u dveří, mohli byste někdo, prosím, oměřit zákl. rozměry jako délka, šířka, výška a alespoň přibližné hodnoty rádiusů tvarových ploch toho madla?
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Těm tvým dotazům moc nerozumím.. těžko se radí.
Té elektriky tam moc není. Mělo by to být asi stejné jako áčko. Někdy je snažší těch pár drátu natahat nových.
Jinak jít po drátech a po ruce mít schéma a nějakou zkoušečku nebo prosvětlovačku.
Na palubovce jsou kontrolky mazání, dobíjení je v případě Scint. ve spín.skřínce. Bosch nevím jak to má. Tím policajtem na mazání spínáš minus. Dál je tam asi vypínač osvětlení tachometru a přepínač blinkrů. To je trošku vořech, jelikož ta kontrolka v přepínači se ukostřoju vždy při přepnutí na jednu stranu, stranou druhou.
Ale chce to mít to schéma a je to pak sranda.
No a ten karbec snad nějaká burza nebo aukro, pokud to nebude nějaká žiďácká cena.
Ale těch Jikovů ,Solexů nebo Pal Solexů jsem viděl po burzách dost a dá se to koupit za relativně solidní cenu.
Té elektriky tam moc není. Mělo by to být asi stejné jako áčko. Někdy je snažší těch pár drátu natahat nových.
Jinak jít po drátech a po ruce mít schéma a nějakou zkoušečku nebo prosvětlovačku.
Na palubovce jsou kontrolky mazání, dobíjení je v případě Scint. ve spín.skřínce. Bosch nevím jak to má. Tím policajtem na mazání spínáš minus. Dál je tam asi vypínač osvětlení tachometru a přepínač blinkrů. To je trošku vořech, jelikož ta kontrolka v přepínači se ukostřoju vždy při přepnutí na jednu stranu, stranou druhou.
Ale chce to mít to schéma a je to pak sranda.
No a ten karbec snad nějaká burza nebo aukro, pokud to nebude nějaká žiďácká cena.
Ale těch Jikovů ,Solexů nebo Pal Solexů jsem viděl po burzách dost a dá se to koupit za relativně solidní cenu.
- Krieg
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 21 Mar 2008, 10:02
- Tatry, ktoré vlastním: 613, 600, 603-2, 805, 57b, 75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
No schémata nějaká mám, ale když je to překopané na PAL, může to být u každého kusu jinak, ne?
A čemu konkrétně z dotazů nerozumíš?
A čemu konkrétně z dotazů nerozumíš?
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Krieg -
vymetal som doma garáž a mám neaký karbec naviac. Jeden je dobový a ten druhý ako náhrada , keby sa zmenilo osadenie tryskami. foto prikladám. Ak ešte nemáš , tak sa ozvi na SS.
vymetal som doma garáž a mám neaký karbec naviac. Jeden je dobový a ten druhý ako náhrada , keby sa zmenilo osadenie tryskami. foto prikladám. Ak ešte nemáš , tak sa ozvi na SS.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
ten druhý - ja som mal takýto ma motory, keď som ho skúšal rozbehať a zdalo sa to celkom reálne použiteľné.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Krieg - mám z dverí to madlo , len jedno . Nieviem ktorá je to strana. Cez sviatky to môžem skresliť. Potom to pošlem.
Re: Tatra 57 "Béčko"
Zdravím, neví někdo o TP na prodej na Tatru 57b? Děkuji za případné info
- beezle
- Diskusný nováčik
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 09 Sep 2009, 19:26
- Tatry, ktoré vlastním: tatra 57b,tatra603 trojkolka.
- Bydlisko: bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Čaute tatrováci,chcel by som sa spýtať na zadné lampy T57b z roku 1946.Máte niekto prehlad?
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Ahoj !
V roku 1946 sa používali ešte tie francúzke/švajčiarske "žabie oči" ako je na v prospekte "Hadimrška t. 57b". Osvetlenie ŠPZ bolo na prelome 45/46 cez spoločnú lampu s brzdovým svetlom ako pred vojnou. No v rokoch 1946 a1947 sa používala ŠPZ - že bola vyrezaná do plechu a v takej kapse zospodu boli sufitky , ktoré osvetlovali aj kufor (večer, keď bolo otvotené veko) tá kapsa bola súčasťou veka kufru. Blinkre boli vyklápačky a boli namontované na stlpiku z vonku a neboli zapustené. Brzdové svetlo bolo umiestnené pod ŠPZ vo veku kufra - použité z ( T87) ?? alebo veľmi podobné. Od roku 1948 bola nová vyhláška a tak sa museli používať samostatné blinkre v predu a vzadu a pár brzdových svetiel. Vtedy sa montovali svetlá ako na škodovku a blinker do predného blatníka.
No už po vojne si majitelia doplňali "pár" brzdových svetiel ako bolo za vojny. Toto je moje zistenie , ale môžem sa mýlit. Ale to čo uvádzam môžem podložiť svojimi fotografiami. Najlepšie by však boli dobové - továrne fotografie. Moje fotá pridám dodatočne.
S pozdravom Laco
V roku 1946 sa používali ešte tie francúzke/švajčiarske "žabie oči" ako je na v prospekte "Hadimrška t. 57b". Osvetlenie ŠPZ bolo na prelome 45/46 cez spoločnú lampu s brzdovým svetlom ako pred vojnou. No v rokoch 1946 a1947 sa používala ŠPZ - že bola vyrezaná do plechu a v takej kapse zospodu boli sufitky , ktoré osvetlovali aj kufor (večer, keď bolo otvotené veko) tá kapsa bola súčasťou veka kufru. Blinkre boli vyklápačky a boli namontované na stlpiku z vonku a neboli zapustené. Brzdové svetlo bolo umiestnené pod ŠPZ vo veku kufra - použité z ( T87) ?? alebo veľmi podobné. Od roku 1948 bola nová vyhláška a tak sa museli používať samostatné blinkre v predu a vzadu a pár brzdových svetiel. Vtedy sa montovali svetlá ako na škodovku a blinker do predného blatníka.
No už po vojne si majitelia doplňali "pár" brzdových svetiel ako bolo za vojny. Toto je moje zistenie , ale môžem sa mýlit. Ale to čo uvádzam môžem podložiť svojimi fotografiami. Najlepšie by však boli dobové - továrne fotografie. Moje fotá pridám dodatočne.
S pozdravom Laco
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Béčko"
Na začiatku tohto vlákna je foto.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných