Plechařina na T603
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
ja som počul možno o "vylievaním" niečím , možno(pravdepodobne) mosadzou(nieje to zaručená info, majster to hodne tajil). bola to nádrž na veterána...hlavný argument "majstra" bol, že si to pripraví sám, koli tomu aby na tom nevznikli žlté mapy..... Ja som však hovoril o galvanickom pokovení, ktoré už samo o sebe zvýraznuje priehlbiny, lebo kov sa tam menej "ukladá". Preto sa mohlo, možno niekto ešte to aj robí, že sa nanesie cín alebo mosadz galvanicky (večšia hrúbka, cín a mosadz sa vylučuje vo večej hrúbke), apotom sa to prebrúsi! Osobne som v "majstrovej" dielny videl ozdobný kryt chladiča z maybachu , ktorý leštil, bol celý žlttý(ne zlato), čakal som červenú(med), a to by potom naznačovalo na galvanické pokovenie mosazou a nie na nanášanie klasicky.....
pocínovanie sa musí robít pod poolovenie.
pocínovanie sa musí robít pod poolovenie.
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
S mosazí se dají dělat divy. Kamarádův otec si renovuje motorky, takovej dědula 70+ let. Ukazoval mi výfuk na motorku. Příčně rozříznutý, aby jej mohl vyčistit a opravit (vyklepat), pak opět svařený, vyrovnaný mosazí, vybroušený a vyleštěný. Na něm nikl a chrom. Po mosazi ale byla vidět stopa, chrom měl jiný lesk, než na plechu. Mohlo to být tím, že pod niklem nebyla měď?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Je to příliš měkký kov, který se velmi špatně klasickými prostředky brousí. Šíleně zanáší kotouč a už i při té relativně nízké teplotě, co při broušení vzniká je vidět, že se ten cín začíná trhat. Na vycínované karosérii to tak nevadí, tam to skryje třeba plnič, ale u galvanického pokovení se vytváří několikrát slabší slouvislá vrstva, která žádné nerovnosti neskryje.Mirek napísal:Cín používat někteří z vás nedoporučují ale nikdo nepíšete proč. Tak proč cín ne ?
Jak na cínu bude držet měď nebo chrom, to tedy netuším, ale asi hůře, než na oceli.
Dále bych měl obavu, aby ten chrom nezačal praskat, pokud by ten díl byl vystaven nějakému zvýšenému mechanickému namáhání.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Tatra 75
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 05 Sep 2005, 18:32
- Kontaktovať užívateľa:
Po osobných skúsenostiach a diskusii s chromovačmi nie je moc vhodný cín ,zanecháva stopy na chróme ,to odletovanie je len vtedy ak to brúsi človek v práci ,ktorému je to jedno . Ked si dá človek pozor ide to Čo ale tie mapy ,ktoré sa nepodarý odstrániť ani viacerým pomedením. Vhodná je mosadz ak sa dá ,ale ešte lepšie je požitie striebra ktoré po vyleštení zostane skoro ako oceľ.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš: Třeba tady jsou nějaké parametry stříbrných pájek. http://www.almio.cz/stribro.html
- Tatra 75
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 05 Sep 2005, 18:32
- Kontaktovať užívateľa:
Je to isté že to nebolo čisté striebro ,len jeho zloženie určite neviem . Bolo mi samozrejme dodané z jedného podniku ,mal som aj striebro s obaleným tavidlom ,ale aj bez tavidla a tavidlo som použil borax . Tak je možný obsah mosadze. Tých tyčiek bolo viacej druho a nie s každou sa robilo dobre ,treba skúšať. Neviem či sa strieborné pájky nepoužívajú aj na spájanie medenných kúrení samozrejme okrem cínu ,treba si to zistiť.
Re: Plechařina na T603
Sice nejsem tatrovák ale to je jedno. Na železné vyrezlé věci které se budou chromovat je nejlepší použit mosaz nebo stříbro a na mosazné je je nejlepší stříbro protože pájet mosaz mosazí je velmi složité. Mrkněte na fotky mé práce:
Snad jsem ty fotky vložil správně.
Snad jsem ty fotky vložil správně.
Re: Plechařina na T603
Při renovaci T603 bych chtěl dodržet co nejvíce detailů, nedaří se mi však sehnat kvalitní repliku podlahy.
Neporadil by mi někdo, jestli se dá někde sehnat? Asi těžko se podaří získat nějaký polotovar ze staré karoserie, který by se opravil. Bud rád za případné typy, které by mi pomohly situaci řešit.
Neporadil by mi někdo, jestli se dá někde sehnat? Asi těžko se podaří získat nějaký polotovar ze staré karoserie, který by se opravil. Bud rád za případné typy, které by mi pomohly situaci řešit.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Plechařina na T603
Lemy, podlahu, prahy dělá Jenda Papírník tel.: 739411638
Co se týče podlahy tak origo byla lisována Její napodobeniny jsou dělány na ohýbačce..
O origo podlahu se pokoušel Mirek tady z TP, její osud mi však není známý.
Co se týče podlahy tak origo byla lisována Její napodobeniny jsou dělány na ohýbačce..
O origo podlahu se pokoušel Mirek tady z TP, její osud mi však není známý.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných