Uprava T805 - výměna motoru
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Uprava T805 - výměna motoru
Dával už někdo do T805, motor s 603/2 nebo dokonce s 613. Viděl jsem už tam i jiné motory , které nemaj s Tatrou nic společného, vykukovali v předu ven a nebyla tam maska . To byl odstrašující pohled.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Z 603 jde po ppřestavbě (vana, svody, sání, chladiče, větráky, opechování...) lepší tah odspoda a možná nižší spotřeba (zase lepší šance, jak něco na podvozku oddělat při ztrátě rozumu... ), ze 613 se dělal speciál, prej to i jezdilo, ale uchycení motoru bylo určitě jiný než standartně a motor byl uprostřed auta. A motory jinejch značek jdou nasadit přes redukci na origo přírubu. Dávají se Renaulty, mercedesy (naftový) proto mají potom velkej kryt na čumáku a pod nim chladič. Nevim kolik ušetří za provoz na PHM... Taky by mě to zajímalo.
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Priatel tam má MB 300D, vraj je to schopné bez problémov jazdiť 120 trvale, a spotreba okolo 12l.Jerry napísal:Z 603 jde po ppřestavbě (vana, svody, sání, chladiče, větráky, opechování...) lepší tah odspoda a možná nižší spotřeba (zase lepší šance, jak něco na podvozku oddělat při ztrátě rozumu... ), ze 613 se dělal speciál, prej to i jezdilo, ale uchycení motoru bylo určitě jiný než standartně a motor byl uprostřed auta. A motory jinejch značek jdou nasadit přes redukci na origo přírubu. Dávají se Renaulty, mercedesy (naftový) proto mají potom velkej kryt na čumáku a pod nim chladič. Nevim kolik ušetří za provoz na PHM... Taky by mě to zajímalo.
- joseph
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 131
- Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bratislava-Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Ak chceš dať do T 805 motor z T 603 je potrebné vymeniť olejovú vaňu,olejové čerpadlo,olejové chladiče,odstaviť ventil zatvárania olejového chladiča,vymeniť chladiace plechy,ventilátory,sacie potrubie,zotrvacník,olejoý filter,AC pumpu,vyriešiť karburátor,vymeniť výfukové potrubia na motore.Je dobre z karburátora T 603 a T 805 urobiť kompromis,ale tak aby teleso bolo 603,čím zostane zachovaná podtlaková regulácia a može byť použitý rozdelovač T 603.
Po prestavbe získa auto pár km na maximálnej rýchlosti,to mám vyskúšané.Spotreba narástla cca o 50 percent,vdaka experimentu s karburátorom.Motor bolo potrebné vytáčať a celkovo v porovnaní s pôvodným to nebolo dobré riešenie.
Ideálny motor pre 805 je MB 300D,dobrý priebeh krútiaceho momentu,ideálna spotreba a motor sa da obstarať bez problémov.
Na vlastné oči som videl v 805 motor zo Škody Octavia aj s prevodovkou,síce malý výkon ale keď zaradil jednotku na Octaviovej prevodovke a na 805 dal redukovanú jedna,tak vtedy Tatra vyšla kamkoľvek...
Po prestavbe získa auto pár km na maximálnej rýchlosti,to mám vyskúšané.Spotreba narástla cca o 50 percent,vdaka experimentu s karburátorom.Motor bolo potrebné vytáčať a celkovo v porovnaní s pôvodným to nebolo dobré riešenie.
Ideálny motor pre 805 je MB 300D,dobrý priebeh krútiaceho momentu,ideálna spotreba a motor sa da obstarať bez problémov.
Na vlastné oči som videl v 805 motor zo Škody Octavia aj s prevodovkou,síce malý výkon ale keď zaradil jednotku na Octaviovej prevodovke a na 805 dal redukovanú jedna,tak vtedy Tatra vyšla kamkoľvek...
- chupacabra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 113
- Dátum registrácie: 24 Dec 2005, 20:56
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 603; 603-2
Tatra 613-2 - Bydlisko: mam
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Mno, ja mám v 805 taktiež motor z MB 300 D a nemôžem povedať, že jazdí 120 ani dokonca 75, maximálne tak 50, nízkootáčkový naftový motor viac nedá (nie je to jeho stavom, beží perfektne). Spotreba je ale veľmi slušná, aj keď ju nemám zmeranú, ale minulý rok som jazdil len na jednu nádrž a ešte som ju neminul. Momentálne mám však ukrútenú spojkovú hriadeľ, takže som používal svoju druhú 805 s origo motorom a imervere som dolieval benzín. Ale zase vytiahne vyššiu rychlosť...(o rýchlosti 805 nie je). MB motor je pripevnený cez 1 cm železnú platňu na prírubu prevodovky a vpredu mi nič netrčí, zmestil sa tam v pohode aj chladič..
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
No spotřeba když vzrostla o cca 50% tak to nemělo daleko do Zila...joseph napísal:Ak chceš dať do T 805 motor z T 603 je potrebné vymeniť olejovú vaňu,olejové čerpadlo,olejové chladiče,odstaviť ventil zatvárania olejového chladiča,vymeniť chladiace plechy,ventilátory,sacie potrubie,zotrvacník,olejoý filter,AC pumpu,vyriešiť karburátor,vymeniť výfukové potrubia na motore.Je dobre z karburátora T 603 a T 805 urobiť kompromis,ale tak aby teleso bolo 603,čím zostane zachovaná podtlaková regulácia a može byť použitý rozdelovač T 603.
Po prestavbe získa auto pár km na maximálnej rýchlosti,to mám vyskúšané.Spotreba narástla cca o 50 percent,vdaka experimentu s karburátorom.Motor bolo potrebné vytáčať a celkovo v porovnaní s pôvodným to nebolo dobré riešenie.
Ideálny motor pre 805 je MB 300D,dobrý priebeh krútiaceho momentu,ideálna spotreba a motor sa da obstarať bez problémov.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
pri 80 km/h točí motor v T805 zhruba 4000 ot/min,
pri 120 km/h by to bolo 6 tis., čo MB diesel asi nedá - teda 120 iba ak by tam bol vložený nejaký prevod do rýchla, čo dosť pochybujem, a takáto úprava je dosť náročná..
pri 120 km/h by to bolo 6 tis., čo MB diesel asi nedá - teda 120 iba ak by tam bol vložený nejaký prevod do rýchla, čo dosť pochybujem, a takáto úprava je dosť náročná..
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Ten pětiválec 300D točí taky kolem 4000 ot/min, možná i více, výkon to má obdobný jako u původního motoru 603A, tak mi řekněte, kolik to může v kačeně uspořit, když už v tom piánu to bere kolem deseti litrů?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
No on je diametrální rozdíl mezi 12 litry nafty u motoru s dostatkem točivého momentu už od volnoběhu, který má při "plném plynu" nejvyšší účinnost a nejlepší spotřebu a mezi 20-40 litry benzínu u vytočeného, rozjčeného poddimenzovaného benzíňáku. Já myslel Luboši že jsou Ti rozdíly v konstrukci, parametrech a vhodnosti použití spalovacích motorů známy
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Aky motor s MB300D tam montujete, predpokladam ze MO617 59kW, 65kW alebo dokonca turbo 92kW? Ja na vasom mieste by som volil motor XUD11BTE (2.1 turbo 80kW) je maly, skoro neznictelny a da sa lahko zohnat a pritom toci bez problemov 5000 ot/min.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Ergo_sum:
tak s tým motorom by už T805 mala v pohode zvládať aj 100 km/h,
či by však bolo rozumné takto naháňať čistokrvné terénne auto
s málo účinnými brzdami, je otázne - ja som jedenkrát išiel s T805
tachometrových 80 km/h a mal som čo robiť ju udržať, tomuto
autu na ceste najlepšie svedčí tak 50-60 km/h...
tak s tým motorom by už T805 mala v pohode zvládať aj 100 km/h,
či by však bolo rozumné takto naháňať čistokrvné terénne auto
s málo účinnými brzdami, je otázne - ja som jedenkrát išiel s T805
tachometrových 80 km/h a mal som čo robiť ju udržať, tomuto
autu na ceste najlepšie svedčí tak 50-60 km/h...
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Uprava T805 - výměna motoru
To víš, Luboši, dokonalý proudnicový tvar boudy T805 dělá své!
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Stárá V3S mě taky jezdila 70 s poštelovaným regulátorem v čerpadle. A taky se to dalo udržet na silnici.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Jasně, strýček též udržel Zetor 35 Super s naloženým vlekem na silnici, po té, co mu cestou z Kozlova (všimněte si vrstevnic, tehdy dálnice nebyla a před křižovatkou stála stopka) vyskočil kvalt.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Přesněji to je při 80km/h 4200 ot/min . Já mám změněnou charakteristiku předstihu pro otačky rozdělovače nad 1000 ot , (odstředivou) o 5 ° , no a můžu potvrdit , že ten motor je schopen točít o něco víc , jede to něco přes 90km/h a to už mám obavy že se ten motor rozletí...ondrej napísal:pri 80 km/h točí motor v T805 zhruba 4000 ot/min,
pri 120 km/h by to bolo 6 tis., čo MB diesel asi nedá - teda 120 iba ak by tam bol vložený nejaký prevod do rýchla, čo dosť pochybujem, a takáto úprava je dosť náročná..
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Ještě je třeba si uvědomit, že motor T603A má vyvážený chod, nízké vibrace a v Tatre 805 není na silentblocích - je napevno na skříni převodovky. Motor ( jakýkoli použitelný - vykonem i otáčkami ) není možné z konstrukčních důvodů dát na silentbloky - musí se dát na přírubu tak jako originalní - což u dieselů které mají vysoké vibrace znamená že se celé auto kvalitně rozvibruje... a vyšší kroutící moment znamená to - že brzy začnete shánět různá ozubená kola, hřídelky a všechno co ten ten kroutící moment nevydrží...
- joseph
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 131
- Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bratislava-Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
Zastavba dieseloveho motora do T 805 znamena okrem ineho mat doma v regali v rezerve prednu poloos,zadnu poloos,stred diferencialu /tanierove kolo a hrusku/ a aspon jeden kolesovy reduktor.Vsetko toto su veci velmi nachylne na poruchy,uz pri originalnom motore.Alebo netreba mat nic a pri poruche auto rovno vyhodit,pripadne prikupit este jedno na ND,pokial sa to este da.Celkovo je podvozok 805 hodne poddimenzovany na taketo experimenty,nie nadarmo sa hovorilo este v ČSĽA že Tatra 805 je 805 problemov na 100 km,alebo že prva pôjde na tyči za V3S nazad do autoparku...
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
To by mě taky zajímalo.. kolik žere Tatra 603 s prvním nejslabším motorem s 1 karburátorem , a kolik to piáno při stejném režimu jízdy .Luboš napísal:Ten pětiválec 300D točí taky kolem 4000 ot/min, možná i více, výkon to má obdobný jako u původního motoru 603A, tak mi řekněte, kolik to může v kačeně uspořit, když už v tom piánu to bere kolem deseti litrů?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Uprava T805 - výměna motoru
radek napísal:No on je diametrální rozdíl mezi 12 litry nafty u motoru s dostatkem točivého momentu už od volnoběhu, který má při "plném plynu" nejvyšší účinnost a nejlepší spotřebu a mezi 20-40 litry benzínu u vytočeného, rozjčeného poddimenzovaného benzíňáku. Já myslel Luboši že jsou Ti rozdíly v konstrukci, parametrech a vhodnosti použití spalovacích motorů známy
Radku, a kde jsi vzal těch 12 litrů? Podle mne to nebude o moc míň než těch 20-40, za co jezdí originál... Ten 300D motor nemá nijak výrazně více točivého momentu a na volnoběh a rozběh z volnoběžných otáček se snad všechny tyhle motory tak strašně klepou, že si o lepším rozsahu využitelných otáček stejně můžeš nechat akorát zdát.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní