Vymena
- Erik
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 807
- Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
- Kontaktovať užívateľa:
Miloš diky za opytanie- Scionerka teraz odpociva v garazi pod dvomi vstvami latky aby sa na nu neprasilo. garaz vykurena na prijemnych 15 stupnov, takze sa ma fakt kralovsky . Aktualne fotky nemam, no ak by si chcel, cez vikend by som mohol nieco nafotit a zavesit to sem.
A k tej Lancii- s tym motorom 8,32 je to paradny kusok a jeho cena bude v buducnosti len stupat. Bral by som hned do serie ku Tatre- ani predny nahon by mi nevadil
A k tej Lancii- s tym motorom 8,32 je to paradny kusok a jeho cena bude v buducnosti len stupat. Bral by som hned do serie ku Tatre- ani predny nahon by mi nevadil
No však sem nějaké snímky hoď,ať se oživí vzpomínky na Scioneriho dílo.
Těch 8.32 se vyrobilo dle údajů,které jsem dnes hledal jen cca 3200 ks. Na německých stránkách jich taky pár na prodej je, ani ty ceny nejsou tak strašné. To auto mě láká jako zimní auto,ikdyž pravděpodobně na 99,9% zůstanu věrný Tatře i v zimním provozu.
Těch 8.32 se vyrobilo dle údajů,které jsem dnes hledal jen cca 3200 ks. Na německých stránkách jich taky pár na prodej je, ani ty ceny nejsou tak strašné. To auto mě láká jako zimní auto,ikdyž pravděpodobně na 99,9% zůstanu věrný Tatře i v zimním provozu.
- peterzz
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 154
- Dátum registrácie: 20 Sep 2005, 22:08
- Tatry, ktoré vlastním: Ex 613-3 `87,84,81,91
- Bydlisko: Pod horou,v zime trochu nizsie
- Kontaktovať užívateľa:
Povodne som aj ja chcel Themu (dokonca ropaka 2,5 TDs!!!),ale z nejakej pohnutky som sa pozrel aj na jej nevlastneho braceka Saaba 9000 a nejako sa mi viac zapacil.Thema je sice krajsia,ale Saab bol kvalitnejsi,lepsie spracovany a konieckoncov,nie je to ziadna masovka,v tych casoch Saab patril k malym vyrobcom.Mam predsudky voci talianskym autam a som rad,ze to skoncilo takto.Aj ked aj teraz sa obzriem za kazdou Themou
Tak mi dovolte, abych se k tomuto tématu vyjádřil také já. Mám dvě kategorie aut:
První - praktické pro život a práci, do kterého můžu klidně naložit půl tuny harampádí a nemusím se strachovat o nějaký škrábanec, kde nemusím počítat spotřebu 10l a výše, u kterého objednaný ND přijde druhý den ráno a se kterým není problém 10 studených startů denně při -10°C aniž by trpělo okolí a posádka auta smradem špatně spálené bohaté "sytičové" směsi a řevem motoru.
Druhá - auto pro radost. Většina, nebo dokonce žádný parametr nemusí mít racionální vysvětlení nebo zohlednění a záleží jen a pouze na subjektivních pocitech.
Saab nepatří ani do jedné kategorie s vyjímkou dnes již historického typu s dvoudobým třívácem. Italské auto bych si koupil jen v případě ohrožení života. První kategorii zastává pažout Partner 1,9D a MB100 2,4D a druhou jen T613. O alternativě k T613 jsem přemýšlel často a hodně. Co bych si koupil kdybych měl peníze? Zprvu to byl MB nějaké rozměrnější řady s velkoobjemovým motorem, ale svezení v německém tvrdém trakaři s dřevěnými sedačkami tvarovanými podle anorektické postavy není synonymem radosti ale inkvizice. Našel jsem pouze dvě možnosti - klasická hranatá amerika 70´- 80´s metrákem kvalitního chromu, gaučem místo sedaček a pěti až sedmi litry pod kapotou, nebo Jaguár, který se mi líbí už hodně let. Před koupí druhé T613 to dokonce byl vážný kandidát, takže chybělo velice málo a dnes bych se vozil jím.
První - praktické pro život a práci, do kterého můžu klidně naložit půl tuny harampádí a nemusím se strachovat o nějaký škrábanec, kde nemusím počítat spotřebu 10l a výše, u kterého objednaný ND přijde druhý den ráno a se kterým není problém 10 studených startů denně při -10°C aniž by trpělo okolí a posádka auta smradem špatně spálené bohaté "sytičové" směsi a řevem motoru.
Druhá - auto pro radost. Většina, nebo dokonce žádný parametr nemusí mít racionální vysvětlení nebo zohlednění a záleží jen a pouze na subjektivních pocitech.
Saab nepatří ani do jedné kategorie s vyjímkou dnes již historického typu s dvoudobým třívácem. Italské auto bych si koupil jen v případě ohrožení života. První kategorii zastává pažout Partner 1,9D a MB100 2,4D a druhou jen T613. O alternativě k T613 jsem přemýšlel často a hodně. Co bych si koupil kdybych měl peníze? Zprvu to byl MB nějaké rozměrnější řady s velkoobjemovým motorem, ale svezení v německém tvrdém trakaři s dřevěnými sedačkami tvarovanými podle anorektické postavy není synonymem radosti ale inkvizice. Našel jsem pouze dvě možnosti - klasická hranatá amerika 70´- 80´s metrákem kvalitního chromu, gaučem místo sedaček a pěti až sedmi litry pod kapotou, nebo Jaguár, který se mi líbí už hodně let. Před koupí druhé T613 to dokonce byl vážný kandidát, takže chybělo velice málo a dnes bych se vozil jím.
- arcibalt
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: SK: RK, DK
- Kontaktovať užívateľa:
Ja osobne považujem automobily SAAB za veľmi zaujímavé.
Aj keď model 9000 už je mierny odklon od ich klasiky..Za tu považujem model 900 TURBO hlavne 3 dverove kupe z prelomu 80tych rokov alebo kabrio..To je ešte poctivy SAAB. Je na ňom vidieť nekonvenčnosť v prístupe konštrukterov..Aj motor je fantasticky urobeny..Maly tank..Popri vyberani Tatry som sa pozeral aj po takomto SAABovi..Ale zachovalých je veľmi málo, a aj tie hodne ojazdené sú ešte v cene..Ale stále po takom niečom v kútiku duše túžim..Viď foto..
Aj keď model 9000 už je mierny odklon od ich klasiky..Za tu považujem model 900 TURBO hlavne 3 dverove kupe z prelomu 80tych rokov alebo kabrio..To je ešte poctivy SAAB. Je na ňom vidieť nekonvenčnosť v prístupe konštrukterov..Aj motor je fantasticky urobeny..Maly tank..Popri vyberani Tatry som sa pozeral aj po takomto SAABovi..Ale zachovalých je veľmi málo, a aj tie hodne ojazdené sú ešte v cene..Ale stále po takom niečom v kútiku duše túžim..Viď foto..
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
A můžete mně někdo říci, jak se takový ten "poctivý klasický" saab pozná? Už o prvním typu 92 se říkalo, že jeho vzorem byl náš Minor II, motor je téměř identický, typická jawácká konstrukce. Až do konce 60. let se jen trochu inovovalo, typ 96 pak nakonec dostal motor V4 od forda. Pak přišla řada 99 vyvíjená ve spolupráci s anglickou automobilkou Triumph, 900ka z toho přímo vycházela a 9000ka je zase italský projekt. Další typy jsou vyvíjeny a vyráběny na platformách a za použití univerzálních dílů a celků koncernu GM. Ta poctivost mi tu jaksi chybí, ta auta si v každém období sice udržela pár odlišovacích znaků, ale tím to končilo.
Osobně jsem kdysi pokukoval jen po 96ce V4. Když už nic jiného, tak aspoň ta karosérie byla v té době trochu neobvyklá, ale za poctivé švédské auto bych to tedy neoznačil. Škodovka nebo tatra bylo poctivé nekonvenční československé auto, ale saab k tomu měl vždycky dál...
Osobně jsem kdysi pokukoval jen po 96ce V4. Když už nic jiného, tak aspoň ta karosérie byla v té době trochu neobvyklá, ale za poctivé švédské auto bych to tedy neoznačil. Škodovka nebo tatra bylo poctivé nekonvenční československé auto, ale saab k tomu měl vždycky dál...
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Takze ked saab pouziva overene velkoseriove diely od ineho vyrobcu alebo nebodaj spolupracuje na vyvoji s dakym inym tak je looser, a ked skoda a tatra pouzivaju svoje odflaknute diely s minusovou zivotnostou tak su poctive. Zaujimave zmyslanie.
Ak sa nemylim ta skodovku zo sraciek vytiahlo prave to ze zacala pouzivat overene koncernove diely a zacala spolupracovat na vyvoji s inou automobilkou. Tatra nie a skoncila f<> ... ale ako som sa dnes dozvedel, skoncila poctivo f<>. To je asi dobre
Ak sa nemylim ta skodovku zo sraciek vytiahlo prave to ze zacala pouzivat overene koncernove diely a zacala spolupracovat na vyvoji s inou automobilkou. Tatra nie a skoncila f<> ... ale ako som sa dnes dozvedel, skoncila poctivo f<>. To je asi dobre
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných