Kačena
Re: Kačena
Tak to je docela pešek. Už jsem koupil sadu nových válečků na celé auto za 6000,- Zatím jsem to namontoval jen na zadní nápravu. Už jste někdo ty válečky s větším průměrem montoval? Funguje to dobře? A co hlavní válec s dvěma okruhy? Prý pasuje z Avie, ale účinnost se trochu zhorší. Díky
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Dozadu ty větší válečky nejsou vůbec vhodné . Vlastně 4 na vozidle taky ne . Pouze dva vepředu . Jinak to ztrácí rovnováhu a smysl .
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
No právě...hledal jsem po youtube to hezké video a už tam není..a.nebo jsem neschopný...
Re: Kačena
škodovky 120 měly omezovač nebo regulátor, prostě to dělilo tlak od hlavního válce tak aby byla vyšší brzdná síla na předních kolech. Tak mě napadlo naprat tam něco podobného protože přední kola ti musí brzdit lépe než zadní. Co na to vy zkušenější?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
no, aj nad tym som uz rozmyslal, ale skor by sa tam hodil asi zatazovy regulator z avie, a bolo by po probleme...dvojokruhove brzdy...inac, ked sa debatite o hlavnom brzdovom valci, tak myslite z A31, alebo z A21?? lebo je to rozdiel...neviete, ze aky maju priemer valceky na T805, a aky ma priemer piestika valcek z ify??
- joseph
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 131
- Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bratislava-Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Tatra 38 mm
Ifa 37,6 mm
Ifa 37,6 mm
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Pavel 64 : video jsem odstranil .
Ifa W 50 má menší vepředu a vzadu stejné jako 805 - nevím přesně , je možné , ako píše Joseph 37,6 .
Omezovačem na zadní nápravě dochází ke změně konstrukce - může být problém . Větší problém je udělat takový systém, aby zachycoval pohyb obou kol , ne jen jednoho ........
Ifa W 50 má menší vepředu a vzadu stejné jako 805 - nevím přesně , je možné , ako píše Joseph 37,6 .
Omezovačem na zadní nápravě dochází ke změně konstrukce - může být problém . Větší problém je udělat takový systém, aby zachycoval pohyb obou kol , ne jen jednoho ........
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
no, ved toto mi trosku neslo do hlavy...lebo sa mi zdalo, ze ifa mala vpredu vacsie valceky ako T805 a zadne som este nevidel...ako myslis tu zmenu konstrukcie???
s tym obmedzovacom to bol len napad...lebo mi celkom dost vadi, ked mi zadne kolesa idu vzdy na fleku...valnik je vzadu dost lahky...
s tym obmedzovacom to bol len napad...lebo mi celkom dost vadi, ked mi zadne kolesa idu vzdy na fleku...valnik je vzadu dost lahky...
Re: Kačena
Nějaké video s flekující kačenou jsem viděl-super! Tak fungují ty větší válečky? Ještě nějaký ten dvouokruhový hlavní válec. Orig. 805kový má průměr 32mm, víte kolik má ta Avia? Zadní nápravu bych určitě nijak neomezoval. Myslím, že naše naložená DVS8 může vzadu brzdit na plno...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
To Vaše fantazírování s omezovačema, posilovačema, atd... mě dojímá. Dvouokruhový brzdy jsou dobrý, ale na Kačeně moc dobře nefungujou, nejsou na to prostě sehnatelný komponenty (hl. brzd. válec, aby pasoval na přírubu na rámu, nebo průměr válce).
Zkoušel sem to i počítat, když sem upravil hydraulickej převod, tak mi nevycházel krok na pedálu, nebo neůměrně ke zvýšení brzdnýho účinku vzrostla i ovládací síla.
S brzdovym válcem z Avie, to taky bude brzdit, ale chtělo by to předělat i mechanickej převod (jinak dlouhou páku od pedálu, jinde válec) a jsme opět u zásahu do konstrukce a pokud to auto má bejt určený k zásahu tak bych si to ani ve snu nedovolil. Jinak Avie 31 má přední prasata 38mm, zadní 44,5mm (jdou použít oboje, viz. foto před pár stranama), a hlavní válec má 28mm. Příruby na Aviích jsou se dvěma dírama, nebo se třema, jako na 805, záleží na tom, pokud má posilovač nebo ne.
Když sem tuto problematiku probíral s klukama z Plzně, tak sme se dobrali až k repasu prasat, hl. brzd. válce, štítů (volně chodící pakny na čepech) a nový obložení a ty auta pak prostě začnou brzdit! Repasy se dělají; prase asi po 500,- a hlavní válec tušim 1200,- Kč, jedná se o vystružení, pokovení a následné broušení a lapování na původní průměr.
Zkoušel sem to i počítat, když sem upravil hydraulickej převod, tak mi nevycházel krok na pedálu, nebo neůměrně ke zvýšení brzdnýho účinku vzrostla i ovládací síla.
S brzdovym válcem z Avie, to taky bude brzdit, ale chtělo by to předělat i mechanickej převod (jinak dlouhou páku od pedálu, jinde válec) a jsme opět u zásahu do konstrukce a pokud to auto má bejt určený k zásahu tak bych si to ani ve snu nedovolil. Jinak Avie 31 má přední prasata 38mm, zadní 44,5mm (jdou použít oboje, viz. foto před pár stranama), a hlavní válec má 28mm. Příruby na Aviích jsou se dvěma dírama, nebo se třema, jako na 805, záleží na tom, pokud má posilovač nebo ne.
Když sem tuto problematiku probíral s klukama z Plzně, tak sme se dobrali až k repasu prasat, hl. brzd. válce, štítů (volně chodící pakny na čepech) a nový obložení a ty auta pak prostě začnou brzdit! Repasy se dělají; prase asi po 500,- a hlavní válec tušim 1200,- Kč, jedná se o vystružení, pokovení a následné broušení a lapování na původní průměr.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Na valníku mám dvouokruhové brzdy, ale protože mi nic jiné nezbývalo. Už tam byl hlavní válec A30 a dva okruhy. Origo válec jsem nemohl sehnat, Tak jsem se rozhodl zkušebně ty dva okruhy zachovat, pouze jsem použil válec z A15, který mi vycházel nejpřiměřeněji. Udělal jsem mezipřírubu, zbytek zůstal stejný. Sice to brzdí, ale u druhé tatry budou klasické jednookruhové brzdy.
Válečky mám taky repasované, ale už jsem jeden měnil a mám pocit , že další budou následovat. Asi si koupím auto se vzduchovejma brzdama.
Válečky mám taky repasované, ale už jsem jeden měnil a mám pocit , že další budou následovat. Asi si koupím auto se vzduchovejma brzdama.
Re: Kačena
Ani v nejmenším tady nechci fantazírovat o brzdách...posilovače, ragulátory...s tím se vůbec nehodlám babrat. Měl jsem na mysli jednoduchá a nenásilná řešení, jako třeba větší průměr válečků. Pak jem se na zdejších fórech taky dočetl, že nové obložení, které je bez azbestu, taktéž zvedá účinnost. Pokud se týče zásahu do zásahového vozidla, nevidím to až tak černě. Nejsem zastáncem nějakého bastlení a nesmyslných předělávek, ale někdy je prostě jednodušší, vzít něco funkčního a zjednodušit si život. Vím, že bych se mohl pár let neustále věnovat např. dvoukladívkovému rozdělovači, ale proč tam za jedno odpoledne(když to přeženu) nenamontovat bezkontakt z 603 a kdykoliv jet...vím, brzdy jsou něco jiného, ale kdyby se mělo něco přihodit, je to stejně v pr...!
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Chtěl sem jen napsat, že už se zkoušelo několik průměrů prasat a několikero hlavních brzdičů, a co mi místní (v okolí Plzně) potvrdili, tak dvouokruhový brzdy z Avie se chovají "divně" a zgenerálkovanej 805 hlavní brzd. válec 32 mm s prasatama 38 mm brzdí líp.
Dost lidí má origo válec s většíma prasatama vpředu (ať Avie, nebo zvětšený z 805) a brzdí jim to líp, ale mají pak delší krok na pedálu a musí tedy mít excentry víc přitažený (menší vůli mezi bubnem a obložením).
Sám za sebe říkám, že bych si taky na 805 dal vzduchový brzdy, ale je mi jasný, že v tom okamžiku neudělam jedinou STK.
Dost lidí má origo válec s většíma prasatama vpředu (ať Avie, nebo zvětšený z 805) a brzdí jim to líp, ale mají pak delší krok na pedálu a musí tedy mít excentry víc přitažený (menší vůli mezi bubnem a obložením).
Sám za sebe říkám, že bych si taky na 805 dal vzduchový brzdy, ale je mi jasný, že v tom okamžiku neudělam jedinou STK.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
za sebe říkám, že 805 je vhodná do muzea a chodit se na ni dívat . Jinak je to auto úplně na hovno .
Nemá význam vymýšlet kraviny , posilovače , vzduchové brzdy ard . Kompresor by tomu autu ubral tolik výkonu , že by to mělo problém jet ........
Oldjan : z M6 úplně zešedivíš . Praga není , co bývala . A že to kdysi byl taky pěkný krám .
Nemá význam vymýšlet kraviny , posilovače , vzduchové brzdy ard . Kompresor by tomu autu ubral tolik výkonu , že by to mělo problém jet ........
Oldjan : z M6 úplně zešedivíš . Praga není , co bývala . A že to kdysi byl taky pěkný krám .
Re: Kačena
dobrý den všem.
jsem modelář, a ocitla se mi na stole krásná 805ka... jen mě zarazilo, že má na rámu navzájem posunuté poloviny náprav.
Rád bych se tedy tady, lidí nejpovolanějších, zeptal, zda je to opravdu tak, nebo zda výrobce modelu "udělal někde chybu"... Prolezl jsem tady téma, prozkoumal fotky, a zdá se mi, že by měly být navzájem v ose.
předem velice děkuji za každou pomoc...
P.
jsem modelář, a ocitla se mi na stole krásná 805ka... jen mě zarazilo, že má na rámu navzájem posunuté poloviny náprav.
Rád bych se tedy tady, lidí nejpovolanějších, zeptal, zda je to opravdu tak, nebo zda výrobce modelu "udělal někde chybu"... Prolezl jsem tady téma, prozkoumal fotky, a zdá se mi, že by měly být navzájem v ose.
předem velice děkuji za každou pomoc...
P.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Ahoj Peter,
napravy nemaju byt v ose, ale najlepsie by si to videl v katalogu ND. kde je pohlad z hora a tam to mas pekne napisane...stiahnut si ho mozes na pedros.cz.
napravy nemaju byt v ose, ale najlepsie by si to videl v katalogu ND. kde je pohlad z hora a tam to mas pekne napisane...stiahnut si ho mozes na pedros.cz.
Re: Kačena
děkuji za bleskovou odpověď...
ale tyhle stránky jsem neměl vidět...
příliš podkladů = modelářova smrt...
ale tyhle stránky jsem neměl vidět...
příliš podkladů = modelářova smrt...
Re: Kačena
Kluci, díky za rady a postřehy kolem brzd. Každopádně jsme se asi shodli na tom, že to neni žádná prdel. Prostě tam nastrkat nové věci a děj se vůle... Musím říct, že trochu souhlasim s bazilisakem, ale jsou situace, kdy je Kačena ještě dobrej pomocník. Máme ji v malém sboru a bohatě stačí. Do jejích útrob se naskládala celá zbrojnice, vejde se tam 10 lidí a byl jsem překvapen, že i tak to neni úplně mrtvý. Jde nám hlavně o to, aby to co nejvíc projelo, páč se nám tady často rozvodňuje potok. Nebo když tady někde stomy zatarasí cestu, dojet to tam rozkrájet a je klid. Jinak je to jako s každou Tatrou. I když to vlastně stojí za ho..., má to svýho ducha a když s tim někam přijedem, vzbuzuje to veliký zájem
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Rozvodovka a důvod vzájemného přesazení polonápravPetr3342 napísal:dobrý den všem.
jsem modelář, a ocitla se mi na stole krásná 805ka... jen mě zarazilo, že má na rámu navzájem posunuté poloviny náprav.
Rád bych se tedy tady, lidí nejpovolanějších, zeptal, zda je to opravdu tak, nebo zda výrobce modelu "udělal někde chybu"... Prolezl jsem tady téma, prozkoumal fotky, a zdá se mi, že by měly být navzájem v ose.
předem velice děkuji za každou pomoc...
P.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní