benzin v oleji

Technické problémy s našimi tatrovkami

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 21 Mar 2010, 21:32

Ahoj,
mám T613-3 a s ní tento problém:

1. Někudy mi teče benzín do motorového oleje. AC pumpa - výměna všech těsnění

A nic dalšího - kudy už mě nenapadá.

2. Chování motoru:

připadá mi, že se přechlastává - opět přetěsnění, výměna všeho co se může opotřebit, nastavení volnoběhu a pod. výměna svíček a kabelů. Po vyčištění svíček auto naskočí raz dva, ale po zhruba 20-tým nastartováním už zase nejede na všech 8 v, a někdy ji už ani nenastartuju a jen občas má snahu naskočit. A když naskočí tak běží jen tak prc, prc, prc...

Help me please!



Setkal jste se s tímto někdo?


Dík Honza

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa ondrej » 21 Mar 2010, 21:46

Benzín sa do oleja môže dostať okrem palivového čerpadla aj cez preplavované karburátory. Je to dosť nepríjemná a aj nebezpečná závada, ktorú treba rýchlo odstrániť. Okrem znehodnotenia olejovej náplne (čím skôr vymeniť) a zhoršenej funkcie mazania s následným nadmerným opotrebením motora hrozí aj vznietenie benzínových pár v kľukovej skrini s možnou deštrukciou častí motora, spravidla olejovej vane..

Jan Papírník
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 187
Dátum registrácie: 12 Jún 2006, 19:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Třebíč
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Jan Papírník » 22 Mar 2010, 11:25

Děkuji za odpověď. Ještě otázka:

Koupil jsem nové plováky, které jsou ze škodovky - je hladina plováku seřízená nebo ji musím seřídit dle nastavení Tatry?


A ještě - kudy by to přes to čerpadlo mohlo téct?

Honza

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Mojžo » 22 Mar 2010, 11:31

K tým plavákom: Treba odfotiť nech je ho dobre vidno a ak niekto iný neporadí, ja už budem vidieť či je okamžite namontovateľný či nie. Zpravidla tatrovácky plavák je štandardne ustavený tak, že jazýček čo dosadá na ihlový ventil je v rovine s plieškom čo drží samotný plavák. Bavíme sa o plastovom plaváke - v dielenskej príručke je chyba. Idem skúsiť nájsť dajakú fotku...

K tomu čerpadlu: Prienik benzínu do oleja cez mechanické čerpadlo na motoroch T613 je porucha ktorá sa proste občas vyskytne. Natrhne sa membrána vnútri čerpadla - inak povedané tá veľká gumová časť a počas pumpovania paliva dochádza k prieniku. Núdzovo sa dá použiť napríklad membrána s ľadvinky ovládania predohrevu nasávaného vzduchu

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Mojžo » 22 Mar 2010, 11:35

Našiel som fotky!!

Tu sú fotografie zhruba dobre nastaveného plaváku na karburátore SEDR 32/34

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa jack » 22 Mar 2010, 11:50

Nechci zakládat nové téma, tož ten dotaz šoupnu sem:

Jaké máte zkušenosti s plastovými plováky u karburátorů Jikov 30 SSOP (T603). Zatím mě každý od jejich používání odrazoval, takže do nových karbošů dávám staré mosazné s čímž je spojeno seřízení hladiny.

Dík.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Mojžo » 22 Mar 2010, 12:11

Ešte by som sa rád opýtal aké k tomu mali argumenty?

Ja osobne mám tiež mosadzné, ale iné nemám :)

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa jack » 22 Mar 2010, 12:18

Údajně po nějakém čase deformace plováků a s tím související problémy s chodem motoru. Toto info mi sdělily dvě nezávislé osoby - odborníci. Prej jestli takové polováky mám, ať je mrsknu do kouta garáže takovou silou, aby už nikdy nikoho nenapadlo je do polovákové komory rvát :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Mojžo » 22 Mar 2010, 12:20

:) Zaujímavé. nepočul som. keby som mal, asi to just risknem.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa jack » 22 Mar 2010, 12:37

Jestli máš zájem, jeden pár nových plastových plováků Ti podaruju a zkůšaj :mrgreen: Páč já radši zkůšám bielé a cervené...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa ondrej » 22 Mar 2010, 23:31

Jan Papírník napísal:Děkuji za odpověď. Ještě otázka:

Koupil jsem nové plováky, které jsou ze škodovky - je hladina plováku seřízená nebo ji musím seřídit dle nastavení Tatry?
.....Honza
Po výmene plaváku by bolo dobré skontrolovať nastavenie hladiny. Aj pri správne nastavenej hladine (12, alebo 10 mm podľa typu plaváka) sa môžu vyskytnúť problémy - buď netesnosť plaváku, do ktorého prenikne benzín (u dutého lepeného typu - viď napr. obr. od Mojža), alebo netesnosť ihlového ventilu..

U plastového plaváku u T-603 sa mi tiež raz preplavoval karburátor - v plaváku som našiel benzín. Jednalo sa o úplne nový karburátor...

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Honzík » 23 Mar 2010, 20:20

To Onbřej:
Myslím že jsi to trochu spletl výška hladiny v karbecu je vždý stejná a je jedno jaký je tam plovák.Budˇse měří ode dna nebo od vrchu víka konkrétně u T613 je od vrchu víka 20mm a třeba u T603 je 28,5mm od spodku plovákové komory.Jen jsi asi spletl nastavení vzdálenosti plováku od víka karbecu dle druhu plováku.
A k tomu plováku u T603 já osobně jsem měl plastový a po nějaké době začal do něho téct benzín a bylo po něm.A tak jsem přešel na mosazné a i výška hladiny se s němi lépe nastavuje.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 23 Mar 2010, 20:47

Honzík napísal:To Onbřej:
Myslím že jsi to trochu spletl výška hladiny v karbecu je vždý stejná a je jedno jaký je tam plovák.Budˇse měří ode dna nebo od vrchu víka konkrétně u T613 je od vrchu víka 20mm a třeba u T603 je 28,5mm od spodku plovákové komory.Jen jsi asi spletl nastavení vzdálenosti plováku od víka karbecu dle druhu plováku.
A k tomu plováku u T603 já osobně jsem měl plastový a po nějaké době začal do něho téct benzín a bylo po něm.A tak jsem přešel na mosazné a i výška hladiny se s němi lépe nastavuje.
ako teda tú hladinu chceš nastavovať, ked "je vždy stejná"?

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Honzík » 28 Mar 2010, 20:02

To Roman:
Jenom jsem reagoval na to že výška hladiny není jak se zde psalo 10mm nebo 12mm u T613 je to jenom nějaká velikost (vzdálenost) která se nastavuje dle typu plováku na víku karbecu,ale vždy když jsem to dělal tak to neodpovídalo přesně co je v dílenské příručce.
A dám takovou otázečku co ovlivňuje v určitých mezích výška hladiny v kerbecu na motoru? a)výkon b) krouťák c)akceleraci d)spotřebu

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 28 Mar 2010, 21:15

Musíš presne definoivať tie medze, aby som odpovedal :-)

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Honzík » 29 Mar 2010, 20:13

No nebudu hrát nějakého chytrolína mám to z knížky +-1mm.Tak jak to má být nastaveno.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 29 Mar 2010, 20:47

takáto tolerancia neovlyvňuje nič :-)

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Honzík » 30 Mar 2010, 21:10

Ano je to za e) správně.To jsem ti odpověděl proč musí být stejná ať tam máš jakýkoliv plovák :D Když je to vše tak jak má být je to v pořádku a motor běží jako hodinky.(vše ostatní je ok )Jen odbočím když je hladina navrhována v karbecech tak hlavní co ovlivňuje je krouťák.Nechci vyvolat lavinu že to je něčím jiným jak se všeobecně ví že motor je kompromis různých protikladů.Je to prostě jeden z kamínků mozaiky.A nehledě na to že vyšší nebo nižší hladina zvyšuje i spotřebu.
A když jsme u těch otázeček tak se tě ještě zeptám.
Je vlhčí vzduch lehčí než suchý při stejném atmosferickém tlaku? a)ano b) ne
A bude spotřeba nižší nebo vyšší za deště? a) vyšší b) nižší

A ještě jsem čekal že něco napíše Ondřej a ono nic.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa radek » 30 Mar 2010, 22:33

Já bych měl taky otázečku.... mám tu ocelovou krychli z plného materiálu, značné hmotnosti, s užší stranou dlouhou 7 cm a delší stranou dlouhou 11 cm, uprostřed každé stěny má vyfrézovaný ovál a v něm vyražené písmeno "T". A zaboha nemůžu přijít na to, jestli mám dát do té omáčky kari koření nebo raději koriandr....

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: benzin v oleji

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 30 Mar 2010, 23:12

radek napísal:Já bych měl taky otázečku.... mám tu ocelovou krychli z plného materiálu, značné hmotnosti, s užší stranou dlouhou 7 cm a delší stranou dlouhou 11 cm, uprostřed každé stěny má vyfrézovaný ovál a v něm vyražené písmeno "T". A zaboha nemůžu přijít na to, jestli mám dát do té omáčky kari koření nebo raději koriandr....
hlavne to daj do dvoch hrncov :mrgreen:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných