Na tých fotkách to sedí. Ak dobre vidím, tak aj pri predných aj pri bočných smerovkách. Sedí aj pozícia stieračov.Radinko napísal:A ako to bolo prapôvodne? Na civilných verziách elipsovité smerovky a na vojenských okrúhle?
Tatra 138
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Jedna takova je take v muzeu v Lesanech - nyni je asi v depozitari:Radinko napísal:Vie niekto z vás o žeriave Tatra 138 v civilnom prevedení (oválny predný nárazník, bez kruhového otvoru v streche,...)?
http://www.tatraportal.com/popisky/t138/t138_05.jpg
(tohle je velmi pravdepodobne stejny exemplar: http://www.tatraportal.com/popisky/t138/t138_13.jpg)
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Vojenské vozidlá podliehali určitej unifikácii o.i. aj kvôli obmedzeniu sortimentu ND (typický príklad sú dvere kabíny jednotné pre T805 a PV3S). Na vozidlách T138 určených prioritne pre ozbrojené zložky boli montované okrúhle blikače. Kabína sa líšila prielezom v streche, masívnou hranatou traverzou namiesto predného nárazníka, a stieračmi uchytenými nad čelným sklom.
Tieto úpravy neboli samoúčelné, ale zamerané na zvýšenie bojaschopnosti vozidiel. Kto bol na vojne vie, kedy a ako sa používal prielez v streche kabíny. Pevnejší nárazník bol určený jednak kvôli lepšiemu roztláčaniu jedného vozidla druhým, jednak aj ako možné kotviace miesto pre montáž rôznych doplnkových zariadení. Hore uchytené stierače zase umožňovali ich ručnú obsluhu natáčaním takého plastového kolieska v prípade poruchy náhonu stierača.
Okrem toho mali vojenské verzie aj niektoré technické zmeny, z ktorých najvýznamnejšia bola úprava motora na alternatívne používanie rôznych palív (benzín, petrolej) samozrejme za cenu zhoršenia jazdných vlastností a spotreby - taktické dôvody si to ale vyžiadali.
Tieto úpravy neboli samoúčelné, ale zamerané na zvýšenie bojaschopnosti vozidiel. Kto bol na vojne vie, kedy a ako sa používal prielez v streche kabíny. Pevnejší nárazník bol určený jednak kvôli lepšiemu roztláčaniu jedného vozidla druhým, jednak aj ako možné kotviace miesto pre montáž rôznych doplnkových zariadení. Hore uchytené stierače zase umožňovali ich ručnú obsluhu natáčaním takého plastového kolieska v prípade poruchy náhonu stierača.
Okrem toho mali vojenské verzie aj niektoré technické zmeny, z ktorých najvýznamnejšia bola úprava motora na alternatívne používanie rôznych palív (benzín, petrolej) samozrejme za cenu zhoršenia jazdných vlastností a spotreby - taktické dôvody si to ale vyžiadali.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Napadá ma len jedno slovo: skvostné. A ku všetkému civilná verzia (ak dobre vidím), Ondrej musel si byť v siedmom nebi.
Je to paradox, že vlastne "vďaka" nedostatku peňazí na nákup novej techniky sa u hasičov dochovalo vo veľmi zachovalom stave dosť takýchto vozov.
Tento vyzerá byť po fakt precíznej renovácii. Potecha pre oko.
Je to paradox, že vlastne "vďaka" nedostatku peňazí na nákup novej techniky sa u hasičov dochovalo vo veľmi zachovalom stave dosť takýchto vozov.
Tento vyzerá byť po fakt precíznej renovácii. Potecha pre oko.
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Napadá ma len jedno slovo: skvostné. A ku všetkému civilná verzia (ak dobre vidím), Ondrej musel si byť v siedmom nebi.
Je to paradox, že vlastne "vďaka" nedostatku peňazí na nákup novej techniky sa u hasičov dochovalo vo veľmi zachovalom stave dosť takýchto vozov.
Tento vyzerá byť po fakt precíznej renovácii. Potecha pre oko.
Je to paradox, že vlastne "vďaka" nedostatku peňazí na nákup novej techniky sa u hasičov dochovalo vo veľmi zachovalom stave dosť takýchto vozov.
Tento vyzerá byť po fakt precíznej renovácii. Potecha pre oko.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 20:11
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ba-oklolie
- Kontaktovať užívateľa:
motor
Vie niekdo vyuzit motor z kompresora ? Mal by to byt taky ako ma Tatra 138 alebo 148. Dnes sa u nas jeden rozobral a isiel do zberu, motor bol dobry len kompresor vymlateny. Mozno pojdu dva dalsie.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 20:11
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ba-oklolie
- Kontaktovať užívateľa:
cena
Tazko povedat, nieje to moje, ale ak das viac ako dostanu v zbere, bude to asi OK. Zatial ich pouzivaju, ale chcu kupit elektricke. Posli SS s kontaktom, a ked to bude aktalne, ozvem sa.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných