Strana 1 z 1

Karoséria na T613-4

Napísané: 12 Mar 2006, 18:27
od užívateľa Marián Mitrík
Mili Tatrovaci :shock: chcel by som predat karoseriu na T613-4 :lol: (prerobena z T613-3 rok výroby 1988).Komplet vyvarená.Dam k nej pristrojovku aj s elektrickou inštaláciou,všetky sklá,strešne okno(treba ho vyrezať do strechy) :idea: ,prednú aj zadnú nápravu v rozobratom stave,sedadlá,bufíky(karoséria ma prevarený stredový panel aj so saním z prednej kapoty zo4-rky).Pomôžem pri zapájaní elektrickej inštalácie.Zabezpečím prevoz karosérie (po železnici až k Vám 100Km cca 700SK) :o .Prosim o diskusiu k "veci".Cena 20000Sk-dohoda.
Kontakt 0915146139 :roll:

Napísané: 12 Mar 2006, 18:39
od užívateľa Luboš
No koukám, že se detaily zase tak moc neřešily... :wink:

Napísané: 12 Mar 2006, 18:53
od užívateľa Marián Mitrík
Chlapi ta tatra je vyvarena 2mm plechom fakt bola to fuška jej terajší vzhľad je iný,dokonalejší.A mimochodom "nekupuješ
mačku vo vreci"

Napísané: 12 Mar 2006, 19:15
od užívateľa Luboš
To je ale dost brutální, všude používat dvojku plech. :shock: Když pominu celkem značné navýšení hmotnosti, kde máš zaručeno, že nebude docházet k deformacích nebo k praskání svárů v místech navázání plechů tak různých tlouštěk? A navíc to bude i dost nebezpečné auto s takhle "vyztuženou" deformační zónou. Do toho bych nešel. :roll:

Mimochodem, co tě k tomu vlastně vedlo? :)

Napísané: 12 Mar 2006, 20:04
od užívateľa kovoo
...neviem prečo by mali praskať zvary :idea: :roll: , ked to bolo zvarované do "zdravého" plechu a správnou technológiou ja v tom nevidím problém 8) ...
LUBOŠ: a nebezpečné auto prosím vysvetli my to lebo nechápem :oops: , veď toje lepšie takto vyvarené ako nejaký hznitý vrak, šrot
že sa to pri náraze bude "trocha" ináč deformovať ,krútiť , zas je to lepšie ako mať kysnu ako ementál
ja to tak zle nevydím :lol: :P

Napísané: 12 Mar 2006, 20:07
od užívateľa Mojžo
kovoo povedal to čo som chcel aj ja. Si myslím že trepeš Luboš

Napísané: 12 Mar 2006, 20:19
od užívateľa miloš
Myslím,že je to dobře odvedená práce a pro nějakého nadšence velká úspora peněz při plánované opravě karosérie své Tatry.

Napísané: 12 Mar 2006, 21:47
od užívateľa Luboš
No pokud ten nadšenec nebude mít velké nároky, tak prosím. Však co taky chtít za 20tis. SK, že. :)

Kovoo, už jen svařit jen tak na sebe dva plechy 0,8 nebo 1mm a 2mm je chyba, toto řešení se nikde na karosérii T613 nenajde. Dokonce si dovolím tvrdit, že to nenajdeš ani na žádné jiné karosérii! Může se ti zdát, že sklet karosérie je naprosto tuhý, ale přece jen i při běžné jízdě tam k určitému namáhání dochází a použitím takto výrazně odlišných materiálů se naproto mění poměry.

Nahodilé použití podstatně silnějšího plechu na část deformační zóny automobilu, ignorování prolisů zase může zapříčinit při případné havárii, že se ta část ze silnějšího plechu nebude deformovat vůbec, vytrhne se a může případně způsobit i větší škody jak na samotném automobilu a jeho ještě opravitelných částech, tak případně i za životech či zdraví osob. Ale to jsou jen takové nepodstatné detaily, které dnes nikoho nezajímají...

Matěje zase tak vážně neber, ten má na autě snad i laminátový blatníky... :D

Napísané: 12 Mar 2006, 21:50
od užívateľa miloš
To jsou slova do pranice.Co na to Radek?

Napísané: 12 Mar 2006, 21:56
od užívateľa Luboš
No spíše by mě zajímal názor nějakého schopného a vzdělaného svářeče.

Ale asi všichni cítíme, že to není úplně košér. Nebo se pletu?

Napísané: 12 Mar 2006, 22:07
od užívateľa MarekK
Luboš má vpodstate v tom poslednom príspevku pravdu. Ale!!!! naša T613 nemá tak prepracované deformačné zony ako súčasné moderné karosérie, nebola modelovaná pomocou MKP a ani niekolko desiatok skúšok a verifikácii deformácii karosérie....spájanie 1 plechu na 2 plech nemusí byt všade správne... ba nakoniec povodne tam boli bodové sváry a teraz po oprave tam bodové sváry pravdepodobne vobec nebudú....

Napísané: 12 Mar 2006, 22:09
od užívateľa MarekK
Luboš: sváry nepraskujú, praská to okolo svárov , alebo to poraskne niekde úplne inde...

Napísané: 12 Mar 2006, 22:34
od užívateľa Luboš
To máš pravdu, to jsem použil dost nevhodné vyjádření. Také si nedovedu dost dobře představit, že by zrovna v tomhle případě prakl přímo svár.

Setkal jsem se asi před dvěma lety s podobnou opravou u jedné šestsettrojky, kde byly prahy vyrobené snad ještě ze silnějšího plechu. Měla už trochu uhnilou podlahu, levý práh se začal propadat a doslova trhal kus nad svárem ještě celkem zdravý blatník.

Napísané: 12 Mar 2006, 22:53
od užívateľa radek
Proč zrovna já? Mé stanovisko už tu je několikrát, jsem zásadně proti genetickým pokusům :-D.
Já považuji za normální při opravách skeletu karoserie dodržet jak tloušťky materiálů, tak veškeré prolisování, odlehčení, vyztužení. Proto taky koneckonců mají karoserie, zejména v deformačních částech, opravovat zkušení klempíři, kteří si ten plech i s těmi prolisy prostě vyrobí, pokud není k dispozici jako nový díl. Holt tato řemeslná práce stojí peníze, no.
Pokud někdo myslí, že tím, že plech 1.0 mm, v určených místech prolisovaný tak, aby byla při destrukci dílu dodržena plánovaná deformace, nahradí deskou rovného plechu tl. 2.0 mm a tím něco získá či vylepší, není to pravda. Stane se jediné, celý tuhý kus se prostě oddělí v místech spojení s plechem původním, tenčím. Oddělí se neplánovaně a nevyzpytatelně, jeho vlastní deformace nebude nijak řízena. T613 má náhodou celkem propracované deformační zóny, už jen hlubší pozorování ukáže zajímavou skladbu zrovna předních podélníků a na nich navazujících částí, které jsou navzájem zhotoveny z plechů různých tlouštěk. A vše je samozřejmě v maximální možné míře bodované, mnohdy ještě kombinované s falcováním.

Někdo holt umí, no......viz příloha. Na opravu foceného byl použit tabulový plech, fortel v rukách opraváře a nezbytná klempířská nástrojová výbava.

Napísané: 12 Mar 2006, 23:16
od užívateľa MarekK
Takéto remeselné úpravy sa dajú podla mna robyt len u "starých" áut, dneska u nových áut máš použité v deformačných zonach také plechy, že sa vpodstate žiadnym iným plechom rovnakej hrúbky pevnostne nedajú nahradit!!!! Preto som protestoval, ked manželka prekotila novú koktávku nastrechu, aby v servise vymenili strechu, ked stačilo použit kladivo...a nie doje..t deformačné zony svárom, ktorý tam vobec nemá byt.

Napísané: 12 Mar 2006, 23:30
od užívateľa miloš
Radek: To řemeslné zpracování je na 100%.

Napísané: 13 Mar 2006, 00:03
od užívateľa kovoo
hmmm :oops: , už to chápem :roll: , dík páni už my svitlo :idea:
P.S. aj tak je to lepšie ako ementál :lol:

Napísané: 13 Mar 2006, 03:18
od užívateľa Eda
prodám origo přední blatníky na Frankfurta od Jirky Jirouta. Cena: permanentka na lyže nebo tři kila parenice a kilo bryndzy. Beru jen qalitu z Oravy. Jsou momentálně v odstínu Rapid šeď čili hnědá metla - původní odstín mírně prosvítá. Zdarma 10% koroze +-5%.

zn. Ty blatníky viděli svět! A svět viděl je!!!!


p.s. nedělám si prdel ani nic jiného a už vůbec ne z toho inzerátu na kastli. Podle mně je to f poho a bude li i s tím dovozem drahou tak je to cool. Jen mě napadlo to inzerovat když radek vložil ty fotky zelený metalyz.

Napísané: 13 Mar 2006, 07:57
od užívateľa MarekK
jo a ešte k tým prelisom: nie všetky prelisy sú na zvýšenie pevnosti/tuhosti ( zvyšujú pevnost rozne: stupnom deformácie-deformačným spevnením, alebo zvyžujú moduly a kvadratické momenty) ale niektoré prelisy sa robia aj na zlepšenie presnosti výlisku.