Dvojité plechy na blatnících

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
.:Jitka.F:.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 28 Sep 2006, 21:33
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Brno
Kontaktovať užívateľa:

Dvojité plechy na blatnících

Príspevok od užívateľa .:Jitka.F:. » 18 Dec 2006, 23:30

Zajímalo by mě, z jakého důvodu byly u T603-1 dvojité plechy na předních a zadních blatnících (jestli tedy byly u všech jedniček)?

Užívateľov profilový obrázok
603-1 pepa
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 16 Júl 2005, 14:08
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa 603-1 pepa » 19 Dec 2006, 00:17

tak trošku nechápu kde máš na mysli kde maji být tydvojitý plechy. Můžeš to nějak více popsat anebo ještě líp, vyfotit?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 19 Dec 2006, 00:37

Další, kto podlahol mýtu?Žiadne dvojité plechy na 603 nie sú, je to aj z konštrukčného hladiska nelogické. Ak ich tam máš, tak si to buď pletieš so spojením blatníka s podblatníkom, alebo to tam dovylepšoval nejaký naslovovzatý odborník z miestneho JRD/JZD :D

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 19 Dec 2006, 02:33

Co jiného lze nazývat "dvojitými plechy" než pevné spojení blatníků s podběhy v lemech? Pravděpodobně to bylo zvoleno díky použití skořepinové karosérie bez odnímatelných panelů, kde k jinému řešení nebyl důvod. Karosérie všech automobilů této typové řady jsou řešeny stejně.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 19 Dec 2006, 10:17

Luboš napísal:Co jiného lze nazývat "dvojitými plechy" než pevné spojení blatníků s podběhy v lemech?
Tedy podle této logiky každé spojení dvou dílů karoserie svarem lze označit za "dvojité plechy"? Nebo je podobné "odborné" názvosloví povoleno jen u nadpozemských vozidel z reklamních důvodů, aby vznikl dojem mimořádné odolnosti?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 19 Dec 2006, 11:32

Je to spojení dvou jednoduchých plechů, ne? Za dvojitý plech lze spíš považovat některé části výlisku skeletu dveří 613, tam je "technologie" dvou plechů na sobě celkem patrna.....

TatraplanuZdar

Príspevok od užívateľa TatraplanuZdar » 19 Dec 2006, 14:15

Ambiciózní tajemníček napísal:
Tedy podle této logiky každé spojení dvou dílů karoserie svarem lze označit za "dvojité plechy"? Nebo je podobné "odborné" názvosloví povoleno jen u nadpozemských vozidel z reklamních důvodů, aby vznikl dojem mimořádné odolnosti?
No ja neviem. Ako jednoduchý automobilový ignorant hmátnem na blatníky "bežného auta" a mám prsty pri sebe, je medzi nimi len jednoduchý plech. Hmátnem na jedničku a mám ich 1,5 cm od seba. Súvislý plech v celom profile to nie je, to ani OTčko nemá. Takže je dvojitý. Nechápem prečo sa v tom hľadá akýkoľvek skrytý význam. Naznačuje to akurát o ťažkosti pri oprave, pieskovaní, vyváraní. Určite sa Jitka pýtala na toto a nenaznačovala nič o mimoriadnej ani riadnej odolnosti. Takže treba povedať že áno, je to normálne, je to v poriadku.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 19 Dec 2006, 14:25

TatraplanuZdar napísal:
Ambiciózní tajemníček napísal:
Tedy podle této logiky každé spojení dvou dílů karoserie svarem lze označit za "dvojité plechy"? Nebo je podobné "odborné" názvosloví povoleno jen u nadpozemských vozidel z reklamních důvodů, aby vznikl dojem mimořádné odolnosti?
No ja neviem. Ako jednoduchý automobilový ignorant hmátnem na blatníky "bežného auta" a mám prsty pri sebe, je medzi nimi len jednoduchý plech. Hmátnem na jedničku a mám ich 1,5 cm od seba. Súvislý plech v celom profile to nie je, to ani OTčko nemá. Takže je dvojitý. Nechápem prečo sa v tom hľadá akýkoľvek skrytý význam. Naznačuje to akurát o ťažkosti pri oprave, pieskovaní, vyváraní. Určite sa Jitka pýtala na toto a nenaznačovala nič o mimoriadnej ani riadnej odolnosti. Takže treba povedať že áno, je to normálne, je to v poriadku.
Máš, ale odvahu, opravit neomylného pana Tajemníčka.. :lol:
Já každopádně souhlasím..!! :wink:
Jitko a co je s tou Tvou 603kou, která měla špatnou elektriku..?? :?:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 19 Dec 2006, 14:38

Ríšane, Radku, tady jsou pod slovem "plechy" myšleny spíše rozlišitelné součásti karosérie. Názvosloví to není odborné, ale lidové...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 19 Dec 2006, 15:34

Já myslím, že Tatraplanuzdar až tak velkou odvahu neprokázal. Co bych mu asi tak mohl přes internet udělat. :D

Pod pojmem "dvojité plechy" jsem si představil spíš dva plechové díly s toutéž funkcí svařené k sobě, prostě musím prorazit dva plechy než se dostanu do dutiny. Ale uznávám, že dokud se dívám na obrázky, je to jedno. Pokud jsou mi ale takové věci jedno i v momentě, kdy navleču montérky a jdu do dílny, tak potěš koště. Technika nepřesnosti neodpouští.

Užívateľov profilový obrázok
.:Jitka.F:.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 28 Sep 2006, 21:33
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Brno
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa .:Jitka.F:. » 19 Dec 2006, 22:20

Můj dotaz opravdu směřoval k tomu, jestli je to obvyklé u T603-1, protože jsem se setkala s tím, že pravá polovina vozidla měla na blatnících dvojité s mezerou 15mm (nebo tzv.dvojité, chcete-li) a levá polovina vozu má plechy jednoduché 1mm, bez mezery, což jsem zjistila tím že jsem na blatníky prostě sáhla. Zajímalo mě pouze to, jestli jsou možné na původní T603-1 obě varianty, případně co je dílem pozdějších oprav.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 20 Dec 2006, 12:24

.:Jitka.F:. napísal:Můj dotaz opravdu směřoval k tomu, jestli je to obvyklé u T603-1, protože jsem se setkala s tím, že pravá polovina vozidla měla na blatnících dvojité s mezerou 15mm (nebo tzv.dvojité, chcete-li) a levá polovina vozu má plechy jednoduché 1mm, bez mezery, což jsem zjistila tím že jsem na blatníky prostě sáhla. Zajímalo mě pouze to, jestli jsou možné na původní T603-1 obě varianty, případně co je dílem pozdějších oprav.
tie jednoduché, bez mezery, sú zrejme produktom neskorších opráv typu samo-domo :lol: , už som sa s takýmto zjednodušením stretol viac krát

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 20 Dec 2006, 14:23

Občas tuhle práci za kutila udělá i koroze...

burtin
Diskutujúci
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 12 Feb 2008, 17:40
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dvojité plechy na blatnících

Príspevok od užívateľa burtin » 25 Feb 2008, 14:18

Zdravím Vás Tatrováci.Při renovaci 603 ky,jsem se stímto problemem také setkal.Levá strana mezera 15mm,pravá souběžně blatník i podblatník od prolisu.Potřeboval bych poradit jakým zpusobem jste měnily lemy,lepší řečeno jakým zpusobem jste ošetřili zvar z vnitřní strany.Děkuji předem za radu.Burtin.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných