Tatra 57 "Áčko"
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
pripadne by sa dali stocit piesty na mieru a je vybavene , ono zalezi aj na velkosti ojnicnych ploch na klukovke mal som uz aj s rozmerom 38mm aj 42mm , mal som motor - priemer piestu 71mm a valce boli znizene o 2mm a bolo to poznat na startovani
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak zatím jediná firma co mi odpověděla že je ochotná brousit neprůchozí válce je tato:
VANEP s.r.o. Brusírna válců - Domažlice děláme na Tatra 57:
- výbrus + píst úplný............................s DPH 2600,-Kč/ 1 díra
- broušení kliky + výroba litých ložisek /hlavních+ojničních/
ze slitiny ASMIT - určená pro T 57.....s DPH 15000,- Kč
- výroba ojničních pouzder včetně zúhlování ojnic......s DPH .400,-/ks
Celý motor T 57 vychází s DPH 27000,- Kč
s pozdravem D.Ducháček 602 440 111
Ostatní to buď rezolutně odmítli, nebo se kroutili, že je s tím moc práce.
Tam co mi to dělali před lety už předal starý majitel firmu mladému a ten dělá raději současné motory.
Ještě by mělo být něco v Příboře, ale zatím jsem na ně nesehnal kontakt.
VANEP s.r.o. Brusírna válců - Domažlice děláme na Tatra 57:
- výbrus + píst úplný............................s DPH 2600,-Kč/ 1 díra
- broušení kliky + výroba litých ložisek /hlavních+ojničních/
ze slitiny ASMIT - určená pro T 57.....s DPH 15000,- Kč
- výroba ojničních pouzder včetně zúhlování ojnic......s DPH .400,-/ks
Celý motor T 57 vychází s DPH 27000,- Kč
s pozdravem D.Ducháček 602 440 111
Ostatní to buď rezolutně odmítli, nebo se kroutili, že je s tím moc práce.
Tam co mi to dělali před lety už předal starý majitel firmu mladému a ten dělá raději současné motory.
Ještě by mělo být něco v Příboře, ale zatím jsem na ně nesehnal kontakt.
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
ten vybrus valcov je dobra cena ale klukovka je trochu draha , ale musim povedat ze su aj omnoho drahsi co chcu za jedno lozisko 4000 kc
Re: Tatra 57 "Áčko"
Před 15ti lety jsem pořídil přebroušení kliky a odlití a opracování ložisek za cca. 7000,- Kč (Liberec). Výbrus válců a dodání pístů s kroužky a čepy, výměna ventilových vodítek a zabroušení ventilů mě vyšlo na dalších cca. 7000,- (Kralovice). Bohužel pán co to dělal už předal živnost synovi a ten dělá jen současné motory.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karel napísal:Tak zatím jediná firma co mi odpověděla že je ochotná brousit neprůchozí válce je tato:
VANEP s.r.o. Brusírna válců - Domažlice děláme na Tatra 57:
- výbrus + píst úplný............................s DPH 2600,-Kč/ 1 díra
- broušení kliky + výroba litých ložisek /hlavních+ojničních/
ze slitiny ASMIT - určená pro T 57.....s DPH 15000,- Kč
- výroba ojničních pouzder včetně zúhlování ojnic......s DPH .400,-/ks
Celý motor T 57 vychází s DPH 27000,- Kč
s pozdravem D.Ducháček 602 440 111
Ostatní to buď rezolutně odmítli, nebo se kroutili, že je s tím moc práce.
Tam co mi to dělali před lety už předal starý majitel firmu mladému a ten dělá raději současné motory.
Ještě by mělo být něco v Příboře, ale zatím jsem na ně nesehnal kontakt.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak v Hradci Králové, firma J. Lopauer také brousí neprůchozí válce. Bahužel cenu jsem z něj nedostal.
Nyní řeším otázku které válce nechat vybrousit. Béčkové (74mm) pro větší výkon , ale také spotřebu , nebo Áčkové (72mm) pro nižší spotřebu , ale také výkon .
Co si tak pamatuju tak z Áčkovýma válcema (71.5mm) jsem jezdil za 9-11l, s béčkovýma (75mm) to bylo 11-13l.
Nyní řeším otázku které válce nechat vybrousit. Béčkové (74mm) pro větší výkon , ale také spotřebu , nebo Áčkové (72mm) pro nižší spotřebu , ale také výkon .
Co si tak pamatuju tak z Áčkovýma válcema (71.5mm) jsem jezdil za 9-11l, s béčkovýma (75mm) to bylo 11-13l.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Myslím, že výkonu nikdy nie je dosť. U mňa by bola voľba jednoznačná..
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
zdravim , ma niekto vykrasy vaciek ? je viacero druhov
Přeji pěkný den všem tatrovákům
a dovolte mi se vyjádřit k vačkám. Tatra 57, Tatra 57A a Tatra 57B měly každá jinou vačkovou hřídel. Byly tedy tři druhy vačkových hřídelí. Tatra 57 - čistá má zcela odlišnou vačku na výfuky - je na vrcholu rovná plocha. Tatra 57A měla vačky zaoblenější. Obě tyto vačky se nastavovaly na otevírání 1 sacího ventilu na 8 - 10 °po HU. Tatra 57 B měla vačky na boku rovné a ostřejší poloměr na vrcholu a ta se nastavuje na 8°před HU.
Přeji pěkný den všem tatrovákům
a dovolte mi se vyjádřit k vačkám. Tatra 57, Tatra 57A a Tatra 57B měly každá jinou vačkovou hřídel. Byly tedy tři druhy vačkových hřídelí. Tatra 57 - čistá má zcela odlišnou vačku na výfuky - je na vrcholu rovná plocha. Tatra 57A měla vačky zaoblenější. Obě tyto vačky se nastavovaly na otevírání 1 sacího ventilu na 8 - 10 °po HU. Tatra 57 B měla vačky na boku rovné a ostřejší poloměr na vrcholu a ta se nastavuje na 8°před HU.
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Doplnuji poznatky s brusirnou v Domazlicich, tentokrat k praci pred cca 23 roky. Vybrus a obrobeni pistu ve vysoke kvalite a presnosti. Zadni lozisko na klikovku mi po nejake dobe musel znovu odlít kamarád. Plocha pred odlitim vystelky nebyla dostatecne odmastena a vystelka castecne povolila.
I pres tuto chybu hodnotim praci v Domazlicich jako vyrazne lepsi, nez v mnoha "kutilskych firmach a dilnach"... casto jsem se nestacil divit, co nekdo dokaze napachat pri vybrusu valce.
I pres tuto chybu hodnotim praci v Domazlicich jako vyrazne lepsi, nez v mnoha "kutilskych firmach a dilnach"... casto jsem se nestacil divit, co nekdo dokaze napachat pri vybrusu valce.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Docela náhodou se ke mě dnes dostal kontakt na firmu, která prý vybrušuje neprůchozí válce na Tatry, žádné recenze ani zkušenosti poskytnout nemohu, ale tu adresu mi sdělil člověk, který se několik desítek let zabývá broušením válců průchozích.
Firma Hrabec
Příbor u Kopřivnice ul. Masarykova č. 884 psč. 742 58 tel. 603244974
Firma Hrabec
Příbor u Kopřivnice ul. Masarykova č. 884 psč. 742 58 tel. 603244974
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
zdravim , vedel by niekto kto vyraba nove vacky na T 57 ? pripadne opravuje ?
Jen pro doplnění. Jeden kolega má v Čisté T-57 a v Béčku ,,sportovní - ostřejší,, vačky. Údajně je vyrábí někdo v Kopřivnici a stojí cca. 10 tis.
vdaka
Jen pro doplnění. Jeden kolega má v Čisté T-57 a v Béčku ,,sportovní - ostřejší,, vačky. Údajně je vyrábí někdo v Kopřivnici a stojí cca. 10 tis.
vdaka
Re: Tatra 57 "Áčko"
Mám dojem že ji tenkrát měl od pana Bučka. Ale už je to 10 let.
Našel jsem výkres nějaké vačky,ale jestli je Béčková to netuším.
Našel jsem výkres nějaké vačky,ale jestli je Béčková to netuším.
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
vdaka Karel , uz som mu napisal tak uvidim , dal som si to uz niekde robit a ceny su take ze za to kupis cely motor pred GO , cena vyroby novej 35 000 kc , dal som si opravit jednu do nemenovanej firmy , stalo ma to 6000 kc a prisla mi obusena do toho isteho tvaru ako bola odrana , co dodat ! mozno potom prilozim foto
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karle pozeral som forum na iveterane a videl som tvoju vydretu vacku , akurat teraz riesim opravu vaciek a ked merali tvrdosti tak vsetko bolo prakticky makke od 35 hrc , maju byt tvrde 60 hrc a vahadla 50 hrc , takze tie tri mas urcite makke
- T57Becko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
- Tatry, ktoré vlastním: T 57B
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
dnes som preberal valce a objavil som tohto cudaka videl to uz niekto ? je to origo odliatok nieje to prefrezovane
Re: Tatra 57 "Áčko"
Přátelé,mám zbytky dřeva a plechů z krátkáho áčka/limusiny,jestli má někdo zájem toto použít jako vzor na svůj vůz,je to k dispozici.Karlovarsko
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jakým způsobem obnovujete těsnění předního konce klikového hřídele s ventilátorem? Dáváte tam novou plstěnou výplň, nebo nějaké gufero?
- JiF
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 111
- Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97 - Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jake je oznaceni pouziteho gufera? Pripadne jake ma rozmery?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných