Super Tatra!!!
...Je ním superšportiak s výstižným názvom SuperTatra MTX V8....MTX Tatra V8 (označení je viac) No a už mám vyřešenou otázku názvu.. Ale jinak mi příde že je ten článek volnou citací z videa jež se nacházelo u článku o králově výstavě v praze... Ale nutno podotknout že slováci vzali tatru na milost.... návštěvníci idnes.cz by ji šrotovali a návštěvníci tuning.sk vyrábali...
Nějak si nemůžu pomoct, ale řekl bych, že tohle auto není absolutním vrcholem mezi kopřivnickými vozy. Podle mě by to mělo být vozidlo nějakým způsobem vybočujcí a zároveň ve své době revoluční co do technického řešení. Řekl bych asi, že byla vrcholem produkce automobilky v oblasti sportovních vozů (i když je otázka nakolik je to vozidlo Tatra a kolik kdy sporťáků v kopru vyrobili).
Ale v technickém průkazu je určitě uveden výrobce vozidla Metalex a ne Tatra. A VIN začíná určitě TK9 a ne TMT. Takže je to MTX. V kolonce "výrobce motoru" je možná Tatra, ale to je tak všechno. Je jasné, že Metalex s Tatrou na tom voze spolupracoval. Ale prohlašovat to auto za Tatru je tak trochu zase zkreslování skutečnosti ve prospěch slávy jakési značky, kterou kdovíproč kdejaký jouda bere za svoji. Ale znárodňování je snad už za náma.
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Metalex měl již v letech 1991-1993, kdy se vyráběla "supertatra" přidělen VIN kód?Ambiciózní tajemníček napísal:Ale v technickém průkazu je určitě uveden výrobce vozidla Metalex a ne Tatra. A VIN začíná určitě TK9 a ne TMT. Takže je to MTX. V kolonce "výrobce motoru" je možná Tatra, ale to je tak všechno.
Přikládám foto výrobního štítku vozu MTX 2-05, známým jako MTX Tatra V8, lidově "supertatra"...
- Prílohy
-
- MTX 2-05.jpg (166.26 KiB) 8385 zobrazení
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
neviem posúdiť, v akej miere sa na vývoji podieľala Tatra, a v akej Metalex, ani kto mal na voz aké práva, mám však informáciu, že v roku 1993 s Tatrou jednala jedna nemenovaná talianska firma o odkúpení práv na výrobu tohoto vozu, pričom sa uvažovalo aj s ďalšou spoluprácou s KOV pri jeho "doladení"...
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Ano, Metalex skutečně veškerá práva, dokumentaci a výrobní zařízení včetně přípravků v roce 1993-4 (neověřeno) prodal a od té doby tento "soubor vlastnictví" již nejméně jedenkrát změnil majitele. Jak vidět, myšlenka na obnovení výroby tohoto nadčasového vozidla stále přežívá... a není divu, že v této souvislosti byly (jsou?) průběžně oslovováni potenciální investoři, subdodavatelé...ondrej napísal:... mám však informáciu, že v roku 1993 s Tatrou jednala jedna nemenovaná talianska firma o odkúpení práv na výrobu tohoto vozu, pričom sa uvažovalo aj s ďalšou spoluprácou s KOV pri jeho "doladení"...
V dnešních podmínkách by vozidlo nemělo asi už vůbec nic společného s Tatrou (ani podvozkové části, natož motory).
To doufám, i když s jistotou to říct nemohu. Ale Škoda i Tatra přidělovala VIN již minimálně od roku 1987 (měl jsem kdysi vozy obou značek z toho roku a oba měly VIN), tak proč ne Metalex? Určitě Metalex měl VIN v roce 1995, protože můj MTX z toho roku také má VIN.čadík napísal: Metalex měl již v letech 1991-1993, kdy se vyráběla "supertatra" přidělen VIN kód?
Ano, ovšem jak vidno, stále tato myšlenka (a v podstatě už od samého začátku) zůstává tak nějak osamocena. Stále se neobjevují ty davy koupěchtivých lidí. Čímpak to? Zdá se, že stále tu myšlenku má pouze jen momentální vlastník projektu, respektive ta jeho myšlenka vždy jde ruku v ruce s přesvědčením, že se musí najít někdo, kdo mu za právo vlastnit toto načasové vozidlo tučně zaplatí. A z nějakého tajemného důvodu (jistě spiknutí!) se takoví lidé ne a ne objevit. Jakmile tato skutečnost majiteli projektu začne být podezřelá, projekt prodá někomu dalšímu, kdo věří. Bude jistě zajímavé sledovat, v jakém stavu dospěje projekt do stádia, kdy už bude myšlenka na obnovení výroby tohoto vozu dostatečně absurdní, aby projekt ztratil tu svoji na emocích založenou a z prstu vycucanou cenu.čadík napísal:Jak vidět, myšlenka na obnovení výroby tohoto nadčasového vozidla stále přežívá... a není divu, že v této souvislosti byly (jsou?) průběžně oslovováni potenciální investoři, subdodavatelé...
- čadík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
- Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB - Bydlisko: matka měst
- Kontaktovať užívateľa:
Jakou výši vycucané ceny myslíš? Co když se projekt "předává" za symbolickou jednu korunu? Jaká snad může být jeho reálná hodnota?Ambiciózní tajemníček napísal: ...Bude jistě zajímavé sledovat, v jakém stavu dospěje projekt do stádia, kdy už bude myšlenka na obnovení výroby tohoto vozu dostatečně absurdní, aby projekt ztratil tu svoji na emocích založenou a z prstu vycucanou cenu.
Jsme u otázky poptávky a nabídky v závislosti na výrobních či pořizovacích nákladech prodávajícího a disponibilních financích na straně potenciálního kupujícího, která svým negativním převisem momentálně (již patnáct let) neumožňuje projekt realizovat jako úspěšný podnikatelský záměr.
Možná že "supertatra" má jiný problém: vůz vznikal jako okruhový závodní speciál s důrazem na jízdní vlastnosti, v čemž výrobce MTX měl mnohaleté zkušenosti. Ovšem zahraniční zákazníci v roce 1991 (tuzemských potencionálních zákazníků tehdy nějak moc nebylo) se spíše ptali po výkonu klimatizace, kůži Connoli, metalickém laku a z technických údajů jim většinou stačila maximální rychlost a náročnější se zajímali i o zrychlení.
Domnívám se, že majitel "souboru vlastnictví" k supertatře čeká, až někteří zájemci se nabaží pohodlných komerčních "velkosériových" vozů Lamborgini, Ferrari, Maserati, nové Bugatti atd. a budou požadovat nepohodlný "syrový" závodní vůz bez klimatizace, kůže a metalízy...
Ideálním zákazníkem bude nový Čeněk Junek jako bohatý bankéř, nový velkopodnikatel Bondy či šlechtic Lobkovic, všichni se závodnickými sklony a velkými ambicemi, vždy dobře materielně podloženými (jó, kdyby už tenkrát byla "supertatra", nejezdili by na těch Bugatti - což v jejich době bylo asi to nejlepší, co mohli získat).
Dle mého názoru MTX potřeboval VINkód až v okamžiku výroby série (nikoliv jednotlivých kusů) vozidel (asi zakázka pětimístných Pickupů do Sýrie?, či až výroba roadsteru MTX) s důrazem na jejich exportní ambice. Ze stejných důvodů asi Tatra a Škoda používala VIN již mnohem dříve...
Řekl bych, že problém bude asi následovný: Tento vůz, pokud z něj má být supersport, potřebuje patřičný podvozek a hnací ústrojí. Vzhledem k tomu že patnáct let je dlouhá doba a potenciální konkurenti určitě nespali s rukama v klíně, bylo by pravděpodobně nutné osadit do vozu novou pohonou jednotku a překopat podvozek. No tak jsme si zainvestovali a teď by to i mohl někdo koupit ne?? Ale máme tu problém pod jakou značkou to prodáme. Mtx? Ti tuto studii prodali... Tatra? NA tom autě toho nebude moc s kopru... Takže: Majitel"souboru vlastnictví" proinvestuje nemalé finanční náklady aby oživil ideu supersportu který bude mít s původním vozem společný tak akorát tvar skeletu karosérie, jeho cena bude mnohem vyšší než u originálu a ani to vlastně nebude mít jméno...
- PETR 613
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 632
- Dátum registrácie: 18 Okt 2006, 17:29
- Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 88´
kancelář ČNR ČSSR
http://www.skodaclub.wbs.cz/ - Bydlisko: OSTRAVA , CZECHOSLOVAKIA
- Kontaktovať užívateľa:
Něco málo taky o jedné supertatře. http://www.ceskatelevize.cz/program/amr/clanek140/
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných