valec s piestom na T613-3
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
valec s piestom na T613-3
Zdravim Tatrovakov zo sirokeho okolia,zhanam jeden valec+piest .na valci je vytlacene pismeno A.Mam rozobraty motor valec č.8 bol zadrety .Najde sa niekto co bi mal doma aj novy?Kupim ihned,surne.(pripadne vymenim za nieco zaujimave).0915146139,mail.marianT613@zoznam.sk Za ponuky vopred dakujem.
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
Ahoj lubos,25.4.2007 sme sli s bratom po dilnici z blavy domov na nasej Tatrovecke skusili sme ju prebrat na 200Km a ona neodmietla.Tych 200Km za hodinu vytiahla.Domov sme prisli OK,no v motore zacalo nieco poklepkavat.Vybrali sme motor von,rozobrali lavu stranu a pri 8 valci zosmutneli.neviem si to vysvetlit,zeby ta rychlost?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Chjo, další exoti....... Rychlost vozidla jak známo přímou působnost na zadření válce nemá, to si chce spíš ujasnit, jestli ta domácí otuněná kára má v otáčkách a zatížení motoru, které odpovídají vyvinuté rychlosti, dostatek mazacího oleje, dostatečný tlak toho oleje, dostatečnou kvalitu toho oleje, dostatečně bohatou směs a funkční zapalování a v neposlední řadě taky zda je na tom motor s opotřebením tak dobře (najeté km, mechanický stav, opotřebení rozvodů, kompresní tlaky,...), aby vůbec mohl být v podobné zátěži provozován.......
- Radinko
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 535
- Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
- Tatry, ktoré vlastním: svoje
- Bydlisko: doma
- Kontaktovať užívateľa:
Ľudia (myslím tým aj ostatných, čo sa tak prezentovali v iných vláknach) prečo chcete ísť silou mocou 200 km/h Jeden to prekotí na strechu, druhý zruší motor,tretí ... Potrebujete si dokázať, že to dokážete?Marián Mitrík napísal:...skusili sme ju prebrat na 200Km a ona neodmietla.Tych 200Km za hodinu vytiahla.Domov sme prisli OK,no v motore zacalo nieco poklepkavat.Vybrali sme motor von,rozobrali lavu stranu a pri 8 valci zosmutneli.neviem si to vysvetlit,zeby ta rychlost?
- Erik
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 807
- Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
- Kontaktovať užívateľa:
Ja tiez nevidim zmysel dokazovania ci da alebo neda 200km/h. Uz sme snad prekonali myslienky ze T 613 je najlepsie auto na svete. Treba sa vyrovnat s tym ze T 613 sa v dnesnej dobe uz davno nevyrovna dnesnym autam co po technickej stranke tak po vykonovej- treba sa s tym skratka zmierit a zmierit sa aj s tym ze ked predbehnete s odretymi usami nejaku koktavku s 2,0TDI a myslite si ze ste kings of the road, tak sa mylite, lebo keby na to dupol dotycny na koktavke, predbehne vas bez problemov s prehladom a s polovicnou spotrebou
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Eriku, Ty tomu nerozumíš.
U jistých lidí nastává po usednutí do řidičské židle v T613 jistá forma mozkové disfunkce (několik takových lidí znám, je to analogie toho, co se stává jiné skupině lidí, když usednou do Octavie TDi s registrační značkou obsahující písmeno "A"), projevující se chorobnou touhou ukázat všem okolo, že T613 je to nejlepší a nejrychlejší vozidlo, jaké kdy na planetě vzniklo, a jejich konání v silničním provozu popisuje zhruba "to je přeci woe TATRA, a ta jede, kopec nekopec, furt 2kila a víc, to musí přeci každej na té dálnici pochopit a včas uhnout, protože nemůže bránit se svým maloobjemovým motůrkem v rozletu poctivým 2,5 tunám korodované oceli z moravy", dozvuky těchto myšlenkových pochodů pak tito probírají po večerech v barech, plácaje se po ramenou, jak stihli ujet trasu Brno-Praha za 54 minut........
Mariáne, nevypadalo to třeba takhle?
U jistých lidí nastává po usednutí do řidičské židle v T613 jistá forma mozkové disfunkce (několik takových lidí znám, je to analogie toho, co se stává jiné skupině lidí, když usednou do Octavie TDi s registrační značkou obsahující písmeno "A"), projevující se chorobnou touhou ukázat všem okolo, že T613 je to nejlepší a nejrychlejší vozidlo, jaké kdy na planetě vzniklo, a jejich konání v silničním provozu popisuje zhruba "to je přeci woe TATRA, a ta jede, kopec nekopec, furt 2kila a víc, to musí přeci každej na té dálnici pochopit a včas uhnout, protože nemůže bránit se svým maloobjemovým motůrkem v rozletu poctivým 2,5 tunám korodované oceli z moravy", dozvuky těchto myšlenkových pochodů pak tito probírají po večerech v barech, plácaje se po ramenou, jak stihli ujet trasu Brno-Praha za 54 minut........
Mariáne, nevypadalo to třeba takhle?
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
pokiaľ by bol motor v poriadku, tak by takýto režim krátkodobo mal prežiť bez úhony, on však zjavne v poriadku nebol (a máloktorý motor T613 dnes po toľkých rokoch ešte je!!)Marián Mitrík napísal:...skusili sme ju prebrat na 200Km a ona neodmietla.Tych 200Km za hodinu vytiahla.Domov sme prisli OK,no v motore zacalo nieco poklepkavat...
Radek tu položil niekoľko zaujímavých otázok - aj mňa by zaujímalo, ako to s tým motorom vyzeralo - ako dlho ste auto "prebúdzali" na tých 200km/h, aký olej a ako dlho ste mali v motore, aká bola teplota atď...
No a prekvapilo ma aj, že odišiel 8. válec (to je ten pri palivovom čerpadle) - väčšinou prvý odíde 5., ktorý býva nejhoršie chladený. Zjavne ste ten motor uštvali - verím, že sa poučíte...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
- Kontaktovať užívateľa:
Minulé pondělí jsem dal do své T 613 motor z ze "zahradní"uloženky.Po 30km měl motor přes 100° a nádherně hulil.Druhý den,po demontáži plechu nad ventilátorem jsem našel uvnitř směs trávy,ořechů a pecek.To tam nanosili ty ku... myši!Divím se,že se to nezadřelo,když to nechladilo.V motoru je ještě původní olej, dolitý co dům dal.Asi ho půjdu oživit na dálnici,když přežije 2 kila je OK.
Na vymontovaný motor,který potřebuje GO sháním 4 nové válce"A"-nabídněte.
Na vymontovaný motor,který potřebuje GO sháním 4 nové válce"A"-nabídněte.
- Marián Mitrík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
- Kontaktovať užívateľa:
Chlapi, motor ma nabehane po generalke zhruba 35000Km, bol menený celý vrch v Bernolákove u p. Abraháma, v danom okamihu, kedy k tomu došlo mal olej 105°C približne, použitý olej polosyntetika ARAL 10W-40... Pri tej rychlosti motor zrazu začal strácať výkon, pri zošľapnutom pedáli. Otáčky mal okolo 4800 ot/min. Akonáhle som vyradil rýchlosť, na voľnobehu začalo blikať mazanie. Z toho sme usúdili, že bol buď nedostatok oleja, i keď sme ho pred jazdou kontrolovali a bolo to v poriadku. Druhá možnosť môže byť tá, že vzhľadom na odštiepený kúsok z piesta na jeho vrchnej časti nám musel motor niečo kovové zjesť, a tá časť mohla piestu pômocť ... Vyzeralo to akoby sa niečo kovové zarylo do piesta, a tým ho tlačilo na jednu stranu válca, a kvôli zvýšenému treniu to asi nevydržal... To sa už asi nikdy nedozvieme čo to mohlo spôsobiť. Stále Vás prosím chlapi pomôžte, ak by doma mal niekto nazvyš piest+válec+krúžky
Vďaka
Vďaka
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Mne sa zdá že hlavnou príčinou zadretia bolo prehriatie.Piest mal teplotu pri ktorej mal väčší priemer než je vŕtanie jeho válca.Myslím si to preto že bol zadieraný celý plášť aj po bokoch kde sú oká piestnych čapov a tieto miesta nemajú byť prečo zaťažované.To odhryznutie si neviem vysvetliť, možno sa pri tej teplote odtavoval.Ondrej tu písal že k prehrievaniu majú tendenciu hlavne zadné válce, no podla môjho pozorovania, iba u čistých motorov, sa chladia najlepšie práve válce číslo 5 a 1.Zistil som to tak že pri teplote motora okolo 40°C (olej) boli na vymontovaných sviečkach znečistenia ktoré boli zavinené ich nízkou teplotou, "začmudenie" prichádzao od ich chladených miest (koreň izolátora).U válcov 1a5 boli sviečky začiernené až k elektróde,válce lavej strany kde chladenie obmedzujú telesá predohrevu boli čisté skoro až ku koreňu izolátora a na pravej boli čisté špičky izolátorov asi v rovine začiatku závitu.Pri teplotách nad 60 boli všetky sviečky dokonalé čisté.Svietil som si dovnútra(medzi závit a izolátor).Je ale možné že špina od ventilátora najprv zašpiní válce 1 a 5 a tak sa prehrievajú práve trieto.A možno to záleži aj na otáčkach ventilátora.Za týmto si nemôžem stáť na 100% lebo som si to všimol len u 2 motorov a udialo sa to skôr z kombinácie nudy a zvedavosti.
A ešťe som zabudol, rád by som pomohol ale piest,krúžky ani válec nemám.
Marián ako je možné že je ten piest taký čistý?Aké si používal palivo?
A ešťe som zabudol, rád by som pomohol ale piest,krúžky ani válec nemám.
Marián ako je možné že je ten piest taký čistý?Aké si používal palivo?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných