První aotomobil.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
prvý automobil
prvý automobil - strojným pohonom poháňaný voz na území Rakúsko Uhorska , teda aj Čiech alebo Moravy , nebol ani ŠKODA ani TATRA . To sa pán Brožek na Vaše nesmierne bludy obracia v hrobe. Bol to Rakúsko Uhorský občan , českej národnosti a bol PRVÝ !!!!!!
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Ano samozřejmě pan Josef Božek předvedl v.r.1815 v pražské Stromovce svůj parovůz. Ale tady se jedná o první automobil se spalovacím motorem ,továrně vyrobený a prakticky použitelný.
Bohužel musím konstatovat,že tvrzení o prvenství L a K není na internetu ojeděnilé včetně serioznějších stránek. Zřejmě někdo někdy tento blud publikoval a poté jej mnozí slepě opisují.
Bohužel musím konstatovat,že tvrzení o prvenství L a K není na internetu ojeděnilé včetně serioznějších stránek. Zřejmě někdo někdy tento blud publikoval a poté jej mnozí slepě opisují.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Laco, řezník z nároží p. Brožek se obrací, ty myslíš Božka . Rád bych v této souvislosti vzpomněl i průkopníky strojní orby Veverkovce a vůbec prvního světového kosmonauta Husa. Máme své hrdiny, už od středověku.
>Matyjas: To je jednoduché. Slavnostně zde prohlašuji, že prvním českým automobilem byl Favorit model 1993, protože všechno před tím byly jen omyly a v praxi nepoužitelné slepé uličky.
Teď si počkám, ve které odborné publikaci se to objeví...
>Matyjas: To je jednoduché. Slavnostně zde prohlašuji, že prvním českým automobilem byl Favorit model 1993, protože všechno před tím byly jen omyly a v praxi nepoužitelné slepé uličky.
Teď si počkám, ve které odborné publikaci se to objeví...
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Chyby
ospravedlnujem sa za preklepy a chyby , písem to na strojarskom veltrhu a tak je tu zhon
parovůz
Ale podľa definicie automobil - to aj tak je jedno !!!
Ozvem sa asi až večer ....
parovůz
Ale na pohone nezáleží , para , diesel, turbína alebo elektromobil, to je len technické prevedenie. Design a usporiadanie pohonu to sa časom mení . Tahače a návesy s tým jeho výtvorom majú dodnes čosi spoločné.Ano samozřejmě pan Josef Božek předvedl v.r.1815 v pražské Stromovce svůj parovůz
Ale podľa definicie automobil - to aj tak je jedno !!!
Ozvem sa asi až večer ....
Tady nejde ani tak o to jestli byl první Božek nebo NW (Tatra), ale o to že Škodovka si již delší dobu vylepšuje historii ve svůj prospěch. Spoléhá na to že těch pár lidí co o tom něco ví nad tím jen mávne rukou.Pro jistotu je uzemní tím že vozidlo s motorem vzadu neni auto (a co jejich Š-1000-120) a že se ten kočár bez čumáku vůbec nepodobá dnešním autům (a co dnešní jednoprostorové vozy). Doufají že 100krát opakovaná pololež se stane pravdou a za pár let se bude ve školách učit že první automobil v Českých zemích vznikl v Mladé Boleslavi a na tu proklatou Kopřivnici se v tichosti zapomene.
Moc bych se nedivil kdyby časem vypustili i toho Laurina s Klementem.
Moc bych se nedivil kdyby časem vypustili i toho Laurina s Klementem.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Luboši máš pravdu ,že na počátku století zde bylo více výrobců mot.vozidel.Ale do roku 1905 se výrobou zabývali pouze v Kopřivnici a až v.r.1905 přichází L a K,který by se o druhé místo mohl podělit s brněnskou fa. Kohout (jinak známý výrobce motocyklů). Na 2.pražském autosalonu právě Kohout představuje dva malé vozy no spíše vozíky jednoválec vzduchem chlazený (4k) a dvouválec chlazený kapalinou (8k).
Vozíky byly podle velikosti motoru buď jedno nebo dvoumístné. Bohužel podrobnější údaje se nedochovaly. Neznámý je počet vyrobených vozů a ani fotografie či výkresy se nedochovaly.
Pražská fa. Velox přichází se svou výrobou až o rok později (1906). V témže roce v Liberci začíná stavět automobily fa Linser. Byly to voituretty 4 válce,1640ccm, 12k. Po roce končí výrobu vozů a pokračuje v produkci motocyklů. nakonec se Linser zaměřil na dodávku dílů pro nově založenou automobilku RAF.
Informace čerpány z 1.dílu Atlasu našich automobilů od A.Kuby.
Vozíky byly podle velikosti motoru buď jedno nebo dvoumístné. Bohužel podrobnější údaje se nedochovaly. Neznámý je počet vyrobených vozů a ani fotografie či výkresy se nedochovaly.
Pražská fa. Velox přichází se svou výrobou až o rok později (1906). V témže roce v Liberci začíná stavět automobily fa Linser. Byly to voituretty 4 válce,1640ccm, 12k. Po roce končí výrobu vozů a pokračuje v produkci motocyklů. nakonec se Linser zaměřil na dodávku dílů pro nově založenou automobilku RAF.
Informace čerpány z 1.dílu Atlasu našich automobilů od A.Kuby.
Myslel jsem to tak, že na západě to auto bylo levné, +- kvalitní atd. Ale myslím, že si všichni dovedeme představit jak by Škoda "uspěla" s vozy 120.. A právě tu je ten rozdíl oproti Tatrře. Kdyby byl k dispozici vůz 625 ve stádii náběh provozu či ještě líp 1-2 roky ve výrobě bylo by to opět o něčem jiném. Ale coby kdyby....Luboš napísal:Já nevím Vláčku, Favority se vyvážely hlavně na západoevropské trhy a hlad po nich docela byl (za tu cenu).
Matyjas napísal:Zprávy o prvenství L a K ovšem nepochází ze Škodovky. Jejich oficiální stránky a literatura se drží faktu a vždy mluví o svém prvním voze z dnešní Škody.
To je tak když si u oběda v rychlosti přečtu jen pár posledních příspěvků, a nepročtu si celé vlákno.
V roce 2005, tedy v roce 100tého výročí vyrobení první ,,skoro-škodovky,, se informace o tom že to byl nejstarší automobil na našem území objevovala dost často, ale je pravda že to bylo většinou jen ve sdělovacích prostředcích či některých reklamních materiálech.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných