Identifikácia motora T603
- tatrovecka
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603
- Kontaktovať užívateľa:
Identifikácia motora T603
vie niekto identifikovať motor T603 (typ F, G, H?), ktorý má číslo "16097-1" na štítku je ešte uvedené číslo "10/76" (mesiac/rok?), poprípade nejaký link kde by som sa vedel dopátrať k inému asi staršiemu (možno najnovšiemu, neviem) číslovaniu motorov ako je to klasické?
- Krieg
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 21 Mar 2008, 10:02
- Tatry, ktoré vlastním: 613, 600, 603-2, 805, 57b, 75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Rok 1976 to asi nebude... Pokud máte celý automobil a nejen motor, neměl by být problém najít vpravo pod přední kapotou štítek, kde se mj. nachzí i rok výroby automobilu, který by měl být (samoozřejmě nemusí) totožný s rokem výroby motoru.
- tatrovecka
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Motor je v Tatre, r.v. karosérie podľa štítku 1970, ale určite tam nie je od novoty, vyzerá ako nový a karoséria je na rozpadnutie. Spravím pár fotiek, možno pomôže.Krieg napísal:Rok 1976 to asi nebude... Pokud máte celý automobil a nejen motor, neměl by být problém najít vpravo pod přední kapotou štítek, kde se mj. nachzí i rok výroby automobilu, který by měl být (samoozřejmě nemusí) totožný s rokem výroby motoru.
- tatrovecka
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603
- Kontaktovať užívateľa:
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Chtělo by to fotku štítku. Jedná se o číslo vyražené na bloku..?? Nebo je na motoru ještě přichycen hliníkový štítek..??
Podle doplňkové číslice 16097-1 se jedná o motor s novým provedením vačky a zdvihátek.. Klidně se může jednat o motor z roku 1976. V nějaké publikaci jsem četl, že motory T603 se přestaly vyrábět v roce 1982. Jejich výroba byla, po ukončení výroby T603, určena hlavně pro elektrocentrály. Elektrocentrály posledních ročníků také mají "střeva" shodné s H motory.
Podle doplňkové číslice 16097-1 se jedná o motor s novým provedením vačky a zdvihátek.. Klidně se může jednat o motor z roku 1976. V nějaké publikaci jsem četl, že motory T603 se přestaly vyrábět v roce 1982. Jejich výroba byla, po ukončení výroby T603, určena hlavně pro elektrocentrály. Elektrocentrály posledních ročníků také mají "střeva" shodné s H motory.
- Krieg
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 21 Mar 2008, 10:02
- Tatry, ktoré vlastním: 613, 600, 603-2, 805, 57b, 75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Pro elektrocentrály byly Béčka se speciálním či upraveným karburátorem, není-liž pravda?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
To ano, ale ke konci výroby elektrocentrál už do nich cpaly motory typu H..samozřejmě se všemi změnami jako sání krytování, exhaustory a spousta dalších věcí nezbytných pro provozovní motorů T603 v elektrocentrálách.. Takovou elektrocentrálu jsem viděl a nebyl jsem sám Měla Hčkový písty, válce, hlavy, blok...Krieg napísal:Pro elektrocentrály byly Béčka se speciálním či upraveným karburátorem, není-liž pravda?
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
V elektrocentrálách a čerpadlech byly T603 B nebo C .Krieg napísal:Pro elektrocentrály byly Béčka se speciálním či upraveným karburátorem, není-liž pravda?
H čkový motor jsem v elektrocentrále nikdy neviděl, můj názor je, že nebyl důvod dávat tam tak výkonný motor, vždyt ty motory 603 C, B měly ještě menší výkon než motory A , a elektrocentrály s vyššímy výkony byly osazeny vznětovými motory, které se k takovému ůčelu hodí víc ...
- tatrovecka
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Číslo je vyrazené na bloku v tvare ako som ho uviedol a aj na štítku na bloku z pravej strany s tým že je na štítku uvedené ešte aj "10/76". Večer pridám aj foto.jack napísal:Chtělo by to fotku štítku. Jedná se o číslo vyražené na bloku..?? Nebo je na motoru ještě přichycen hliníkový štítek..??
Podle doplňkové číslice 16097-1 se jedná o motor s novým provedením vačky a zdvihátek.. Klidně se může jednat o motor z roku 1976. V nějaké publikaci jsem četl, že motory T603 se přestaly vyrábět v roce 1982. Jejich výroba byla, po ukončení výroby T603, určena hlavně pro elektrocentrály. Elektrocentrály posledních ročníků také mají "střeva" shodné s H motory.
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Samozrejme ide o motor T603H, posledné prevedenie s novou vačkou, zdvihátkami atd. Pokial ma stitok s cislom, tak je to bezne. Aj ja som mal v mojej 603ke takto ostitkovany motor. Dnes najbeznejsie prevedenie v 603kach, ktore mozme este vidiet. Myslim, že je jedno ci je cislo na stitku, alebo na bloku.
- tatrovecka
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603
- Kontaktovať užívateľa:
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
spôsob razenia čísla zodpovedá motorom dodávaným ako ND, s tým by súhlasilo aj to 10/76,
malo by sa jednať o úplne posledné vyhotovenie motora T-603H so zmeneným blokom a s rekonštruovanými rozvodmi,
ide o najlepší variant motora T-603
malo by sa jednať o úplne posledné vyhotovenie motora T-603H so zmeneným blokom a s rekonštruovanými rozvodmi,
ide o najlepší variant motora T-603
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Na svým autě jsem měl původně motor se stejným označením jako "tatrovečka". S tím rozdílem, že na hliníkovém štítku bylo vyraženo 6/74..po sejmutí krytů se 74ka objevila i odlitá na bloku. Jednalo se o motor s novými rozvody, ale těsnění na klikovce bylo ještě z grafitového kroužku. Rozdílnost číslování si vysvětluji jedině tím, že motor nebyl poskládaný ve fabrice, to by pak dostal standartní tvar s dvojčíslím 51, nebo 52 určující motory na ND, ale že byl do mototechny (nebo podniku) dodán čistý blok opatřen štítkem a jednoduchým číslem vyraženým na bloku..
Bohužel fotku štítku, ani čísla nemám. Pro přepis vozu jsem s číslem musel udělat čáry-fuk..
Bohužel fotku štítku, ani čísla nemám. Pro přepis vozu jsem s číslem musel udělat čáry-fuk..
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Hčkový motor z roku 1976 vidím tedy poprvé. Zda ho fabrika dodala jako nový nebo byl poskládán do nového bloku, to si netroufám říci, každopádně na první pohled vypadá jako poslední provedení H.
Jacku, čím jiným, než grafitovým kroužkem by měla být klikovka na tomhle motoru utěsněna? Pokud mohu věřit svým očím a konstruktérům, tak gufero zůstalo po celou dobu výroby pouze na papíře.
Jacku, čím jiným, než grafitovým kroužkem by měla být klikovka na tomhle motoru utěsněna? Pokud mohu věřit svým očím a konstruktérům, tak gufero zůstalo po celou dobu výroby pouze na papíře.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Luboši opět se pleteš..Luboš napísal:
Jacku, čím jiným, než grafitovým kroužkem by měla být klikovka na tomhle motoru utěsněna? Pokud mohu věřit svým očím a konstruktérům, tak gufero zůstalo po celou dobu výroby pouze na papíře.
Převážná část motorů z roku 1975 má gufero už z fabriky. Na motorech si i kutilové dělali úpravy pomocí kaleného kroužku nalisovaného na klikovce a zahloubení otvoru v bloku motoru. Motor z roku 1975 má zvětšený průměr na klikovce (ne pomocí nalisovaného kroužku) a v bloku hlubší zahloubení. Dej mi týden a dodám fotky klikovek z roku 1967 a 1975.
- tatrovecka
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Vďaka všetkým za príspevky. Dnes bol deň "D" a premiéra pre spomínaný motor a aj pre mňa , pridal som mu všetko čo mu chýbalo (rozdeľovač, káble, ...) a na prvé pol otočenie kľukou chytil, ide perfektne (aspoň podľa mňa ). No a dnes v noci asi nebudem ani späť od radosti, v druhej tatre mám motor zo 67, neviem kedy bol štartovaný naposledy, ale bude to na pár päťročníc, trápili sme sa s ním pol dňa, ale výsledok stál za to, ide aj ten a tiež na všetky valce. Priebeh bol trošku iný, lebo hneď bol zo mňa "kominár" , všetok prach a bordel z výfuku (deravého ako sitko) a sadze lietali až susedovi ponad dom, ešte že nebol doma . Tak mám teraz lepšiu motiváciu na spojazdnenie oboch tatrovečiek a následné pustenie sa do renovácie. Spravil som aj video, ale bolo už prítmie a nie je tam skoro nič vidieť, ale ten nádherný a jedinečný zvuk poteší vždy .
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Jaké opět? A jaké pletu? To by musel kecat už soudruh Segeťa, tehdejší konstruktér n.p. Tatra a další lidé z té fabriky zodpovědní za změnové řízení a ten jeden motor z roku 1975, co jsem viděl rozebraný, by pocházel z té, podle tebe, "nepřevážné" části. Mě z žádné mystifikace prosím neobviňuj a pokud chceš tohle nějak prokázat, tak prostá fotka klikovky z údajně nějakého roku rozhodně nestačí. Ten výkres a postup úpravy na utěsnění guferem je všeobecně známý, doporučovaný a jistě na mnoha motorech v rámci GO realizovaný - http://sestsettrojka.euweb.cz/co_chcete ... t603-3.htmjack napísal:Luboši opět se pleteš..Luboš napísal:
Jacku, čím jiným, než grafitovým kroužkem by měla být klikovka na tomhle motoru utěsněna? Pokud mohu věřit svým očím a konstruktérům, tak gufero zůstalo po celou dobu výroby pouze na papíře.
Převážná část motorů z roku 1975 má gufero už z fabriky. Na motorech si i kutilové dělali úpravy pomocí kaleného kroužku nalisovaného na klikovce a zahloubení otvoru v bloku motoru. Motor z roku 1975 má zvětšený průměr na klikovce (ne pomocí nalisovaného kroužku) a v bloku hlubší zahloubení. Dej mi týden a dodám fotky klikovek z roku 1967 a 1975.
- koušák
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 570
- Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
No ja souhlasím s Lubošem. S těmi gufery to nebude tak hr. Já bych to viděl na pozdejší úpravy při servisech. Že by to vyjíždělo z fabriky, to se mi nezdá. Aspoň by se o tom zmínili v Dodatku k příručce. Ja jsem ještě gufero na klice na vlastní oči ani neviděl....
- tatrovecka
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 271
- Dátum registrácie: 07 Sep 2008, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Identifikácia motora T603
Na oboch videach je zachyteny chod spominaneho motora pred GO.
http://www.youtube.com/watch?v=kfI8hkKcvUg
http://www.youtube.com/watch?v=LvwDcT5kPrM
http://www.youtube.com/watch?v=kfI8hkKcvUg
http://www.youtube.com/watch?v=LvwDcT5kPrM
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných