Náter podvozku...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Náter podvozku...
Čo je dobré ako náter podvozku?Myslím tým iba "strojové" časti ramená,pružiny,nápravnica a pod.
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Luboši, moje dojmy:
- bitumen vytvoří tlustou vrstvu, podle typu výrobce některé časem vytvrdnou, některé jsou stále částečně plastické. Také záleží na typu bitumenové hmoty, zda je přelakovatelná nebo nikoliv. Jde velmi slušně seškrábnout.
- konkor 500 a jemu podobné sajrajty se dá aplikovat namáčením v několika vrstvách anebo stříkáním. I pří sebelepší kontrole při stříkání bitumenu se občas stane, že vznikne bublinka a pór, který mi nedělá dobře na duši. Dá se to zamazat opět bitumenem anebo nastříkat/natřít konkorem 500 (to není ten olej). Jde velice špatně dolů a nechutně se rozmazává.
Rozhodně trpím korozofobií, tak použiji, co se dá.
- bitumen vytvoří tlustou vrstvu, podle typu výrobce některé časem vytvrdnou, některé jsou stále částečně plastické. Také záleží na typu bitumenové hmoty, zda je přelakovatelná nebo nikoliv. Jde velmi slušně seškrábnout.
- konkor 500 a jemu podobné sajrajty se dá aplikovat namáčením v několika vrstvách anebo stříkáním. I pří sebelepší kontrole při stříkání bitumenu se občas stane, že vznikne bublinka a pór, který mi nedělá dobře na duši. Dá se to zamazat opět bitumenem anebo nastříkat/natřít konkorem 500 (to není ten olej). Jde velice špatně dolů a nechutně se rozmazává.
Rozhodně trpím korozofobií, tak použiji, co se dá.
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
S tím zinkováním. Dříve jsem zinkoval, co se dalo. Nápravnici, pružiny, bla, bla. Když něco opískuji, tak to vytvoří krásně drsný povrch, do kterého se vpije základovka. Pokud to ještě pozinkuji, tak už působením kyselin, louhu a nanesením vrstvy zinku ten drsný povrch částečně zanikne. Je to něco za něco a musíš si zvolit, co je u kterých dílů jak výhodné. Tedy už nezinkuji co se dá, ale jen některé věci.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Né Zdicho, olej skutečně na nic nepatlám. Pokud to stále lepí, akorát se na to chytá bordel, ale k čemu je to dobré?
No jo René, tak už vím, proč si naivně myslím, že se nátěr musí obnovovat každé dva roky! Snad jen pokud se pohybuješ s tatrou rychlostí max. 3 km/h, tak to vyjde nastejno, ale jinak je to blbost.
No jo René, tak už vím, proč si naivně myslím, že se nátěr musí obnovovat každé dva roky! Snad jen pokud se pohybuješ s tatrou rychlostí max. 3 km/h, tak to vyjde nastejno, ale jinak je to blbost.
- Pedro
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Zdicho: Proč 101 raději ne? Já míchám 500 a 101, cca 8:2 a mám s tím ty nejlepší zkušenosti - 101 zavzlíná a dostane se všude, částečně zatáhne sebou i "těžší" 500, který zase udělá vrstvu a déledobější ochranu. Pochopitelně, že je pak jěště větší patlárna a nezaschne to, ale o to jde - s prachem to udělá olejoasfaltovou rel. tlustou a odolnou vrstvu
Vida, zajímavá debata, tak já vám ji trochu zkazím.
Když dáváte na opískovaný (či obecně holý kovový) povrch základ a pak hned bitumen nebo co, nevyplatilo by se ještě mezi to dát nějakou vrchní syntetickou barvu? Přece ten sajrajt buď ztvrdne (a může se zhoršit jeho přilnutí) nebo zůstane měkký a časem se může "opískovat" bordelem z cesty a pak už je tam jen základní barva, která sama o sobě příliš nechrání.
"Body" také vyžaduje lakování vrchním lakem. Ne pod, ale povrchově, protože samo o sobě je porézní a vlhkost se přes něj dostane k základovce (a přes základovku na kov celkem snadno pak taky).
Ideální by byl asi plastizol, který je trvale pružný, ale není porézní, jenže technologie jeho aplikace je v domácích podmínkách dost obtížná.
Když dáváte na opískovaný (či obecně holý kovový) povrch základ a pak hned bitumen nebo co, nevyplatilo by se ještě mezi to dát nějakou vrchní syntetickou barvu? Přece ten sajrajt buď ztvrdne (a může se zhoršit jeho přilnutí) nebo zůstane měkký a časem se může "opískovat" bordelem z cesty a pak už je tam jen základní barva, která sama o sobě příliš nechrání.
"Body" také vyžaduje lakování vrchním lakem. Ne pod, ale povrchově, protože samo o sobě je porézní a vlhkost se přes něj dostane k základovce (a přes základovku na kov celkem snadno pak taky).
Ideální by byl asi plastizol, který je trvale pružný, ale není porézní, jenže technologie jeho aplikace je v domácích podmínkách dost obtížná.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Já dávám na základovku jednu vrstvu normálního černého emailu jenom u plechů. Nezdá se mi, že by něco z toho, co používám já, bylo porézní nebo propouštělo vlhkost. Ale je fakt, že nejstaršímu nátěru na tatře jsou zatím sotva čtyři roky, uvidíme později, ale rozhodně je to lepší než Tlumex, Gumoasfalt a podobné nesmysly...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných