valec s piestom na T613-3

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

valec s piestom na T613-3

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 06 Máj 2007, 11:12

:roll:Zdravim Tatrovakov :lol: zo sirokeho okolia,zhanam jeden :shock: :idea: :?: valec+piest .na valci je vytlacene pismeno A.Mam rozobraty motor valec č.8 bol zadrety :( :? .Najde sa niekto co bi mal doma aj novy?Kupim ihned,surne.(pripadne vymenim za nieco zaujimave).0915146139,mail.marianT613@zoznam.sk Za ponuky vopred dakujem. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Máj 2007, 11:17

Já myslím, že by neměl být problém tak osadit třeba i Béčkovou nebo Céčkovou jednotku. Víš proč se zadřel?

Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 06 Máj 2007, 11:24

zabudol som aj na kruzky. :( ked by to bol aj valec pouzity kupim ho ale piest s kruzkami musia byt zabehnute v nom) Pomozte :cry:

Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 06 Máj 2007, 11:33

Ahoj lubos,25.4.2007 sme sli s bratom po dilnici z blavy domov na nasej Tatrovecke skusili sme ju prebrat na 200Km a ona neodmietla.Tych 200Km za hodinu vytiahla.Domov sme prisli OK,no v motore zacalo nieco poklepkavat.Vybrali sme motor von,rozobrali lavu stranu a pri 8 valci zosmutneli.neviem si to vysvetlit,zeby ta rychlost?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 06 Máj 2007, 12:10

Chjo, další exoti....... :roll: Rychlost vozidla jak známo přímou působnost na zadření válce nemá, to si chce spíš ujasnit, jestli ta domácí otuněná kára má v otáčkách a zatížení motoru, které odpovídají vyvinuté rychlosti, dostatek mazacího oleje, dostatečný tlak toho oleje, dostatečnou kvalitu toho oleje, dostatečně bohatou směs a funkční zapalování a v neposlední řadě taky zda je na tom motor s opotřebením tak dobře (najeté km, mechanický stav, opotřebení rozvodů, kompresní tlaky,...), aby vůbec mohl být v podobné zátěži provozován.......

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 06 Máj 2007, 12:26

Marián Mitrík napísal:...skusili sme ju prebrat na 200Km a ona neodmietla.Tych 200Km za hodinu vytiahla.Domov sme prisli OK,no v motore zacalo nieco poklepkavat.Vybrali sme motor von,rozobrali lavu stranu a pri 8 valci zosmutneli.neviem si to vysvetlit,zeby ta rychlost?
Ľudia (myslím tým aj ostatných, čo sa tak prezentovali v iných vláknach) prečo chcete ísť silou mocou 200 km/h :?: :shock: Jeden to prekotí na strechu, druhý zruší motor,tretí ... Potrebujete si dokázať, že to dokážete?

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 06 Máj 2007, 14:53

Ja tiez nevidim zmysel dokazovania ci da alebo neda 200km/h. :?: Uz sme snad prekonali myslienky ze T 613 je najlepsie auto na svete. Treba sa vyrovnat s tym ze T 613 sa v dnesnej dobe uz davno nevyrovna dnesnym autam co po technickej stranke tak po vykonovej- treba sa s tym skratka zmierit a zmierit sa aj s tym ze ked predbehnete s odretymi usami nejaku koktavku s 2,0TDI a myslite si ze ste kings of the road, tak sa mylite, lebo keby na to dupol dotycny na koktavke, predbehne vas bez problemov s prehladom a s polovicnou spotrebou :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 06 Máj 2007, 17:47

To Erik, svätá pravda.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 06 Máj 2007, 17:57

Marián nemáš možnosť dať sem detailnejšie fotky tých poškodených častí?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 06 Máj 2007, 21:15

Eriku, Ty tomu nerozumíš.

U jistých lidí nastává po usednutí do řidičské židle v T613 jistá forma mozkové disfunkce (několik takových lidí znám, je to analogie toho, co se stává jiné skupině lidí, když usednou do Octavie TDi s registrační značkou obsahující písmeno "A"), projevující se chorobnou touhou ukázat všem okolo, že T613 je to nejlepší a nejrychlejší vozidlo, jaké kdy na planetě vzniklo, a jejich konání v silničním provozu popisuje zhruba "to je přeci woe TATRA, a ta jede, kopec nekopec, furt 2kila a víc, to musí přeci každej na té dálnici pochopit a včas uhnout, protože nemůže bránit se svým maloobjemovým motůrkem v rozletu poctivým 2,5 tunám korodované oceli z moravy", dozvuky těchto myšlenkových pochodů pak tito probírají po večerech v barech, plácaje se po ramenou, jak stihli ujet trasu Brno-Praha za 54 minut........

Mariáne, nevypadalo to třeba takhle?
Prílohy
pist_613.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 07 Máj 2007, 04:13

Slova jak z mramoru!

Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

piest

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 07 Máj 2007, 10:01

Tak chlapi, tu je foto :roll:
Prílohy
Zadretý piest 1.JPG
Zadretý piest 2.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 07 Máj 2007, 10:27

No proste sa zadrel, keby som mal ja dnes behať stovku tak , ako pred 20-timi rokmi, asi by som sa tiež zadrel :lol:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 07 Máj 2007, 10:55

Marián Mitrík napísal:...skusili sme ju prebrat na 200Km a ona neodmietla.Tych 200Km za hodinu vytiahla.Domov sme prisli OK,no v motore zacalo nieco poklepkavat...
pokiaľ by bol motor v poriadku, tak by takýto režim krátkodobo mal prežiť bez úhony, on však zjavne v poriadku nebol (a máloktorý motor T613 dnes po toľkých rokoch ešte je!!)
Radek tu položil niekoľko zaujímavých otázok - aj mňa by zaujímalo, ako to s tým motorom vyzeralo - ako dlho ste auto "prebúdzali" na tých 200km/h, aký olej a ako dlho ste mali v motore, aká bola teplota atď...
No a prekvapilo ma aj, že odišiel 8. válec (to je ten pri palivovom čerpadle) - väčšinou prvý odíde 5., ktorý býva nejhoršie chladený. Zjavne ste ten motor uštvali - verím, že sa poučíte...

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa sudetak » 07 Máj 2007, 11:57

Minulé pondělí jsem dal do své T 613 motor z ze "zahradní"uloženky.Po 30km měl motor přes 100° a nádherně hulil.Druhý den,po demontáži plechu nad ventilátorem jsem našel uvnitř směs trávy,ořechů a pecek.To tam nanosili ty ku... myši!Divím se,že se to nezadřelo,když to nechladilo.V motoru je ještě původní olej, dolitý co dům dal.Asi ho půjdu oživit na dálnici,když přežije 2 kila je OK.
Na vymontovaný motor,který potřebuje GO sháním 4 nové válce"A"-nabídněte.

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 07 Máj 2007, 13:06

sudetak napísal:...V motoru je ještě původní olej, dolitý co dům dal.Asi ho půjdu oživit na dálnici,když přežije 2 kila je to OK...
Varúúúj dušu na doline :!: :!:

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 07 Máj 2007, 14:05

Není to i důsledek nepálicí svíčky? Prostě jeli na 7 válců no a aby se třeba chytl v otáčkách i ten osmý, tak to roztáhli hoši někde na rovince na 200+ a bylo vymalováno :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 07 Máj 2007, 14:10

No niekomu, ehm teda chcel som povedať niečomu, tam asi skutočne nepálilo... :D

Užívateľov profilový obrázok
Marián Mitrík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 20:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Tehelná 6, Gelnica 056 01
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Marián Mitrík » 07 Máj 2007, 16:01

Chlapi, motor ma nabehane po generalke zhruba 35000Km, bol menený celý vrch v Bernolákove u p. Abraháma, v danom okamihu, kedy k tomu došlo mal olej 105°C približne, použitý olej polosyntetika ARAL 10W-40... Pri tej rychlosti motor zrazu začal strácať výkon, pri zošľapnutom pedáli. Otáčky mal okolo 4800 ot/min. Akonáhle som vyradil rýchlosť, na voľnobehu začalo blikať mazanie. Z toho sme usúdili, že bol buď nedostatok oleja, i keď sme ho pred jazdou kontrolovali a bolo to v poriadku. Druhá možnosť môže byť tá, že vzhľadom na odštiepený kúsok z piesta na jeho vrchnej časti nám musel motor niečo kovové zjesť, a tá časť mohla piestu pômocť :roll: ... Vyzeralo to akoby sa niečo kovové zarylo do piesta, a tým ho tlačilo na jednu stranu válca, a kvôli zvýšenému treniu to asi nevydržal... To sa už asi nikdy nedozvieme čo to mohlo spôsobiť. Stále Vás prosím chlapi pomôžte, ak by doma mal niekto nazvyš piest+válec+krúžky
Vďaka

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 07 Máj 2007, 17:15

Mne sa zdá že hlavnou príčinou zadretia bolo prehriatie.Piest mal teplotu pri ktorej mal väčší priemer než je vŕtanie jeho válca.Myslím si to preto že bol zadieraný celý plášť aj po bokoch kde sú oká piestnych čapov a tieto miesta nemajú byť prečo zaťažované.To odhryznutie si neviem vysvetliť, možno sa pri tej teplote odtavoval.Ondrej tu písal že k prehrievaniu majú tendenciu hlavne zadné válce, no podla môjho pozorovania, iba u čistých motorov, sa chladia najlepšie práve válce číslo 5 a 1.Zistil som to tak že pri teplote motora okolo 40°C (olej) boli na vymontovaných sviečkach znečistenia ktoré boli zavinené ich nízkou teplotou, "začmudenie" prichádzao od ich chladených miest (koreň izolátora).U válcov 1a5 boli sviečky začiernené až k elektróde,válce lavej strany kde chladenie obmedzujú telesá predohrevu boli čisté skoro až ku koreňu izolátora a na pravej boli čisté špičky izolátorov asi v rovine začiatku závitu.Pri teplotách nad 60 boli všetky sviečky dokonalé čisté.Svietil som si dovnútra(medzi závit a izolátor).Je ale možné že špina od ventilátora najprv zašpiní válce 1 a 5 a tak sa prehrievajú práve trieto.A možno to záleži aj na otáčkach ventilátora.Za týmto si nemôžem stáť na 100% lebo som si to všimol len u 2 motorov a udialo sa to skôr z kombinácie nudy a zvedavosti.
A ešťe som zabudol, rád by som pomohol ale piest,krúžky ani válec nemám.

Marián ako je možné že je ten piest taký čistý?Aké si používal palivo?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 39 neregistrovaných