Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Pesha
Diskutujúci
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 11 Jan 2011, 13:55
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Pesha » 12 Jan 2011, 13:14

Pavle ten setrvak je z ciste T57, popr. z kratkeho acka?

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 13 Jan 2011, 08:48

Je to krátké áčko. Píšeš, že je možnost zachování labyrintu. To je mě nejasné. Kde pojede to gufero, alespoň mě to tam vůbec nevychází.

Užívateľov profilový obrázok
Rosta
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 22 Nov 2009, 12:45
Tatry, ktoré vlastním: T57a,T57b
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Rosta » 17 Jan 2011, 19:33

Zdravím pánové,měl bych dotaz ohledně zadní nápravy.Koupil jsem,nebo spíš dostal za "babku" spodek bez motoru.Podle majitele,staršího pána,který s tím jezdil to mělo být áčko a podle fotky mého vozu,kterou jsem měl u sebe to potvrdil.Jenže - tato Tatra má spojenou natvrdo zadní osu s rourou a jiný druh podkovy k uchycení.Napřed mne napadla domácí úprava,ale po bližším shlédnutí mi to tak nepřipadá.Navíc jsou na nápravě celohliníkové štíty brzd a velká hruška je uložena v kuličkovém,namísto válečkovém ložisku.Počet zubů souhlasí na novější provedení 52/11.Už jsem viděl i pár žehličkových spodků,ale všechny jiného provedení.Že by něco z prvních sérií?Ví někdo co tohle je?Díky,Rosta.
štít.JPG
Prílohy
náprava.JPG
Z.náprava.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 17 Jan 2011, 20:23

Viděl bych to opravdu na první (ověřovací) serii. Ozubení (a zřejmě i kastle) mohlo být v pozdějších letech vyměněno.
Prílohy
roura+dif.M.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Rosta
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 22 Nov 2009, 12:45
Tatry, ktoré vlastním: T57a,T57b
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Rosta » 18 Jan 2011, 17:03

Díky Karle za odpověd,tak nějak to asi bude.Jen mne zaráží,že by Ledwinka udělal někde nerozebíratelný spoj.Čekal bych dole na skříni a podkově naříznutí,které by se pak vzájemně stáhlo. a ne to celé a zvlášt svařit dokola.Jediným možným vysvětlením se mi zdá,že v té době jěště neuměli odlít litinovou skřín tak,aby při sevření svorníkem nepraskala.Nebo byl strach použít něco nového hned na první sérii,proto tohle řešení.V každém případě já mám na voze něco jiného a tohle neupotřebím,takže pokud máte někdo zájem je to u mne k vyzvednutí zdarma.Je mi to líto vyhodit do šrotu :cry: :cry:

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 27 Jan 2011, 22:28

Dobrý večer, nemáte někdo náhodou měrku na benzín do nádrže Áčka ? Pořád se chystám si ji odměřit, ale pořád nebyla příležitost. Pokud jste ji už někdo dělal, mohl byste mi poslat, nebo tady publikovat, okótovanou úsečku ? Děkuji.

Pesha
Diskutujúci
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 11 Jan 2011, 13:55
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Pesha » 01 Feb 2011, 17:06

Je to ono?
Prílohy
merkaT57.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 01 Feb 2011, 19:09

No, mohlo by to být ono, já jsem originál (pokud se vůbec vyráběl a dodával) nikdy neviděl. viděl jsem jen samodomo dělané očíslované laťky (jako je např teď nedávno fotka na vláknu Béčka). Pokud vám to na Áčku odpovídá realitě, mohl byste mi ty jednotlivé rysky s litry odměřit pravítkem? Děkuju.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Laco » 02 Feb 2011, 10:05

Ahoj!
Ja mám doma originál 57B odmerku. Je drevená a má vylisované - vypálené číslice. Cez víkend to nafotím a pošlem to sem v pondelok. Možno ti to pomôže. Podľa mňa je to rovnaké ako na A-čku. Možno malý rozdiel. Ale je to meranie aj tak pomerne nepresné , takže to je vlastne jedno. Keď je nádrž "prázdna" tak sa prepne na rezervu A JE TO. Za jazdy aj tak nikto nevie koľko tam ešte má.
??? stačí zastaviť , otvoriť nádrž, posvietiť si zápalkou do nádrže...???

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 02 Feb 2011, 10:49

Děkuju, já vím, že je to nepřesné, ale přeci jen trochu přesnější než odhad podle oka. Ná Áčko i Béčko by měla být měrka stejná, nádrže se snad liší jenom umístěním kohoutu.

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 03 Feb 2011, 11:41

Mám jen tohle torzo, ani netuším je-li originál, ale bylo k vozu.
Přesnost je, jak je z toho vidět, jen orientační a v praxi jsem zjistil, že dost nedostatečná. Až někdy budu dělat novou měrku, použiju lištu z tvrdého dřeva a 2 litrovou odměrku. Pak budu lít benzín do nádrže a co dva litry to zásek dlátem, potom rysky očísluju číselnou raznicí a bude hotovo :D
Prílohy
Měrka.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 06 Feb 2011, 00:12

Prosim vas ako davate dole mosadzne puzdra?.Presnejsie vyznacene na fotke.vdaka
Prílohy
P9130187-znacene mosadzne puzdro.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 06 Feb 2011, 02:01

Postup je popsán v tatrovácké příručce na str. 42.
Prílohy
pouzdra1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
T57A
Diskusný nováčik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 06 Mar 2009, 17:20
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A r.v. 1937
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57A » 06 Feb 2011, 11:00

Dobrý deň, chcel by som sa spýtať, či sa u niekoho vyskytla na Áčku taká závada, že pri zohriatom motore ide veľmi ťažko radiť z 1. prevodového stupňa do 2. a z druhého do tretieho, resp. radenie ide "cez zuby". Ostatné stupne idú v poriadku. Taktiež pokiaľ je motor a prevodovka studená dá sa radiť normálne.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 06 Feb 2011, 11:42

Řekl bych že to má souvislost s teplotou, respektive hustotou převodového oleje. Jaký je v převodovce olej ???
Studený = hustý převodový olej vyžaduje větší meziplyn při řazení dolů (3-2,2-1), ale při řazení nahoru (1-2,2-3) se nemusí 2x mačkat spojka a čekat na srovnání otáček hřídelů.
Teplý = řídký olej nevyžaduje tolik meziplynu při řazení dolu, ale při řazení nahoru je potřeba 2x mačkat spojku a čekat až se srovnají otáčky hřídelů.

Užívateľov profilový obrázok
T57A
Diskusný nováčik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 06 Mar 2009, 17:20
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A r.v. 1937
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57A » 06 Feb 2011, 12:16

ďakujem za nápad. Myslím že tam je PP 80..

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 06 Feb 2011, 13:12

PP 80 je moc řidký. V příručce ze 70tých let je doporučován PP-90, ale i ten se mi zdál moc řídký. Já používám v obou Tatrách PP-44 (ale asi by se dal použít i jiný hustý olej). Hustý olej se lepí na zuby a přenáší se tak i na horní ozubení. Řídký olej se na zubech moc neudrží a horní kola tak nejsou dost mazaná (dnešní převodovky mají obě hřídele vedle sebe = blíž k oleji). Při nízkých teplotách je sice problém zařadit, ale při vyšších teplotách ten olej tolik z převodovky neteče a když náhodou ,,počítám zuby,, není to tak ,,kovové,, jako s řídkým olejem. Přesto že mám ve stejných vozech stejný olej, musím dávkování meziplynu a rychlost mačkání spojky přizpůsobit každému vozu. Za ta léta jsou v těch převodovkách různé vůle a tak je potřeba se každému vozu přizpůsobit.
:wink: Doporučuju víc jezdit :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 06 Feb 2011, 20:36

Dik Ivo za ten typ. :D T57A nedate sem fotky vasej Tatricky?Tusim vy ste z Galanty.Vsak? :D

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Laco » 07 Feb 2011, 13:16

Poseilam tu slubenu mierku.
Je tam posunuta stupnica asi o objem rezervy :?: . Takže sa to asi ráta len pre bežnú prevádzku. Stupnica začína značkou 5 a končí 35 je to po 5l . Cela mierka má na vrchu 57. Takže je to jedno či A - B.
V prípade záujmu kvalitnejšie obrazky môžem poslať na e-mail
Prílohy
DSC00012.gif
DSC00010.gif
DSC00011.gif
DSC00006.gif
DSC00004.gif

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 07 Feb 2011, 20:24

Děkuju Richardovi i Lacovi.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní