Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa ondrej » 22 Jan 2011, 07:53

Túto T-805 postavil Laco C. a hodne rokov s ňou aj súťažil.. :)
Potom ju vymenil za súťažnú T-815, ktorú používa pokiaľ viem teraz.
Prílohy
T805 LC2.jpg

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 22 Jan 2011, 21:46

Ahoj
Tak promiňte za mistifikaci. Jen jsem ji tehdy viděl na u něj na zahradě a říkal mi že to má udělané jiné převody. Tož jsem myslel že to robil on.

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 22 Jan 2011, 23:54

no, ine prevody je relativny pojem...lebo som sa stretol uz aj s takou vecou, ze sa robili dva typy prevodou do reduktovou....pomalsie a rychlejsie...tych rychlejsich bolo ovela viacej...pomalsich bolo menej a vyrabali sa len tie novsie typy...taktiez som sa uz stretol, ze chlapik si dal vyrobit nove sukolie do redukcnej skrine....skratka teren prevod mal este pomalsi...neviem, ze co je jednoduchsie zrealizovat...tazko povedat...
inac, ja osobne teren ani nepouzivam...to by uz co muselo byt, aby som sa nevladal pohnut, resp. ist na cestnych...vy to ako pouzivate??? ako nahle zaradite predok, tak hned na terennych???

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 23 Jan 2011, 00:13

Ahoj
Asi jo ale způsob ustavení by měl být stejný nebo ne? Hlavně je to o penězích pak už se to nějak dá do kupy. Zkusím se ho ještě tedy zeptat kdo by to mohl umět to ustavování.

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 23 Jan 2011, 09:55

no, akoze ja poznam chlapov, co to robili cely zivot....ze s tym maju aj skusenosti...atd...ale ist niekde do trencina, zobrat chlapa, nastavi to, a potom ho odviest spat...a on mi to i tak nepovie...jedine, ked by som to videl...ale skratka, ked to clovek nastavi tak, ze zaberaju cele zuby, to je posunutie hrusiek, a tanierove sa daju dat len do zaberu, a to sa da tiez nastavit...nevidel by som to tak cierne, len ci na to nemate nejaky figel..ale i tak dik zatial...

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 24 Jan 2011, 11:27

Ahojte, chcem sa este spytat, ci nemate niekto radu, ze ako urobim, aby mi lepsie brzdila t805?? lebo mam taky problem, ze vsetky kolesa som uz mal dole, odmastil a vycistil som oblozenia, dal som vacsi hlavny brzdovy valec z daivo-avia a T805 este stale nebrzdi tak, ako by som si to ja predstavoval...
zatial mi brzdi tak, ze ked stlacim 1x, tak pedal uplne na podlahu, ale ked uz dam 2x,3x, tak uz je hned tvrdy..v com moze byt chyba??? zeby slabo ovzdusnene?? alebo zle nastaneve pakne???
dik za rady...

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa joseph » 24 Jan 2011, 12:09

Stare obloženie azbestove strhni dole a daj nalepit nove bezazbestove,daj stočit bubny a hlavny valec z Avie,stary typ bez posilovača.To je maximum čo môžeš urobiť.805 a dobre brzdy to nikdy nešlo dokopy,no toto je aspon sa prinlíženie k tomu čo by malo byť.

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 24 Jan 2011, 12:52

oka, dik za radu, ale najskor musim odstranit tu volu pri prvom zoslapnuti...to musi na 1x a hned natvrdo...to nieje mozne, aby tam bola taka vola...a ked uz zatlacim 2x, tak to hned je tvrde...tam mi nieco nesedi...
inac, co sa tyka bubnov, tak tie maju na sebe este tovarenske sustruzenie...takze vela to nebehalo..jedine ak fakt to azbestove oblozenie...a co sa tyka toho valceka, tak ten typ poznam, mam ich aj doma, a ten ma este mensi priemer piestika ako ten co som zalozil ja....

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa joseph » 24 Jan 2011, 13:03

ešte sa dá namontovať aj posilovač,ale miesta je tam málo ,no výsledok potom stojí za to...

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 24 Jan 2011, 16:47

i tak dik moc za rady joseph, ale problem nieje v tom, ze slabo zatlacim na brzdu, ale skor v tom, ze sa mi hned opre na doraz a uz nejde dalej potlacit...ale ako nahle zatlacim 2x, uz je hned tvrda...ak sa neurazis, tak pockam na vyjadrenie takeho baziliscaka, ten by mohol vediet, ze co je s tym...lebo ja som sa este ani poriadne nestretol s jednookruhovymi brzdami...akurat tak na traktore....ale to je uplne ine, lebo tam su kratsie rozvody, atd...a ziadne excentre v kolesach, tam je to automatika...

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa oldjan » 24 Jan 2011, 19:18

A excentry máš správně seřízené?. Jestli je velká vůle mezi bubnem a čelistí, nemusí sloupec kapaliny který vytlačíš při prvním šlápnutí stačit.
Podle toho co píšeš předpokládám, že ten brzdový válec je dvouokruhový a ty máš zapojený jenom jeden okruh?
Já mám na valníku brzdový válec z avie 15 a brzdy jsem udělal dvouokruhové.

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 24 Jan 2011, 19:47

no, ked som uz viac tukol do excentrov, tak uz mi chytali kolesa a kacenka sa uz nechcela pohnut ani dolu kopcom...este sa s tym skusim pohrat, ale uz som fakt bezradny...a nemoze to robit vzduch niekde v okruhu?? lebo na jednom prasiatku mam problem, nesprace sami tam klucik na ovzdusnovak, lebo je nejak zle navrtana diera na ocko a proste sa mi to tam nezmesi...kluc aj s hadickou...a vzdy odpustim len kusok, resp. snazim sa odpustit co najviac, kolko mozem, len mi to tecie po kolesa a chytam to len handrou...a tak ani nevidim, ze ci isiel vzduch, atd...
no, co som ja zohnal valcek, tak ten je pre jednookruhove brzdy...ked budem doma, tak fodim foto...valcek na dvojokruhove brzdy som este nezohnal, ale uz mam par adeptov pripravenych...ale to az ked bude vsetko ok...

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 07 Feb 2011, 22:16

foto pneu a motora
Prílohy
01072010737.jpg
01072010736.jpg
05022011970.jpg
05022011969.jpg

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 04 Mar 2011, 18:57

Ahoj

Děkuji ti za fota. Motor nevypadá zle záleží co je vevnitř, ale já už mám písty aj válce na ten můj koupené. Tak aspoň vím co máš a na koho se případně obrátit.
Měl bych další otázku. Jaký olej je do tatry nejlepší? Nejdřív by to prý chtělo nějaký olej na výpláchnutí, říkal mechnik. A pak bych chtěl nějakou polosyntetiku. Kompromis mezi cenou a mazacími vlastnostmi. M6AD se mi tam lít nechce. Je to moc husté, kvůli chladičům...

Dík za odpověď

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Jerry » 06 Mar 2011, 11:00

Když uvážim rok výroby a konstrukci motoru "zemědělský vůle" (ty však nejsou myšlený provozem po 50 letech, ale technologií před 50 lety používanou), tak se M6AD jeví jako naprosto ideální olej s odpovídající vlastností mazání a výbornou cenou. :wink: M6AD má klasifikaci SAE 40 a API SC/CB, jako náhradu dost lidí používá M8AD (SAE 15W50, API SE/CC), ten je o třídu lepší a studenej nemá takovou hustotu. Polosyntetiku si nech do koncernu.

Pokud chceš přejít z M6A na cokoli, tak motor rozebrat a všechno vyšůrovat růčo, každej kanálek, pokud to podceníš, budeš muset motor stejně rozebrat.
Proplachování naftou je dobrej způsob (motorovej olej 1:1 s naftou, motor nechat bublat a po 15 minutách vylejt), ovšem dnešní nafta už neni nafta. :cry: To bych doporučil při přechodu z M6AD pokud na něj motor jezdil.

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 11 Mar 2011, 12:12

Ahoj
Dobroš takže tam bude minerál. Já si jen myslel, že by bylo dobré nalít tam něco kvalitnějšího kvůli degradace oleje ze vzduchu jímá vodu, křemík a pod... A s tím omezit náklady na častější výměnu oleje u minerálů je to co 2 roky, u syntetiky více.
Jinak motor rozebraný je co to jen šlo... Nějaké ty zátky nešly povolit tak je to jen vyfoukané, ale na víčku oleje měl napsané AD takže áčko tam nebylo. Myslíš že by pomohlo tu naftu přefiltrovat přes filtrační papír ať tam není tolik bordelu.
Jinak posílám pár fotek
Prílohy
DSC01318.JPG
DSC01299.JPG
Kdybych to náhodou nesložil jde využít i takto.
DSC01293.JPG

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa oldjan » 12 Mar 2011, 20:11

Jerry má pravdu, navíc když naleješ kvalitnější olej, rozhodně to automaticky neznamená, že se může prodloužit interval výměny oleje. Interval by se měl řídit podle výrobce auta, resp. motoru. Motor má nedokonalou filtraci oleje, proto je nutná častá jeho výměna, tuším že u T 805 je to
1 500km. Dokonce se píše, že po několika výměnách , by se měla demontovat olejová vana a vyčistit.
Podle mě, pokud chceš motoru dopřát, tak ten super mogul je dostatečný luxus.

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 16 Mar 2011, 18:21

Ahoj
Tak jsme se sekli na dalším stupni. A tím je váha ojnic hází mi to rozdíl až 31 gramů. V příručce je napsaný rozdíl +-4 gramy tak jsem to zvážil 3x a výsledky jsou stejné. Měřeno na zkalibrované kuchyňské váze s přesností -+1g. Chci se zeptat jestli máte zkušenosti s tím kde tu ojnici ubrat a do jaké hloubky můžu maximálně jít. Některé jsou opilované okolo šroubů po obvodu. Možná obrázek řekne víc než 1000 slov...
díky za odpovědi...
Prílohy
DSC01267 – kopie.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Honzík » 17 Mar 2011, 13:39

Tak to je běžná věc aspoň co jsem měl rozdělané dva motory T603 GaH(Již jsem to někdy psal na nějakém webu a nechci tě uvést v omyl máš T805 .)tak jsem tam měl různé ojnice myslím tím váhově rozdílné.Nejdřív je potřeba je rozdělit podle nálitku na horní části kde je pístní čep a pak na opracování spodní části.Ano nejlepší je foto ale to nemám to by jsi hned pochopil.Hlavně se ještě podívej do tabulky třídění ojnic a klik.Může se klidně stát že máš lehkou kliku a k tomu těžké ojnice.Pak musíš rozdělit váhu rotační části ojnice a celkovou váhu ojnice bez pánví to se pak lépe chytneš v tabulce.No je to složité ale jak se do toho dostaneš je to v pohodě.A ještě možná taková malá poznámka na spodním oku se většinou osoustružilo celé oko a podle úběru se da také zjistit do jaké skupiny.A pak výrobce je ještě třídil barevnýma puntíkama.A ty puntíky byly dva nebo jeden na ojnici. :roll: Celkově na T603GaH bylo aspoň myslím šest druhů ojnic. :?:

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 17 Mar 2011, 21:19

Ahoj Honzo

Ty tabulky seženu kde? Nemáš prosím možnost mi je poskytnout třeba oscanovat nebo nafotit? Trochu jsem nepobral to s rozdělením rotační váhy ojnice a celkové váhy. Mě bylo řečeno, že to co koná obecný rovinný pohyb nejde dynamicky vyvážit. To jako musí být stejně těžké oka pro čep na klice, nebo pro čep na pístu? Jak pak tedy zajistím celkový váhový rozdíl, mezi všemi ojnicemi, který je psaný v dílenské příručce? Puntíky nebo jiné značení tam žádné není. Nálitek na horním čepu je jen na jedné, jinak jsou všechny bez tohoto nálitku.

Děkuju za odpověď

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných