Strana 3 z 5
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 04 Mar 2010, 21:57
od užívateľa ondrej
malebná súpravka...
(a ešte ak sa tam varí aj nejaký dobrý guláš...!)
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 04 Mar 2010, 22:45
od užívateľa oldjan
Pro začátek jsme Ondreji zkoušeli jenom ohřát špekáčky a uvařit grog. Ten se povedl nejvíc.
Na guláš jsme neměli odvahu. Snad příště.
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 04 Mar 2010, 23:22
od užívateľa Thomas
..drobná poznámka pod čarou pro vnímavé: Slovenština nezná oslovení "českým" 5.pádem, např. viz. český Ondřej, oslovujeme Ondřeji. Ale slovenský Ondrej slyší na stejný tvar -Ondrej - správně použitý i při oslovení..
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 04 Mar 2010, 23:29
od užívateľa jack
Na svaření vody na kafe vozím ještě po dědovi spirálku, která se napojí do zásuvky pod přístrojovkou, kdekoli a kdykoli si člověk udělá čerstvou kávu....samozřejmě čerstvě namletou mlýnkem značky Tramp
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 06 Mar 2010, 20:43
od užívateľa Luboš
Nevíte někdo, kde přesně má být umístěna zadní odstupová svítilna? Dneska se mi na burze v Chotusicích podařilo sehnat tu zadní krabičku, ale zjišťuju, že nemám žádný nákres ani dobovou fotku.
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 06 Mar 2010, 21:18
od užívateľa ondrej
myslím, že nad zadným evidenčným číslom..
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 06 Mar 2010, 22:07
od užívateľa Luboš
To bych taky tipoval, ale tam už je zadní světlo...
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 06 Mar 2010, 23:04
od užívateľa Jerry
Luboši, ta odstupovka má být právě místo toho světla a na pravej straně je pouze kruhová obrysová svítilna (pro představu velikost jako je na T87, atd...), ale pokud to tam dáš, tak v tu ránu neprojdeš technickou, protože to neodpovídá dnešní vyhlášce. Jediný oblafávací řešení je, dát si pod korbu na háčky konzoli s klasickejma světlama a připojit je do zásuvky přívěsu. To projde přes TK a vyhovije to pro provoz na pozemních komunikacích a na srazech a mimo komunikace to pak můžeš mít dole jak to v originále opustilo fabriku.
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 07 Mar 2010, 12:42
od užívateľa Luboš
Co se týče dnes povinného osvětlení, tak v tomto originalitě asi ustoupím a normální zadní světla tam nechám. Zatím to vypadá, že by šla posunout více ke krajům a odstupovka by se vešla.
Číslo by pak mohla volitelně osvětlovat obě zařízení.
Jak se tu někdo ptal, tak elektroinstalaci má skutečně vesměs vedenou ještě v opředených kabelech - mimo pár případů pod palubkou, kdy už někdo dal novější. Pokud to budu chtít takhle zařídit, tak mi bude zase asi pár šňůr chybět. No nic, další burza to jistí.
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 08 Mar 2010, 20:33
od užívateľa PAVEL64
Moje tatra jenom pro inspiraci...
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 08 Mar 2010, 22:45
od užívateľa bazilisak
Tak jestli můžu doporučit Lubošovi , tak u Pavla se raději neinspiruj. Mohlo by se stát, že by se totiž Tvé vozidlo stalo technicky nezpůsobilým. Ano, tak . Již je mi jasné, že se jedná o nesportovní a nečestné doporučení, ale pravda je taková, že mezi zadním světlem do mlhy a brzdovým světlem MUSÍ být nejméně 10 cm . K tomu, nehomologované zatemění krycího skla skupinové svítilny .....
Esteticky se zde sešly 3 generace, první generací je odstupová svítilna , řádově o desítku let novější koncová svítilna , a k tomu o další desítky let novější mlhové světlo. Tudíž osobně nemohu říci, že by mě to z historického hlediska nějak uspokojilo, praktické to zřejmě je , ale z jinak jako pěst na oko.
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 09 Mar 2010, 00:22
od užívateľa Luboš
Jakou tam dát mlhovku to jsem také ještě nevyřešil, po hasičích je tam polský Wesem z 21. století.
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 09 Mar 2010, 13:12
od užívateľa PAVEL64
Máš pravdu ,mlhovka je blbě...nečerti se hned ,jenom mi šlo o to- "kam umístit to odstupové světlo...
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 13 Mar 2010, 00:07
od užívateľa Luboš
Pavle, koukám, že na autě máš i původní výklopné směrovky - neměl bys detailnější fotku umístění? Ty jsem také ještě nesehnal, ale připadá mi divné, že by byly umístěny tak blízko madla(?).
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 13 Mar 2010, 00:10
od užívateľa Jerry
Ty madla Luboši nejsou madla, ale ochrany proti poškození směrovek od větví (abys je v terénu neutrhnul).
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 13 Mar 2010, 00:19
od užívateľa Luboš
Hmm, ale čeho se pak má člověk držet, když chce třeba umýt střechu nebo nouzově opustit vozidlo?
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 13 Mar 2010, 02:13
od užívateľa bazilisak
Můj názor : výklopné směrovky nechat výklopnými směrovkami, odstupovky odstupovkami, a první celé auto opravit, odrezit, vyvařit, přetěsnit , nalakovat a nedělat na něm něco dvakrát, tím myslím 2 sady funkčních ukazatelů směru. Pokud by to auto stálo jen v muzeu, tak at je originál, bez novodobých blinkrů , jen s původními mávátky ... Pokud bude ale jezdit, musí mít dnešní blinkry, a k nim přidávat původní historii je podle mě , k ničemu. Stejně to tak nemůže hrát v historickém filmu ...... tak proč něco dvakrát, dvakrát to origo nebylo .....
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 13 Mar 2010, 10:19
od užívateľa PAVEL64
Jo jo zas máš pravdu - napřed rozebrat -vyvařit ,přetěsnit ,znova složit a potom detaily....a na natáčení nejsou dnešní blinkry hezké- to je taky fakt......byla by to docela hezká fotečka- ale ty dnešní blinkry....
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 13 Mar 2010, 10:29
od užívateľa ondrej
Luboš napísal:Hmm, ale čeho se pak má člověk držet, když chce třeba umýt střechu nebo nouzově opustit vozidlo?
Na T-805 a podobných autách sa strecha nezvykla umývať a ak by si predsa len chcel, máš lepší prístup cez prielez. No a pri núdzovom opúšťaní vozidla sa ničoho nedrží, ale prchá sa kade ľahšie...
Re: Tatra 805 valník
Napísané: 13 Mar 2010, 17:43
od užívateľa Luboš.T
Můžete mi prosím někdo oměřit
přední čep do přívěsného zařízení. Jde mi o rozměry abych ho mohl podle nich vyrobit. Případně ho koupím kdyby někdo měl zbytečný. Děkuji za rozumné nabídky. Docela to spěchá.