T613 s pravostraným řízením

Tu môžete diskutovať o veciach v inzercii z hlavnej stránky
Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

T613 s pravostraným řízením

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Jan 2006, 13:21

Nechci moc dělat reklamu, ale je to součást historie...

Na http://www.tipcars.com je k dipozici za 371 000 Kč ta dávno zapomenutá T613 "TMT Bischop"

Máte zájem? Najeto jen 75 000 km. Vyrobena 1991, do provozu prý až 1993. :)
Prílohy
bis1.jpg
bis1.jpg (57.1 KiB) 15913 zobrazení
bis2.jpg
bis2.jpg (50.4 KiB) 15917 zobrazení
bis3.jpg
bis3.jpg (30.71 KiB) 15916 zobrazení
bis4.jpg
bis4.jpg (50.14 KiB) 15914 zobrazení
bis5.jpg
bis5.jpg (49.71 KiB) 15916 zobrazení

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 04 Jan 2006, 13:37

Nechci nikomu kazit kšeft, ale není tohle náhodou u nás postavená "replika" původního ETB? Co je to "TMT Bischop"? "TMT" je označení Tatry ve VIN a "Bischop" je nějaká parodie na jméno Tima Bishopa?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Jan 2006, 13:43

Také mi tam pár věcí nesedí. Co ten motor? Já bych čekal něco jako prototyp 4i a ono ne... :roll:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Jan 2006, 13:46

kdesi som čítal, že boli postavené 2 také vozy - jeden s prototypovým "i"-motorom a druhý karburátorový...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Jan 2006, 13:51

Pro úplnost odkaz na konkureční fórum, kde se o téhle (?) možná už také diskutovalo:

http://www.tatraklubbrno.cz/phorum/read ... reply_2625

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 04 Jan 2006, 15:37

No rok 1991 s motorem 4iKat asi těžko, že.

Zato v roce 1993 vzniklo několik vozů pro Bishopa, označených jako T613-5. Byly to:

11670 modrá metalíza,
11671 zelená metalíza,
11673 červená metalíza,

A ještě v roce 1994 odešla do Anglie Bishopovi jedna pětka (č. 11676 modrá) a nějaká zapomenutá Korejka (černá trojka OTS-EX 11177).

Pokud jde o rok 1991, zdá se, že Bishopovi do Anglie odešla trojka OTS-EX č. 11134. Jde o převlečenou Korejku a opět je vedena jako černá.

Zdá se, že jsem v záznamech našel také tu červenou, která je na fotkách, ale psát k tomu sem raději nic nebudu.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Jan 2006, 16:21

neviem presne, kedy boli tie vozy v anglicku postavené, ale jeden z nich mal i-motor,
tie autá mali napr. vonkajšie zrkadlá zhodné so Speciálom, aj iné disky, ako to auto v ponuke hore...
Prílohy
t613etb.jpg
t613etb.jpg (48.05 KiB) 15850 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Jan 2006, 16:22

predávané auto bolo k videniu pred niekoľkými rokmi na Bečvách...
Prílohy
t613etb1.jpg
t613etb1.jpg (46.41 KiB) 15848 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 04 Jan 2006, 19:27

ETB Tatra od Bishopa mala vstrekovanie, určite 4-kové nárazníky a nie M95, spätné zrkadlá Mercedes-Benz.

Veď je o tom známy článok predsa

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Jan 2006, 19:38

Nějaký článek jsem kdysi viděl na prvním tatrawebu, po kterém se dávno slehla zem. Také si matně vzpomínám, že v tom byl i-motor. Matěji, nemáš ten článek náhodou v nějaké šířitelné podobě?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Jan 2006, 20:32

myslel som, že ten článok je chronicky známy - a tu zistím, že ho nemá ani Luboš!! :roll:
pohľadám doma a naskenujem, bolo to v nejakom čísle Automobil-u,
a článok o tej Tatre vyšiel aj v akomsi britskom časopise o klasických autách, kdesi budem mať tiež kópiu...

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 04 Jan 2006, 23:11

To auto je z Kopřivnice. Nevím už přesně čí to je, ale má to někdo ze zaměstnanců bývalé
TA-PŘ

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Jan 2006, 09:41

Ja mám iba po anglicky písaný článok "Banking on Czechs" kde robia recenziu Tatry 613-5 na 4 stranách a na úvodnej strane sa tam rozvaľuje Tim Bishop na čelnej kapote

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 05 Jan 2006, 09:51

ETB ale není T613-5!

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 05 Jan 2006, 11:10

AT, ale aj to predsa je (alebo by aspoň malo byť..predpokladám...) chronicky známe, nie?
Prílohy
T613-5.jpg
T613-5.jpg (61.23 KiB) 15709 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Jan 2006, 11:40

Áno ja viem Tajomníček, ani som to nikde nepísal.
Ale bolo to potrebné spomenúť keďže si tu berieme do úst toho Bishopa.

Inak mne sa interiér ETB-čka a T613-5 veľmi veľmi páči, ten britský štýl to je klasa.

inak majú takmer rovnako riešené interiéry ale však to asi tiež viete

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 05 Jan 2006, 13:43

No dobře, když je to tedy chronicky známé, tak které z těch aut, co šly Bishopovi, bylo přestavěno na ETB? Byla to ta černá korejka z roku 1991 v.č. 11134? A co to druhé ETB? A které auto mělo ten první motor iKAT? Ty pětky asi těžko. V době, kdy šly do Anglie už se Mi prodávalo zákazníkům v ČR.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Jan 2006, 13:50

V onom článku sa píše, že firma Motive Power vo veľkej Británii prestavala motor T613 na riadené viacbodové vstrekovanie s trojcestnými riadenými katalyzátormi.

Čiže môj tip - prvý motor so vstrekovaním paliva bol práve v prvom exemplári ETB.
Tak sa to píše aj v článku "Banking on Czechs" kde je písané niečo v zmysle že Tatra túto modernizáciu u firmy Motive Power objednala. Ale trocha v tom mám už hmlu dlho som ten článok nevidel

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 05 Jan 2006, 13:52

Ambiciózní tajemníček napísal:No dobře, když je to tedy chronicky známé, tak které z těch aut, co šly Bishopovi, bylo přestavěno na ETB? Byla to ta černá korejka z roku 1991 v.č. 11134? A co to druhé ETB? A které auto mělo ten první motor iKAT? Ty pětky asi těžko. V době, kdy šly do Anglie už se Mi prodávalo zákazníkům v ČR.
omyl, fakty, na ktoré sa pýtaš, už tak chronicky známe a jasné nie sú, predpokladám ale, že ETB vzniklo úpravou z T613-3. Či to však bola 11134, neviem. Doteraz som vôbec nevedel, že nejaká 11134 vôbec existuje...
Prvý motor iKat bol údajne v jednej z ETB, bol vyvinutý v Anglicku v spolupráci s fabrikou a skúšaný tuším u Jaguara, a mal mierne odlišné výkonové parametre, ako neskoršie Mi. ETB malo tiež prvé päťstupňové prevodovky, kt. vznikli tiež v úzkej spolupráci s kopřivnickým vývojom. ETB predchádzali modelu T613-4, podobne ako T613-5 (neviem, či je to oficiálne označenie) predchádzali M´95.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Jan 2006, 13:56

Áno Ondrej, tiež máš pravdu.

Dizajn nárazníkov T613-4 je práve z ETB, takisto ako aj modernizované rozvody kúrenia.

T613-5 boli v Británii už v roku 1994 (článok Banking on Czechs) a mali jasné dizajnové prvký M95, interiér však v štýle ETB, takmer rovnaký. T613-5 mal napríklad obedzovač otáčok na 6600 za minútu

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných