Jerry napísal:Děkuju Romane, až se budu potloukat směrem na Slovensko, tak se ozvu a přijedu se podívat. Předběžně mam na Slovensku domluvenou práci (cca 3 měsíce), tak uvidim jak to stihnu během prázdnin...
Vieš , že si vítaný
Jerry napísal:Děkuju Romane, až se budu potloukat směrem na Slovensko, tak se ozvu a přijedu se podívat. Předběžně mam na Slovensku domluvenou práci (cca 3 měsíce), tak uvidim jak to stihnu během prázdnin...
Ještě si o konstrukci něco přečti. Navrhuji Cigánek L.: Stavba elektrických strojů. SNTL Praha 1958 a nebo poněkud méně náročné Měřička, J., Hamata, V., Voženílek, P.: Elektrické stroje. Skripta ČVUT, Praha 1993. To co popisuješ je natočení kartáčů do nulové polohy, tj. souvisí s okamžikem komutace. Umístění a počet kartáčů závisí na počtu pólů stroje a způsobu vinutí kotvy. Tebou zmiňované umístění kartáčů se často používá u trakčních motorů, aby nebylo třeba při revizi nebo výměně lozit pod tramvaj.Jerry napísal:Jinak o konstrukci strojů toho taky vim dost, ale setkal sem se pouze s natočením uhlíků vůči statoru (nárůst výkonu, maximálních otáček, zmenšení jiskření... regulace max do 10°) Ale vždy byly uhlíky proti sobě, i při 4 uhlíkách je odebíráno napětí proti sobě...
Chladič - chladí olej v motoru, a to velmi dobře, ještě nikdy se nestalo, že by teplota byla (oleje) přes 80°C . No a možná dobrá zpráva - tak zasekaný se to velmi dobře chladí už 12 let.Jerry napísal:Kčemu je ten chladič, a jak se uchladí motor, když je to tak "zasekaný"? Jinak při testaci tam asi ten altík nenechají... To už bych spíš řešit vestavnou přímo do ventilátoru, kam ho bezpečně našťoucham.
Kdybys uměl počítat, tak jako já , tak by ti to vůbec zajímavé nepřipadalo. 130W nebo 770W je podstatný rozdíl...ladis napísal:Ovšem zajímavé je, že v tomto vlákně Luboš netvrdí, že chyba je jednoznačně v provozovateli vozidla.
No a když po velkých porodních bolestech budeš testovat funkčnost - tak zjistíš- že ti chybí otáčky - zkrátka motor pří 80km/h točí 4200 ot. Kolik budou otáčky ventilátoru (alternátoru v něm ) při volnoběhu ?bazilisak napísal:Jerry napísal: To už bych spíš řešit vestavnou přímo do ventilátoru, kam ho bezpečně našťoucham.
Samozřejmě... Ale . je potřeba si uvědomit ... že dynamo t 805 má na jedné straně řemenici a na druhé větrák . takže vyrobit jinou hřídel do rotoru a pak ? zase ty otáčky...Honza. S napísal:Český altík se ti do větráku těžko vejde, má velký průměr. Určitě by se tam vešel nějaký japonský, některý maj malý průměr jako to dynamo a jsou hodně děrovaný s ohledem na chlazení. Výkony se pohybují od 30A po 65A v tom malém průměru.
Jsem ve třeťáku a nemůžu říct, že bych potkal moc skript ČVUT psanejch jinakJerry napísal: Ve skriptech ČVUT je to popsaný kostrbatě, ale výpočty jsou provedeny s dobou... Tedy podle dnešních matematickejch modelů.
také matematické modelácie typu derivácia a integrácia sú známe niekoľko stáročí..............Tedy podle dnešních matematickejch modelů.
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných