T 148

Technické problémy s našimi tatrovkami

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

T 148

Príspevok od užívateľa hotday » 27 Okt 2010, 08:25

Ahojte, chcel by som sa opytat, ze ci nahodou niekto nevie, ze kde je rieseny medzinapravovy diferencial??? a resp. ako??? lebo niekde som cital, ze na T138 boli napravy spojene a nemalo to medzinapravovy diferak. an T148 to malo poslednu napravu hnanu z tej hrusky zo strednej napravy, a potom ze vraj bolo aj nieco take, ze to uz malo dute hrusky a medzinapravovy diferak bol v pridavnej prevodovke. tak ako to bolo??? a neviete, ze ako to je vyriesene na T 815??? dik za odp.

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 148

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 27 Okt 2010, 12:17

"niečo také" je v rouře na 148....
http://www.youtube.com/watch?v=8fEFvfQA-q8

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 148

Príspevok od užívateľa hotday » 27 Okt 2010, 13:22

akoze mne je jasne, ze ako to funguje, a aj princip, mam doma 805 a uz coto prekutil na nej, a konkretne toto videjko som uz aj videl asi tak dva dni dozadu...ale dik za prispevok...
http://www.tatra.cz/web_cz/roura_cz.asp
myslim, ze tu je to lepsie vysvetlene...resp. lepsie pochopitelne...mna zaujima nieco taketo...
ze skade je brany pohon zadnej poslednej napravy???

peter23
Diskutujúci
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 148

Príspevok od užívateľa peter23 » 27 Okt 2010, 14:14

Tak Ti napíšem ako tomu rozumiem ja.
Na spodku skrine prídavnej prevodovky (v úrovni kde sú na ňu prišrubované nosné rúry k prednej a z opačnej strany k zadnej náprave;na boku jej skrine nájdeš ventil uzávierky tohto diferáku)
je medzinápravový diferenciál.Z tohto diferáku vychádzajú dozadu dva hnacie hriadele:jeden hrubý dutý-ten poháňa prvú zadnú nápravu a cez ten dutý prechádza tenší,plný,ktorý pokračuje až ku zadnej náprave a poháňa ju.
Tatra 138 ho nemala.T815 v klasických verziách 6x6,aspoň civilné verzie vyrábané za socializmu by to mali mať rovnako.Zaviedlo sa to kvôli zníženiu opotrebovania pneumatík a hnacieho traktu.
Odporúčam stiahnuť Dielenskú príručku na T148 z uložto.cz,na strane 236 je to pekne rozkreslené.

hotday
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 02 Feb 2010, 15:13
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 148

Príspevok od užívateľa hotday » 28 Okt 2010, 12:43

dik za odpoved peter, to som uz davno urobil, ale aj ja som to tak doteraz chapal. len som bol zvedavy, ze ci sa vyrabalo viacero typov, nie len tento jediny sposob...

peter23
Diskutujúci
Príspevky: 43
Dátum registrácie: 30 Mar 2009, 17:16
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: T 148

Príspevok od užívateľa peter23 » 28 Okt 2010, 22:01

O inom variante ja nič neviem.A dosť pochybujem,že by existoval.Ale všetko je možné...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných