repas z. tlmičov

Technické problémy s našimi tatrovkami

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

repas z. tlmičov

Príspevok od užívateľa Palo » 08 Aug 2005, 18:46

Dneska som si repasoval zadné tlmiče.Najprv som bol len zvedavý ako to vo vnútri vypadá ale potom som sa rozhodol inak.Pred nedávnom som ich vymenil za nové lebo sa mi zdali "mäkké".Ale tie nové sú na tom tak isto.Oba páry sú IFA.
Ale k veci, po rozobratí som vymenil gufero a jeden gumený krúžok ostatné ventilky a tesnenia booli z kovových častí.Olej som tam dal od šelu 10W.Mali na výber 5W,7.5W,10W,15W.Náplň v jednom je 1/4 litra.Teraz sú tuhšie.

Ďalej mám otázku prečo sa nemôžu tlmiče rozťahovať a sťahovať v inej než vertikálnej polohe?Po prezretí mechanizmu sa mi zdá že sa musia po pár sťahov odvzdušniť samé, tak sú konštruované.

A nepozná niekdo príjemný spôsob na rozobratie a spätné zloženei predných tlmičov?

Píšem ako píšem ale kvôli vám si na sloh pozor dávať nebudem. :wink:

tak...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 09 Aug 2005, 10:21

IFY budu makke vzdy, tuning ala husty olej sa pouziva tak pri Jawach ;-) A predny tlmic normalne dole rozrezes a potom ked si hotovy zavaris. To je vsetko.

MECSI
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 151
Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
Bydlisko: Veľké Dvorníky
Kontaktovať užívateľa:

Re: repas z. tlmičov

Príspevok od užívateľa MECSI » 09 Aug 2005, 11:11

Palo napísal:....Ďalej mám otázku prečo sa nemôžu tlmiče rozťahovať a sťahovať v inej než vertikálnej polohe?Po prezretí mechanizmu sa mi zdá že sa musia po pár sťahov odvzdušniť samé, tak sú konštruované...
Nie sú 100%ne vo vertikálnej polohe. napr McPerson v autách predu. Na off roadoch sa používajú riešenia keď namiesto 1ks dajú 2ks a tak že tlmiče sú od seba cca. na 30°. Na motocikloch 99% nestoja vertikálne. Na športiakoch je nezriedkavé že nestoja vertikálne. Na Buelli je tlmič horizontálne.
To neviem či tie tlmiče sú na to stvorené alebo jednoducho ich tam tak namontovali.
Pri nie vertikálnom zabudovaní sa zmení charakteristika tlmenia (keď pruženie zostane naďalej vertikálne). Závisí odtech riešenia.

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 09 Aug 2005, 15:03

Stevo ja som netunoval ale repasoval s malou opravou. :o
Mecsi myslel som mimo vozidlo.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 09 Aug 2005, 15:49

Palo: to je jedno ako to nazves ;-)
Jo a kava sa ma SKLADOVAT v suchu a predsa chuti najlepsie zaliata vodou ze?

tPP
Diskutujúci
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 29 Apr 2006, 15:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: PP
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tPP » 29 Aug 2006, 18:39

Stevo napísal:Palo: to je jedno ako to nazves ;-)
Jo a kava sa ma SKLADOVAT v suchu a predsa chuti najlepsie zaliata vodou ze?
Aka by teda mala byt ta kvapalina ?V dostupnej lit. som sa nedozvedel nic!

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 29 Aug 2006, 18:59

Kvapalne skupenstvo je najidealnejsie :-) Ak myslis viskozitu, tak kazdy tlmic je stavany na nejaku dynamicku viskozitu oleja. Tlmicovym olejom 10w nic neskazis, ked to bude makke das hustejsi.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 30 Aug 2006, 00:07

A jak je na tom s viskozitou klasický československý socialistický Tlumičový olej? Ještě bych flašku doma našel... :)

Užívateľov profilový obrázok
skovi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa skovi » 30 Aug 2006, 06:20

Tlmičový olej do Tatry má viskozitu 7,5W , dnes kúpiš 5W, 10W... S 10W by mali byť tvrdšie.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 30 Aug 2006, 12:45

Docela přemýšlím o výměně oleje u ještě nejetých zadních IF. Oproti třeba PALům jsou opravdu nezvykle "měkké", ale nejsem si moc jistý, jestli to vyřeší pouhá výměna za hustší olej.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných