zväčšenie kompresie u T57B

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

zväčšenie kompresie u T57B

Príspevok od užívateľa Laco » 12 Okt 2012, 11:55

Veľmi by ma zaujímalo , či si niekto znižoval výšku valcov, aby sa lepšie využilo používanie vysokooktánových benzínov (nad 74 oktánov) . Či je to konštrukčne možné , aby piesty nenarážali o ventily alebo hlavu.
Keď si budem dávať robiť výbrus, tak by som to nechal znížiť.
Poraďte čo a ako.
Neviem či už táto téma niekde nebola ale si nespominam.
ďakujem

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: zväčšenie kompresie u T57B

Príspevok od užívateľa T57Becko » 12 Okt 2012, 15:54

medzi piestom a ventilmi je miesta dost , ale v ceste je sviecka ( svieckovy zavit ) , mozno by sa par milimetrov dalo
Prílohy
valec.png

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: zväčšenie kompresie u T57B

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Okt 2012, 16:18

Když snížíš válce ubroušením příruby (kterou tím zeslabíš), musíš snížit i tubus (pouzdro) ventilových tyček, musíš upravit sání a krycí plechy válců. Podstatně jednodušší je použít delší písty (dost často jsem o této úpravě slyšel). U válců se svíčkou 18mm jde píst až ke svíčce a tak by se do pístu muselo udělat vybrání pro svíčku (resp. dráhu plamene). U poválečných válců se svíčkou 14mm jsou k dispozici 4mm bez úpravy dna pístu. Při změně komprese budeš ale asi muset i změnit předstih, případně přetryskovat karburátor. Otázkou je co tomu řekne pouze 2x uložená klika, zeslabená několika výbrusy a která toho už má dost za sebou :|

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: zväčšenie kompresie u T57B

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Okt 2012, 16:32

:evil:
Prílohy
kaput.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Re: zväčšenie kompresie u T57B

Príspevok od užívateľa Laco » 12 Okt 2012, 18:56

Super FOTEČKA. Ale táto deformácia má úplne inú príčinu.
Nemyslím si , že sa zväčší tlak ani výkon motora. Pretože používaním "pomaly" horiaceho benzínu sa jeho výkon aj tlak znížil ( auto nemá ten výkon ako pri 74 oktánoch, lebo teraz je rýchlosť horenia nižšia a potrebnú je možné dosiahnuť len zvýšením počiatočného zápalného tlaku.). Tým by sa dosiahlo iba naspäť to, čo bolo , keď sa používal čistejší benzín s rýchlejším horením. Pozrite sa na staré motorky ako majú dnes opálené výfuky. Je to preto , že benzín horí ešte vo výfuku a nie len vo valci. S tým piestom je to dobrý nápad. Keby som vedel zistiť, koľko to je presne možné zväčšiť.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: zväčšenie kompresie u T57B

Príspevok od užívateľa Karel » 12 Okt 2012, 19:25

Eliminovat větší oktanové číslo, a delší dobu hoření paliva lze i jinými způsoby. Stačí zvětšit předstih z původně doporučovaných 4-6st. před HÚ na 8 - 10st. před HÚ. Kolega má základní předstih dokonce až 15st. před HÚ. Záleží ale také na stavu rozdělovače (především jeho odstředivého regulátoru) a na osazení karburátoru (bohatost směsi). Já mám jinak osazený karburátor a základní předstih na 5st. před. HÚ. Můj rozdělovač má totiž docela rychlý nástup odstředivé regulace. Předstih doporučuji zkontrolovat na všech svíčkách. Vzhledem k opotřebení rozdělovače se mi stalo že když jsem u jednoho válce nastavil předstih na 5st. před HÚ na jiném to pálilo na 0st. a u dalšího dokonce 5st. po HÚ. Na to je potřeba si dát pozor a zvolit případný kompromis.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných