Uložení motoru - konzervace?

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 31 Jan 2007, 13:53

Urcite ze treba vymenit olej pred znovuzprevadzkovanim, pretoze jeho oditiva sa spotrebuju, ci sa s motorom jazdi, alebo ci stoji.

Ja si myslim, ze pokial na motor vyslovene neprsi, kludne vydrzi niekolko rokov len tak polozeny v garazi, alebo namontovany v aute. Samozrejme pokial vnutri v garazi nieje nejake jazierko a tropicke prostredie. Ale to je len moj nazor samozrejme, keby dakto xel moc vyryvat.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 31 Jan 2007, 13:58

A jak k tomu spotřebování aditiv u volně nalitého oleje podle tebe dochází?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: to pytlak

Príspevok od užívateľa Jerry » 31 Jan 2007, 14:07

Ronald Bergmann napísal:a môžem túto metódu použiť aj u auta,ktoré je len odstavené na zimu v garáži?Stačí potom len vyčistiť sviečky?Alebo treba vymeniť celý olej?A neublíži to nejako motoru?Mám totiž Š100,ktorá je odstavená na zimu v garáži. Ďakujem.Ozaj a koľko WD - čka treba?
Když to je jenom na zimu, tak bych ho zaparkoval, vyjmul baterii a na jaře o5 nabitou baterii vložil, natahnul benzín a otočil klíčkem... S motorem se během těch 4 měsíců nic nestane. Moje Tatra (než jsem jí koupil) slála celý dva roky venku, pršelo na ní i do ní (přední okno netěsní snad nikomu... :lol: ) a po nastartování sem odhrkal na 5 válců 15km domů. Nebyl čas na cokoli a majitel byl rád, že mu přestala zabírat místo na parcele. A motor po seřízení běhá jako hodinky... (Tu kouřivost odstraním během dubna. Na přetěsnění motoru se pracuje.)

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 31 Jan 2007, 14:18

Lubos, mas tam aditiva nielen na zlepsenie mazivosti a vykonnostne prisady, ale aj take, ktore ti zabranuju korozii a pod. Chrania motor nielen proti zadretiu, ale ho aj konzervuju. Zabezpecuju eliminovanie roznych kyselin, ktore ti vzniknu pri erakcii vzdusnej vlhkosti a nespalenych castic. No a hlavne taketo sa ti spotrebuju ci stoji motor, alebo ide. Inak by ti vyrobcovia aut a olejov zbytocne nevypisovali, ze treba olej vymenit po ujdeni urciteho poctu kilometrov, alebo po urcitom case. Povecinou 1rok pri mineralnom oleji, resp. 2roky pri syntetike, ci auto stalo, alebo jazdilo.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 31 Jan 2007, 14:24

erakcia vzdušnej vlhkosti je fakt hustá eerotika :lol:

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 31 Jan 2007, 14:25

Vies ze som to zbadal az predchvilou :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Feb 2007, 00:18

No nevím, nevím. Dovedu si představit, že do toho oleje za ta léta něco přibude, ale aby se z něj jen tak něco zratilo... Nějakou vzdušnou vlhkost možná pohltí a tím dojde k jeho znehodnocení, ale aby se z něj nějaká aditiva jen ta vypařila...?

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 01 Feb 2007, 01:28

Lubosi Lubosi, preco si vymyslas? Kto vravi, ze sa vyparia?

Napisem to teda ako pre skolkara. Mas cistu handru a mas ju pouzit na utretie/vycistenie niecoho spinaveho. Cim viac s nou budes cistit, tym bude handra spinavsia a jedneho dna prides na to, ze je ta handra taka spinava, ze s nou uz nic neocistis/neutres. Ale ta handra sa ti predsa nikam nevyparila, ci hej?

Teda ak sa raz pouziju vsetky molekuly toho aditiva na eliminaciu konkretnej skodlivej latky tym, ze vytvoria nejaku pre motor neskodnu zluceninu, uz nezostane nic, co by dalej zneskodnilo stale sa tvoriace neziaduce latky pre motor, cim prestane olej plnit tu funkciu ktoru ma - chranit motor.
Ci je to proti vlhkosti, alebo proti comukolvek, je jedno a je potrebne olej vymenit. Ci vies o dakom kozmickom ktory menit netreba ani po 50 rokoch?

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 01 Feb 2007, 01:28

VSUVKA:

Autentický inzerát z aukra:


PRODÁVÁM NOKII 3650,+ 32 MB KARTA (TELEFON JE NA SD KARTY)100%FUNKČNÍ,JEDNÁ SE O TELEFON SE SYSTÉMEM SYMBIA,MNOHO RŮZNÝCH FUNKCÍ,NAPŘ.TELEFON MŮŽE SLOUŽIT JAKO DÁLKOVÉ OVLÁDÁNÍ (PILOT)MŮŽETE S NÍM OVLÁDAT TV,VĚŽE,VIDEA,KAZETÁKY,DVD...,JAKO DETEKTOR LŽI,JAKO NAVIGACE,JAKO BEZPEČNOSTNÍ SYSTÉM V MÍSTNOSTI KDE HO NECHÁTE OKAMŽITĚ ZAZNAMENÁ POHYB VYFOTÍ SITUACI A ODEŠLE VÁM MMS NA JINÝ TELEFON KTERÝ BUDETE MÍT U SEBE,SOUBORY PRO PŘEHRÁVÁNÍ MP3 A VIDEA VE FORMÁTU DVD,ICQ...TYTO SOFTWÉRY A O MNOHO VIC,DÁLE OTKAZY A SPOUSTU HER JAKO THE SIMS,CHCETE BÝT MILIONAŘEM A TAK DALE TO VŠE K TOMU DÁVÁM NA CD,TELEFON JE I S KAMEROU ,JDOU NA NĚM HRY I S JINÝCH TEL NAPŘ.SE SONY ERICSONU ,JE TO PROSTĚ SYMBIA JAKO V POČÍTAČI WINDWS,LZE TAM NAHRÁT OPRAVDU COKOLIV,JE VE ZLATE BARVĚ, POUŽÍVÁNÝ BEZ ZÁRUKY PROTOŽE NEKTEŘÍ LIDÉ SI NEUMĚJ NAHRÁT DO MOBILU ANI PIŠKVORKY A ZATO JSEM UŽ DOSTAL NEGATIV ,SLEČNA SI TAM TY PROGRAMI NEUMĚLA DOHRÁT,ALE NAKONEC JSME TO VYŘEŠILY A TED MI NAPSALA ŽE TOHO NEGATIVU LITUJE.TAK POKUD TOMU MOC NEROZUMÍTE A JESTLI CHCETE NĚCO TAM Z TOHO VŠEHO MŮŽU NAHRÁT.JINAK NA TOM NENÍ NIC SLOŽITÉHO NAHRÁVÁ SE TO PŘES INFRA,BLOOTU,NEBO PŘÍMO NA KARTU,NENÍ TO JAK TY NOVÉ SIMBIA,TY JSOU BLOKOVÁNY ALE NA TENTO TELEFON JDE NAHRÁT OPRAVDU COKOLI....VÍCE INFO NA POŽÁDÁNÍ MEILEM
:!:

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 01 Feb 2007, 01:30

SYMBIA co denahrat všechno i blutoo
Prílohy
162377846.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Feb 2007, 01:40

tomas napísal:Lubosi Lubosi, preco si vymyslas? Kto vravi, ze sa vyparia?

Napisem to teda ako pre skolkara. Mas cistu handru a mas ju pouzit na utretie/vycistenie niecoho spinaveho. Cim viac s nou budes cistit, tym bude handra spinavsia a jedneho dna prides na to, ze je ta handra taka spinava, ze s nou uz nic neocistis/neutres. Ale ta handra sa ti predsa nikam nevyparila, ci hej?

Teda ak sa raz pouziju vsetky molekuly toho aditiva na eliminaciu konkretnej skodlivej latky tym, ze vytvoria nejaku pre motor neskodnu zluceninu, uz nezostane nic, co by dalej zneskodnilo stale sa tvoriace neziaduce latky pre motor, cim prestane olej plnit tu funkciu ktoru ma - chranit motor.
Ci je to proti vlhkosti, alebo proti comukolvek, je jedno a je potrebne olej vymenit. Ci vies o dakom kozmickom ktory menit netreba ani po 50 rokoch?
Samozřejmě, mnoho aut má už dnes třeba v převodovkách trvalé náplně. A ten tvůj příklad se špinavou hadrou je hodně zcestný, chtělo by se nad tím asi víc zamyslet...

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 01 Feb 2007, 08:42

No nebudem sa hadat, na to cas nemam, ale zrejme mas lepsie info ako ja. Inak bavili sme sa o motorovom oleji, nie o prevodovom. Prosim nemiesat jablka a hrusky.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 01 Feb 2007, 08:42

Trvala napln neexistuje. Existuje len dozivotna. Zivotnost auta pre vyrobcu = povacsine 100tkm. P
otom sa ludia divia ze sa im dozivotna prevodovka zadrela...

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 01 Feb 2007, 09:55

No a není to vůbec jedno, řešit po jaké době přestanou fungovat aditiva v oleji, když výrobce ve svém předpisu (měnit každý rok nebo co, aby měl zajištěný odbyt) předpokládal, že se s tím motorem bude jezdit a tudíž bude olej cirkulovat? Tady se ale řeší, že drtivá většina oleje zůstane stečená po celou dobu v olejové vaně. Tam budou aditiva krásně chránit hlavně ten vypouštěcí špunt z jeho horní strany. Jestli on to skladování ten motor nakonec nebude muset vydržet stejně sám, olej-neolej.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 01 Feb 2007, 09:58

AT, tu nejde o to, ci bude olej chranit motor pri skladovani, bavili sme sa o tom, ci vymenit olej pri znovusprevadzkovani motora, ktory bol ulozeny kdesi v garazi a v ktorom bol ten olej ...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 01 Feb 2007, 10:04

Tomasi, to snad dá rozum, že nebudu jezdit na padesátiletý olej. Téma je o skladování stojícího motoru.
Olej v něm určitě nebudu měnit každý rok. Otázka je, jestli ho vyměnit třeba 1x za 10 až 15 let, nebo vůbec.

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 01 Feb 2007, 10:11

koncim v tejto debate, nema zmysel daco pisat, ked to nik poriadne necita ;-)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Feb 2007, 14:26

Tomáši, musíš si ujasnit, čím se ten olej vlastně znehodnocuje. Rozdíl mezi stárnutím oleje ve stojícím motoru, stojící převodovce nebo otevřené flašce prostě není.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Feb 2007, 14:49

tomas napísal:koncim v tejto debate, nema zmysel daco pisat, ked to nik poriadne necita ;-)
Bingó - ja som k tomu dospel už dávno...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Feb 2007, 14:52

Ano to je nejlepší, ještě jsme se k ničemu nedobrali a už tu všichni končí...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných