Tatra 613K v akci
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
Ergo, vím co myslíš, nicméně u B-W65, která vznikla počátkem 60tých let, trvá ten "zlomek sekundy" asi sekundy 2 až 4 (ověřeno na několika průměrných exemplářích), což by ve spojení s motorem s rozvody poháněnými rozvodovými řemeny bez kontinuelního napínání mohlo přinést velmi zajímavé efekty. Martine, velmi stručně řečeno, automobilové převodovky mají čerpadlo jedno, které vytváří systémový tlak a tento je používán k ovládání jednotlivých částí prostřednictvím jeho přepouštění systémem kanálků. Většinou tento tlak není konstantní, ale kontrolovaný primitivním mechanickým regulátorem, s vazbou na otáčky vstupního hřídele. U čistě mechanického řízení je tok řízen přesně nastavenými kuličkovými ventily, které otevírají průchod svými sedly při různých přesně definovaných tlacích oleje, který na jejich vstupu působí, různosti tlaku se pak docílí nejjednoduššeji primitivními pružinovými redukčními ventily buď pevně nastavenými, umístěnými na dané "cestě" od výtlaku čerpadla k prvku který má být ovládnut, nebo regulátory tlaku řízenými, v případě automobilových převodovek pak jsou nejčastější regulační veličinou "otáčky", ať již vstupních/výstupních hřídelů, oběžného kola čerpadla či reziduální tlak vzniklý měřením poměru některých otáček. Drtivou většinu nectností těchto vysloveně mechanických systémů (náročnost na čistotu kapaliny, únavu pružin, opotřebení sedel ventilků, mající za následek pozdní či brzké reakce a disfunkce, a podobně) odstranila právě evoluce na elektrické řízení převodovek, ve kterých se používá k řízení průtoku kapaliny a k regulaci jejího tlaku elektricky ovládaných ventilů (solenoidů), které v předem definované okamžiky a ve vhodných kombinacích spíná ECU, snímající všechna potřebná data o otáčkách na vstupu i výstupu, teplotách a tlaku, pozici voliče, mnohdy i pozici škrtící klapky motoru, jeho předstih, a další parametry. Zavedení elektrického řízení rovněž umožnilo elegantně a jednoduše blokovat za chodu převodovek prokluz hydroměniče a tím omezovat ztráty na přenosu od setrvačníku motoru a šetřit PHM....
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
Jo Honzo, převodovky pro BMW u motoru R6/3,5 a V12/5,0 nejsou stejné, jsou diametrálně odlišné, i když zvenku mají velmi podobný futrál, to jen naokraj, koukni se kupříkladu na počet lamel "A" spojky a jejich třecí plochu v cm2, či litrový výkon vestavěného čerpadla.....
- 603-1 pepa
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 16 Júl 2005, 14:08
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
Honzo nevim jak jsi přišel na to že jde použít automat z BMW řady 7 model E32. Jelikož tyto automaty jsou již řízeny řídící jednotkou která potažmo kominikuje s řídící motoru. Tato převodovka má volitelné funkce E-ekonomický režim, S- sportovní režim, M- manuelní režim (možnot řazení rychlostních stupňu manuelně voličem rychlostních stupňů.
Honza272 napísal:Radku... opravdu nekoukali na me..protoze ja v te dobe chodil do 6. tridy zakladni skoly
a co se tyka prevodovky,myslim ze prevod 1:1 byl spolehlivy...a ze to bylo silene reseni,to souhlasim,ale co na 613 neni vyrešeno tak trochu šíleně? a na tu dobu by bylo mozne pouzit napr. prevodovku z BMW E32...jednoducha prevodovka bez ridici jednotky... atd... Je jasne ze pouziti prevodovky treba z Audi A8 je nesmysl...cele to auto bylo uz v roce 94 vyvojem nekde o 20let dal.
Je tedy pravda ze by zakaznici asi tezko akceptovali hydraulicky ovladany kram,ale byla to asi jedina moznost jak do T700 automat namontovat. Bylo to auto vyvojem i pod urovni vyse uvedene E32 735 vyrabene ale v letech 87-94, takze ono cela T700 za 1 350 000 a výš byla prodejne propadak a par kusu s "pokusnou" prevodovkou ze 613K by byla urcitym resenim s moznosti nejakeho vylepseni,nez zacinat z niceho a neco vymyslet.
- Honza272
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 17 Máj 2007, 20:56
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3
Tatra 2-603 - Bydlisko: šenov
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
máš pravdu... sem si prosel ETK-BMW stejny je pouze obal a asi 70% dílů, lamely jsou jine. čerpadlo tam bude jine asi hlavne z toho duvodu ze je tam vetsi menic.radek napísal:Jo Honzo, převodovky pro BMW u motoru R6/3,5 a V12/5,0 nejsou stejné, jsou diametrálně odlišné, i když zvenku mají velmi podobný futrál, to jen naokraj, koukni se kupříkladu na počet lamel "A" spojky a jejich třecí plochu v cm2, či litrový výkon vestavěného čerpadla.....
pepo... prisel sem na to tak ze sem ji videl namontovanou v starem M-benz a zadne problemi stim nebyly(byl to 3L D s klasickym radovim cerpadlem... o RJ si to mohlo nechat leda zdat) na to ovladani sem zapomel opravdu tam je...ale jak to mel vyresene u toho mergla fakt nevim.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
Automat v osobnych autach ma len jedno cerpadlo. Na vystupnom hriadely je odstredivy regulator "Governor" ten v podstate urcuje moment preradenia. jednoducho povedane ako je prilis velky rozdiel tlaku tak dojde k preradeniu. Aby to fungovalo pri vsetkych rychlostnych stupnoch (vzdy je ten pomer iny) tak su prevodovke vytvorene kanaliky roznej dlzky a tvaru. Kick-down, napriklad funguje ako reset a tak sa po kratkodobom strate tlaku na vstupe po jeho obnoveni nastavi stupen s najvecsim rozdielovym tlakom.
Ja by som tak klasicku hydraulicky riadenu prevodovku nepodcenoval, fungovali spolahlivo novsie dokazali pracovat aj s okamzitou zatazou (benzin meral podtlak a nafta uhol predvstreku). Nie je problem vytvorit aj rezim Sport alebo Zima, staci len pouzit inu konfiguraciu kanalov pripadne vyblokonat 1 stupen. Velmi uzitocne bolo ze niektore prevodovky dokazali manualne zablokovat napr. 2 stupen a dostat sa do servisu aj pri poruche.
Blokovanie menica, no fuj Toto bola uzasna prednost automatu ze tam bol vzdy urcity preklz (dobre menice nemali viac ako 2-3%) ale nikdy to nebolo mechanicky spojene, preto sa ziadne vybracie a nerovnomerny chod motora nemohol prenasat do celeho pohonu, obzvlast uzitocne pri diesloch.
Ja by som tak klasicku hydraulicky riadenu prevodovku nepodcenoval, fungovali spolahlivo novsie dokazali pracovat aj s okamzitou zatazou (benzin meral podtlak a nafta uhol predvstreku). Nie je problem vytvorit aj rezim Sport alebo Zima, staci len pouzit inu konfiguraciu kanalov pripadne vyblokonat 1 stupen. Velmi uzitocne bolo ze niektore prevodovky dokazali manualne zablokovat napr. 2 stupen a dostat sa do servisu aj pri poruche.
Blokovanie menica, no fuj Toto bola uzasna prednost automatu ze tam bol vzdy urcity preklz (dobre menice nemali viac ako 2-3%) ale nikdy to nebolo mechanicky spojene, preto sa ziadne vybracie a nerovnomerny chod motora nemohol prenasat do celeho pohonu, obzvlast uzitocne pri diesloch.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
Tak toto je snad uplne samozrejme v civilizovanom svete poznali slovo vyvoj, takze tie prevodovky sa samozrejme lisia dokonca sa mozu lisit jednotlive vyrobne serie alebo verzie pre rozne krajiny pouzitia (zvonku sa casto nelisia aby sa nemusela upravovat zastavba)radek napísal:Jo Honzo, převodovky pro BMW u motoru R6/3,5 a V12/5,0 nejsou stejné, jsou diametrálně odlišné, i když zvenku mají velmi podobný futrál, to jen naokraj, koukni se kupříkladu na počet lamel "A" spojky a jejich třecí plochu v cm2, či litrový výkon vestavěného čerpadla.....
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 20 Aug 2008, 08:46
- Bydlisko: České Budějovice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
já vím,že už to je asi pryč,ta diskuze o té t613K ze začátku,ale jsem .........a jako takový vím,kde je ta tatřička....vše sice zaprášené a uskladněné,jak se dá,ale myslím kompletní,pojízdné a původní..fakt krásný kousky..v tom jeho tatraplánu jsem seděl,měl jsem tu čest i u tý 603..
Upravil Etienne
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
a kur*va, co to má být, Muflone? Nabídka zlodějům a jiné pakáži? Tohle se fakt nedělá.....
Re: Tatra 613K v akci
máš podobnou sbírku co??? ubožákumuflon napísal:já vím,že už to je asi pryč,ta diskuze o té t613K ze začátku,ale jsem .........a jako takový vím,kde je ta tatřička....vše sice zaprášené a uskladněné,jak se dá,ale myslím kompletní,pojízdné a původní..fakt krásný kousky..v tom jeho tatraplánu jsem seděl,měl jsem tu čest i u tý 603..
Upravil Etienne
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
Myslim ze to prehanate, muflon si urcite neuvedomil ze svojim prispevkom moze nebezpecne poukazat cennu zbierku.
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 20 Aug 2008, 08:46
- Bydlisko: České Budějovice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
už jsem požádal etiena o smazání,zároveň jsem požádal i radka,dokud byl jeho příspěvek poslední o smazání,abych i já mohl svůj odmáznout..fakt jsem si to neuvědomil..ještě jednou se tímto omlouvám..
Re: Tatra 613K v akci
etienne - bylo by to dobré odstranit..(co nejdřív)
muflon-bylo to nekorektní vůči majiteli (moje omluva za ubožáka jelikož jsi uznal chybu)
-------------------------------------
muflon-bylo to nekorektní vůči majiteli (moje omluva za ubožáka jelikož jsi uznal chybu)
-------------------------------------
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 20 Aug 2008, 08:46
- Bydlisko: České Budějovice
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
nejsi první,už mě na to upozornil radek a ladis,akorát soukroměji..je fakt,že mi nedošlo,že by to mohl někdo zneužít..jen jsem chtěl přispět svojí troškou vědomostí do mlýna..moje chyba..naštěstí vím,v jakým stavu to tam vypadá - to nikdo neukradne,protože to je totálně zaskládaný..přesto doufám,že se to brzo smaže..
-
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 4117
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
Pred 30 min som doletel, vystupil z lietadla a uz toto Je to upravene.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
supr, díky
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
Opäť je tu starý problém, Páni skúste proste pripustiť, že každý majitel si môže so svojim autom robiť , čo chce, pokial tým samozrejme ,niekoho neohrozuje, alebo nepodvádza. Takže vytknúť sa mu snáď dá len tá zmätočná info v izeráte , že sa jedná o T613K, inak ak ma neklame zrak, tak je to naozaj kabrio, bez ohladu na spôsob, akým sa ním stalo.
- Pa3k
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 163
- Dátum registrácie: 06 Jan 2009, 23:23
- Tatry, ktoré vlastním: 613-4
- Bydlisko: Dolny Kubin
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
Tak či onak špecialov je trocha viac ako K-áčok a ak sa takato"replika" objaví a majiteľ je spokojny tak to nemože byť na škodu.
- Mr.Tomash
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 09 Nov 2008, 12:35
- Tatry, ktoré vlastním: Tatru nemám :-(
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 613K v akci
Keď sme boli v Prahe tak sme to kabro videli ale škoda že to nieje origo. Ale ináč pekné
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných