Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 15 Júl 2008, 21:25

Ty ,,Pavlovi,, zámky jsem viděl na Žehličkách, krátkých Áčkách a některých dlouhých Áčkách do r.v. 1936.

:lol: :?: Že by jsi si pořídíl Áčko :?: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Michael » 15 Júl 2008, 21:39

Ale néé :wink: .
Ve 43 nejsou = někdo je před léty vymontoval :? .
Zůstal po nich pouze obrys v tapecírce.
Prvně jsem si myslel, že tam byl zámek "RNovský" s kolmou pákou jako u většiny náklaďáků.
Teď jsem rád, že tam byl původně tatrovácký zámek... Rozměry sedí.
Ještě je sehnat...

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 15 Júl 2008, 22:04

Tady je ten Žehličkový.
Prílohy
dveře.jpg

Pavel T

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Pavel T » 12 Aug 2008, 12:20

Zdravím,pořád mám problém s mazáním motoru.Nechal jsem udělat nové pružiny do redukčního ventilu,ale mazání se chová úplně stejně jako při natažené pružině,která tam byla původně.Popisoval jsem to tu asi před měsícem.Auto se chová stejně také i když tam žádná pružina není.Hledal jsem v knížkách jak ventil funguje,ale nic moc jsem nenašel.V popisu jednotlivých dílů jsem našel -pouzdro, těsnění, kulička, vedení vzpěry, vzpěra(pružina), těsnění , ucpávka.Já mám pocit, že mě chybí kulička a vedení pružiny, protože nevidim nic co by mohlo udělat tlak na pružinu tak, aby se stlačila.Chtěl jsem se zeptat, jak vůbec ventil funguje, jak je kulička velká, kde je umístněná a kde je umístněno vedení pružiny a jak vypadá.
Předem Děkuji.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Aug 2008, 13:21

Já mám v jednom náhradním motoru kuličku 0,95 mm, v druhém 0,80 mm, tak nevím co je správně ( z auta ji vytahovat nebudu). Jde o to aby kulička dobře těsnila v dosedací ploše pouzdra přetlakového ventilu (ta trubka našroubovaná z předního čela motoru a překrytá šroubovacím uzávěrem ve skříni ventilátoru).
Prílohy
přetlak ventil.jpg
přetlak ventil 2.jpg
přetlek ventil 1.jpg

Pavel T

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Pavel T » 12 Aug 2008, 13:47

Díky Karle, potřeboval bych oměřit vedení pružiny, abych měl alespoň základní rozměry.Pak si to upravím na svůj motor, aby to dobře dosedalo.Moc si mi pomohl.Děkuji.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Aug 2008, 14:08

Ta užší část vedení pružiny je dlouhá cca. 19 mm a její průměr je cca. 7,5 mm (tak aby šla zasunout do vnitřku pružiny). Ta širší část je dlouhá cca. 5 mm, má průměr cca. 10,5 mm (na té mé ji někdo ručně dobrušoval do soudečkového tvaru) a na čele má ,,důlkovité,, vybrání pro kuličku hluboké cca. 2,3 mm (kulička do něj ,,zapadne,, z cca. 1/4).
Doporučuji překontrolovat dosedací plochu kuličky v přední části pouzdra (uvnitř trubky). Pouzdro (trubka) se dá snadno z motoru vyšroubovat neboť má na svém čele zářezy pro silný šroubovák.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Aug 2008, 14:33

U rozměrů těch kuliček jsem samozřejmě ,,ulít,,. :oops:
Ty rozměry jsou 9,5 mm a 8 mm.

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 19 Aug 2008, 22:16

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak je to u áčka s otvory pro topení (přívod vzduchu od motoru k nohám do kabiny. Na mé původní přepážce byl otvor jak u spolujezdce, tak u řidiče, u spulujezdce se mi zdá profesionálnější, je tam i jakési šoupací zavírání. U některých tater, co jsem viděl, u řidiče takový otvor není. Díky. Ivo

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 20 Aug 2008, 05:57

Spravne bol otvor na kurenie na lavej strane-spolujazdec. :D
Prílohy
t57a_32-kurenie.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Aug 2008, 15:12

Původní je jen to topení u spolujezdce. Ostatní jsou dodatečné úpravy. Nemusí to být ale samodomo úpravy, ale může jít i o dobové úpravy. K Žehličce se také vyrábělo ,,dodatečné,, topení (tovární Žehličky byli úplně bez topení).

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 20 Aug 2008, 20:50

Chtěl bych se v této souvislosti zeptat, zda je toto topení bezpečné. Levá přední výfuková trubka mi totiž moc netěsní v bloku, takže dochází k úniku "čoudu" a ventilátor to pak samozřejmě otevřeným topením žene rovnou do kabiny... :| Teď jde o to, jestli i u nové trubky to těsní natolik, že nedojde při delší jízdě s otevřeným topením k nějakému přiotrávení... :?:

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 20 Aug 2008, 21:10

Richard napísal:Chtěl bych se v této souvislosti zeptat, zda je toto topení bezpečné. Levá přední výfuková trubka mi totiž moc netěsní v bloku, takže dochází k úniku "čoudu" a ventilátor to pak samozřejmě otevřeným topením žene rovnou do kabiny... :| Teď jde o to, jestli i u nové trubky to těsní natolik, že nedojde při delší jízdě s otevřeným topením k nějakému přiotrávení... :?:
Především bych se asi zabýval otázku jestli je třeba vytvářet tento způsob vytápění. Alespoň já Tatru používám jen sezoně a někdy by spíš přišel vhod způzob chlazení vnitřku kabiny :lol: Myslím,že z výroby tam nikdy nebylo tohle topení a montovalo se jen dodatečně.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Aug 2008, 21:43

No musím tě Pavle opravit. Žehličky topení z výroby opravdu neměli, krátká Áčka ho měla asi jen občas a zřejmě jen na přání či dodatečně namontované. Od dlouhého Áčka měli z výroby topení asi všechny (je nabízeno i jako náhradní díl v seznamu součástí). Všechna dlouhá Áčka co jsem viděl mají to topení (u spolujezdce) naprosto stejného provedení, což vylučuje dodatečnou montáž.
Pokud netěsní výfuky je to samozřejmě dost nebezpečné, ale snad každý řidič pozná když mu jdou výfukové plyny do kabiny.
Je pravda že dnes už to topení nemá takové opodstatnění, ale věřte že když jsem ještě jezdil i v zimě bylo velmi milé. Nebylo sice moc výkonné, ale alespoň mi nepřimrzala ruka k šaltpáce. :wink:
Prílohy
4.12.1993.JPG

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 21 Aug 2008, 19:37

Karel napísal:No musím tě Pavle opravit. Žehličky topení z výroby opravdu neměli, krátká Áčka ho měla asi jen občas a zřejmě jen na přání či dodatečně namontované. Od dlouhého Áčka měli z výroby topení asi všechny (je nabízeno i jako náhradní díl v seznamu součástí). Všechna dlouhá Áčka co jsem viděl mají to topení (u spolujezdce) naprosto stejného provedení, což vylučuje dodatečnou montáž.
Pokud netěsní výfuky je to samozřejmě dost nebezpečné, ale snad každý řidič pozná když mu jdou výfukové plyny do kabiny.
Je pravda že dnes už to topení nemá takové opodstatnění, ale věřte že když jsem ještě jezdil i v zimě bylo velmi milé. Nebylo sice moc výkonné, ale alespoň mi nepřimrzala ruka k šaltpáce. :wink:
Pravděpodobně to bude jak říkáš,Karle.Nechal jsem se unést jistotou,že v mém voze na 100% žádné topení nikdy nebylo.Těch odlišností je prostě více.

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 25 Aug 2008, 20:54

Dobrý večer, chtěl jsem se zeptat na čalounění sedaček, viděl jsem v áčkách čalounění sedáku a opěradla zvlášť (jako je to u mého vozu, i když už není původní), ale i v jednom kuse (jako je to třeba u Pavlova vozu). Je typ čalounění závislý na typu vozu (dlouhé/krátké áčko)? Nebo spíš na typu sedačky (se sklápěcím/nesklápěcím sedákem)?
Dále bych potřeboval poradit, budu v dohlednu řešit výfuk (vím, že pan Buček dělá repliky, to bude ale nejspíš dost drahé), uvažoval jsem o použití tlumiče výfuku na oktávku, na netu jsem našel firmu, která vyrábí repliky těchto tlumičů za docela rozumnou cenu a ten tvar mi taky nepřijde špatný (viz foto). Jaké tlumiče výfuků používáte? Díky
Prílohy
sedačky.JPG
výfuk.jpg
výfuk.jpg (8.05 KiB) 8958 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Libor
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Libor » 25 Aug 2008, 22:17

Já koupil výfuk u Kopřivnice a nelituju toho. Velice přesně pasuje a je našopovaný hliníkem a byl včetně všech těsnění a kompletní od předu do zadu Cena před rokem a půl 7500,- Přiložím fotku.
Prílohy
IMG_6505.JPG

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Richard » 26 Aug 2008, 13:41

Já kupoval loni v dubnu jen tlumič od pana Bučka za 2200,- (bez povrchové úpravy).
Přední sedadla už nemám s původním čalouněním, ale kůži už někdo v minulosti nahradil koženkou. Všechna původní sedadla co jsem viděl, měla sedák čalouněním spojený s opěradlem...

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 26 Aug 2008, 14:24

Ty sedačky jsem také viděl jen čalouněné vcelku, ale jak potom funguje ta lůžková úprava u těch dělených sedaček nevím.
Správně naohýbat výfuky není žádná sranda. Nejen že se musí ,,vyhnout,, spodním nosníkům, ale také se musí vyhnout brzdovým lankům. Těch 7500Kč za ,,šopované,, výfukové potrubí se sice zdá dost, ale řekl bych že je to pak při montáži bez problémů a ,,na věčné časy,,.
Jinak koukám že Ivo už má konstrukci střechy. Tu jsi koupil, nebo je to ,,replika,,.

Neregistrovaný

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 26 Aug 2008, 14:30

Já mám originál kožené čalounění a sedák je spojen s opěradlem.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných