Tatra 57 "Béčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 27 Mar 2006, 18:45

To jsou volanty z T-87.
Já osobně si myslím, že poslední Béčko ho může mít.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 28 Mar 2006, 08:44

Je celkem pravděpodobné že v rámci poválečných úspor a s přihlédnutím k plánovanému (dle plánú centrálního plánování) ukončení výroby tohoto typu byl u posledních vozů ( má ho i ta poslední vyrobená) použit volant ze současně vyráběného jiného vozu. Ten volant jsem viděl i na Pětasedmě, ale tam to byla zřejmě úprava předešlého majitele.

Laco

tatra 57b

Príspevok od užívateľa Laco » 28 Mar 2006, 16:30

Som rád , že som objavil tento portál. Renovujem si 57b-čko a dost som sa poučil z predchádzajúcich článkov.
Kto z Vas mi môže pomôcť , prosím ozvite sa. Stratili mi pri pochromovaní diely: držiak volantu, ozubec ručnej brzdy. Keď niekomu vystáva , ponúknite .
Rád pomôžem v v čom budem môcť .

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 29 Mar 2006, 17:14

Další zajímavostí je kabriolet Béčko.

Kabrio vychází ze tvarů klasické limuzíny. Zajímavé jsou skládací sloupky oken.
Údajně se vyrobila malá série o pěti kusech.
Prílohy
Béčko kabriolet.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 29 Mar 2006, 17:43

Pěkný kousek. Škoda že se jich nevyrobilo více (ach to centrální plánování :cry: ). Někde jsem četl že Tatrovka chtěla Hadimršku vyrábět dál, cizina o ní měla zájem,i ve Vídni chtěli pokračovat v licenční výrobě, ale Praha řekla dost a bylo to :cry: :cry: :cry:
Takto skládací sloupky měla T-75 kabrio (od roku 1936).
Prílohy
B-kabrio.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Kabrio

Príspevok od užívateľa Laco » 29 Mar 2006, 18:03

Michael napísal:Další zajímavostí je kabriolet Béčko.
Údajně se vyrobila malá série o pěti kusech.
Mam doma nieco podobne, ale som presvedceny, ze to prestavali . Bolo to vyrobene pre filmove ateliery Koliba v 1946. Ale ma to svietiace SPZ.
Pismena boli vyrezane do plechu a podsvietene dvomi sufitkami.

neviem ako poslat foto. zoskenujem a poslem na e-mail

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 29 Mar 2006, 19:22

Laco, velice by mne zajímalo jak ten tvůj kabriolet vypadá!
Pořád ti nejde přidat foto ? :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

kabrio

Príspevok od užívateľa Laco » 29 Mar 2006, 20:05

mam to doma a na net pristup len na firme. zajtra to donesiem a zoskenujem. ale neviem ako to mam vlozit do prispevku.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

aj ine TATRA auta

Príspevok od užívateľa Laco » 29 Mar 2006, 20:12

este mam rozobrate auto T54 , je to pred renovaciou. Mam to nafotene v rozobratom stave. detaily mozem poskytnut. Su tam vidiet rozdiely 54 cista a 54/30 lebo aj to som si nafotil od kolegu co to potom predal. Mam aj navod na 57b z roku 1947 - z Koprivnice s katalogom ND prefotene a navod na 54 - 54/30 v cs.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 29 Mar 2006, 20:23

Laco, přidat fotky není zase až tak těžké :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 29 Mar 2006, 21:01

Tak aby debata nevázla přidám foto kliky T-57B s implantovaným zámkem ze zadní kliky Š-1203. Ten zámek tam nepasoval přesně, musel jsem ho trochu upravit, ale vzhledem k tomu že jsem to dělal před více jak 15ti lety už nevím co vše bylo potřeba upravit. Klika je focena na Áčku, které bylo vyrobeno v Prosinci 1938, tzn. v době kdy se již vyráběla i Béčka a proto má vnější i vnitřní kliky a kličky na okna schodná s Béčkem. Rovněž omezovač otevření dveří je schodný s Béčkem (kovové táhlo s gumovým dorazem procházející skrz sloupek dveří).
Prílohy
klika B.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 29 Mar 2006, 21:15

Tak já přidám pohled na umístění zámku mimo kliku, které se pravděpodobně používalo i u posledních Béček.
Prílohy
dveře T-75 zámek.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 29 Mar 2006, 21:45

Jak jsem se zmínil v Áčkovém vláknu, tento přídavný zámek se vyrábí dodnes pro P-V3S
Nyní (trochu ,,mimo mísu,,) přidávám foto Béčkové převodovky se šteftama pro uchycení tahacího startéru, o které byla zmínka ze začátku tohoto vlákna.
Prílohy
převod. se štefty.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Laco

Príspevok od užívateľa Laco » 30 Mar 2006, 09:43

poslal som to na portál ako fotky.
Jednoducho to neviem vlozit ale ak mi to niekto vysvetlí tak budem posielat viac.
Prílohy
sejmout0013.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Laco

Príspevok od užívateľa Laco » 30 Mar 2006, 09:55

toto mi poslali z Csl.stat.filmu
Vyrobne cislo: 66214 a 192355 cislo motoru . doteraz je to na SPZ,
Bola na tom prerobena karoseria po havarii. od r. 1950 to nejazdilo. Ja som stvrty majitel. ten predo mnou to mal iba na sklade!

nejde mi to vlozit asi je to velke , tak to skusim zmensit

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Laco

Príspevok od užívateľa Laco » 30 Mar 2006, 13:02

dalsi pokus
Prílohy
sejmout0015.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Laco

Príspevok od užívateľa Laco » 30 Mar 2006, 13:14

tesim sa jak maly chlapec - preslo to.
Toto ma byt moja tatra po renovacii ! Jej historia je - natoceny film : Co je najrychlejsie. Natocene pre vzdelavnie asi na 16mm. Kopiu som nezohnal. Z Koliby bola v Tatre dva krát na dostavbe a oprave. Nieco na nej robila pobocka Tatry v Pezinku. Potom ju Výnosom ministerstva zostatnili a dali do Roznavy na MNV v roku 48. Tam ju rozbili a dali movu kasnu lebo ta bez strechy sa im nelubila. Aj to rozbili v 1950 ? a od vtedy bola v stodole. Tam ju nasiel jeden pán a kupil za 1000 Kcs ale az po revolucii. Od neho ju mam ja.
na tej fotke je ta SPZ original z doby v r 1948, lebo potom boli SPZ opacne - biela tabulka a cierne pismena.

Pozdravujem

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 30 Mar 2006, 14:04

Jak je možné že to udrželi na SPZ, když to nejezdilo ? Mám v živé paměti jak mi v 80tých letech z chodily z DI pozvánky na STK, a já musel zdůvodňovat proč jsem se ve stanoveném termínu TK nazůčastnil, musel jsem odevzdat OTP a několikrát mě bylo zdůrazněno že pokud je vůz dlouhodobě nepojízný MUSÍ :twisted: se odhlásit . Mnoho majitelů veteránů v této době podlehlo nátlaku a vozy v celkem slušném stavu raději odhlásili. :cry:

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Laco

Príspevok od užívateľa Laco » 30 Mar 2006, 14:20

S tou SPZ to bolo vraj tak, ze to drzali na stave pre cerpanie limitu pridelu benzinu a minuli to na T603 a pod... no jasne ze MNV ci ONV nikto na STK nepozval - co bol blazon ? Ja som to dal do stavu ze to preslo cez STK tesne po revoluci ked som to kupil a zacal som to celkom do detailu renovovat. Podvozok mam z 80% teraz robim uz na karoserii :cry: .

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Mar 2006, 14:31

Otvorené B-čko!?
Zaujímavá karoséria, aký je to ročník?
A kto to karosoval? Tatra sotva...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných