za kolik tatru?

Tu môžete diskutovať o automobiloch Tatra, ktoré sú na predaj
Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Sep 2005, 23:25

No nezačínal náhodou pan Porsche pár let po válce taky s jedenáctistovkou? :) Akorát ho nenapadlo, narozdíl od škodofky vydržet s těmi pár koníky až do roku 1980... :mrgreen:

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 16 Sep 2005, 00:10

...až do roku 90... :cry:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Sep 2005, 08:16

so záujmom som si prečítal príspevky k tejto téme, a trocha ma mrzí jedna vlastnosť, asi typická ako pre Čechov, tak aj Slovákov, ktorá by sa dala zhrnúť slovami - všetko "naše" je nanič a všetko "zahaničné" super.
Nechcem spochybňovať uvedené fakty o stave súčasných T613, ako aj o náročnosti ich údržby, rozhodne sa mi však nepáči ich ľahkovážne dehonestovanie, pričom sa ako nedostižná méta stavia napr. Porsche. Môžem povedať, že som mal možnosť sedieť vo viacerých modeloch tejto značky a zhodou okolností v poslednej dobe aj s Porsche dosť km najazdiť (a práve s dosť vzácnym a medzi znalcami značky až kultovým modelom 911 SC, ktorý dobou vzniku a r.v. zodpovedá práve T613), a tiež by sa dalo tomuto autu hóódne čo vyčítať. Tu ale myslím nejde ani tak o kritiku jednotlivých áut (na každom sa toho nájde dosť), ako skôr o to, ako nás ktoré auto osloví a čo sme schopní a ochotní spraviť preto, aby sme ho aj vlastnili a aby bolo v stave, aký nás uspokojuje.
Ak si niekto predstavuje, že zoženie za lacný peniaz auto v skutočne dobrom stave - bez ohľadu na značku - tak je to dosť naivná predstava. Občas sa to síce podarí, ale sú to veľmi vzácne prípady. Ak som do auta ochotný investovať napr. 30tis., rozhodne nemôžem očakávať nejaký zázrak. Za tieto peniaze mám šancu získať celkom dobré auto na dojazdenie, ale žiadna veľká sláva to nebude. Je však otázne, či práve T613, konštruovaná ako reprezentačná limuzína vyššej strednej triedy, je to najvhodnejšie auto pre šetrílkov...
Ak však chcem auto v perfektnom stave, musím rátať s investíciami. Čím vyššie nároky, tým vyššie investície. A to nie priamo úmerne, ale exponenciálne. Je to ale známa a všeobecne platná závislosť, T613 tu nie sú výnimkou. Každý by si preto mal pred kúpou T613 zvážiť, na čo to auto chce a čo od neho očakáva - a rozhodnúť sa až potom. Nemá význam kúpiť lacnú Tatru - čo je dnes už bez výnimky hodne ojazdené a často nie práve najlepšie udržiavané auto - nechcieť do nej nič investovať, a potom vyplakávať, aká že to je zlá konštrukcia, a aké je to celé auto nekvalitné.
Počul som o viacerých prípadoch, keď takýto nový majiteľ auta za 30tis. ho dovezie do servisu a povie - dajte mi to nejako dokopy, len aby to veľa nestálo, tak najviac 3-5 tis - tadiaľto cesta nevedie...

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 16 Sep 2005, 11:03

Ondrej: No moment! Nikto nepovedal,že čo je "domáce" = príšerné. Ja do 613 tak nevidím,jazdil som s jednou a bola dosť po expiračnej dobe,ale aj tak to bolo genialne zvezenie... Na druhej strane poznám škodny jazdil som od 1000MB,cez 110R až po 125LS a podla mojho skromného súkromného a subjektívneho názoru je to auto podpríšerné.Po všetkých stránkach! A dúfam,že nás teraz nejdeš presviedčať,že S110R (československé Porsche) sa v čomkolvek vyrovná svojmu nemeckemu náprotivku!

Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 16 Sep 2005, 12:22

to ondrej: nenene, ja jsem to srovnani s porsche nemyslel jako metu pro ceska auta, spis jako auto podobne koncepce a stejne (myslim si ze ne vetsi) krasy jako tatra.
jinak ve financnich vecech s tebou naprosto souhlasim, samozrejme neocekavam ze za nekolik desitek tisic korun se da koupit stoprocentni auto, at uz je to tatra nebo ne (tedy krome logana;-)).
jak jsem ale jiz napsal, tatru bych si koupil jedine z fanouskovskych duvodu, protoze jine auto nez s kterym mam moznost bezne jezdit vlastne nepotrebuju. vlastne puvodni tema melo znit: za kolik koupit slusnou tatru vhodnou k jezdeni castejsimu nez svatecnimu, protoze aby stalo auto v garazi (samozrejme krome vylozenych veteranu) mi pripada zbytecne...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Sep 2005, 12:24

No nevím, nějaké hodně zachovalé a nesbatletné erko bych si třeba taky někdy rád pořídil (nějak nejsou :o ), možná jako jedinou historickou škodovku. Ale to nic nemění na tom, že jsem nepochopil úmysl AZNP vyrábět v 70. letech sportovní auto, které zrychlí na stovku při dobrých podmínkách za půl minuty a je schopné vyvinout za zkušební dráze za bezvětří rychlost až 140 km/h. Už tehdy to byl děsně slabý odvar a dneska je to příšerná brzda provozu...

S 911kou jsem se zatím ještě nesvezl, ale pár starších exemplářů jsem si měl možnost prohlédnout a je fakt, že nějaké velké nadšení se nekonalo. Rezne to taky, dílenské zpracování také není na úrovně dnešního standardu a ani po tom interiéru nemůže člověk po třiceti letech chtít, aby byl bezvadně zachovalý. Navíc ceny tak nějak rozumně provozuschopných modelů začínají na 10 000 Euro...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Sep 2005, 12:25

Chapman napísal: ...že nás teraz nejdeš presviedčať,že S110R (československé Porsche) sa v čomkolvek vyrovná svojmu nemeckemu náprotivku!
som presvedčený, že na dobu svojho vzniku bola Š110R celkom slušné auto, ktoré sa svojim náprotivkom v zásade dokázalo vyrovnať. Ako si však prišiel na to, že ten náprotivok má byť práve Porsche!? Nemôžeš porovnávať neporovnávateľné! Š110R treba porovnávať s autami rovnakej kategórie, napr. s Fiat 850 Coupé, alebo v Nemecku trebárs s takým NSU Prinz Sport. A tu by som volil jednoznačne Škodovku! (inak, ak by niekto vedel o nejakej zachovalej, pôvodnej a netuningovanej 110R, mám záujem :wink: )
Takisto Š1000MB dokázala v dobe svojho vzniku zniesť aj prísne porovnanie s konkurenciou rovnakej triedy. Čo sa týkalo vnútorného priestoru, patrila k najlepším, a napr. tlakové odlievanie hliníka v tej dobe vôbec nebolo bežné. A že Škodovka stratila pri inovácii dych (podobne ako aj Tatra), tu treba hľadať príčinu v celkom iných súvislostiach, ako v neschopnosti konštruktérov. Ty si to už ale asi nemôžeš pamätať a to buď rád...

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 16 Sep 2005, 12:47

Aha, ja nepovazuju skodovky za podauta. Spis naopak :-) Nemuzu si pomoct, ale moje S105L je proste T613-3 v mensim vydani...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Sep 2005, 12:47

Koukám, že poptávka po některých škodofkách trochu převyšuje nabídku... Zrovna minulý týden jsem se byl tady v HK podívat v bazaru na jedno erko za 39 000 (je asi stále inzerováno na tipcars.com), na fotce vše v naprostém pořádku, chromavané nárazníky, lesk jako blesk, přijedu na místo a na tom autě snad nebyl jedinný plech na kterém by nebylo padesát pupínků koroze! To jim tam bude stát hodně dlouho...

Jinak s fiatem 850 sport coupé jsem se měl možnost loni krátce svézti a subjektivně mně připadalo, že to i s menším motorem jede o dost lépe něž erko. Je znát, že je to o dost lehčí, nevím přesně, ale možná o 200 kilo nebo více a je to znát. Ono i to erko je oproti běžné stovce dost těžké...

Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 16 Sep 2005, 13:36

michal heky napísal:Aha, ja nepovazuju skodovky za podauta. Spis naopak :-) Nemuzu si pomoct, ale moje S105L je proste T613-3 v mensim vydani...
to je presne to co mne zajima! mame v rodine taky 105L, neco jsem s ni najezdil, a hlavne by me zajimalo srovnani spolehlivosti a nakladu na opravu 105 vs. 613... totiz tu 105 si mohu predstavit, tu 613 ne. dik

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 16 Sep 2005, 13:58

škodoviek bolo omnoho viac a aj teraz sa na ne zháňajú diely omnoho ľahšie, aj keď aj tu sa už situácia dosť zhoršila, diely na Š sú však cenovo v úplne inej hladine, ako na Tatru a je ich medzi ľuďmi stále dosť,
na bežné jazdenie sa aj teraz dá s Š počítať, hlavne pokiaľ človek jazdí kratšie vzdialenosti rýchlosťou tak do 90km/h. Na diaľnici je to dnes už ale dosť nebezpečné. Ja osobne som dlhé roky jazdil s Š120LS a dodnes mám na to auto milé spomienky. Rozhodne by som ho nezatracoval, pokiaľ bolo v dobrom stave (po kúpe to trvalo asi 2-3 roky, než som to mohol povedať, potom to už ale vydržalo až do konca)
No a dnes už je problém vidieť aj peknú Škodu 105/120/130, mne sa to aspoň už dosť dlho nepodarilo, len samé poobtĺkané rachotiny, ktoré aj keď majú nový garážový lak, vyzerajú otrasne...
Zvezenie v Tatre je ale o niečom úplne, úplne inom, ako v Š105/120, zvlášť som to pociťoval, keď som mal obidve a som to striedal. Pokiaľ ale niekto ten rozdiel nevie oceniť, nech si nechá radšej škodu.. úplne pragmaticky a bez emócií..

D.A.

Príspevok od užívateľa D.A. » 16 Sep 2005, 14:22

NSU? Pidifiátek? Možná... Ale taková Simca 1200 coupé, nebo třeba Alpine - to by mohly být etalony! Kam se hrabe to "cosi" z Kvasin??? Nesrovnávám samozřejmě kusově stavěné speciály pro závodní nasazení, ale sériová auta.

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 16 Sep 2005, 15:16

D.A. : Súhlasím, ale Renault A110 Alpine tiež zrovna nesekali rad-radom ako Baťa cvičky... bola to skor maloseriovka

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Thomas » 16 Sep 2005, 21:11

ondrej napísal:No a dnes už je problém vidieť aj peknú Škodu 105/120/130, mne sa to aspoň už dosť dlho nepodarilo, len samé poobtĺkané rachotiny, ktoré aj keď majú nový garážový lak, vyzerajú otrasne...
V Bratislavě asi ano, chce to vyrazit dál na venkov, kde je Š ještě stále v kurzu. Lze narazit na velmi pěkné originální kousky s pův. lakem, jedním majitelem a několika málo desítkami tisíc km na tachometru.

Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 16 Sep 2005, 21:40

nejak nam to tu vazne, tak bych pridal otazku: jake jsou hlavni rozdily mezi 613-3 a 613-4?

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Thomas » 16 Sep 2005, 21:45

pokud to omezíme na karburátorové verse, tak se mi jeví nejpodstatnější rodíl jen v odlišném provedení interieru

Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 16 Sep 2005, 22:00

Thomas napísal:pokud to omezíme na karburátorové verse, tak se mi jeví nejpodstatnější rodíl jen v odlišném provedení interieru
presne tak mi to pripadalo i podle obrazku :D je ale ten rozdil v interierech opravdu stezejni resp. jestli je ctyrka kvalitnejsi?

Užívateľov profilový obrázok
Thomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 585
Dátum registrácie: 08 Dec 2004, 23:07
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Thomas » 16 Sep 2005, 22:15

Spíš naopak, včera to, myslím, zmiňoval Luboš nebo Radek. Dá se říct, že nejlepší dílenské zpracování obecně u T613 měly ročníky ca.1986-8. Před a zejména po tomto období byla kvalita víceméně problematická. Co se týče zpracování samotného čtverkového interieru, nevím, protože čtverku nemám.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Sep 2005, 22:58

Ta palubní deska je takový nejmarkantnější rozdíl. Kromě modernějšího vzhledu má i nějaká fukční vylepšení. Vypínače jsou podsvětleny, takže to člověk který nejezdí tatrou zrovna denně nezkouší v noci metodou pokusu a omylu, dále je tu hlavně v léte podstatně účinnější větrání těmi čtyřmi výdechy, které jsou napojeny na třírychlostní ventilátor. No víc mě teď nenapadá, ale asi by se něco našlo. Nezávislá topení už nefoukají do prahů, jako u starších typů, i když někomu to nemusí vadit. Pak tu máme zevnitř ovládaná a sklopná zrcátka a v základu to má centrální zamykání. Dále je tu podstatná změna na motoru, který je vybaven úžasnou věcí a totiž elektronickou regulací chlazení, tedy při studeném motoru by se něměla točit vrtule.

Kvalitnější auto to ale rozhodně není, je to viditelně víc odfláknuté než ty předrevoluční vozy, mnohdy se používaly méně kvalitní součásti a podřadnější suroviny - hlavně plechy byly už při výrobě určitě rezavé a mnohdy, tam kde to nebylo na první pohled vidět už to nenatřeli ani tou základovkou. O nějaké elektroforéze nebo zinkování, co v AZNP aplikovali již před třiceti lety si nech u tatry fakt jenom zdát...

Ale nepodceňoval bych ani trojky z let 1989-91, sám mám jednu z posledních vyrobených a je to auto nad míru zachovalé. I když je fakt, že bylo v denním provozu jen osm let, ale i to by jí mohla dnes kdejaká sedmistovka závidět. Je znát, že se v těch letech vyrábělo 500-600 aut ročně, tak nebyl důvod nechat svařenou kastli rok nebo dva venku na dešti než se na auto najde zákazník co zaplatí tučnou zálohu, aby se to mělo za co dodělat...

Fojtan

Príspevok od užívateľa Fojtan » 16 Sep 2005, 23:26

me tedy popsane vyhody ctyrky pripadaji dost podstatne, nemluve o vzhledu... tak nevim :?:

jak je to s tatrou v zime? jak je na tom s odmlzovanim skel a topenim?

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných