Klukove zavesne ramena prednych kolies
Klukove zavesne ramena prednych kolies
Kto vie poradit? Z klukovych zavesnych ramien prednych kolies mi velmi malicko unika mazivo. Tak som pozrel do dielenskej prirucky, ze ako sa doplna mazivo. Je to rocnik 68 a dielenska prirucka je tiez tohoto vydania. V prirucke je nakreslena mazacia hlavica (cislo 8 na obrazku) a ja som ju na aute nevedel najst . Otazka teda znie. Mali novsie rocniky (z kotreho mozem mat na aute pouzite diely) mazaciu hlavicu umiestnenu inde? Alebo ako sa doplnalo mazivo do nich? Diki za radu. Roman.
- Prílohy
-
- Snímka.JPG (43.03 KiB) 11544 zobrazení
- skovi
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 280
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
- Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
- Bydlisko: Nové Mesto n/V
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Klukove zavesne ramena prednych kolies
A mas tam aspon namiesto maznice skrutku? Vsetky auta maju maznice , este je moznost ze ju mas zhora ak sa s tym, nejaky odbornik hral. Rameno sa plni hustym olejom sae 140.
Re: Klukove zavesne ramena prednych kolies
So spodu som v cca strede ramena nasiel skrutku co tam podla nakresu nepatri. Tak som ju povolil a vyvalil na na mna olej . Tak len rozmyslam ze ako tam ten olej dostanem. Prevratim auto na strechu a tak? Skusim skrutku vymenit za maznicu na natlacit to tam nejako. Len neviem ci mi to pojde, ci to nebude striekat krizom krazom kedze to je olej a nie tuk.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Klukove zavesne ramena prednych kolies
U auta z roku 1968 by už mali byť použité kľukové ramená posledného vyhotovenia s uložením konca čapu v závite a s utesnením hriadeľovým tesnením gufero. U týchto ramien sa nepredpokladá údržba vzhľadom na ich vysokú životnosť na rozdiel od predošlých vyhotovení s klznými plastovými puzdrami, ktoré sa rýchlo opotrebovávali a potom klepali. Takéto posledné typy ramien už spravidla prežili každú T-603.
Pokiaľ sa podarilo po vyskrutkovaní uzatváracej skrutky z púzdra vypustiť olej, kľudne by som ho nahradil zmesou tuku A00+hustý prevodový olej. Vzhľadom na kývavý pohyb tohoto uloženia je to ideálna kombinácia. Zmes by som skúsil do púzdra vpraviť šprickou, no asi bude treba rýchlo pracovať a aj tak časť pôjde aj mimo...
Pokiaľ sa podarilo po vyskrutkovaní uzatváracej skrutky z púzdra vypustiť olej, kľudne by som ho nahradil zmesou tuku A00+hustý prevodový olej. Vzhľadom na kývavý pohyb tohoto uloženia je to ideálna kombinácia. Zmes by som skúsil do púzdra vpraviť šprickou, no asi bude treba rýchlo pracovať a aj tak časť pôjde aj mimo...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných