Náter podvozku...

Technické problémy s našimi tatrovkami

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Náter podvozku...

Príspevok od užívateľa Palo » 05 Okt 2005, 16:18

Čo je dobré ako náter podvozku?Myslím tým iba "strojové" časti ramená,pružiny,nápravnica a pod.

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 05 Okt 2005, 17:10

No,na vačšine škodoviek je gumoasfalt aj tam... pomaly ešte aj na gulákoch... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 05 Okt 2005, 17:14

Ja som to natrel Penetrátorom prosteže. A niektoré veci Protekorom ešte navrch k tomu

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 05 Okt 2005, 17:46

No ja som myslel tak že pri väčšej oprave budú tieto časti opieskované, a čo potom na to pekne od základu?

Užívateľov profilový obrázok
mato
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 843
Dátum registrácie: 26 Máj 2004, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Petrzalka
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa mato » 05 Okt 2005, 20:01

ja by som dal obycajnu matnu syntetiku. Alebo pochromovat :D

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 05 Okt 2005, 20:03

Po opískování bych nechal vše nahliníkovat. Následně je dobré použít základní barvu na lehké kovy (v barvě bažina, typ nevím). Na základ už potom nějákou syntetiku...

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 05 Okt 2005, 21:19

Opískovat, základ na lehké kovy, pak to natřu nějakou bitumenovou hmotou (Motip, Body, 3M,...) a pak to po zaschnutí několikrát namočím do Konkoru 500. Ten Konkor 500 se mi čím dále, tím více, líbí :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 05 Okt 2005, 22:05

Necháváte taky něco zinkovat? Já to začínám využívat, kde to jen jde. Snad akorát u pružin jsem měl trochu obavy (nebo by to nevadilo? :roll: ), tak ty dostaly jen reaktivní základovku+bitumen. Konkor na to už tedy našel, páč netuším, jaký by to mělo přínos...

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 05 Okt 2005, 23:40

Luboši, moje dojmy:

- bitumen vytvoří tlustou vrstvu, podle typu výrobce některé časem vytvrdnou, některé jsou stále částečně plastické. Také záleží na typu bitumenové hmoty, zda je přelakovatelná nebo nikoliv. Jde velmi slušně seškrábnout.

- konkor 500 a jemu podobné sajrajty se dá aplikovat namáčením v několika vrstvách anebo stříkáním. I pří sebelepší kontrole při stříkání bitumenu se občas stane, že vznikne bublinka a pór, který mi nedělá dobře na duši. Dá se to zamazat opět bitumenem anebo nastříkat/natřít konkorem 500 (to není ten olej). Jde velice špatně dolů a nechutně se rozmazává.

Rozhodně trpím korozofobií, tak použiji, co se dá.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 05 Okt 2005, 23:48

S tím zinkováním. Dříve jsem zinkoval, co se dalo. Nápravnici, pružiny, bla, bla. Když něco opískuji, tak to vytvoří krásně drsný povrch, do kterého se vpije základovka. Pokud to ještě pozinkuji, tak už působením kyselin, louhu a nanesením vrstvy zinku ten drsný povrch částečně zanikne. Je to něco za něco a musíš si zvolit, co je u kterých dílů jak výhodné. Tedy už nezinkuji co se dá, ale jen některé věci.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Okt 2005, 00:15

Neboj, rozlišuju Konkor 101/500. Tohle svinstvo jsem před pár lety taky zkoušel, ale vůbec to nechtělo schnout a pořád to děsně lepilo... Radči tam dám víc slabších vrstev nějakýho Body, než navrch nějakej takovej naředěnej asfalt.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 06 Okt 2005, 01:38

No právě, to je ono, že to lepí. Je to takové živé, máš pak živé auto;).

Chceš říct, že jsi míchal 101 s 500? Jinak 101 raději ne.

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 06 Okt 2005, 07:40

ja by som dal obycajnu matnu syntetiku. Alebo pochromovat
...súhlasím s matom, len s tým rozdielom, že ja tam dávam lesklú syntetiku. Je to určite krajšie ako to body a ochránito tak isto.

No a tie "živé" podvozky sa mi hnusia lebo potom je od toho človek celý pekne čistý :P

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Okt 2005, 09:38

Né Zdicho, olej skutečně na nic nepatlám. Pokud to stále lepí, akorát se na to chytá bordel, ale k čemu je to dobré? :roll:

No jo René, tak už vím, proč si naivně myslím, že se nátěr musí obnovovat každé dva roky! Snad jen pokud se pohybuješ s tatrou rychlostí max. 3 km/h, tak to vyjde nastejno, ale jinak je to blbost.

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 06 Okt 2005, 11:23

Zdicho: Proč 101 raději ne? Já míchám 500 a 101, cca 8:2 a mám s tím ty nejlepší zkušenosti - 101 zavzlíná a dostane se všude, částečně zatáhne sebou i "těžší" 500, který zase udělá vrstvu a déledobější ochranu. Pochopitelně, že je pak jěště větší patlárna a nezaschne to, ale o to jde - s prachem to udělá olejoasfaltovou rel. tlustou a odolnou vrstvu

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Okt 2005, 11:44

A jaká je výhoda, že to zvlíná? Tohle jsou všechno celkem slušně přístupné součásti (po demontáži) a dají se natřít nebo nastříkat po celém povrchu.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 06 Okt 2005, 12:53

Vida, zajímavá debata, tak já vám ji trochu zkazím.

Když dáváte na opískovaný (či obecně holý kovový) povrch základ a pak hned bitumen nebo co, nevyplatilo by se ještě mezi to dát nějakou vrchní syntetickou barvu? Přece ten sajrajt buď ztvrdne (a může se zhoršit jeho přilnutí) nebo zůstane měkký a časem se může "opískovat" bordelem z cesty a pak už je tam jen základní barva, která sama o sobě příliš nechrání.

"Body" také vyžaduje lakování vrchním lakem. Ne pod, ale povrchově, protože samo o sobě je porézní a vlhkost se přes něj dostane k základovce (a přes základovku na kov celkem snadno pak taky).

Ideální by byl asi plastizol, který je trvale pružný, ale není porézní, jenže technologie jeho aplikace je v domácích podmínkách dost obtížná.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Okt 2005, 13:05

Já dávám na základovku jednu vrstvu normálního černého emailu jenom u plechů. Nezdá se mi, že by něco z toho, co používám já, bylo porézní nebo propouštělo vlhkost. Ale je fakt, že nejstaršímu nátěru na tatře jsou zatím sotva čtyři roky, uvidíme později, ale rozhodně je to lepší než Tlumex, Gumoasfalt a podobné nesmysly...

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 06 Okt 2005, 13:14

K zinkování: zinkovat šopováním nebo elektrolýzou? V každém případě mi odborníci doporučovali raději hliník. Zinek je tvrdý a odpadává, kdežto hliník prokazuje své kvality např. na výfukových dílech s extrémním namáháním. Šopovat se dá i mědí, ale to je zase trošku o penězích...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 06 Okt 2005, 20:10

To nevím, že by zinek odpadával. V životě jsem se s tím nesetkal. Tedy šopování tady snad nikdo poblíž neprovádí, vše se dělá galvanicky a to tam fakt drží. :roll:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných