Kačena

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa oldjan » 23 Jan 2010, 20:21

PAVEL64 napísal:JO- jde ale je tam už simering u řemenice a i ta se musí dát 603 ,řemenice u 805 má labyrint, a je tam jiné nalévací víčko a výdech z motoru
Pavle ty jsi to víko už namontoval na motor 603A? Já jsem to zkoušel, ale ta řemenice mi vycházela víc vystrčená, než li by bylo potřeba. Tak jsem tam dal original víko a řemenici. Ale možná jsem něco dělal blbě. Vím, ale že jsem motor s tím víkem v T805 viděl, ale nevím jestli to byl orig, motor nebo předělaný T603H.

Jinak Jack s tím odtrhem má pravdu. Nevím co je horší, jestli seřizovat jeden nebo dva odtrhy. :D

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa oldjan » 23 Jan 2010, 20:31

Tak jsem Jacku na motoru vyměnil ojniční pouzdra a dal nové pístní čepy, protože někdy, když ten motor generálkovali , tak tam dali starý pístní čepy, které pouze přeleštili. Já myslel, že jsou nový, tak jsem je blíže nekontroloval. Na tom válci, který klepal, byl čep relativně nejvolnější. V duchu jsem si říkal, že jsi měl s tím čepem pravdu a sobě nadával, jaký jsem pitomec. Motor jsme složili, bohužel klepe dál. :mrgreen: :mrgreen: Tak se bude znovu rozdělávat. :mrgreen:

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa jack » 23 Jan 2010, 20:52

oldjan napísal:Tak jsem Jacku na motoru vyměnil ojniční pouzdra a dal nové pístní čepy, protože někdy, když ten motor generálkovali , tak tam dali starý pístní čepy, které pouze přeleštili. Já myslel, že jsou nový, tak jsem je blíže nekontroloval. Na tom válci, který klepal, byl čep relativně nejvolnější. V duchu jsem si říkal, že jsi měl s tím čepem pravdu a sobě nadával, jaký jsem pitomec. Motor jsme složili, bohužel klepe dál. :mrgreen: :mrgreen: Tak se bude znovu rozdělávat. :mrgreen:
Podobný případ měl známý na motoru T603H. Vyměnil pístní čepy, vystružil ojniční pouzdra, vše OK, po složení zase mrcha klepal. Jelikož na motoru bylo krom vačky vyměněno vše, rozhodl se majitel vyměnit vačku. Nebyla nijak poškozena, stykové plochy v A stavu... tož si tu vačku vzal do ruky a začal s ní v prstech otáčet a před vrcholem vždy přejel po na první pohled neviditelném defektu, tož do motoru ze zoufalství hodil jinou a klepání bylo ta tam. :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 24 Jan 2010, 16:28

bazilisak napísal:
Jerry napísal:Odtrh na kladívku u kontaktního rozdělovače T603 je 0,2 - 0,3 mm. Předstih bych nastavil na volnoběhu od ucha, pokud jezdíš na natural 95, tak bych ho nedával míň jak 10°, ale to bez stupnice změříš pouze polohou pístu před HU (v mm jako se dělá zapalování na Jawách).
V dnešní době , něco nastavovat od ucha ? Zajímavé . Zajímala by mě úspěšnost..... Není lepší nějaký diagnostický přístroj, který dokáže zobrazit skutečný předstih, dokonce v celém rozsahu otáček motoru ?
Nevím, jestli máš přístup ke kompletní diagnostice na motory, já tu možnost nemam. A 300 - 500 tisíc Kč na ATALa taky ne.

Oldjan: Co jsem počítal, tak by to mělo bejt 0,55 mm pro 10° před HÚ, pro 13,5° pak celej 1 mm. :wink:
Prílohy
Předstih.xls
Vzorec k volnému šíření.
(30 KiB) 204 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 25 Jan 2010, 18:04

Přístup k moderní technice ? Třeba například.... Mám více aut, všechny musí na měření emisí. Jak to tam často chodí, víme. Takže zaplatím například 3 auta, s jedním tam jedu ( Bosch servisní středisko ) a oni mi klidně udělají , co mi na očích uvidí. Nejen kvůli tomu kšeftu z pravidelnosti na emisích, (rychlý prachy) ale i částečně, že se můžou podívat na Tatru, kterou znají jen ze vzpomínek. To je levnější , než kupovat jen pro své potřeby diagnostiku za statisíce.

Pokud bych chtěl, není problém změřit, nebo spočítat obvod řemenice, přepočítat na 360° , udělat stupnici na kousku plechu, uchyceného na jednom šroubku pod předním víkem motoru, zkoušečka ,a už to frčí..........

Pokud jsem zkusmo našel od ucha nejlepší chod motoru pro volnoběh, zpravidla v otíčkách byl předstih úplně mimo ......
to samozřejmě neznamená, že se to někomu jinému nemůže podařit.....

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 25 Jan 2010, 21:33

Tak seřízení na STK dělam běžně s osobákama, stačí abych přijel, když tam nemá auta a taky si můžu seřídit motor dle libosti. Záleží to pouze na technikovi a frmolu na STK. Poslední dobou se ale situace mění a když je na stanici mladej kluk, tak mě nechce ani pustit na halu, že mu ty auta smrdí a nehodlá se tam udusit... :roll: (hlavně že jezdí f TDI :lol: ), zato když je tam starej technik, tak všechno bezproblémů.
A na STK s 805... škoda mluvit, technikovi bylo jedno, že mam seřízenej motor a chci ho změřit...
Prostě je to pouze v lidech a nenaděláš nic. :? Proto sem zmiňoval vlastní diagnostiku.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 29 Jan 2010, 22:15

Ve středu sem byl na vejletě za Filipem a při mrazu se mi podařilo ukořistit i pár fotek...
Prílohy
DSCF0607.JPG
DSCF0608.JPG
DSCF0609.JPG
DSCF0611.JPG
DSCF0612.JPG
DSCF0613.JPG
DSCF0614.JPG
DSCF0615.JPG
DSCF0616.JPG
DSCF0617.JPG
DSCF0620.JPG
DSCF0621.JPG
DSCF0622.JPG
DSCF0623.JPG
DSCF0624.JPG
DSCF0625.JPG
DSCF0626.JPG
DSCF0627.JPG
DSCF0628.JPG
DSCF0629.JPG
DSCF0630.JPG
DSCF0632.JPG
DSCF0633.JPG
DSCF0634.JPG
DSCF0635.JPG

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 29 Jan 2010, 22:59

No Jerry , dobrý úlovek, dík za fotky .... :wink:
Ještě k nim chybí popisky .... např.
foto 3 . propilované otvory ve štítu brzdy / skříni kolové redukce kvůli aviáckým prasátkům...
foto 6. netradičně umístěný notek vpravo nahoře ....
foto 18. panel k výuce elektrotechniky ...
foto 21. motor všemi barvami natřený ....

Něco, jako co si o tom myslíš.....

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Jan 2010, 09:49

Jerry - veľmi pekná 805-ka, akurát škoda toho "papagájoidného" motora.. tam chýba už iba pomaľovať aj klinové remene, ako som to raz videl na jednej T-603, a bude to dokonalé... :?

Užívateľov profilový obrázok
Pelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 275
Dátum registrácie: 30 Okt 2006, 00:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r. v. 1987
Bydlisko: Zastávka u Brna
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Pelda » 30 Jan 2010, 14:28

Já bych to auto nekritizoval. Co by plno z nás dalo za to, mít ho a v takovém stavu. Moc pěkná 805ka.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 30 Jan 2010, 15:10

Ondrej : super !!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jinak můj názor, že někdo si dává práci s tím, aby to vypadalo dobře, shání originální díly a pak to posere barevným motorem atd..... Moje auto je taky terčem kritiky ...... proto se sem tam taky na oplátku pustím do kritiky .... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 30 Jan 2010, 15:29

Já si myslím, že taková kritika je nečestná a nesportovní. Však si každej sáhněme do svědomí a určitě by pak třičtvrtiny z nás mělo bejt ukamenovanejch za to, že na autě máme něco jinak...
Dle mýho názoru si každej auto děláme podle svýho a každýmu se holt líbí něco jinýho.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 30 Jan 2010, 18:07

Jerry napísal:Já si myslím, že taková kritika je nečestná a nesportovní. Však si každej sáhněme do svědomí a určitě by pak třičtvrtiny z nás mělo bejt ukamenovanejch za to, že na autě máme něco jinak...
Dle mýho názoru si každej auto děláme podle svýho a každýmu se holt líbí něco jinýho.
To je Tvůj názor , máš k tomu důvody , abys to napsal, jak jsi to napsal . Nemůžeš kritizovat, protože by se Ti mohlo stát, že Tě p Waska ( Chodová Planá ) už s fotákem k autu nepustí ........
A právě si myslím, že to myslíš jinak .... Co jsem třeba já napsal závadného ? Hodnotil jsem ... co je na tom nečestného a nesportovního ?
Nečestný a nesportovní by bylo, kdyby se za takovéto výtvory ukamenovávalo, a to si nikdo znás v paměti ani nevybavil, na to jsi myslel a napsal jsi to až Ty ......... jinak samozřejmě - nic ve zlém !

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 30 Jan 2010, 18:11

Pelda napísal:Já bych to auto nekritizoval. Co by plno z nás dalo za to, mít ho a v takovém stavu. Moc pěkná 805ka.
A zajímalo by mě, co by jsi za to dal Ty , kolik si takového auta ceníš , třeba kolik hodin v zaměstnání by jsi byl ochoten odpracovat, aby jsi získal přímo tuto 805 ku, nebo ocen ji penězi .
Setkávám se se spoustou lidí , kteří říkají , jé , to je super , já bych to chtěl, co bych za to dal a když mu to člověk nabízí, tak to obrátí, a začnou vymýšlet , že na to nemají garáž... atd ...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Luboš » 30 Jan 2010, 18:54

Moc pěkná skříň, kdyby ještě motor měl přirozenější barvy, nemělo by to chybu... :wink:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Jan 2010, 21:49

Jerry napísal:Já si myslím, že taková kritika je nečestná a nesportovní....
to mi tak trocha pripomína citát z Rýchlych šípov... Jerry, tu mi s tou nečestnosťou a nešportovosťou trocha krivdíš, ja nikomu klacky pod nohy nehádžem, iba som sem napísal môj názor na to auto a myslím si, že by robilo všade o hodne lepší dojem, keby majiteľ udržal vysokú úroveň renovácie aj pri farebnej úprave motora. Samozrejme však je to jeho právo a jeho rozhodnutie, keby som však vlastnil takú peknú 805-ku (na inú v porovnateľnom stave si teraz dokonca ani nespomínam), prvé, čo by som spravil, by bol ten motor...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa ondrej » 30 Jan 2010, 21:59

inak za farebnú úpravu motora v mojej T-805 som si kedysi vyslúžil kritiku aj ja - vidno, že prah citlivosti v tejto veci je u niektorých jedincov silne rozdielny... :)
Prílohy
Motor.jpg

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa radek » 31 Jan 2010, 01:41

No koukám, tady to jede, jestli mohu troškou přispět, drobet se mi zdá že současná část tohoto vlákna trpí jedním menším problémem.....

Jerry sem koukám zavěsil fotografie vozu T805, který není jeho. Fotky detailů, které se tu řešily, konzultovaly, fotky, co mohou majitelům ostatních T805 třeba pomoci. Co takhle, v rámci objektivity diskuze, řešit opravdu techniku a nikoli osobní vkus majitele předmětného vozidla, který v diskuzi není přítomen, co s těmi prapodivnými poznámkami, na které Vám stejně nikdo jiný než majitel auta neodpoví?

Ano Bazilišáku, když je tu Tvé auto terčem kritiky, jsi tu přítomen a můžeš té kritice čelit, potvrdit ji, vyvrátit, popsat důvody řešení, atd. Ale to je diametrálně odlišný případ od toho co se tu teď děje.... co se spíš sebrat, a své připomínky osobně probrat z očí do očí přímo s majitelem toho vozu? Nedalo by Ti to mnohem víc, než zde vlastně do vakua napsané "poznámky", na které stejně nedostaneš odpověď?

Proč se tu kritizuje cizí auto bez účasti jeho majitele a tím možnosti reagovat? To fakt drobet zavání, mládeži..... neberte to ve zlém, ale přijde mi to tak, zkuste se nad tím zamyslet, to pak člověka přejde pomalu chuť sem nějaký materiál zavěsit....

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 31 Jan 2010, 14:10

bazilisak napísal:No Jerry , dobrý úlovek, dík za fotky .... :wink:
Ještě k nim chybí popisky .... např.
foto 3 . propilované otvory ve štítu brzdy / skříni kolové redukce kvůli aviáckým prasátkům...
foto 6. netradičně umístěný notek vpravo nahoře ....
foto 18. panel k výuce elektrotechniky ...
foto 21. motor všemi barvami natřený ....

Něco, jako co si o tom myslíš.....
Samozřejmě , Radku , jsem rád , když přispěješ , jelikož Tvé příspěvky jsou vždy věcné a vysoce kvalifikované . Chápu , že se v tomto zastaneš Jerryho ...
To , jak se tohle řešilo , zřejmě bylo ze zvyku , řešit nejen techniku , ale i osobní vkus. A právě jsem pod své poznámky / věci, kterých jsem si všiml / mě zaujaly napsal Jerrymu : Něco, jako co si o tom myslíš .......
Na tohle zatím neodpověděl, ani nemá povinnost na mou otázku odpovídat..... Ovšem , kdyby na to odpověděl, protože s majitelem mluvil, mohl jeho poznatky/ důvody , proč to má tak, a ne jinak napsat....
Právě proto, že každý si se svým autem udělá, co chce , protože může a má na to právo , tak to nemusí obhajovat ......
Myslím, že neexistuje důvod , který by třeba Ondrej pochopil a který by třeba zdůvodnil barevnost motoru, důvod , proč vyměnil skoro originální 2 dílné koncové světla za 3 dílné moderní, a vedle i na bocích montoval originální skleněné odrazky .....
Ano , jistě to ode mě nebylo taktní , zrovna v tomto případě je lepší napsat méně než více , a to co se mi honí hlavou si raději nechat pro sebe ..... Raději chodit kolem horké kaše, ale hlavně ji nemíchat.
Jerry , omlouvám se , omlouvám se i Filipu Waskovi z CHodové Plané .

Užívateľov profilový obrázok
Pelda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 275
Dátum registrácie: 30 Okt 2006, 00:01
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r. v. 1987
Bydlisko: Zastávka u Brna
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Pelda » 31 Jan 2010, 21:44

bazilisak napísal:
Pelda napísal:Já bych to auto nekritizoval. Co by plno z nás dalo za to, mít ho a v takovém stavu. Moc pěkná 805ka.
A zajímalo by mě, co by jsi za to dal Ty , kolik si takového auta ceníš , třeba kolik hodin v zaměstnání by jsi byl ochoten odpracovat, aby jsi získal přímo tuto 805 ku, nebo ocen ji penězi .
Setkávám se se spoustou lidí , kteří říkají , jé , to je super , já bych to chtěl, co bych za to dal a když mu to člověk nabízí, tak to obrátí, a začnou vymýšlet , že na to nemají garáž... atd ...
Podotýkám, že v cenách ani hodnotách 805tek se nevyznám. Dal bych maximum, co bych si mohl dovolit dát. Pokud mám být konkrétní tak cca. 200 tis. max. Vzhledem ke svým současným možnostem bych si ale mohl dovolit tak těch 150 tis. Kč max. Nicméně nemám řidičák sk. C ani zkušenosti s řízením náklaďáků a bohužel ani další prostory ke garážování, takže zatím jedinou mou Tatrou zůstane má 613-3, ale kačeny i tak velmi obdivuji. No, a případné volné prostředky investuji do mého nedávno narozeného syna.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných