Strana 3 z 4

Re: T 613-3

Napísané: 08 Jan 2012, 21:33
od užívateľa OTO
Zdravičko Pánové. Ja mám ten názor že každá tatra sa zachrániť nedá a je oveľa lepšie zrepasovať jednu aj za cenu 1-2och rozobratých na diely ako mať 2-3 rozrobené a nikdy ich nedokončiť. Z dielmy je to bieda a bude to už len horšie. Medzi sviatkami sme rozoberali jednu chromku na diely ale kasňa pôjde do maďarska lebo ešte sa dá zachrániť. V tomto prípade zostane aj kapusta celá.... Ja a dvaja veľmi sľubný tatrováci novej generácie už jeden čas špajzujeme diely na T613 a Š130Rapid a 120GLS lebo ceny sa závratným spôsobom zvyšujú. Z hmloviek už je celkom pekná výstava :D Veľmi fandíme každému kto zachraňuje tatrovky a škodovky. Je to naše dedičstvo aj keď vlastne oveľa viac české ale predsa sa zrodili v československu. Treba do tejto činnosti zainteresovať mládež a zatiaľ mám skôr pozitívne skúsenosti z môjho okolia pretože záujem je, iba ich treba podchytiť a dať im šrubovák do ruky.

Re: T 613-3

Napísané: 11 Jan 2012, 22:15
od užívateľa Csaba T.
Zdravím!
No zdá sa mi že zase sme pracovali v ten istý čas, ten istý deň a v tom istom garáži na tej istej Tatrovke ... :lol:
Čo sa týka súčiastkov je to stále horšie a horšie. Nehovorím o dostupnosti, aj nových, ale ide hlavne o cenu. Niektorí vôbec sa nehanbia pýtať také ceny ako keby boli zo zlata tie diely. To ale neznamená že hádžem každého predajcu de jedného vrecia, od koho si kúpim niečo, to znamená, že akceptujem cenu.
A teraz foto z dielne!

Re: T 613-3

Napísané: 11 Jan 2012, 22:25
od užívateľa Csaba T.
Perlička!
Ďalšia Tatra 613-3 ktorá zvládla cestu z anglického Birmingham-u na Východné Slovensko po svojich. Ďakujem Péter a Oti! :D

Re: T 613-3

Napísané: 13 Jan 2012, 22:24
od užívateľa Krieg
Ta stříbrná fešanda vypadá krásně, je zrenovovaná nebo tak zachovalá?

Jinak technický dotaz, jsou záměnné náboje kol s kotouči z 4kové na 3kovou? Příp. celá náprava se dá zaměnit? Jednám o kuchačce jedné 4ky, čekám na fotky. Pokud by byla náprava neshnilá, vzal bych ji celou. Akorát mi říkal prodávající, že jsou jiné rozteče šroubů kol, je to pravda? Díky.

Re: T 613-3

Napísané: 13 Jan 2012, 22:42
od užívateľa Jerry
Ano rozteče jsou jiný (stará rozteč: 5x120, nová rozteč: 5x112), ale to je jediný, vše ostatní je identický.

Re: T 613-3

Napísané: 15 Jan 2012, 14:09
od užívateľa radek
Změna rozteče nábojů kol nesouvisí ani tak s přechodem modelu 613-3 na 613-4, jako spíš s modernizací výrobku jako celku (změnou výrobku - ocelového disku - jeho výrobcem - Lemmerz a úpravou geometrie přední nápravy). Čili všechna auta vyrobená od 1.11.1989 a tedy od výrobního čísla karoserie 9710 mají rozteče kolových šroubů 5x112 mm a přísluší k nim ocelové "děrované" disky se zálisem 37 mm, auta vyrobená do konce října 1989 mají rozteč 5x120 mm a přísluší k nim "plné" disky se zálisem 30 mm. Čili u modelové řady T613-3 se vyskytují obě provedení roztečí a disků- Směrodatný je VIN/v.č. karoserie. pak samozřejmě existují dobové "přestavby", kdy pro nedostatek dílů či kvůli potřebě použít lité disky lze najít rozteč 5x112 i na chromce, stejně jako 5x120 na čtverce :-D :-D :-D

Re: T 613-3

Napísané: 15 Jan 2012, 15:04
od užívateľa Jerry
Co se člověk nedozví... Ono se ví přesný datum a i zlomový VIN. A jakejpa k tomu patří motor, to se taky ví? :lol:

Re: T 613-3

Napísané: 15 Jan 2012, 17:18
od užívateľa Krieg
A kotouče jsou záměnné? Na své jsem se ještě nedíval (když už se v té kose ve voze vrtám, oddělávám plechy hlavně), každopádně i za dobré je vhodné mít náhradu,. Mám možnost vykuchat si je ze čtverky, tak mi jde o to, jestli jsou záměnné.

Re: T 613-3

Napísané: 15 Jan 2012, 20:55
od užívateľa radek
Jasně že se ví jaký motor k tomu patří :) Kotoučů jsou dva druhy - pro systém Girling a pro systém AB Jablonec. AB Jablonec byl nasazen, po ovojení si výroby, od náběhu verzí "S" a postupně přešel na klasické "plasťáky", reverzibilně pak i na chromky, které prošly jakoukoli větší opravou či výměnou karoserie od roku 1982 dál. Oficiální náběh brzd AB Jablonec do serie (mimo S a K) přísluší modelu 613-2M84, tedy prvním chrom-plasťákům, a od té doby jsou kotouče stejné až do konce výroby, tedy až do T700 M97 (ano ,ani ta se nedočkala takové banality, jakou jsou zvenku náboje uložené kotouče, což už měl Favorit v roce 1986). Pokud narazíte na plasťáka T613-3 a má výjimečně brzdy Girling, je to původem 613-1 či 613-2 přestavěná výměnou karoserie s použitím původních náprav....

Re: T 613-3

Napísané: 15 Jan 2012, 21:12
od užívateľa David ABA
no na mé trojce právě s VINkem již po čísle 9710 je E1/I takže tuším že je původní.

Toť k otázce jaký motor.

Re: T 613-3

Napísané: 16 Jan 2012, 03:29
od užívateľa Jerry
Myslel jsem číslo motoru, ne typ, špatně sem to napsal. Omlouvám se.

Re: T 613-3

Napísané: 16 Jan 2012, 21:00
od užívateľa Luboš
Radku, brzdy AB naběhly od první velké modernizace T613 od počátku roku 1978, spolu s "E" motory.

Re: T 613-3

Napísané: 16 Jan 2012, 22:56
od užívateľa chromkar
radek napísal:Papíry na "trojku" byly nedávno na i-veteranu, koukni tam, testace není problém, jakmile to auto vyvaříš, mechanicky opravíš a olakuješ.
to je nejaka novinka? ojebavka systemu povolena? ziadne virtualne facky? machry maju zelenu?

aby som to zhrnul: takto teda nie. to ze si niekto prisposobi auto k dokladom (alebo doklady k autu?) z toho auta veterana naozaj nerobi. je to skratka podvod.

poznamka - skor nez ho olakujes, preraz cislo, inak to bude vyzerat blbo.

Re: T 613-3

Napísané: 16 Jan 2012, 23:18
od užívateľa Vlada
chromkar napísal:
radek napísal:Papíry na "trojku" byly nedávno na i-veteranu, koukni tam, testace není problém, jakmile to auto vyvaříš, mechanicky opravíš a olakuješ.
to je nejaka novinka? ojebavka systemu povolena? ziadne virtualne facky? machry maju zelenu?

aby som to zhrnul: takto teda nie. to ze si niekto prisposobi auto k dokladom (alebo doklady k autu?) z toho auta veterana naozaj nerobi. je to skratka podvod.

poznamka - skor nez ho olakujes, preraz cislo, inak to bude vyzerat blbo.
A zaroven je potreba dodat, ze pokud jsou papiry na trojku, nebudou sedět čísla.... Ale hlavně pokud daš na auto čísla co jsou v papirech (model 3), tak potom se mění rok vyroby auta (tudíž nebude splnovat podmínky pro testaci veterána), což je nyní myslim min. 30let stáří.
O tom že vzhledově to bude něco uplně jineho, to už je další fakt!!

Re: T 613-3

Napísané: 17 Jan 2012, 09:12
od užívateľa radek
Pánové, doporučuji se podívat na datum mého příspěvku a dále na platnou legislativu této země. Protože několik pražských exotů z řad veteránských pohlavárů, pro které jsou testace nikoli koníčkem, ale hlavním zdrojem jejich příjmů a a těžký byznys, protlačilo jako pevnou součást modrernizované Vyhlášky coby přílohu původní technický kodex FIVA, v roce 2011 v našem kocourkově, tedy v ČR, stále platilo původní řazení roků výroby vůči uznání historické původnosti, a tedy platil r.v. 1986, kam "trojky", neboli plasťáky 613-2M84 a první 613-3, jakož i 613-S prostě patřily. Takže ano, loni se mohlo pár "plasťáků" klidně a přitom legálně stát historickými vozidly, pokud to jejich stav, provedení a vybavení umožňoval. To že FIVA vydala nový kodex s věkovým limitem 30 let je věc sice krásná, ale dokud nebyl převzat našimi zákonodárci nyní naštěstí už jen odkazem na vždy platnou verzi do zákonů této země, stále!!! platil limit původního kodexu. Takže dříve, než se tu budete, zejména v novém roce, tedy jak se u nás říká "mimo mísu" či "s křížkem po fůnusu" zase čílit, seznamte se prosím s platnou legislativou, ušetříte si nervy i šedou kůru mozkovou.....

Takže:
1. výměna karoserie je stále a byl vždy dovolený úkon, pokud je shodná s tou původní, včetně dokladů
2. přerážení čísla není nutné, je možné legálně si nechat vyrazit "nový" VIN z použité vyměněné karoserie, včetně zápisu do TP
3. vzhled vozidla neurčují doklady, a těžko T613-3 coby "železo" může vypadat vzhledově úplně jinak než T613-3 "doklady", alébrž všechny T613-3 spadající loni legálně do věkového limitu FIVA, tedy do r.v. 1986 včetně, vypadají naprosto stejně a shodně. Polopaticky - existuje-li fyzicky vozidlo T613 r.v. dejme tomu 1985 (dohledatelné dle výr. č.) s vyměněnou karoserií za jinou stejného modelu a typu, vyrobenou kdykoli až do konce platnosti věkového limitu, stále je to ve výsledku vozidlo, které svým stavem i rokem výroby odpovídá věkovému limitu FIVA

Re: T 613-3

Napísané: 17 Jan 2012, 11:27
od užívateľa Krieg
To už je 30 let pro všechny? Ve veteránském klubu v Brně, kde jsme členem, mi říkali, že pořád 25 let a že s Tatrou nebude problém.

Jinak když se jedná o výměnu karoserie za karoserii stejného typu, není přece důvod, aby to nebyl veterán, vozidlo to pořád stejné je a jestli byla výměna v roce 2012 nebo v 80. letech, to není podstatné. Kdyby třeba v r. 1987 byla vyměněna bouraná za novou, zastavoval by se nad tím někdo a říkal, že je to výdrb?

Re: T 613-3

Napísané: 17 Jan 2012, 15:12
od užívateľa michal heky
Radku, chápu dobře, že ti vadí, je-li dnes brána T613-3 jako historické vozidlo? Proč?

Re: T 613-3

Napísané: 17 Jan 2012, 15:14
od užívateľa Vlada
Krieg napísal:To už je 30 let pro všechny? Ve veteránském klubu v Brně, kde jsme členem, mi říkali, že pořád 25 let a že s Tatrou nebude problém.

Jinak když se jedná o výměnu karoserie za karoserii stejného typu, není přece důvod, aby to nebyl veterán, vozidlo to pořád stejné je a jestli byla výměna v roce 2012 nebo v 80. letech, to není podstatné. Kdyby třeba v r. 1987 byla vyměněna bouraná za novou, zastavoval by se nad tím někdo a říkal, že je to výdrb?
Ja mužu za sebe rict, že pokud by se chromkova karoserie vyměnila za chromkovou (a ne za plastaka jako se to dělalo), tak by to bylo v pořadku. Ale karoserie z plastaku je jina jak chromkova. Takze v tom bych viděl problém. Právě proto jsem taky shaněl chromku s rokem vyroby do 1980 pravě kvuli historicke testaci, kde je podle mně 30let.
Je to jen muj nazor, nikomu ho nenutím, ale je založenej na konkretnim připadě a řešenej krajskym testačnim komisařem.

Re: T 613-3

Napísané: 18 Jan 2012, 00:37
od užívateľa Krieg
Pro upřesnění, u mě se jedná o trojku jak kastlí, tak i papíry.

Jinak ty přední kotouče jsou odlišné pro verze s různými roztečemi, nebo stejné?

Re: T 613-3

Napísané: 18 Jan 2012, 08:52
od užívateľa radek
Michale nevadí, pokud je to 613-3 do r.v. 1986 včetně, jak doklady, tak fyzicky. Poznat to jde, z detailů a samozřejmě výrobních čísel. Čili nikoli "paušálně" jakákoli T613-3 která se vyráběla až do 1991, to v žádném případě.

Kotouče jsou stejné.