Plechařina na T603

Čo jednému chýba, iný môže mať...
Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 05 Mar 2007, 21:04

ja som počul možno o "vylievaním" niečím , možno(pravdepodobne) mosadzou(nieje to zaručená info, majster to hodne tajil). bola to nádrž na veterána...hlavný argument "majstra" bol, že si to pripraví sám, koli tomu aby na tom nevznikli žlté mapy..... Ja som však hovoril o galvanickom pokovení, ktoré už samo o sebe zvýraznuje priehlbiny, lebo kov sa tam menej "ukladá". Preto sa mohlo, možno niekto ešte to aj robí, že sa nanesie cín alebo mosadz galvanicky (večšia hrúbka, cín a mosadz sa vylučuje vo večej hrúbke), apotom sa to prebrúsi! Osobne som v "majstrovej" dielny videl ozdobný kryt chladiča z maybachu , ktorý leštil, bol celý žlttý(ne zlato), čakal som červenú(med), a to by potom naznačovalo na galvanické pokovenie mosazou a nie na nanášanie klasicky.....
pocínovanie sa musí robít pod poolovenie.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 05 Mar 2007, 22:45

S mosazí se dají dělat divy. Kamarádův otec si renovuje motorky, takovej dědula 70+ let. Ukazoval mi výfuk na motorku. Příčně rozříznutý, aby jej mohl vyčistit a opravit (vyklepat), pak opět svařený, vyrovnaný mosazí, vybroušený a vyleštěný. Na něm nikl a chrom. Po mosazi ale byla vidět stopa, chrom měl jiný lesk, než na plechu. Mohlo to být tím, že pod niklem nebyla měď?

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 05 Mar 2007, 23:17

no ved som písa , že neviem či používajú na nádrže mosaze, kvoli mapám .... ....možno mosaz s cínom :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 05 Mar 2007, 23:23

Takže jsi viděl mapy i pod chromem s mědí?

Mirek

Príspevok od užívateľa Mirek » 06 Mar 2007, 09:08

Cín používat někteří z vás nedoporučují ale nikdo nepíšete proč. Tak proč cín ne ?

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 06 Mar 2007, 10:28

V Ostrav. galvanovně vždy nejdřív materiál pomědí, pak poniklují a pochromují několika mikrony chromu....Každopádně ta měď tam musí být vždy..!!

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 06 Mar 2007, 10:35

Jinak je to už 5 let co jsme renovovali Jawu 555ku. Málo těchto pionýrů má nepokřivený výfuk. Ale měl důlky po korozi. Několikrát nanesli měď, přebrousili a výsledek je úžasný. Po důlcích ani stopy. Jinak co se týče žlutých map na chromu, jsou způsobeny přehřátím chromu při leštění zelenou pastou.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Mar 2007, 12:51

Mirek napísal:Cín používat někteří z vás nedoporučují ale nikdo nepíšete proč. Tak proč cín ne ?
Je to příliš měkký kov, který se velmi špatně klasickými prostředky brousí. Šíleně zanáší kotouč a už i při té relativně nízké teplotě, co při broušení vzniká je vidět, že se ten cín začíná trhat. Na vycínované karosérii to tak nevadí, tam to skryje třeba plnič, ale u galvanického pokovení se vytváří několikrát slabší slouvislá vrstva, která žádné nerovnosti neskryje.

Jak na cínu bude držet měď nebo chrom, to tedy netuším, ale asi hůře, než na oceli.

Dále bych měl obavu, aby ten chrom nezačal praskat, pokud by ten díl byl vystaven nějakému zvýšenému mechanickému namáhání.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 06 Mar 2007, 14:10

Souhlas s Lubošem, kvůli dalšímu leštění, při kterém se chrom zahřívá, ten cín není nejvhodnější.

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Dan » 06 Mar 2007, 15:57

Za určitých okolností se dá prokleplé místo zalét mosazí. Ta vydrží víc nežli cín.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 06 Mar 2007, 17:34

Luboš, výnimočne súhlasím :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Tatra 75
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 05 Sep 2005, 18:32
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tatra 75 » 06 Mar 2007, 21:34

Po osobných skúsenostiach a diskusii s chromovačmi nie je moc vhodný cín ,zanecháva stopy na chróme ,to odletovanie je len vtedy ak to brúsi človek v práci ,ktorému je to jedno . Ked si dá človek pozor ide to Čo ale tie mapy ,ktoré sa nepodarý odstrániť ani viacerým pomedením. Vhodná je mosadz ak sa dá ,ale ešte lepšie je požitie striebra ktoré po vyleštení zostane skoro ako oceľ. :idea:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Mar 2007, 23:46

Hmm, o stříbru jsem zatím ani neslyšel... Při jaké teplotě se stříbro vůbec taví?

tomcat1
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 20:11
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ba-oklolie
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomcat1 » 07 Mar 2007, 09:42

Pravdepodobne sa nejedna o ciste striebro ale o mosadznu spajku s obsahom striebra co pouzivaju chladnickari. Myslim ze teplota je o 50-100 stupnov nizsia ako u mosadze.

Luboš.T
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 157
Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš.T » 07 Mar 2007, 21:24

Luboš: Třeba tady jsou nějaké parametry stříbrných pájek. http://www.almio.cz/stribro.html

Užívateľov profilový obrázok
Tatra 75
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 05 Sep 2005, 18:32
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Tatra 75 » 07 Mar 2007, 21:57

Je to isté že to nebolo čisté striebro ,len jeho zloženie určite neviem . Bolo mi samozrejme dodané z jedného podniku ,mal som aj striebro s obaleným tavidlom ,ale aj bez tavidla a tavidlo som použil borax . Tak je možný obsah mosadze. Tých tyčiek bolo viacej druho a nie s každou sa robilo dobre ,treba skúšať. Neviem či sa strieborné pájky nepoužívajú aj na spájanie medenných kúrení samozrejme okrem cínu ,treba si to zistiť.

Rapiďák

Re: Plechařina na T603

Príspevok od užívateľa Rapiďák » 11 Okt 2008, 16:02

Sice nejsem tatrovák ale to je jedno. Na železné vyrezlé věci které se budou chromovat je nejlepší použit mosaz nebo stříbro a na mosazné je je nejlepší stříbro protože pájet mosaz mosazí je velmi složité. Mrkněte na fotky mé práce:Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Snad jsem ty fotky vložil správně.

pedrok

Re: Plechařina na T603

Príspevok od užívateľa pedrok » 12 Okt 2008, 10:11

Při renovaci T603 bych chtěl dodržet co nejvíce detailů, nedaří se mi však sehnat kvalitní repliku podlahy.
Neporadil by mi někdo, jestli se dá někde sehnat? Asi těžko se podaří získat nějaký polotovar ze staré karoserie, který by se opravil. Bud rád za případné typy, které by mi pomohly situaci řešit.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Plechařina na T603

Príspevok od užívateľa Mojžo » 12 Okt 2008, 10:16

http://www.ecorra.com

predávajú rôzne repliky plecháriny na T603

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Plechařina na T603

Príspevok od užívateľa jack » 12 Okt 2008, 11:29

Lemy, podlahu, prahy dělá Jenda Papírník tel.: 739411638

Co se týče podlahy tak origo byla lisována Její napodobeniny jsou dělány na ohýbačce..
O origo podlahu se pokoušel Mirek tady z TP, její osud mi však není známý.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných