Kačena
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
To je ložisko z poloosy, nebo z reduktoru? Jak se to projevilo?
Taky zvažuju dodatečnou izolaci motorovýho prostoru. V zimě sem měl v kabině příjemně i za velkýho mrazu, ale za tepla mi ten "odpad" od motoru ohřál kabinu na 40°C... (profukovalo mi kolem prachovek u řadicích pák).
Asi se necham inspirovat z předešlejch fotek... Jak jsi s izolací spokojenej, o kolik se snížil hluk v kabině? O teplotě je mi jasný, že to funguje. Však pro ohřátí kabiny se nechá krunýř kdykoli nadzvednout a je teplo.
Dělal ste někdo i izolaci pod těma papírovejma deskama co jsou na stropě kabiny? Já tam dal karimatku a přemejšlim ještě o koberci (černej s krátkym střihem, něco jako plyš), protože ty desky mam polámaný, tak z estetickýho hlediska... Je poznat, že už neni uvnitř takový horko od rozpálený střechy, jako bylo předtim.
Taky zvažuju dodatečnou izolaci motorovýho prostoru. V zimě sem měl v kabině příjemně i za velkýho mrazu, ale za tepla mi ten "odpad" od motoru ohřál kabinu na 40°C... (profukovalo mi kolem prachovek u řadicích pák).
Asi se necham inspirovat z předešlejch fotek... Jak jsi s izolací spokojenej, o kolik se snížil hluk v kabině? O teplotě je mi jasný, že to funguje. Však pro ohřátí kabiny se nechá krunýř kdykoli nadzvednout a je teplo.
Dělal ste někdo i izolaci pod těma papírovejma deskama co jsou na stropě kabiny? Já tam dal karimatku a přemejšlim ještě o koberci (černej s krátkym střihem, něco jako plyš), protože ty desky mam polámaný, tak z estetickýho hlediska... Je poznat, že už neni uvnitř takový horko od rozpálený střechy, jako bylo předtim.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Jedná se o ložiska otočného čepu (kuželíkové 31305) , projevilo se to pouze krapet větší vůlí , ale to nebylo všechno, čímž se oprava protáhla.... Když jsem sundal otočný čep s kolovou redukcí - zjistil jsem vůli na horním hnacím kole redukce - takže demontáž - a právě budu měřit , počítat , štěstí že vše vevnitř je O.K.
V zimě zpravidla v T805 mrznou nohy, jinak příjemně teplo- za velkých mrazů - to jsem snad ještě nezažil .
V zimě zpravidla v T805 mrznou nohy, jinak příjemně teplo- za velkých mrazů - to jsem snad ještě nezažil .
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Co se týče odhlučnění ( i všeho ostatního ) všechno dělám na etapy... . jsem měl udělán interiér, tzn . strop, zadní stěnu, přední stěnu, výplně dveří - prošitá koženka s vatelinem . Kryty motoru z interieru jsou navíc před koženkou s vatelinem olepeny 10 mm filcem . To bylo před 2 roky. Letos nedávno jsem se pustil do odhlučnění v motorovém prostoru. Izomat , arafol , alobal a všechny díly jsem od motoru polepil . Zatím nemám provedena hlukové měření , ale až budu mít STK a vyjedu, zajedu na hlukovou dráhu, a změřím kolik dB tam bude- ovšem zázraky moc neočekávám .
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Pěkná práce. Je vidět, že si s tim opravdu vyhraješ
Já mam na levym kole taky vůli, ale doufam, že je to na čepu řízení. Pokud ne, tak dělam to samý co Ty.
K tomu odhlučnění, myslel sem subjektivní pocit během jízdy. Já se za jízdy bavim se spolucestujícím, tak mi to nepřijde tak strašný, možná časem až se toho nabažim, tak budu i odhlučňovat.
Ad teplo v zimě: byl jsem vymrznout na odpoledne a při -8 (odjezd) až -14°C (návrat vnoci) sem byl překvapenej teplem, jaký se do kabiny dostalo a co se i udrželo... Při pozdějších opravách sem zjistil, že to moc netopilo přes ofuky (zanesený a odpojený hadice co vedou nahoru k oknu), ale dostalo se to do kabiny škvírama a sáláním. Samo že na pantofle to nebylo, ale zmrzlej sem taky nepřijel.
Já mam na levym kole taky vůli, ale doufam, že je to na čepu řízení. Pokud ne, tak dělam to samý co Ty.
K tomu odhlučnění, myslel sem subjektivní pocit během jízdy. Já se za jízdy bavim se spolucestujícím, tak mi to nepřijde tak strašný, možná časem až se toho nabažim, tak budu i odhlučňovat.
Ad teplo v zimě: byl jsem vymrznout na odpoledne a při -8 (odjezd) až -14°C (návrat vnoci) sem byl překvapenej teplem, jaký se do kabiny dostalo a co se i udrželo... Při pozdějších opravách sem zjistil, že to moc netopilo přes ofuky (zanesený a odpojený hadice co vedou nahoru k oknu), ale dostalo se to do kabiny škvírama a sáláním. Samo že na pantofle to nebylo, ale zmrzlej sem taky nepřijel.
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
motor z Mercedesu 300 D -3,0 L 5-válec ,diesel nebol náhodou použitý v Mercedesse G v nejakých 80. rokoch? viezol som sa raz v jednom takom bol to myslím rok výroby 88 alebo 89 a mal 5valcový diesel o objeme 3 litre vraveli
- ivkej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 19 Sep 2007, 15:58
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
http://www.vinthers.dk/images/puch.jpg vypadá to nejako takto
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Velevážení Kačenáři, Kolegové i človíčkové z oboru... Mám prosbu, dneska sem se koukal pod autem na louži brzdovky (chvíli po nalití), při čištění hlavního brzdovýho válce se mi nezdála manžeta č. 6, byla zapatlaná v nějakym epoxidu a nepodařilo se mi tam najít díly č. 5 a 7 rozpěrnej kroužek si nejspíš vyrobim ze svářecího drátu (poměděnej do CO), ale s přesuvnym kroužkem si stále nevím rady. Zejtra si ještě oběhnu "svoje dodavatele", ale nevidim to růžově. Přinejhoršim mi poraďte co tam plácnout, jestli znova epoxid, nebo jestli brzdovka nesežere silikon. Mam to tu rozhozený, tak budu rád za každej věcnej názor.
Uctivě děkuji.
Ps: Zítra bych se chtěl zase prohnat...
Uctivě děkuji.
Ps: Zítra bych se chtěl zase prohnat...
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Víš co? Dej tam dvouokruhový válec z avie a jsou na to náhradní díly a je to bezpečnější...(trubky předěláš....)jinak se slituji a gumičku i kroužek ti pošlu....ale až -nebylo by zbytí...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Díky Pavle, už ráno sem to vyřešil. Zářez ve válci sem pomáznul kaučukovym lepidlem (drátkem sem rozetřel kapku po celym obvodě) a nasadil manžetu, pak sem jí pootočil, aby si sedla. A pero sem vyrobil ze svářecího drátu (1mm). Zatím to neteče, tak uvidim, jak dopadne zkouška. Ovzdušněný to nemam celý, páč mi s tim neměl kdo pomoci, každej se na mě vy...kašlal.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Při listování v časopise Automobil mě zaujala zmínka o stropní svítilně v budce řidiče. Dochovalo se to někomu ve voze, nebo to bylo pouze přání autora článku Uvažoval jsem o montáži nějakýho mrkátka, ale nemam představu co (v garáži se mi válí kruhový světlo s mřížkou o průměru cca 15 cm na jednu žárovku z nějaký ruský spojařský potvory).
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Já jsem orogo stropní svítilnu ještě neviděl, narozdíl od PV3S ,PS5T, a to na 2 sufitky se mi vůbec nezdá- jestli něco takového vůbec kdy bylo... Jinak tady vidíš, jak začínáš tunit . Začne to kobercem na stropě, pokračuje to izolací motorového prostoru, a pak stropní světlo... . Jerry - v pohodě ... klidně to tam dej, jestli to auto chceš používat, tak to tam potřebuješ. Pokud by Ti stačilo něco malého, tak tam zkus dát do té zadní stěny to orig PV3S , nebo pokud chceš větší dej tam z T148 , (Š 706) , je to na 2 žárovky ba15s (5-21w) a nebude to tam moc bít do očí..Jerry napísal:Při listování v časopise Automobil mě zaujala zmínka o stropní svítilně v budce řidiče. Dochovalo se to někomu ve voze, nebo to bylo pouze přání autora článku Uvažoval jsem o montáži nějakýho mrkátka, ale nemam představu co (v garáži se mi válí kruhový světlo s mřížkou o průměru cca 15 cm na jednu žárovku z nějaký ruský spojařský potvory).
Jinak s tím hlavním brzd., válcem - vypadá to že sis stím poradil !
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Večer jsem to konečně ovzdušnil a dneska se to půjde vyzkoušet. K tomu světlu, v Plánu mazání, je na místě stropního světla spínač, osvětlení závěsu a kontrolka. Jinak v tom článku je chyb víc. Když sem si potřeboval posvítit, tak se použil lampičku na mapy, ale ta je vymačkaná a spíš nesvítí, už sem to měl rozebraný a fungovalo to asi 2 měsíce. Příště ten spínaš udělam z novýho pertinaxu.
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Tak určitě barva potom zrcátka, vysoké nádstavce bočnic, není tam držák kanystrů, jiné držáky zadních světel a hlavně dvířka ,kde je palivová nádrž...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Nemá náhodou naviják?
Tak sem se byl projet, brzdí to pěkně. Neměřil sem brzdnou vzdálenost, nebyl prostor. (Na ulici je strašně prachu a sám nadávam, když tam někdo letí jako vepř...). Odměřim to až pojedu někam dolesa. Když šlápnu pořádně, tak jde zadek do smyku. Pakny nejsou zabroušený na buben, teprve si to sedá. Já to neupravoval, i když sem věděl, že by bylo dobrý udělat náběžnou a úběžnou hranu. Pak by to brzdilo ještě ostřejc. Na pravym kole mě čekají ložiska rozvidlenýho čepu. Pak oleje do reduktorů a můžu brouzdat terénem, co hrdlo nádrže ráčí...
Tak sem se byl projet, brzdí to pěkně. Neměřil sem brzdnou vzdálenost, nebyl prostor. (Na ulici je strašně prachu a sám nadávam, když tam někdo letí jako vepř...). Odměřim to až pojedu někam dolesa. Když šlápnu pořádně, tak jde zadek do smyku. Pakny nejsou zabroušený na buben, teprve si to sedá. Já to neupravoval, i když sem věděl, že by bylo dobrý udělat náběžnou a úběžnou hranu. Pak by to brzdilo ještě ostřejc. Na pravym kole mě čekají ložiska rozvidlenýho čepu. Pak oleje do reduktorů a můžu brouzdat terénem, co hrdlo nádrže ráčí...
- PAVEL64
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
Naviják mě taky napadnul -ale lano tam může mít namotané kde-kdo a jakkoliv....je to sklopka?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
To není možné.. že takaví Tatrováci a nevidí !!! Pavle, kdysi jsi měl jednu otázku, a já Ti odpověděl , že H+Z a ty Barandovy...
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Kačena
13 X zobrazené a nic ????
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných