Kúrenie a ohrievanie motora

Technické problémy s našimi tatrovkami

René

Kúrenie a ohrievanie motora

Príspevok od užívateľa René » 03 Jan 2005, 11:21

...mám také drobné vylepšenie ohrievania motora v zime a to spočíva v tom že povolíte v motorovom priestore plech, ktorý je nad tlmičom výfuku a vyklopíte ho tak aby teplý vzduch od tlmiča mohol nasať ventilátor. Tento vzduch sa vám premieša so vzduchom vonkajším a je to OK.

Potom taký malý zlepšovák v kúrení: tu ide o zásah do plechu ktorý oddeľuje motorový priestor od interiéru vozidla.
Pod stredovou opierkou kde je tento plech vyrežete jeden alebo dva kruhové otvory do ktorých sa potom vložia fúkare teplého vzduchu z palubovky na Škode 105-135. Ked tie otvory vyrežete uvidíte že priamo za nimi je olejový chladič a ak máte čistý motor ako ja :D potom tento chladič výborne poslúži ako radiator. Samozrejme je to trochu hlučné ale ten zvuk motora je geniálny. Ale keď to zavriete nič nieje počuť!!!!! Dá sa stým dosť ušetriť a kúri to riadne.

S kamarátom si robíme srandu že máme jediné Tatry na svete v ktorých je vždy teplo!!!!!!!!!

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 03 Jan 2005, 11:23

Ofuky zo Škody 105 vyvŕtať...? čo?!

no tak to si idem spraviť silnú kávu aby ma to dalo do pôvodného stavu.

A jediné Tatry kde je stále teplo? Haha Miestoprísažne prehlasujem že mňa a určite nielen mňa kúrenie ešte nesklamalo

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 03 Jan 2005, 11:44

To je geniální, takhle primitivní topení měla auta naposledy v roce 1900... :D Proč jen od toho pak upustili... :P

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 03 Jan 2005, 11:46

Co sa smejete ... este trabik to tak ma :wink: Ale fungovat to moze ...

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 03 Jan 2005, 11:47

Trabík to tak má a fungovať to môže? :)

Nie prosím pekne žiadam o zmazanie threadu :-D

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 03 Jan 2005, 11:57

Tenhle dvoutaktní škopek snad nikdo za AUTO nepovažoval, ani když to bylo nové...

Samozřejmě fungovat to může, do určité doby. Spolehlivé to je a většinou ten systém přežije i posádku auta... :P

René

Príspevok od užívateľa René » 03 Jan 2005, 12:39

Ja do toho nikoho nenútim len hovorím že to funguje. A ja som tiež nemal nikdy s bufíkmi problém len majú dosť nevýhod a je to aj spotreba PH. Každopádne ich stále používam lebo nieje nič lepšie na rýchle vykúrenie auta a roztopenie ľadú na prednom skle!!!!!!!!

PS: zabudol som že väčšina Tatrovákov sú konzervatívci a ťažko prímajú nové veci.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 03 Jan 2005, 12:45

My ti to nezpochybňujeme, že to funguje. Ale skutečně to není nový objev.

Ale řidiči tatrovek většinou nejsou škudliví důchodci a na tu spotřebu 5 deci za hodinu jsou schopni vydělat...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 03 Jan 2005, 12:48

Proboha, co sem zavítalo za exota ????????????? Foukat smrad z motorového prostoru do karoserie? Sát do sání motoru bordel a horkej smrad z okolí tlumiče výfuku? Jezdit s T613 na hranici přetáčivého smyku? Řezat pružiny? :shock: :shock: :shock:

Neregistrovaný

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 03 Jan 2005, 12:50

Jojo, lad na prednom skle mizne, uvolnuje totiz miesto pre olej zo zajebaneho motora ktory prefukuje cez klapku S120 :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
carlos
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 577
Dátum registrácie: 14 Okt 2004, 17:35
Tatry, ktoré vlastním: nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

???

Príspevok od užívateľa carlos » 03 Jan 2005, 19:01

v klude som si prečítal všetky prísrevky,nestačím sa čudovať,kúrenie,úpravy podvozku,lpg......už len čakám kedy niekto príde s tým ,že urobil zo 613 kabriolet,ale nevadí , všelijký sme/hovorí sa v trnave/...... :lol:

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 03 Jan 2005, 21:38

Ja osobne som jazdil 2 zimy s tatrou - jednu s T613-4 a druhu s T613-M95. Pri ani jednej som nemal nejaky vyrazny problem auto sa nastartovalo, dal sa sytic (pri t613-4) kym som sa rozbehol a potom uz len jemna jazda a motor sa mi vzdy zohrial... A podla mna je ovela jednoduchsi system dat na vrtulu jednoducho taku malu klapku - niektori majitelia tatroviek to robili...

novacik

Príspevok od užívateľa novacik » 21 Jan 2005, 15:23

carlos: ak mam byt uprimny, tak ja som uz nad kabrioletom zo 613ky uvazoval.
Musim ale priznat, ze ked sa to ani panom v koprivnici nepodarilo vyrobit (co je teda obrovska skoda), tak ja asi tiez nevymyslim nic nove.
Akoze oni vyrobili nejake "kabrio" ale ked som ho videl tak ma presla chut. (taky kram).

Ozaj a co takto chop-top, nejakych 10-15 cm??

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 21 Jan 2005, 15:25

T613K je krám?
Ešte raz si to poprosím napísať? Dobre čítam?

Je to masterpiece!
Navyše to nie je ŽIADNY kabriolet takže bacha!

marian

to je sííííííííííla

Príspevok od užívateľa marian » 22 Jan 2005, 12:11

Keď som si to prečítal,tak som si povedal že ten človek nie je normálny a neviem načo sem píše.Jazdím s tatrou už od 94 roku a nikdy som si nevšimol nejaké problémy s teplotou v aute a s teplotou motora.Načo si dotyčný kúpil tatru keď s ňou nie je spokojný.Určite nevie ovládať kúrenie a jazdiť so studeným motorom.
A vôbec nekritizujte Tatru.Je to najlepšie,najspolahlivejšie a najpohodlnejšie auto.Kto neverí rád dokážem.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 22 Jan 2005, 12:47

Co bys po něm nechtěl, ovládání topení je poměrně složité, jsou tam čtyři páčky, které mají mnoho poloh, tak na jejich zvládnutí je nutné absolvovat aspoň první stupeň základní školy. :)

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 22 Jan 2005, 16:35

Ještěže je za tou opěrkou látka, alespoň něco filtruje ten bordel a olej, co tam tlačí ventilátor:D...

D.P..

Príspevok od užívateľa D.P.. » 22 Jan 2005, 18:53

[color=red]Z iného fóra[/color]





Asi to musím vysvetliť lebo to bude téma na pobavenie ešte aj v budúcom miléniu.

Ten otvor sme urobili na Tatre ktorá mala ísť za krátko do šrotu len tak či a ako to bude fungovať, takže o nič nešlo. Samozrejme, urobiť sme to nemuseli ale každá skúsenosť sa môže raz hodiť!

Príklad:
Keď sme sa reaz v škole učili až do noci a už sme nevedeli aj tie primitívne veci asi od únavy(vysokoškoláci to poznajú) tak sme nevedi ani za b... aký krútiaci moment bude na tom kolese keď to auto ich má 8? Niekto povedal že osminový a iný zas že taký ako na motore(samozrejme viem o účinosti). Ale nevedeli sme sa dohodnúť.
Potom ma napadol "zákon zachovania energie" a bolo to jasné! No predsa osminový lebo to by bolo moc jednoduché násobenie momentu len vplyvom kolies!

Takže vidíte že vedomosti z klasickej fyyiky môžu pomôcť aj v predmete z konštrukcie vozidiel. A potom niekto povie "načo nám to bude veď to aj tak nikdy v živote nevyužijeme", ale túto odpoveď učiteľom veľmi dobre poznáte.

Takže prečo sme to kúrenie a ohrievanie robili?
A prečo nie, veď je to nová skúsenosť ktorá možno niekedy pomôže.

To je asi všetko k tomuto nápadu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SC 552 AN
Diskutujúci
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 21 Jan 2005, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: T 613-3 r.v.1989
Bydlisko: Ivanka pri Dunaji
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa SC 552 AN » 23 Jan 2005, 16:24

Tragédia!!!!!!!
Plytvaj svojou energiou na užitočnejšie veci.

Otakar

Kúrenie

Príspevok od užívateľa Otakar » 24 Jan 2005, 00:50

Ja som osobne presvedčený, že neexistuje /u mňa/ krajší pocit, ako v treskúcej sa zime pristupovať k pristavenej svojej T613, pričom počuť
ten až záhrobný hlukot bufíkov a vidieť na tvárach kamošov ako si uvedomujú a vedia že o pár sekúnd nasadnú do nádherne vyhriatej
LEGENDY a že ten pocit len tak hocikedy nezažijú v bežných vozoch pri
vypnutom motore a hlavne že keď príde čas na rozlúčku tak nie a nie
vystúpiť :o :o :!:
A čo sa týka keď už je otom reč ,, vylepšenia vykurovania,, tak mám
jeden podľa mňa veľmi kultivovaný nápad, ktorý môj kamoš tatrovák už
zaviedol u svojej trinástky a funguje to absolútne dokonale bez rôznych
rušivých pachov : okolo telesa tlmiča výfuku sa urobý uzavretý tepluvzdorný balast / obal / s otvorom z ktorého vychádza rúra do kabíny
s otvorom pod zadnými sedadlami / uprostred medzi nádržami /. Horúci
vzduch ktorý sa veľmi skoro po štarte začne hromadiť v balaste je privá-
dzaný ventilátorom / ford scorpio / cez vzduchový filter do kabíny a je
regulovaný klapkou. V lete sa jednoducho odmontuje kryt na balaste
ktorý sa nachádza v celej šírke balastu medzi výfukmi. Je to dokonalé
a môžete to vidieť tentorok v Bečve keď tam pôjdeme.
Nie je to zneúctenie tatry je to len spôsob ako využiť to peklo okolo
výfuku na dobrú vec, a keď sa dostanete do situácie ako raz ja že pri
teplote -10 stupňov som išiel domov z kamošmi ,, narezervu,, a bufiky
už nemali šťavu , tak ďakujete bohu za tento ,,zásah,, :)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných