Strana 31 z 48

Re: Kačena

Napísané: 07 Feb 2009, 09:07
od užívateľa ondrej
jedna zaujímavá Tatra s provizórnymi kolesami v rekonštrukcii..

Re: Kačena

Napísané: 07 Feb 2009, 12:47
od užívateľa bazilisak
Ondrej, pěkné , to se dochovalo ? Je to ten prototyp T603 z Bratislavy ? Trochu to kačenu připomíná... U nás na zkušebně to měli, ale nevím jaké provedení, prý kromě velmi krátké životnosti homokinetických kloubů to celkem šlo . Používalo se to výhradně na jízdy po fabrice...

Re: Kačena

Napísané: 07 Feb 2009, 17:41
od užívateľa ondrej
Áno, to je (bol) prototyp minibusu v rekonštrukcii - ako vidno, bola u neho použitá kabína z T-805. Renovovaný Minibus mal premiéru v 1997 na Rally Wien-Zlín-Kopřivnice. Druhý prototyp - nízkoplošinový valník - bol po ukončení skúšiek v Bratislave, kde slúžil u podniku "Drogérie Ba" na rozvoz tovaru pre meststé predajne, prevelený do Kopřivnice pre vnútropodnikovú dopravu. Jeho ďalší osud je nejasný, predpokladá sa, že ho po ukončení skúšiek nechali zošrotovať.
Homokinetické kĺby zodpovedajúcej kvality sa vtedy v RVHP ešte nevyrábali (spomeňme si na peripetie s týmto dielom pri nábehu výroby Škoda Garde o mnoho rokov neskôr), takže predné poloosi boli provizórneho vyhotovenia a skutočne bola ich životnosť nízka - zvlášť v spojení s pomerne výkonným motorom a rýchlym vozidlom.
Jednalo sa vlastne o prvú Tatru s predným pohonom, čo mnohým funkcionárom Tatry nebolo vtedy pochuti...

Re: Kačena

Napísané: 08 Feb 2009, 16:17
od užívateľa bazilisak
Až se léto zeptá, co jsem dělal v zimě, chci mít aspon jednu odpověd, jeden motor - aspon trochu opravený..

Re: Kačena

Napísané: 08 Feb 2009, 17:38
od užívateľa Jerry
Koukam, že používáš Carlan či nějakej tomu podobnej louh. 8) Na mě se tu třese motor z chromky, ale nebude to jenom umejt, ale i oprava jednoho, možná dvou válců (v podezření je 2 a 3 válec, nejspíš zlomenej ventil). Klikou jde otočit pouze o 3/4 otáčky.

Re: Kačena

Napísané: 08 Feb 2009, 19:55
od užívateľa bazilisak
Však já taky nejen přetěsnuju.. blok zůstane, jde do toho klika z elektrocentrálového co byl k sobotě a hlavy 4 z elektrocentrály a 4 co jsem koupil na aukru... a mám to ještě nekompletní- budu dávat z5 díly z auta v kterém ho budu zaměnovat...
Jinak chemie, používal jsem Mafru , Star , Carvalet , jen nesmíš dodržovat dávkování, místo 1:7 to dávám neředěné... ať to má grády...

Re: Kačena

Napísané: 08 Feb 2009, 21:50
od užívateľa Jerry
To já to taky neředim. Ještě teď mě mrzí, že sem si neudělal jedinou fotku motoru v Kačeně před mytím, ten motor dokázal ušpinit napohled z 10 metrů. :lol:

Re: Kačena

Napísané: 10 Feb 2009, 19:44
od užívateľa Ondra A
Jedno historické video z leteckého prostředí. http://www.historicflight.cz/html/main. ... page=video

Re: Kačena

Napísané: 12 Feb 2009, 21:03
od užívateľa PAVEL64
Super-moc hezké....jako film Vysoká modrá zeď...taky se tam mihnou tatry 805 s oranžovým pruhem...co to mělo za význam ten pásek??

Re: Kačena

Napísané: 13 Feb 2009, 22:46
od užívateľa Jerry
Přidávám pár aktuálních foto. 8) Tohle ještě nebylo nic extra, zvládala to s přehledem, i na ruční plyn a já si hověl za volantem, nebo běhal kolem sunoucího se auta. Až nahoře bylo nafoukáno moc sněhu a tam jsem jí taky utopil... Špatně jsem trefil cestu a sjel do ouvozu. Jako na potvoru mi zradil foťák, promrzly mi baterky a náhradní stály taky zakulový. :( Vyprošťování bylo celkem dřina, pral jsem se s ní dobře hodinu. Pravý kola byly na ledu a levý v měkkej zemi, kde stejkala pod sněhem voda. Závěj sahala až po hranu skříně a auto se ochotně bořilo dál. Uzávěrka super věc, ale moc se nechytala. Nezbylo než hloubit kolej za kolama aby se dalo couvnout. Jak se Káča utrhla, tak jsem nepolevil až na pevnější podklad, odcouval jsem asi 80m zpět, otočil jí a spokojeně mazal ve vyjetej koleji tam, odkud jsem přijel. Ještě jsem měl dvě podobný nesjízdný cesty před sebou, ale na následující trase bylo nafoukáno přes metr a půl sněhu. Překonal sem první dunu a na ostatní se vykašlal, cesta vespod byla čistej led a už bylo dost šero. Jak se mi podaří zlanařit nějakýho dobrodruha s kamerou, tak přibude i video. :wink:

Re: Kačena

Napísané: 13 Feb 2009, 23:04
od užívateľa bazilisak
Jůůůůůůůůůůůůůů... tolik sněhu bych taky potřeboval !!!!!!!!!
Víš, že máš tří stopé vozidlo ??? :shock: A co jsi udělal se závěsem !!! No tohle :? ....

Re: Kačena

Napísané: 13 Feb 2009, 23:36
od užívateľa Jerry
Jo ta třetí stopa je trubka vejfuku pod polonápravou... :lol: Závěs mam doma, byl vymletej, tak sem nechtěl na TK moc prudit... Musim sehnat podložku dovnitř a jak to bude bez vůlí, tak bude zase zpět na autě. Sníh byl fajn, přimrzlej asi 2 dni starej, krásně křupal pod nohama i kolama (když sem přijížděl z Plzně, tak sem něvěřil těm závějím a musel s Kačenou vyrazit). Venku bylo asi 4 pod nulou.

Re: Kačena

Napísané: 14 Feb 2009, 10:00
od užívateľa ondrej
Jerry - pekné obrázky, pekné zážitky - možno aj nejaké videjko by sa šiklo.. :wink:

Re: Kačena

Napísané: 18 Feb 2009, 14:23
od užívateľa Ondra A
To Pavel 64: Opravdu netuším co ten oranžový štráf značí. Jediné co mě napadá, u letadel se značí právě "Ojátka" dobře viditelnými barvami (oranž,čevená). Že by tenkrát značili i Kachny? Jako tahač :shock:. Ale opravdu jen doměnka.

Re: Kačena

Napísané: 18 Feb 2009, 16:38
od užívateľa Jerry
Myslim, že se barva na těch autech byla žlutá, někde sem to četl, buď na stránkách toho videa, nebo u někoho, kdo u těch aut sloužil. Bylo to označení tažného automobilu a startovacího agregátu pro daný typ letadla. Na valníkovej plošině se pod plachtou skrýval generátor. Zkusím najít ty stránky.

Re: Kačena

Napísané: 18 Feb 2009, 20:23
od užívateľa PAVEL64
JO díky za ochotu....ale v tom filmu Vysoká modrá zeď to bylo do oranžova...je možné ,že to je černobílý okolorovaný film ..a ty barvy jsou ve skutečnosti jiné...

Re: Kačena

Napísané: 18 Feb 2009, 22:57
od užívateľa Jerry
Kouknul jsem krátce po googlu a našel takový kvanta informací, že sám nevim, kde přesnějc hledat. Snad se zadaří.

Re: Kačena

Napísané: 20 Feb 2009, 18:36
od užívateľa bazilisak
Pavle, Jerry ( i ostatní ) - mám na Vás dotaz..... Jak to máte/budete mít se zadním odstupovým světlem - co v něm budete zapojovat a na co . Chystám "sobotu" i "valník" nechat v co nejvíc origo stavu- mám odstupové světla - a přemýšlím- jestli ho budu zapojovat...

Re: Kačena

Napísané: 20 Feb 2009, 22:39
od užívateľa D.A.
Sorry za amatérskou vsuvku, ale doteď jsem si myslel, že odstupové světlo svítí svými "políčky" a podle toho, kolik jich následující voják vidí, odhaduje vzdálenost. K čemu by bylo dobré zprovozňovat ho jenom částečně???

Re: Kačena

Napísané: 21 Feb 2009, 00:25
od užívateľa Jerry
Bazilišáku, u odstupovýho světla (je na levé straně vozu nad SPZ) je levý spodní červený políčko jako koncový světlo (5W sufitka), pravý spodní červený políčko je brzda (5W sufitka) a ty 4 zelený nahoře jsou pro odstup (10W sufitka). Na pravé straně vozu je červený světlo a svítí v něm pouze obrysovka (5W kulička). Obrysový světla se spínají na Bošce (svorka 58) a brzda je na tlakovym spínači (svorka 54) a odstup je spínanej na reostatu v první poloze (svorka K) a ve svítilně je to svorka (53).

Míro, když se jede na technickou, tak je předpoklad, že máš na autě osvětlení dle vyhlášky (světla, brzdy, blinkry, mlhovka). Pokud to na autě není, jsou problémy. A nezajímá je, že ta plechová krabička představuje světlo. :? Z toho plyne, že chtěl Bazilišák zřejmě zprovoznit pouze odstup a zytek nechat na nových světlech.

Doufám, že se mi podařilo odpovědět přesně.