Tatra 57 "Béčko"
Je celkem pravděpodobné že v rámci poválečných úspor a s přihlédnutím k plánovanému (dle plánú centrálního plánování) ukončení výroby tohoto typu byl u posledních vozů ( má ho i ta poslední vyrobená) použit volant ze současně vyráběného jiného vozu. Ten volant jsem viděl i na Pětasedmě, ale tam to byla zřejmě úprava předešlého majitele.
tatra 57b
Som rád , že som objavil tento portál. Renovujem si 57b-čko a dost som sa poučil z predchádzajúcich článkov.
Kto z Vas mi môže pomôcť , prosím ozvite sa. Stratili mi pri pochromovaní diely: držiak volantu, ozubec ručnej brzdy. Keď niekomu vystáva , ponúknite .
Rád pomôžem v v čom budem môcť .
Kto z Vas mi môže pomôcť , prosím ozvite sa. Stratili mi pri pochromovaní diely: držiak volantu, ozubec ručnej brzdy. Keď niekomu vystáva , ponúknite .
Rád pomôžem v v čom budem môcť .
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Kabrio
Mam doma nieco podobne, ale som presvedceny, ze to prestavali . Bolo to vyrobene pre filmove ateliery Koliba v 1946. Ale ma to svietiace SPZ.Michael napísal:Další zajímavostí je kabriolet Béčko.
Údajně se vyrobila malá série o pěti kusech.
Pismena boli vyrezane do plechu a podsvietene dvomi sufitkami.
neviem ako poslat foto. zoskenujem a poslem na e-mail
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
kabrio
mam to doma a na net pristup len na firme. zajtra to donesiem a zoskenujem. ale neviem ako to mam vlozit do prispevku.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
aj ine TATRA auta
este mam rozobrate auto T54 , je to pred renovaciou. Mam to nafotene v rozobratom stave. detaily mozem poskytnut. Su tam vidiet rozdiely 54 cista a 54/30 lebo aj to som si nafotil od kolegu co to potom predal. Mam aj navod na 57b z roku 1947 - z Koprivnice s katalogom ND prefotene a navod na 54 - 54/30 v cs.
Tak aby debata nevázla přidám foto kliky T-57B s implantovaným zámkem ze zadní kliky Š-1203. Ten zámek tam nepasoval přesně, musel jsem ho trochu upravit, ale vzhledem k tomu že jsem to dělal před více jak 15ti lety už nevím co vše bylo potřeba upravit. Klika je focena na Áčku, které bylo vyrobeno v Prosinci 1938, tzn. v době kdy se již vyráběla i Béčka a proto má vnější i vnitřní kliky a kličky na okna schodná s Béčkem. Rovněž omezovač otevření dveří je schodný s Béčkem (kovové táhlo s gumovým dorazem procházející skrz sloupek dveří).
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Laco
poslal som to na portál ako fotky.
Jednoducho to neviem vlozit ale ak mi to niekto vysvetlí tak budem posielat viac.
Jednoducho to neviem vlozit ale ak mi to niekto vysvetlí tak budem posielat viac.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Laco
toto mi poslali z Csl.stat.filmu
Vyrobne cislo: 66214 a 192355 cislo motoru . doteraz je to na SPZ,
Bola na tom prerobena karoseria po havarii. od r. 1950 to nejazdilo. Ja som stvrty majitel. ten predo mnou to mal iba na sklade!
nejde mi to vlozit asi je to velke , tak to skusim zmensit
Vyrobne cislo: 66214 a 192355 cislo motoru . doteraz je to na SPZ,
Bola na tom prerobena karoseria po havarii. od r. 1950 to nejazdilo. Ja som stvrty majitel. ten predo mnou to mal iba na sklade!
nejde mi to vlozit asi je to velke , tak to skusim zmensit
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Laco
tesim sa jak maly chlapec - preslo to.
Toto ma byt moja tatra po renovacii ! Jej historia je - natoceny film : Co je najrychlejsie. Natocene pre vzdelavnie asi na 16mm. Kopiu som nezohnal. Z Koliby bola v Tatre dva krát na dostavbe a oprave. Nieco na nej robila pobocka Tatry v Pezinku. Potom ju Výnosom ministerstva zostatnili a dali do Roznavy na MNV v roku 48. Tam ju rozbili a dali movu kasnu lebo ta bez strechy sa im nelubila. Aj to rozbili v 1950 ? a od vtedy bola v stodole. Tam ju nasiel jeden pán a kupil za 1000 Kcs ale az po revolucii. Od neho ju mam ja.
na tej fotke je ta SPZ original z doby v r 1948, lebo potom boli SPZ opacne - biela tabulka a cierne pismena.
Pozdravujem
Toto ma byt moja tatra po renovacii ! Jej historia je - natoceny film : Co je najrychlejsie. Natocene pre vzdelavnie asi na 16mm. Kopiu som nezohnal. Z Koliby bola v Tatre dva krát na dostavbe a oprave. Nieco na nej robila pobocka Tatry v Pezinku. Potom ju Výnosom ministerstva zostatnili a dali do Roznavy na MNV v roku 48. Tam ju rozbili a dali movu kasnu lebo ta bez strechy sa im nelubila. Aj to rozbili v 1950 ? a od vtedy bola v stodole. Tam ju nasiel jeden pán a kupil za 1000 Kcs ale az po revolucii. Od neho ju mam ja.
na tej fotke je ta SPZ original z doby v r 1948, lebo potom boli SPZ opacne - biela tabulka a cierne pismena.
Pozdravujem
Jak je možné že to udrželi na SPZ, když to nejezdilo ? Mám v živé paměti jak mi v 80tých letech z chodily z DI pozvánky na STK, a já musel zdůvodňovat proč jsem se ve stanoveném termínu TK nazůčastnil, musel jsem odevzdat OTP a několikrát mě bylo zdůrazněno že pokud je vůz dlouhodobě nepojízný MUSÍ se odhlásit . Mnoho majitelů veteránů v této době podlehlo nátlaku a vozy v celkem slušném stavu raději odhlásili.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Laco
S tou SPZ to bolo vraj tak, ze to drzali na stave pre cerpanie limitu pridelu benzinu a minuli to na T603 a pod... no jasne ze MNV ci ONV nikto na STK nepozval - co bol blazon ? Ja som to dal do stavu ze to preslo cez STK tesne po revoluci ked som to kupil a zacal som to celkom do detailu renovovat. Podvozok mam z 80% teraz robim uz na karoserii .
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 63 neregistrovaných