Vymena

Odfotili ste niečo zaujímavé ? Sem s tým !
Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 03 Dec 2007, 21:51

Miloš diky za opytanie- Scionerka teraz odpociva v garazi pod dvomi vstvami latky aby sa na nu neprasilo. garaz vykurena na prijemnych 15 stupnov, takze sa ma fakt kralovsky :) . Aktualne fotky nemam, no ak by si chcel, cez vikend by som mohol nieco nafotit a zavesit to sem.
A k tej Lancii- s tym motorom 8,32 je to paradny kusok a jeho cena bude v buducnosti len stupat. Bral by som hned do serie ku Tatre- ani predny nahon by mi nevadil :)

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 03 Dec 2007, 21:56

No však sem nějaké snímky hoď,ať se oživí vzpomínky na Scioneriho dílo.
Těch 8.32 se vyrobilo dle údajů,které jsem dnes hledal jen cca 3200 ks. Na německých stránkách jich taky pár na prodej je, ani ty ceny nejsou tak strašné. To auto mě láká jako zimní auto,ikdyž pravděpodobně na 99,9% zůstanu věrný Tatře i v zimním provozu.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 03 Dec 2007, 22:04

Thema 8.32 patrí do kategórie áut nevšedných, zaujímavých. Určite neupadne do zabudnutia a správny fanúšik kvalitných vozidiel na ňu vždy pomyslí. Jazdiť by som na nej nejazdil, som zadokolkár, Tatra má preto navrch

Užívateľov profilový obrázok
peterzz
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 20 Sep 2005, 22:08
Tatry, ktoré vlastním: Ex 613-3 `87,84,81,91
Bydlisko: Pod horou,v zime trochu nizsie
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa peterzz » 04 Dec 2007, 19:48

Povodne som aj ja chcel Themu (dokonca ropaka 2,5 TDs!!!),ale z nejakej pohnutky som sa pozrel aj na jej nevlastneho braceka Saaba 9000 a nejako sa mi viac zapacil.Thema je sice krajsia,ale Saab bol kvalitnejsi,lepsie spracovany a konieckoncov,nie je to ziadna masovka,v tych casoch Saab patril k malym vyrobcom.Mam predsudky voci talianskym autam a som rad,ze to skoncilo takto.Aj ked aj teraz sa obzriem za kazdou Themou 8)

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

-

Príspevok od užívateľa carlos » 04 Dec 2007, 22:13

neviem či 45tis. ročne vyrobených 9000-iek je malovýroba

martin h

Príspevok od užívateľa martin h » 04 Dec 2007, 23:21

Tak mi dovolte, abych se k tomuto tématu vyjádřil také já. Mám dvě kategorie aut:

První - praktické pro život a práci, do kterého můžu klidně naložit půl tuny harampádí a nemusím se strachovat o nějaký škrábanec, kde nemusím počítat spotřebu 10l a výše, u kterého objednaný ND přijde druhý den ráno a se kterým není problém 10 studených startů denně při -10°C aniž by trpělo okolí a posádka auta smradem špatně spálené bohaté "sytičové" směsi a řevem motoru.

Druhá - auto pro radost. Většina, nebo dokonce žádný parametr nemusí mít racionální vysvětlení nebo zohlednění a záleží jen a pouze na subjektivních pocitech.

Saab nepatří ani do jedné kategorie s vyjímkou dnes již historického typu s dvoudobým třívácem. Italské auto bych si koupil jen v případě ohrožení života. První kategorii zastává pažout Partner 1,9D a MB100 2,4D a druhou jen T613. O alternativě k T613 jsem přemýšlel často a hodně. Co bych si koupil kdybych měl peníze? Zprvu to byl MB nějaké rozměrnější řady s velkoobjemovým motorem, ale svezení v německém tvrdém trakaři s dřevěnými sedačkami tvarovanými podle anorektické postavy není synonymem radosti ale inkvizice. Našel jsem pouze dvě možnosti - klasická hranatá amerika 70´- 80´s metrákem kvalitního chromu, gaučem místo sedaček a pěti až sedmi litry pod kapotou, nebo Jaguár, který se mi líbí už hodně let. Před koupí druhé T613 to dokonce byl vážný kandidát, takže chybělo velice málo a dnes bych se vozil jím.

Užívateľov profilový obrázok
arcibalt
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: SK: RK, DK
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa arcibalt » 04 Dec 2007, 23:40

Ja osobne považujem automobily SAAB za veľmi zaujímavé.
Aj keď model 9000 už je mierny odklon od ich klasiky..Za tu považujem model 900 TURBO hlavne 3 dverove kupe z prelomu 80tych rokov alebo kabrio..To je ešte poctivy SAAB. Je na ňom vidieť nekonvenčnosť v prístupe konštrukterov..Aj motor je fantasticky urobeny..Maly tank..Popri vyberani Tatry som sa pozeral aj po takomto SAABovi..Ale zachovalých je veľmi málo, a aj tie hodne ojazdené sú ešte v cene..Ale stále po takom niečom v kútiku duše túžim..Viď foto..

Užívateľov profilový obrázok
arcibalt
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: SK: RK, DK
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa arcibalt » 04 Dec 2007, 23:42

Hoops..To foto..
Prílohy
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
05.jpg (1.47 KiB) 8545 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Dec 2007, 00:20

A můžete mně někdo říci, jak se takový ten "poctivý klasický" saab pozná? Už o prvním typu 92 se říkalo, že jeho vzorem byl náš Minor II, motor je téměř identický, typická jawácká konstrukce. Až do konce 60. let se jen trochu inovovalo, typ 96 pak nakonec dostal motor V4 od forda. Pak přišla řada 99 vyvíjená ve spolupráci s anglickou automobilkou Triumph, 900ka z toho přímo vycházela a 9000ka je zase italský projekt. Další typy jsou vyvíjeny a vyráběny na platformách a za použití univerzálních dílů a celků koncernu GM. Ta poctivost mi tu jaksi chybí, ta auta si v každém období sice udržela pár odlišovacích znaků, ale tím to končilo.

Osobně jsem kdysi pokukoval jen po 96ce V4. Když už nic jiného, tak aspoň ta karosérie byla v té době trochu neobvyklá, ale za poctivé švédské auto bych to tedy neoznačil. Škodovka nebo tatra bylo poctivé nekonvenční československé auto, ale saab k tomu měl vždycky dál...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 05 Dec 2007, 07:11

Libovolná škodovka je tak poctivá, jako ty diplomatický, Luboši.

Osobně by se mi líbila zachovalá 95, nejlépe s V4 (ne devět na pátou), všechny Sonetty, a taky ta původní 99 Turbo.

Á propos, pokud někdo víte o plně funkčním Volvu 7xx/9xx čerstvě po STK tak do 10000CZK, dejte mi vědět.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 05 Dec 2007, 09:30

Luboš v tom výroku o škodovkách a tatrovkách, možno súhlasiť iba s tým " nekonvenčné " :lol: , ale aj to len v duchu hesla, že zetiaľ čo na západe bola hlboká kríza, tak u nás bola len situácia :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Dec 2007, 15:08

Obě naše automobilky měly v té době vlastní vývoj i výrobu všech celků, což se o saabu nikdy říci nedalo, tak já si trvám i na tom přívlastku "poctivé".

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

?

Príspevok od užívateľa carlos » 05 Dec 2007, 15:21

potom čo robili v Saabe takí ludia ako : Arstrom,Hellberg,Mellde ??

Mirekk

Príspevok od užívateľa Mirekk » 05 Dec 2007, 15:48

To ze Saab je kopii Minora je dost pevne zakorenena fama. To same plati i pro polskou Syrenu

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 05 Dec 2007, 15:58

Takze ked saab pouziva overene velkoseriove diely od ineho vyrobcu alebo nebodaj spolupracuje na vyvoji s dakym inym tak je looser, a ked skoda a tatra pouzivaju svoje odflaknute diely s minusovou zivotnostou tak su poctive. Zaujimave zmyslanie.
Ak sa nemylim ta skodovku zo sraciek vytiahlo prave to ze zacala pouzivat overene koncernove diely a zacala spolupracovat na vyvoji s inou automobilkou. Tatra nie a skoncila f<> ... ale ako som sa dnes dozvedel, skoncila poctivo f<>. To je asi dobre

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 05 Dec 2007, 16:01

Stevo, 100 bodů. :D

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

PS

Príspevok od užívateľa carlos » 05 Dec 2007, 16:43

Ked už mali ten vlastný vývoj /škoda,tatra/ tak prečo otravovali Vignaleho a Bertoneho?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Dec 2007, 17:55

Je docela kardinální rozdíl nechat si zpracovat designový návrh od nezávislé firmy nebo použít téměř celou karosérii ze sériového fiatu...

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

-

Príspevok od užívateľa carlos » 05 Dec 2007, 18:30

.......
Prílohy
saab9000.doc
(670 KiB) 150 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 05 Dec 2007, 20:27

Luboši, spíš je docela kardinální rozdíl dnes jako automobilka existovat, vyrábět a prodávat, či být dnes jako automobilka maximálně předmětem potisku reklamních hrnečků a vydávání vzpomínkových knih... :wink:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných