Strana 3 z 4

Napísané: 10 Dec 2006, 20:35
od užívateľa Vláček
Já to vidím takto: Jednička, t700 2, m95, T700 1, Speciál, dvojka, trojka čtverka. A jinak ono ten čtverkový i¨nteriér kdyby byl v kůži tak by to bylo zas o něčem jiném..

Napísané: 10 Dec 2006, 20:51
od užívateľa MarekK
ved on bude....

Napísané: 10 Dec 2006, 21:42
od užívateľa Luboš
Vláčku, Vláčku... Někdy si do každého z těch aut sedni. :wink:

Napísané: 10 Dec 2006, 22:24
od užívateľa Maxono
Aj ja by som chcel.

Napísané: 11 Dec 2006, 09:11
od užívateľa ondrej
zase ďalší príklad krásnej "pivnej debaty" ... :?

Napísané: 11 Dec 2006, 14:36
od užívateľa D.A.
Čtverkový kokpit nikdy, ty ostatní všechny s přibržděním OK. Ale W353 je W353 :-).

Mně prosím řezané tuplované.

Napísané: 11 Dec 2006, 14:43
od užívateľa radek
Mno myslím, že poslední kvalitně zpracovaný interiér osobní tatry, co se týká koncepce, výběru přístrojů, ostatního vybavení a volby materiálů měla seriová verze 603-1. Ale ty hrůzy poté až do ukončení výroby osobních vozů......

Napísané: 11 Dec 2006, 15:01
od užívateľa Roman Maďar
Veru Radku, pravdu díš!

Napísané: 11 Dec 2006, 18:01
od užívateľa Luboš
To je věc názoru. U čtverky je ta palubka zbytečně moc rozměrná, ale funkčních zlepšení je tam dost.

Napísané: 11 Dec 2006, 18:28
od užívateľa MarekK
Luboš: jo, ale malo to príst skorej!

Napísané: 11 Dec 2006, 20:37
od užívateľa tomas
Ondrej, ved chlapci nemaju cez dlhe "zimne" vecery co porabat, tak aspon krcmove debaty rozvyjaju, ked sa uz v tej krcme nestretli ;)

Napísané: 11 Dec 2006, 21:19
od užívateľa radek
Mno o funkčním zlepšení můžeme polemizovat, kupříkladu náhrada logicky ovladatelného otočného vypínače světel sadou dvou oddělených spínačů je kravina prvního řádu, to "úžasné" utopení spínací kříňky je ještě větší pocuc, o slícování dílů a použitých materiálech ni nehovořím (do té kůže je později prostě bylo NUTNÉ zabalit), originální provedení středového panelu mezi sedadly a ovládání sytiče, to už je opravdu hadcore, nevím nevím, co se tam vlastně pro řidiče zásadně zlepšilo, vyjma toho že s trochou opatrnosti se člověk před neznalými lidmi nemusí v případě pohledu do kabiny 613-4 bát utrousit informaci o skutečném roku výroby automobilu, což je v případě T613-3 dejme tomu r.v. 1990 záležitostí velice tristní..... :D

Napísané: 11 Dec 2006, 22:50
od užívateľa Luboš
MarekK napísal:Luboš: jo, ale malo to príst skorej!
Samozřejmě, tak o deset let.

No Radku, všechny vypínače máš aspoň podsvícené a celkem logicky uspořádané před sebou, úroveň větracích mřížek je také úplně jinde, redukce čtyř pák od topení na dvě + lepší regulace větráku na sklo, větší kapsy na dveřích a našlo by se toho víc...

Napísané: 11 Dec 2006, 23:13
od užívateľa radek
Mno ano, jenže podsvícené vypínače měly v začátku 90tých let i pracovní stroje. O umístění můžeme taky polemizovat, vzhledem k neexistenci výškového nastavení sedadla řidiče stejně kupříkladu spínače mlhovek z běžné pozice za volantem nevidím....kdo má výšku 1,6 m, asi je na tom líp :D. Větrací mřížky netřeba řešit, jsou jen inovovaným vyústěním beznadějně nevhodného a zastaralého systému větrání/vytápění/chlazení. Redukce pák byl opravdový "přínos", bohužel není inovací modelu 613-4, ale inovací pro 613-S už z 80tých let, takže v letech devadesátých už by si ten zákazník za ty peníze docela zasloužil drobet podsvícených kruhových ovladačů s možností si kupříkladu vybrat, do jaké části kabiny chce foukat vytápěcí vzduch. Super věcí na této pákové dietě je i to, že přístup k mechanismu je opravdu "úžasný". A můžeme takhle pokračovat donekonečna, ale nikam to nepovede, každému normálnímu uživateli běžných aut je po prvním pohledu jasné, že je to minimálně 10-15 let ujetý vlak, moderní "limuzína" jak tu tak rádi používáte to byla fakt jen pořizovací cenou.....

Napísané: 12 Dec 2006, 01:16
od užívateľa MarekK
Radek: moderní "limuzína"....v tej dobe bola ovela drahšia.......ved určite to vieš
..............."ondrejové" porovnanie ...........

Napísané: 12 Dec 2006, 08:52
od užívateľa radek
Jo to je velmi úsměvný seznam, jednak v něm žádná limuzína zastoupena není, druhak se můžu potento smíchy, jak v takovéto prapodivné tabulce vůbec může figurovat auto s karburační přípravou směsi a bez posilovače řízení...to je normálně urážka všech těch dále uvedených výrobců, snad i té Volhy.... Ale gut Marku, máš-li potřebu si pro sebe 613 obhajovat či idealizovat, určitě Ti takovýhle seznam stačí ke štěstí. Mě třeba stačí vzít do ruky ceník základního provedení 4-MiL 1995 (aby byl porovnatelný alespoň stupeň čistoty výfukových plynů) a když vidím, tu cenu a následně to, co tady o patro níž třeba zrovna visí na heveru, je mi mdlo a úředníky, kteří tohle svým podpisem na úřady "nakupovali" z našich daní bych to nechal platit z jejich kapsy, protože zažitý "přídělový systém" bylo pěkné svinstvo a vůbec nenutilo dodavatele - tedy výrobce auta k tomu, aby své výrobky přizpůsobil požadavkům zákazníka či trhu.

Napísané: 12 Dec 2006, 09:25
od užívateľa MarekK
radek: neviem čo si mám obhajovat, a už vobec idealizovat..... ja viem čo je tatra zač oproti konkurencii(nedávam to svojimi príspevkami dostatočne najavo?).....chel som ta len trochu popichnut, aby si stále netrvrdil jak bola tatra drahá, dalo sa kúpit x drahších a x levnejších lepších aut...

dúfam, že ten zoznam som mohol zverejnit. Neopítal som sa toho kto mi ho poslal. ten zoznam vypracovala "náš" kombinát na výrobu nadpozemských približovadiel, ondrej o nom možno povie niečo viac

Napísané: 12 Dec 2006, 12:13
od užívateľa ondrej
Tá tabuľka vznikla tuším v roku 1992, alebo začiatkom 1993, a mala slúžiť ako podklad k presvedčeniu kompetentných, že je treba urýchlene niečo robiť s modernizáciou T613, ako aj s jej "redizajnom", ako to v KOV volali.
Nesúhlasím preto s Radekom, že ten zoznam je úsmevný - naopak, bol to zúfalý výkrik z konštrukcie, žiaľ kompetentnými nevypočutý. V tej dobe vrcholili práce na dolaďovaní motorov Mi, riešili sa varianty motora 613-4P a už v tej dobe existovalo viacero návrhov vzhľadových zmien karosérie, väčšinou od Vlastimila Výborného. Viaceré prvky jedného z návrhov prebral neskorší M´95, ako aj T700. Známou alternatívou k tejto ceste bol Králov Prezident, ak aj jeho trocha tvarovo extravagantné návrhy nového vozu T625. Z tej doby pochádzajú aj viaceré návrhy Superlongu, s ktorým sa dosť intenzívne zaoberali-stručne som to už spomenul aj v príslušnom vlákne na brnenskom fóre. Boli vtedy aj snahy, aby ako prvý bol postavený Superlong Mobicom.
V tom období Tatra zároveň prehodnocovala viaceré iné aktivity zamerané na svoju záchranu - bol napríklad pripravený rad leteckých motorov určených pre ľahké lietadlá a podľa prvých skúšiek tieto motory vykazovali veľmi pekné parametre, a čo je dôležité - podľa marketingových prieskumov o ne bol aj záujem. Nasledovalo ale rozhodnutie typické pre vtedajšiu Tatru - zastaviť ich vývoj. Taktiež prebiehali vážne jednania so zahraničným partnerom o spolupráci pri vývoji a výrobe ľahkého terénneho vozu, ako aj jednania "za zatvorenými dverami" so zahraničným partnerom o kooperácii pri výrobe autobusov.
Ako sa vývoj uberal ďalej, už všetci poznáme - vrátane naplnenia katastrofického scenára, čo vyústilo až k zastaveniu výroby osobných vozov Tatra a skoro ku kolapsu celej fabriky. teraz - zdá sa - je Tatra už z najhoršieho von, držím jej palce!

Napísané: 12 Dec 2006, 13:43
od užívateľa ladis
Ty letecké motory byly podobné těm, co jsou k vidění v kopřivnickém muzeu? Doufám, že ne...

Z muzea si toho moc nepamatuju, ale tohle mě zaujalo... Ty motory byly čtyřválcové boxery, jeden s válci T613 a druhý tuším T600(?). Nikdo se ani nenamáhal změnit žebrování, aby odpovídalo jinému směru ofukování chladícím vzduchem (kolmý na původní). To když v ČZ postavili skůtr 175/502 a vybavili jej ventilátorem, bylo žebrování válce patřičně upraveno.

Napísané: 12 Dec 2006, 13:56
od užívateľa MarekK
:twisted: fetišista :twisted:

Ladis: možno by sa to robilo vývojom na zákázníkovi :) ...., alebo tie upravené hlavy zostali vo vývoji kde na nich boli robené merania, a do muzea sa nedostali