Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 04 Jún 2010, 21:52

Dobrý den Koupím 1 píst na kačenu značky na pístu 2 A 61 k 38. A pístní kroužky pokud by byly trochu se mi to potkalo s ventilem.
Děkuji Ondra
Prílohy
zmenšeno.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Jerry » 15 Jún 2010, 16:49

Koukám, že nikdo nereagoval. Můžeš prosím napsat průměr pístu, aby se dalo něco vybrat (a trefit se alespoň do výbrusu)? Tedy pokud je to ještě aktuální.

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 15 Jún 2010, 18:50

Ahoj Jerry.
Jo aktuální to je. Průměr válce mi vyšel u horní hrany válce cca 75,34 takže podle příručky to vychází na první výbrus čili 75,25mm by měl být průměr pístu. Myslím Tatru jsem ještě nedělal... Měl bych možnost koupit píst i s válcem ale menšího průměru prý by to dělalo bordel... Písty by měly mít stejné označení ne? Nějak moc mi to nehoří bo ta Tatra ještě nějakou dobu nepojede prostě to chce víc než jen motor a brzdy.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Jerry » 15 Jún 2010, 19:27

A ten píst má jen ďůlek a nebo má proseknutý dno? Z fotky to nejde poznat. Kolik kroužků je na pítu? První měli 4 a pak 3 a určitě by se našlo víc odlišností. Ono na novějších válcích (G, H) je i jiný osazení pro hlavu.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa bazilisak » 15 Jún 2010, 20:42

Vojki napísal: Myslím Tatru jsem ještě nedělal... Měl bych možnost koupit píst i s válcem ale menšího průměru prý by to dělalo bordel... Písty by měly mít stejné označení ne?
Na průměru nezáleží. Důležitá je hmotnost pístu , musí být co nejméně rozdílné ......
I sada pístů se stejným označením nemusí být použitelná , pokud jsou velké rozdíly ve váze .
Moc bych to neřešil . Na mechanickém stavu motoru nezáleží tolik , jako na jeho seřízení ( zapalování a karburace...)

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 15 Jún 2010, 22:28

Jerry má jen důlek ale nechci ho tam dávat zpět bo si myslím že by se po čase propálil... na počet kroužků si teď nevzpomenu motor mám na chalupě a dostanu se tam až o víkendu (zkouškové). Je to normála áčko motor. S odlehčenými písty T... Pak dám vědět.
Bazilišáku takže můžu dát s klidem píst s menším průměrem? Posílám nějaké foto ať víte jak to vypadá jako celek i když to stojí za zlámanou grešli..
Prílohy
DSC00244.JPG
DSC00242.JPG
DSC00237.JPG
DSC00221.JPG

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 01 Júl 2010, 10:12

Zdravím
Mám další problém nevíte z čeho by pasovaly ojniční a hlavní ložiska? ojniční jsou podle označení předposlední výbrus 49,25mm a hlavní bez označení takže průměr nevím musím si půjčit mikrometr a ještě to proměřit. Dá se nějak opravit uložení vačkového hřídele třeba čepy pochromovat tvrdo chromem a pak je přebrousit?

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 01 Júl 2010, 23:17

Vojki napísal:Zdravím
Mám další problém nevíte z čeho by pasovaly ojniční a hlavní ložiska? ojniční jsou podle označení předposlední výbrus 49,25mm a hlavní bez označení takže průměr nevím musím si půjčit mikrometr a ještě to proměřit. Dá se nějak opravit uložení vačkového hřídele třeba čepy pochromovat tvrdo chromem a pak je přebrousit?
neviem, ze ake tam idu loziska, ak klasika bimetal plech, tak to robi jeden pan pri dolnom kubine, mam nanho kontakt, ak by si mal zaujem...a myslim, ze by sa nasli aj dvaja..len si das rozmer, atd...taktiez by som neodporucal kluku dat len niekomu vybrusit, a tak ju zaniest robit loziska...to je najhorsie...najlepsie je, ked donesies kluku, blok a vsetky ojnice, lebo vsetko treba merat atd..z osobnej skusenosti to vravim...lebo dost casto sa stava, ze ti brusic urobi "vajcia" a vtedy je to do placu..lebo kazdy hlada chybu v loziskach a chyba je niekde uplne inde...a co je este horsie, tak tie vajcia zbadas len potom, ked si uz nastavujes dutinomer na vyvrtavanie loziska...
ktore ulozene myslis??? to co vytlaca ventily, alebo ulozenie v bloku motora??? vacku som este nevidel opravovat, a ulozenie v bloku sa normal da vypuzdrovat a navrtat...
ak chces, doma mam polomotor priamo z 805..

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 06 Júl 2010, 19:15

Ahoj dík za odpověď
Tak jsem to konzultoval s mechanikem dopadne to tak že se vymění ojniční ložiska hlavní zůstanou. Pán má jaké ceny? kontakt se vždycky hodí :D Ložiska tam jsou plechové dělené ten plech je poměděný a na to je nanesená kompozice. Nevím jak líp to popsat... někdy pošlu fotku. Vačku jsem myslel uložení v bloku motoru ale nakonec bude sloužit tak jak je prý to není zas taková hrůza. Polomotor máš v jakém stavu? pošli fotky ondrej.vojkovsky@centrum.cz měj se Ondra

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 27 Okt 2010, 12:07

Vojki napísal:Ahoj dík za odpověď
Tak jsem to konzultoval s mechanikem dopadne to tak že se vymění ojniční ložiska hlavní zůstanou. Pán má jaké ceny? kontakt se vždycky hodí :D Ložiska tam jsou plechové dělené ten plech je poměděný a na to je nanesená kompozice. Nevím jak líp to popsat... někdy pošlu fotku. Vačku jsem myslel uložení v bloku motoru ale nakonec bude sloužit tak jak je prý to není zas taková hrůza. Polomotor máš v jakém stavu? pošli fotky ondrej.vojkovsky@centrum.cz měj se Ondra
ahoj, tak polomotor je uz predany, ale mam este 2x motor, jeden este v T805, a druhy mam vybraty von...ten druhy sa da aj nastartova, ten zalozeny uz asi nie...mozno aj hej...neviem...este o to nebol zaujem...jedne vypada ako novy(ten vybraty) ten druhy ma 20000km. odstaveny preto, lebo je otrhnuty unasac na lamele...takze vladat by mal...inac, to bola hasicka, takze to behalo len po ceste...mam aj kolesa na bus, original 2x..ak by niekto chcel..ja pouzivam len do terenu..niekomu sa mozno hodia, ked chodi len na zrazy...do predu uplne stacia, aspon ten predok tak netrpi...

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 17 Jan 2011, 22:51

Ahoj chlapi

Po delší odmlce kdy se nic nedělo posílám fotky pomalého postupu opravy. Mno moc daleko se to nedostalo skončili jsme na pasování kliky. Při koupi ložisek jsem si nevšiml že jedna polovina pánvičky je už obrobená přes potřebný rozměr. Prosím vás kdyby jste někdo ve svých zásobách měli podobný šálek a byli by jste ochotni ho pustit koupím a přidám flachu jako bonus. :D Potřebujeme ložisko které má minimální tloušťku 5,7mm pokud bude poměděné nebo vylité kompozicí to už je jedno. Může být i jeté ale tak ať se dá ještě obrobit.

Hotday pošli mi fotky na mejla ondrej.vojkovsky@centrum.cz mrknu na to případně napiš odkud jsi, že bych se zajel podívat in natura.

mějte se zdraví Ondra
Prílohy
DSC01256.JPG
DSC01254.JPG
DSC01257.JPG
obrobené na finální rozměr
DSC01253.JPG
Vyhrubováno
DSC01248.JPG
DSC01246.JPG

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 19 Jan 2011, 16:21

Ahoj, tak to fakt pises po pekne dlhej dobe...ale motory este mam oba...a pneu. tiez...akurat som ich chcel zhadzovat, lebo na stoji este T805...foto vsetkeho bude az niekedy bud. tyzden...tento pri tom nebudem...
nechcem ti do toho kecat, ale bronzove loziska sa takto nevrtaju...to svedci o neodbornosti majstra!!!! osobne by som mu to dal cele k nahrade...

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 19 Jan 2011, 22:38

Ahoj jo však to nespěchá jen tak z hecu se kouknout co to vůbec máš i když do toho motoru nevidíš... A jak se to tedy obrábí?

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 19 Jan 2011, 22:49

A ani mě jako strojaře nenapadá proč by jim měl tenhle způsob obrábění vadit. výstružník je udělaný přesně na rozměr osa je taky dodržená tak nevím proč by to mělo vadit? Když bereš malou třísku tak není možnost že by se sekla a vytvořila rýhu navíc otáčíš ručně tak to cítíš že se ti tam něco seklo.

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 20 Jan 2011, 18:30

to vrtas rucne???sa toho nebojis??? tak to si ma riadne sokol!!! do takejto veci by som sa rucne ani nahodou nepustil!!!
robi sa to tak, ze najskor sa to vrta tak na nejakej horizontke, alebo tak nieco...
robi sa to tak, ze zacentrujes najskor nejaky vacsi priemer...osadenie na zvon, atd...snazis sa o co najmensi rozdiel, lebo ti musi bezat, lebo na tej dlzke bloku cca 70cm dlhy blok na konci ti to moze uhnut aj o milimeter a tam sa ti uz meni vyska vybiehania piestov atd...musis riesit podlozky pod vlozky, co ked si to takto vrtal, sa ti tiez moze stat...
dalej sa bronz vrta vyhradne len jednym nozom!!! dovod je prosty..lebo musis merat kazde lozisko...a ked to mas takto, tak ti to nemusi sediet...a mohol si sa uhnut z osi, lebo ten trn je dost tenky a ked si pouzil starsie loziska, tak ti to odtlaci tam, kde ti vystruznik bere menej materialu a tomu to nemozes zabranit...ono to odtlaci aj ked mas 50mm hriadel...preto sa to bere nozon, najskor na necisto, aby si nikde nezostal poriadne flak a az potom nacisto...a pri takomto vrtani sa ti moze stat, ze ked sa ti motor zohreje, tak ti zlomi kluku...alebo tak nieco...lebo to nebude v jednej rovine...skratka, zo skusenosti zo z25, supra a slavie ti nezazlievam problemy ktore budu potom, ale samozrejme, ani nemusia byt ziadne...to zbadas podla tlaku oleja...inac, aku si nechaval volu??? na bronz sa nechava tak okolo 0,06mm je ideal, ak das menej, motor chvilu ide a ked sa trosku zohreje, tak zastane...dalej ked to budes zabiehat, tak odporucam uplne na maly volnobeh, aby motor len tak tukal (pomale odieranie nerovnosti), aby si nezacal hriat, lebo ti hned zastane a chyti ti bronz na kluku a cela robota bola zbytocna...
dalej ked mas vystruznik, tak ten sa na bronz specialne ostri...ale to je uz vysoka matika...ja som o tom len cital...preto radsej noz...

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 20 Jan 2011, 23:19

Ahoj
Já tu kliku nedělám takový machr nejsem. Dělá to pán tady od nás. Říkal mi že takhle ty motory dělá od roku snad 73... tak zkušenosti s tím asi mít bude. Navíc je to nástrojař, takže tomu rozumí víc jak já. Ještě se ho na výše popsané výhrady zeptám. Ale zacentrované to má taky na kuželech. S tím nehýbe. Pokud se dobře podíváš má taky centry na ložiskách. a dělá to postupně takže možnost odtlačení trnu na páce není tak velká. Proto jsem psal že je osa dodržená. Za tu dobu pár šestsetrojek dělal, takže opravdu řádný sokol. Než jsem mu to dal tak jsem se na něj ptal kolegů z klubu zatím s takhle dělanými motory nebyly problémy tak doufám že mě to taky mine. A propo pracuje i pro Ecorru a oni si nemůžou dovolit to nějak odrbat když mají takové jméno ve světě a ceny. Vůle je tak jak jsi to psal 6 stovek. Ložiska se po obrábění taky měří to už jsem nefotil. Sada je vylitá z fabriky s přídavkem, jen ten jeden šálek byl iba na kokot prostě jsem si nevšiml jak jsem tu sadu kupoval že je už obráběný v té době jsem takový systém viděl poprvé. Taky byla sehnaná náhodou po starém mistrovi z Lipníku nad Bečvou. No člověk se furt učí. Záběh je celá věda na delší povídání. Ty motory z fabriky měly taky tkzv. clony karburátoru aby to moc vojáci nehonili a po ujetí určitých km se to odstranilo to byl oheň. To si ještě ten pán pamatuje z vojny. A je to fakt koukni do návodu nebo do dílenské příručky jestli ji nemáš můžu ti přeposlat odkaz na stažení je to věc která hodně pomůže.
Jinak kola nech tam kde jsou mám je ještě ok cosi pojezdí a na to naše ježdění. A ten motor neříkám že beru jen se chci podívat co kde je kdyby byl náhodou třeba...

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 21 Jan 2011, 01:27

no, akoze v poho...ked ma taketo skusenosti...len skratka vsetka literatura pise, ze ako sa to ma robit...ako to on robi, sa tiez da, ale...ale...ak mu to beha, tak klobuk dolu...
inac, ja to robim tak, ze si vyrobim puzdro na trn, co presne pasuje do diery do bloku. puzdro je zo silamidu, aby si v nom dobre klzal trn, a vlastne ked dotiahneh domec, tak mi stalci aj trn a vzdy je to splna...
jasne...prirucku uz mam prestudovanu odpredu aj odzadu...chcem sa spytat, ze ako si nastavoval diferaky na T805? alebo si ich vobec nastavoval??? lebo ja som zohnal jedne podvozok, a diferaky neboli este ani poriadne zabehnute...a tak som ci musel nastavovat ja...a neviem, ze ci su spravne...len neviem, ze ako a od koho zistit, ze co je to spravne??? lebo diferaky su relativne tiche, ale uz som ich pocul ist aj tichsie...nemyslim tieto, ale celkovo...
kolesa budem zhadzovat dolu, preto, lebo nechcem, aby prestali v jednom mieste, pripadne zostarli na slnku...tak nech su ako origo...a i tak som zohnal pretate kolesa, takze uz som ich poplatal, len som tam nadlozil golier z T148 aby netrcala dusa a hotovo...na statie to staci...takze preto budem zhadzovat kolesa...

Vojki
Diskutujúci
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 04 Jún 2010, 21:43
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa Vojki » 21 Jan 2011, 12:40

Ahoj
Podvozek mě ještě čeká zatím si hrajeme s motorem. Taky nevím jak se to nastavuje, ale měl bys docílit správného záběru a správné vůle v ozubení. Tak jak je to nakreslené v příručce. Je tam ozubení Gleason a ten je prý složitější na nastavení... Poptám se ti na to u Lopraise ten to myslím dělal. Bo má upravenou kačenu na truck trial s rychlými převody, tak by mohl vědět na co si dát pozor.

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa hotday » 21 Jan 2011, 12:57

no, ja som to tiez robil podla prirucky, a celkom to slo...s bielou farbou som to nastavil nadherne, aby zaberali cele zuby...to bol moj ciel..ziadne konce, atd...skratke cele...to som urobil..len som nevedel, ze ako nastavit ako ma byt hlboko do zubov tanierove koleso...tam sa pisalo, ze uz neviem presne kolko xyz...a ja som to potom robil tak, ze som vkladal papier o presne takej hrubke a podla toho, ako sa to otlacalo nan, tak podla toho nastavoval...
no, tak to by si bol velmi zlaty, keby si mi to unho zistil, ze ako to robil..zatial jazdim bez poruchy, a chcel by som, aby to tak aj zostalo...

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Koupím píst na Tatru 805 motor 603A

Príspevok od užívateľa bazilisak » 21 Jan 2011, 23:47

Akorát, že Loprasisi ty převody ani nic na té kačeně nedělali . To je tak ze slovenska z Nitry ......

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných