Luboš napísal:Za tím, co jsem psal si stojím, je to jeden z nejméně důvěryhodných autorů, co píší o tatře.
Je sice pravda, že 813ka má v papírech psánu stoupavost "přes 58°" (!), ale co jsem jí párkrát viděl se někam škrábat, tak bych spíš řekl, že nestíhají ty proslavené taktické pneumatiky a těch unavených 250 kobylek má s těmi tunami také co dělat...
potom sa sem pyta otazka: preco "Vejtra", ktora ma malo cez 5 ton, zvladne stupanie daleko vacsie ako 100% s vykonom motora necelych 100 "kobylek"???(ked si to uz tak nazval)
samozrejme je to kvoli prevodom.....redukcie v prevodovke, diferakoch, nabojoch kolies....vsetko urobi svoje, iste je vykon motora podstatny, ale v takychto pripadoch rozhoduje sprevodovanie vykonu
zoberme si jeden odveci priklad: u nas v dedine chodi XYZ.... traktorikov, ktore maju motor z trabanta....600 cm3, dvojvalec, vzduchom chladeny dvojtakt s vykonom... 21 koni
a bez problemov sa da za tym orat, tahat 700kg vozik, vyprostit zapadnuty osobak, odhrnat sneh..................................
Tatra T813 je automobil s najvacsim poctom prevodovych stupnov a redukcii pocnuc prevodovkou az po naboje kolies...
Ked sa tymto hnacim traktom prezenie 276 koni mohutneho takmer 18litroveho dvanactvalca tak sa robia veci.....nema v papieroch nadarmo stupavost cez 100% a tahanie privesu 100ton v terene
...éto sio...