Tatra 57 "Áčko"
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Aj cabriolety su tak to vyparadene
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dobrý den, tak moje tatra dostala před týdnem technickou, najeli jsme při tom asi 90 km a všechno bylo relativně v pořádku, až na tachometr, který si vymýšlel neskutečná čísla…
Ale včera při krátkém výletě, asi po 10 km, jsem zjistil, že mi crčí olej z motoru (ze zadního ložiska), podle loužičky a zapraseného setrvačníku mohlo vytéct tak 2 deci. Žádné varovné zvuky, tlučení a tak se neozývalo. Doplnil jsem olej a opatrně se vrátil do garáže. Při pomalé jízdě už to tak neteklo. Co myslíte, musí to být nutně vytlučené ložisko? Plánuju rozpojit motor, sundat setrvačník, točit klikou a zkoumat, kde to teče. Nemáte někdo nějaký povzbudivý nápad, co se mohlo přihodit?
Ale včera při krátkém výletě, asi po 10 km, jsem zjistil, že mi crčí olej z motoru (ze zadního ložiska), podle loužičky a zapraseného setrvačníku mohlo vytéct tak 2 deci. Žádné varovné zvuky, tlučení a tak se neozývalo. Doplnil jsem olej a opatrně se vrátil do garáže. Při pomalé jízdě už to tak neteklo. Co myslíte, musí to být nutně vytlučené ložisko? Plánuju rozpojit motor, sundat setrvačník, točit klikou a zkoumat, kde to teče. Nemáte někdo nějaký povzbudivý nápad, co se mohlo přihodit?
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ještě mě napadá, tlak oleje byl, alespoň podle kontrolky, v pořádku.
Re: Tatra 57 "Áčko"
1.) Je to skutečně motorový olej ? Není to olej z převodovky ?
2.) Nejsou to jen olejové páry vytlačené přetlakem v bloku ? Jak těsní labirint na setrváku (já tam mám gufero a stejně to tam fouká)?
3.) Jak vysoká je hladina oleje v motoru ?
Takto od stolu se radí špatně.
Teoreticky je možné že netěsní těsnění příruby zadního ložiska, nebo červík v zadní stěně bloku, ucpávající technologický otvor po vrtání mazacího kanálku, nebo červík ve víku zadního ložiska. Čidlo tlaku oleje je na přední větvi a pokud by byl únik na této zadní větvi nemusí to čidlo zaregistrovat (zvláště je-li studený olej hustý).
2.) Nejsou to jen olejové páry vytlačené přetlakem v bloku ? Jak těsní labirint na setrváku (já tam mám gufero a stejně to tam fouká)?
3.) Jak vysoká je hladina oleje v motoru ?
Takto od stolu se radí špatně.
Teoreticky je možné že netěsní těsnění příruby zadního ložiska, nebo červík v zadní stěně bloku, ucpávající technologický otvor po vrtání mazacího kanálku, nebo červík ve víku zadního ložiska. Čidlo tlaku oleje je na přední větvi a pokud by byl únik na této zadní větvi nemusí to čidlo zaregistrovat (zvláště je-li studený olej hustý).
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pro názornost přidám foto zadní stěny motoru.
Pokud by to ale byl opravdu tlakový olej muselo by to téct i na volnoběh. Osobně se domnívám že to budou jen ty olejové páry ve spojení s vysokou hladinou oleje a netěsným labirintem kolem setrváku (jak máš vyřešeno odvětrání klikové skříně).
Pokud by to ale byl opravdu tlakový olej muselo by to téct i na volnoběh. Osobně se domnívám že to budou jen ty olejové páry ve spojení s vysokou hladinou oleje a netěsným labirintem kolem setrváku (jak máš vyřešeno odvětrání klikové skříně).
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Díky, Karle, ty technologické zátky nebo těsnění pod ložiskem mě napadly. Stav labyrintu u setrváku se přiznám, že jsem vlastně ani moc nezkoumal. Nějaká kapka na spojení motoru a převodovky vždycky byla, myslel jsem si vždycky, že to šlo z motoru spíš než z převodovky. Odvětrání skříně mám takovým asi 10 cm dlouhým komínkem v jednom ze dvou otvorů, viz fotka, v druhé díře mám zatím zátku, nálévací hrdlo jsem zatím nesehnal. Nevím, jestli je to originál. Když jsem na tu patálii s olejem přišel, byl olej rozstříkaný i hodně na vrchu skříně, pod karburátorem, ale to jsem přičítal tomu, že to tam roznesl setrvačník. Ten byl totiž úplně zaolejovaný a zřejmě se promastil i kotouč spojky, protože začla prokluzovat, proto jsem vlastně zastavil. Teď si přesně nedovedu představit jak by se labyrint setrváku utěsnil guferem? Náplň oleje v motoru jsem měl kousek pod horní rysku.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Myslím, že olej rozstříkaný na vrchu skříně je právě z toho 10 cm komínku. Na mé Tatře, i když tam je nalevácí hrdlo se zátkou, se taky na vrchu skříně objevoval olej, až jsem zjistil, že vytéká z tohoto odvětrávacího hrdla. Na tyčce se zátkou totiž mají být přivařeny 2 trychtýřovité překážky s vyvrtanými malými otvory, které sice umožní odvětrání, ale samotný olej to v rozletu zbrzdí. 1 tento "trychtýř" jsem tam ale neměl, takže olej se dostal až k zátce a mimo hrdlo. To bohužel ale nevysvětluje olej na setrvačníku...
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ten trychtýř je v tom komínku velmi důležitý a puklička .Myslím, že tam byl jen jeden. Ten komín mám z provozu jen lehce zamaštěný o to je myslím normál.
Těch úniků z motoru je ovšem více a vše ukáže až provoz, zahřátí motoru a oleje.
Některým těm únikům se opravdu zabránit nedá ,aniž by se prováděly nějaké drastické a nákladné úpravy.
Hlavní úniky jsou přes domečky vahadel, zkoušel jsem různé druhy papírů a velmi kvalitní silikonové tmely ,ale nic.
Dále pak předním ložiskem kliky a zadním uložením kliky. Ovšem neměl by to být extrém.
Po spuštění motoru mě to lehce ukáplo právě zpředu a ze zadu. Pod ventilátor jsem dal na rady Petra gufero a byl klid, což považuji za velmi důležité, jelikož olej pak při běhu motoru není hnán přes ventílátor na válce.
Ovšem při zavření předku se patrně většina tlaku přesunula na zadní ložisko kde gufero nemám. Jen při nějaké delší jízdě a zahřátí oleje mám pak pod zadní částí motoru měnší kapance . Uplynulou zimu jsem právě plánoval namontování gufera dozadu ,ale neodstal jsem se k tomu. Ale měl bych strach až právě zavřu ten zadek guferem ,kam se to protlačí pak.
Těch úniků z motoru je ovšem více a vše ukáže až provoz, zahřátí motoru a oleje.
Některým těm únikům se opravdu zabránit nedá ,aniž by se prováděly nějaké drastické a nákladné úpravy.
Hlavní úniky jsou přes domečky vahadel, zkoušel jsem různé druhy papírů a velmi kvalitní silikonové tmely ,ale nic.
Dále pak předním ložiskem kliky a zadním uložením kliky. Ovšem neměl by to být extrém.
Po spuštění motoru mě to lehce ukáplo právě zpředu a ze zadu. Pod ventilátor jsem dal na rady Petra gufero a byl klid, což považuji za velmi důležité, jelikož olej pak při běhu motoru není hnán přes ventílátor na válce.
Ovšem při zavření předku se patrně většina tlaku přesunula na zadní ložisko kde gufero nemám. Jen při nějaké delší jízdě a zahřátí oleje mám pak pod zadní částí motoru měnší kapance . Uplynulou zimu jsem právě plánoval namontování gufera dozadu ,ale neodstal jsem se k tomu. Ale měl bych strach až právě zavřu ten zadek guferem ,kam se to protlačí pak.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pokud jde o víčka domečků vahadel, dal jsem pod ně 2 mm těsnění z gumy a vše slepil chemoprénem (domeček,lepidlo,guma,lepidlo,víčko).
Ani to nekápne
Ani to nekápne
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
OK, tohle celkem chápu a mohlo by to klidně chvíli těsnit. Já mám pod víkem vahadel korkové těsnění a relativně pohoda. Měl jsem na mysli domečky vahadel ze strany k válcům a kanálu tyček .
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tam jsem použil běžný silikon na motory a těsnící papír, zatím to je taky OK, Potýkám se jen s velkými úniky z převodovky (to jsme tu už probírali), ale tak je celkově zralá na výměnu...
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Mam otazocku?Ta rura co je na kapote a co sluzi na uchytenie prednych lamp je nejak este vystuzena?Mam to velmi do zvarane a plno vystuzenych pasovin..Su tam 4 diery na kable a ci tam na druhej strane na orginaloch je navarena pasovina na vyztuhu.vdaka
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pokud si dobře vzpomínám, trubka pro reflektory pásovinou vyztužovaná nijak není.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Presne tak Karel toto som myslel. Tak ze tam dali vystuz.Vdaka
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Mam dalsu otazocku.Aka ma byt ta hrubka ako som vyznacil?Na konci auta sa ohyna plech co ide od kufra.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tie plechy su na proti spajane alebo jeden plech na plech?vdaka
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Vnitřní plech je zvlášť, dělí se to právě na tom zadním dolním trámku, ke kterému jsou oba zespodu přišroubované, přičemž vnější plech překrývá ten vnitřní...
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Vdaka Richard za reakciu.A nemas nahodou fotku na ten zaber?Aka moze byt ta hrubka?vdaka
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných