Čo kus, to originál...

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čo kus, to originál...

Príspevok od užívateľa MarekK » 10 Dec 2008, 23:18

bazilisak: bol som u "Vás" pár krát pracovne, pracoval som u "konkurencie" a k "Vám" sme prišli vždy okukávat!
tiež sme všetko skladali tak ako sa malo, ale po čase sa našlo aj také čo sa tak nemalo skladat (hovorím tomu "garážová výroba"), lebo sme zrušili medzioperačné kontroly (kontrola bola ponechaná na jednotlivých pracovníkoch), a kontrola ako taká zostala až na výstupe... každý vyrobený kus "vozidla" prešiel výstupnou kontrolou (vstupná kontrola skoro nebola)!!!! niekedy sa zatvárali oči pred takými prasárnami , že až!!! respektíve kontrola niektoré veci nemala ani ako skontrolovat, ba dokonca vela vecí sa nekontrolovali....ale!!! splnila sa jedna méta, a to zlacnenie výroby a relatývne zvýšenie počtu vyrobených vozov!!!! ..... doplatil nato vždy zákazník. teraz tá "automobilka " prepustila cca150 zamestnancov z 350!!!. špatné meno a kriza... inak tiež sme upravovali aj "vaše" vzduchom chladené autá a kvalitu sme mohli priamo porovnávat s vodou chladenou konkurenciou, :wink: takže tú "vašu" presnost velmi dobre poznám. Musím uznat , že ste boli vždy presnejší ako my, ale na vodou chladenú konkurenciu ozaj strácate... už to je chyba , že vás na dílne nikto nekontroluje :wink:

to napríklad teraz kontrolujeme všetky dily čo od nás idú k zákazníkovi so šelmou v znaku..... a tiež skoro fšetky po oskenovaní 3D skenerom vyhovejú... aj ked to neni pravda...ale máme lisovat o 15% viac výliskov? ked už teraz lisujeme o 10% výliskov viac, aby sme dodali požadované množstvo... pcha!!! by sme sa nevošli do ceny... voni to nejako v albione poskladajú....

další príklad mám(sprostredkovane) z neautomobilového priemyslu od špičkového výrobcu bielej techniky tu v regione. Pobočka tu na hané má najlepšiu efektivitu výroby a najmenšiu zmetkovitost, zo fšetkých výrobných závodov. ale kde robia soudruzi v nemeckých výrobných závodoch chybu? kaizen?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čo kus, to originál...

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Dec 2008, 07:31

MarekK napísal: ... inak tiež sme upravovali aj "vaše" vzduchom chladené autá a kvalitu sme mohli priamo porovnávat s vodou chladenou konkurenciou, :wink: takže tú "vašu" presnost velmi dobre poznám. Musím uznat , že ste boli vždy presnejší ako my, ale na vodou chladenú konkurenciu ozaj strácate...
mohol by si uviesť konkrétne príklady, v čom "strácajú" ? celkom by ma to zaujímalo, a asi nielen iba mňa..

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čo kus, to originál...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Dec 2008, 11:15

Ondrej , Marekk měl na mysli, že ztrácí hlavně poměr obsah- výkon , měrná spotřeba paliva- výkon a tak by se dalo pokračovat . Ale to všichni víme :wink: . Ale zatím "žijeme" , donedávna jsme i dobře prodávali - ale ta krize tomu nepomohla. Trošku s některými parametry pokulháváme, ale není všem dnům konec. Ve vývoji máme novinky, kterými všechny oslníme až je pustíme. Ale v sektoru těžkých nákladních aut máme zákazníky- kteří si Tatru oblíbily už proto , že je tam minimum elektroniky - a funguje to i bez ní . EURO 5 ! Ano E5 se již vyrábí v sérii, a bez elektroniky. Je jasné, že nedokážeme se vyrovnat některým parametrům elektronických vstřikovacích systémů s několika násobně vyšším vstřikovacím tlakem....
Jinak já jsem na vozidlové zkušebně - pod vývojem, a my zkoušíme pouze funkční vzorky a prototypy a 1.sériové vozidla. Nikdo nekontroluje naši práci na vozidlech - ale to ani nemusí. Je na nás spolehnutí, a každá naše chyba by se ve zkušebním provozu rychle projevila .....

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čo kus, to originál...

Príspevok od užívateľa ondrej » 13 Dec 2008, 17:30

ak by to bolo iba tak, v tom nevidím žiadnu tragédiu - nie vždy je potrebný výkonovo vyšpičkovaný motor, niekedy môže byť uprednostnený napr. lepší priebeh momentu, väčšia životnosť atď.
mal som však dojem, že MarekK myslel na niečo iné..

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Čo kus, to originál...

Príspevok od užívateľa D.A. » 13 Dec 2008, 18:42

Já Marka pochopil tak, že výrobní tolerace T jsou neporovnatelné s těmi u konkurence.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Čo kus, to originál...

Príspevok od užívateľa bazilisak » 13 Dec 2008, 20:10

MarekK napísal: inak tiež sme upravovali aj "vaše" vzduchom chladené autá a kvalitu sme mohli priamo porovnávat s vodou chladenou konkurenciou, :wink: takže tú "vašu" presnost velmi dobre poznám. Musím uznat , že ste boli vždy presnejší ako my, ale na vodou chladenú konkurenciu ozaj strácate... už to je chyba
Já jsem myslel tohle - na tohle jediné mám totiž vysvětlení... na to ostatní si netroufám odpovídat ve smyslu - kde je chyba... jen vím, že na každém pracovišti bývá tabulka se zmetkovostí i procentem reklamací. A vím, že někteří zákazníci se k novým autům neumí chovat- zvyklí jsou na něco jiného . A to procento tam taky je..

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných