Strana 1 z 1

Testovanie starých budíkov

Napísané: 08 Feb 2009, 12:44
od užívateľa Robo Hanák
Ahojte! Mám asi tak 3 kompletné 3kové palubovky s budíkmi. Problém je ten , že neviem ako mám otestovať budíky (palivo, teplota, otáčky, rýchlosť) či sú v poriadku alebo nie bez toho aby som ich pracne pripájal k autu. Viete mi niekto poradiť ako na to? Nechcem ich zbytočne otvárať. Bol by som veľmi vďačný za informáciu typu : Na tento kontakt pripoj xV a na tento xV a budík sa pohne .... atď . Vopred Vám veľmi pekne ďakujem!

Re: Testovanie starých budíkov

Napísané: 08 Feb 2009, 13:04
od užívateľa Jerry
Nepředpokládám, že by byl nějaký budík vadný. A přesnost na přístrojích neurčíš (ani nenastavíš) dokud ty budíky nebudeš mít zapojený s komponenty do auta. Například palivoměr může bejt přesnej, nebo lhát o půl nádrže,záleží na přihnutí drátu plováku. Teploměr má danou přesnost nastavenou z továrny, když k němu připojíš čidlo z auta neukáže nic, dokud čidlo neohřeješ přes 60°C. Na otáčkoměr potřebuješ generátor impulsů, kterym nahradíš rozdělovač. Jedinej problémovej budík je tachometr a to přesně počítadlo. Do konektoru se připojí + a - a pak dotýkáním vodiče - na svorku SZ začne (nebo nezačne) budík "tikat". Číslice na počítadle se nemění s každým inpulsem, ale asi jednou za 12? (už si to přesně neamatuju). Na zapojení budíků se kouknu po obědě a napíšu čísla a barvy svorek, ale pokud nemáš bližší vztah k elektronice, tak z toho mít rozum stejně nebudeš.

Re: Testovanie starých budíkov

Napísané: 08 Feb 2009, 13:25
od užívateľa Robo Hanák
Vďaka Jerry za odpoveď. To s generátorom implulsov som si myslel tiež a počítadlo km má krokový motor a ten som skúšal presne ako si popísal. Čidlo na teplotu oleja mám len jedno a to v aute takže som potreboval spôsob ako to otestovať bez neho. Na tom budíku sú tri kontakty rovnako ako na palivovom. Predpokladám že jeden je zvlášť zemniaci ale načo sú potom ďalšie dva? Akým spôsobom sa meria hodnota? Zmenou napetia alebo prúdu?

Re: Testovanie starých budíkov

Napísané: 08 Feb 2009, 14:10
od užívateľa Jerry
Napětí a proud jsou na sobě závislé veličiny. Čidla v autě jsou odporový (mnění svůj odpor s polohou, nebo teplotou). Budíky jsou napájený napětím od klíčku a kostřený, pak je vývod pro čidlo a to je zapojený proti kostře vozidla. Jdu kouknout na ty barvy a čísla...

Re: Testovanie starých budíkov

Napísané: 08 Feb 2009, 15:10
od užívateľa Jerry
Tak se mi budíky zatoulali neznámo kam... Holt k tomu tachometru a otáčkoměru. 30 je +, 31 je kostra (-), SZ jsou impulsy (počítadlo tachometru, snímání otáček na rozdělovači), M je svorka "rychlosti" (napětí od 0 do cca 20V) od tachodynama. Na plováku jsou barvy modrá, černá, žlutá a pod jednou dutinkou je kostra. Připojení s budíkem je barva na barvu. Mam pocit, že žlutá je od hladovýho oka. A na teploměru je +, - a V. Tak na V se připojuje čidlo teploty, je shodný s čidlem vody na škodivce... 8) Snad sem ten palivoměr trefil...

Re: Testovanie starých budíkov

Napísané: 14 Apr 2009, 15:04
od užívateľa Lukáš_613
zdravim, teplomer kolise z jednej strany na druhu,,,co je podla Vas chyba ??? cidlo ??? ako by sa to dalo odstranit ??? ci je lepsie setko vymenit ??
dakujem

Re: Testovanie starých budíkov

Napísané: 14 Apr 2009, 19:26
od užívateľa Jerry
A dělá to pouze při rozsvícení světel, nebo když přejedeš přes hrb, tak to poskočí? Podíval bych se na konektor na čidle a na spoje u budíků.

Re: Testovanie starých budíkov

Napísané: 14 Apr 2009, 20:05
od užívateľa D.A.
Kde je můj příspěvek? Psal jsem, že má nejdřív osahat konektor, než bude něco zbytečně vyměňovat!

Re: Testovanie starých budíkov

Napísané: 14 Apr 2009, 21:00
od užívateľa Lukáš_613
Jerry napísal:A dělá to pouze při rozsvícení světel, nebo když přejedeš přes hrb, tak to poskočí? Podíval bych se na konektor na čidle a na spoje u budíků.
dakujem,,nie to stale robi,