Strana 1 z 2

Náter podvozku...

Napísané: 05 Okt 2005, 16:18
od užívateľa Palo
Čo je dobré ako náter podvozku?Myslím tým iba "strojové" časti ramená,pružiny,nápravnica a pod.

Napísané: 05 Okt 2005, 17:10
od užívateľa Chapman
No,na vačšine škodoviek je gumoasfalt aj tam... pomaly ešte aj na gulákoch... :lol:

Napísané: 05 Okt 2005, 17:14
od užívateľa Mojžo
Ja som to natrel Penetrátorom prosteže. A niektoré veci Protekorom ešte navrch k tomu

Napísané: 05 Okt 2005, 17:46
od užívateľa Palo
No ja som myslel tak že pri väčšej oprave budú tieto časti opieskované, a čo potom na to pekne od základu?

Napísané: 05 Okt 2005, 20:01
od užívateľa mato
ja by som dal obycajnu matnu syntetiku. Alebo pochromovat :D

Napísané: 05 Okt 2005, 20:03
od užívateľa MartinD
Po opískování bych nechal vše nahliníkovat. Následně je dobré použít základní barvu na lehké kovy (v barvě bažina, typ nevím). Na základ už potom nějákou syntetiku...

Napísané: 05 Okt 2005, 21:19
od užívateľa Zdicho
Opískovat, základ na lehké kovy, pak to natřu nějakou bitumenovou hmotou (Motip, Body, 3M,...) a pak to po zaschnutí několikrát namočím do Konkoru 500. Ten Konkor 500 se mi čím dále, tím více, líbí :mrgreen:

Napísané: 05 Okt 2005, 22:05
od užívateľa Luboš
Necháváte taky něco zinkovat? Já to začínám využívat, kde to jen jde. Snad akorát u pružin jsem měl trochu obavy (nebo by to nevadilo? :roll: ), tak ty dostaly jen reaktivní základovku+bitumen. Konkor na to už tedy našel, páč netuším, jaký by to mělo přínos...

Napísané: 05 Okt 2005, 23:40
od užívateľa Zdicho
Luboši, moje dojmy:

- bitumen vytvoří tlustou vrstvu, podle typu výrobce některé časem vytvrdnou, některé jsou stále částečně plastické. Také záleží na typu bitumenové hmoty, zda je přelakovatelná nebo nikoliv. Jde velmi slušně seškrábnout.

- konkor 500 a jemu podobné sajrajty se dá aplikovat namáčením v několika vrstvách anebo stříkáním. I pří sebelepší kontrole při stříkání bitumenu se občas stane, že vznikne bublinka a pór, který mi nedělá dobře na duši. Dá se to zamazat opět bitumenem anebo nastříkat/natřít konkorem 500 (to není ten olej). Jde velice špatně dolů a nechutně se rozmazává.

Rozhodně trpím korozofobií, tak použiji, co se dá.

Napísané: 05 Okt 2005, 23:48
od užívateľa Zdicho
S tím zinkováním. Dříve jsem zinkoval, co se dalo. Nápravnici, pružiny, bla, bla. Když něco opískuji, tak to vytvoří krásně drsný povrch, do kterého se vpije základovka. Pokud to ještě pozinkuji, tak už působením kyselin, louhu a nanesením vrstvy zinku ten drsný povrch částečně zanikne. Je to něco za něco a musíš si zvolit, co je u kterých dílů jak výhodné. Tedy už nezinkuji co se dá, ale jen některé věci.

Napísané: 06 Okt 2005, 00:15
od užívateľa Luboš
Neboj, rozlišuju Konkor 101/500. Tohle svinstvo jsem před pár lety taky zkoušel, ale vůbec to nechtělo schnout a pořád to děsně lepilo... Radči tam dám víc slabších vrstev nějakýho Body, než navrch nějakej takovej naředěnej asfalt.

Napísané: 06 Okt 2005, 01:38
od užívateľa Zdicho
No právě, to je ono, že to lepí. Je to takové živé, máš pak živé auto;).

Chceš říct, že jsi míchal 101 s 500? Jinak 101 raději ne.

Napísané: 06 Okt 2005, 07:40
od užívateľa D.P.
ja by som dal obycajnu matnu syntetiku. Alebo pochromovat
...súhlasím s matom, len s tým rozdielom, že ja tam dávam lesklú syntetiku. Je to určite krajšie ako to body a ochránito tak isto.

No a tie "živé" podvozky sa mi hnusia lebo potom je od toho človek celý pekne čistý :P

Napísané: 06 Okt 2005, 09:38
od užívateľa Luboš
Né Zdicho, olej skutečně na nic nepatlám. Pokud to stále lepí, akorát se na to chytá bordel, ale k čemu je to dobré? :roll:

No jo René, tak už vím, proč si naivně myslím, že se nátěr musí obnovovat každé dva roky! Snad jen pokud se pohybuješ s tatrou rychlostí max. 3 km/h, tak to vyjde nastejno, ale jinak je to blbost.

Napísané: 06 Okt 2005, 11:23
od užívateľa Pedro
Zdicho: Proč 101 raději ne? Já míchám 500 a 101, cca 8:2 a mám s tím ty nejlepší zkušenosti - 101 zavzlíná a dostane se všude, částečně zatáhne sebou i "těžší" 500, který zase udělá vrstvu a déledobější ochranu. Pochopitelně, že je pak jěště větší patlárna a nezaschne to, ale o to jde - s prachem to udělá olejoasfaltovou rel. tlustou a odolnou vrstvu

Napísané: 06 Okt 2005, 11:44
od užívateľa Luboš
A jaká je výhoda, že to zvlíná? Tohle jsou všechno celkem slušně přístupné součásti (po demontáži) a dají se natřít nebo nastříkat po celém povrchu.

Napísané: 06 Okt 2005, 12:53
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Vida, zajímavá debata, tak já vám ji trochu zkazím.

Když dáváte na opískovaný (či obecně holý kovový) povrch základ a pak hned bitumen nebo co, nevyplatilo by se ještě mezi to dát nějakou vrchní syntetickou barvu? Přece ten sajrajt buď ztvrdne (a může se zhoršit jeho přilnutí) nebo zůstane měkký a časem se může "opískovat" bordelem z cesty a pak už je tam jen základní barva, která sama o sobě příliš nechrání.

"Body" také vyžaduje lakování vrchním lakem. Ne pod, ale povrchově, protože samo o sobě je porézní a vlhkost se přes něj dostane k základovce (a přes základovku na kov celkem snadno pak taky).

Ideální by byl asi plastizol, který je trvale pružný, ale není porézní, jenže technologie jeho aplikace je v domácích podmínkách dost obtížná.

Napísané: 06 Okt 2005, 13:05
od užívateľa Luboš
Já dávám na základovku jednu vrstvu normálního černého emailu jenom u plechů. Nezdá se mi, že by něco z toho, co používám já, bylo porézní nebo propouštělo vlhkost. Ale je fakt, že nejstaršímu nátěru na tatře jsou zatím sotva čtyři roky, uvidíme později, ale rozhodně je to lepší než Tlumex, Gumoasfalt a podobné nesmysly...

Napísané: 06 Okt 2005, 13:14
od užívateľa MartinD
K zinkování: zinkovat šopováním nebo elektrolýzou? V každém případě mi odborníci doporučovali raději hliník. Zinek je tvrdý a odpadává, kdežto hliník prokazuje své kvality např. na výfukových dílech s extrémním namáháním. Šopovat se dá i mědí, ale to je zase trošku o penězích...

Napísané: 06 Okt 2005, 20:10
od užívateľa Luboš
To nevím, že by zinek odpadával. V životě jsem se s tím nesetkal. Tedy šopování tady snad nikdo poblíž neprovádí, vše se dělá galvanicky a to tam fakt drží. :roll: