Strana 1 z 2

T 613-4 Problem..

Napísané: 26 Feb 2010, 18:17
od užívateľa Sten613
Zdravim všechny tatrovaky..
Obracím se na vas s radou.. :?
Tatra mě už nějakej čas zlobí jednou jede a pak nejede.. Myslej jsem že je problem v karburatorech a tak jsem je nechal u pana Kratochvíla v praze seřídit.. nasadil jsem je na auto a ejhle problem trva.. Je to jako by se motor strašně přemlouval aby se rozpohyboval do otáček rozjezd tak na třikrat. Jakž takž se to rozjede (auto se hodně klepe) zařadim dvě a vůbec se jí nechce. :cry: nemohl by být problem v tyristoru?? je třeba unavenej nebo tak něco.. jsem zoufalej a předem děkuji za rady.. PS: omlouvám se za gramatiku.

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 26 Feb 2010, 19:30
od užívateľa Roman Maďar
sviečky, káble, odbrzdiť ručnú :-)

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 26 Feb 2010, 20:07
od užívateľa Sten613
No ručka mě nenapadla :lol: Svíčky před rokem nové ale zkouknu je.. kabely taky nové ty šedé..
A co předstih no kolik ho nastavujete stroboskopem..??

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 26 Feb 2010, 20:20
od užívateľa michal heky
Mám v garáži náhradní kabel k rozdělovači, cívku a tyristor. Kdybys chtěl laborovat, tak se stav.

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 26 Feb 2010, 20:28
od užívateľa Roman Maďar
Sten613 napísal:No ručka mě nenapadla :lol: Svíčky před rokem nové ale zkouknu je.. kabely taky nové ty šedé..
A co předstih no kolik ho nastavujete stroboskopem..??
a kolko km na tých "nových " sviečkach to auto odjazdilo? kedy si tam tankoval benzin? Alebo to stojí ten rok?

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 26 Feb 2010, 20:29
od užívateľa Roman Maďar
mimochodom, aký máš odtrh na sviečkach?

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 26 Feb 2010, 23:58
od užívateľa Sten613
Kabely a svíčky sem tam daval v loni v unoru a od ty doby do prosince jezdil (cca 500km) ale opravdu jednou to jelo a pak zase ne. Před silvestrem sem auto odvez uklidit a to jelo a ted nic prostě nejede... :( je v tom čert.. zitra zkusim vyndat svíčky a uvidim..

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 26 Feb 2010, 23:59
od užívateľa Sten613
Roman Maďar napísal:mimochodom, aký máš odtrh na sviečkach?
Odtrh mam 0,9mm

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 27 Feb 2010, 23:51
od užívateľa Sten613
Tak dneska sem vyndal svíčky a tři mi nepályli byli mokré a zbejvající černé očouzené.
Tak jsem je vyčistil a nastavil předstih mechanycky cca 9° před HU..
Tatra pěkně chytla a zvuk hned lepší nechal trochu ohřát a jel ji projet a jela velmi pěkně až na ten předstih bude chtit doladit podle stroboskopu..

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 04 Mar 2010, 07:52
od užívateľa Sten613
Chtěl bych se zeptat jestli byste my nemohli poradit jaké svíčky jsou nejlepší do tatry?
zas mě to začlo zlobit a abych po 20km čistil furt svíčky tak to se mi fakt nechce..

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 04 Mar 2010, 08:40
od užívateľa Mojžo
Mojžo používa dlhé roky NGK BCP 6 E s odtrhom 0,9 mm. Funguje to úplne bez problémov. Mením ich preventívne každých cca 10 až 15 000 km. Ako príde :) Obvykle na nich potom ešte behá niektorý môj kamarát ďalej

Mnoho ľudí užíva dlhé roky Brisk L 14 YC a vraj tiež k plnej spokojnosti. To ale musí napísať niekto iný

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 04 Mar 2010, 11:07
od užívateľa Roman Maďar
Sten613 napísal:Chtěl bych se zeptat jestli byste my nemohli poradit jaké svíčky jsou nejlepší do tatry?
zas mě to začlo zlobit a abych po 20km čistil furt svíčky tak to se mi fakt nechce..
Tak to asi nebolo tými sviečkami a káblami, skús pozrieť, či ti nevisia sytiče, pripadne , či to nepreplavuje-vysoká hladina v karboch

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 05 Mar 2010, 07:50
od užívateľa Sten613
Já sem měl Karburatory na stolici je pravda že sem je nasadil a byla ohřátá na 70°C tak nechtěla akcelerovat jen s vytaženym sytičem.. Když jsem vyčistil ty svíčky ,tak tři ktere byli mokré a nepálili tak znovu přestali pálit. Prej se stává jak jednou přestanou pálit a jedeš s tim tak se prošlehnou nebo co.. Tyhle svíčky co tam mam jsou nějaký japonský.. V mototechně mi je doporučil že prej je to dnešní náhrada a že házej dvojí jiskru tak že je to ještě lepší..

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 05 Mar 2010, 07:53
od užívateľa Sten613
Mojžo napísal:Mojžo používa dlhé roky NGK BCP 6 E s odtrhom 0,9 mm. Funguje to úplne bez problémov. Mením ich preventívne každých cca 10 až 15 000 km. Ako príde :) Obvykle na nich potom ešte behá niektorý môj kamarát ďalej

Mnoho ľudí užíva dlhé roky Brisk L 14 YC a vraj tiež k plnej spokojnosti. To ale musí napísať niekto iný
A tahle Brisk L 14 YC je na 16 klíč??

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 05 Mar 2010, 11:48
od užívateľa Jerry
Svíčky s šestihranem 16mm mají název D 14 YC (D je 16mm klíč a L je 21mm klíč, oboje jsou dlouhej závit 19mm).

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 05 Mar 2010, 12:48
od užívateľa radek
Jo japonské... hmmmmm (+ 50 koní)..... dvojí jiskra....... hmmmmmm (+30 koní)...... :mrgreen:

A teď vážně, motor konstručně z roku 1967, s kapacitní zapalovací soupravou, poměrně netěsnou pístní skupinou a karburační přípravou směsi o stabilně neudržitelném směšovacím poměru palivo-vzduch potřebuje svíčky, které jsou s to tyhle podmínky vydržet. Veškeré laborování či používání hi-tech současných řešení přinese pouze problémy a nefunkčnost. Zajdi si pro 8 kusů L14YC (LR14YC), nastav odtrh na 0.9 mm, dej je tam a další pozornost - výměnu jim věnuj po ujetí 15.000 km. Jednoduchý, vyzkoušený recept se zaručeným výsledkem, je-li samozřejmě motor a zapalování mechanicky a elektricky v pořádku.

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 05 Mar 2010, 14:47
od užívateľa Julo600
radek napísal:Jo japonské... hmmmmm (+ 50 koní)..... dvojí jiskra....... hmmmmmm (+30 koní)...... :mrgreen:
Nebral by som kvalitu a zivotnost takejto suciastky na lahku vahu. Ja pouzivam NGK v Trabantoch a tiez viem preco. Netvrdim, ze je to jedine a najlepsie riesenie. Viac sa nebudem rozpisovat.

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 05 Mar 2010, 16:14
od užívateľa Mojžo
Dôležité je zachovať tepelnú hodnotu - teda 14 u Brisk a 6 u NGK.

No najdôležitejšie u sviečok do týchto motorov (v kombinácii s originál zapaľovaním) je používať štandardné klasické sviečky s jedným iskričom a jedným uzemňovákom. Akékoľvek iné konštrukcie sviečok zlyhali. Aj mne, aj ostatným.
Môžu byť kľudne aj japonské, veď ich sám užívam, ale žiadne 4-odtrhové, ani "horáky" ani podobné výmysly
Proste takáto:

Obrázok

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 05 Mar 2010, 16:16
od užívateľa Mojžo
Jediný pokrok ktorý som zaznamenal je po použití V-Line od NGK, ktoré majú ako keby narezaný iskrič. Motor ide za studena lepšie ako so sviečkami s normálnym iskričom. Nie je to zázrak rozdiel, ale je to znateľné. Preto ich používam

Re: T 613-4 Problem..

Napísané: 05 Mar 2010, 16:17
od užívateľa Mojžo
Ešte pridám fotku čo myslím:

Obrázok